Lennukõrgus ja kiirus
Lennukõrgus ja kiirus
Ma siin ikka veel katsetamiste lainel (loe eelmist teemat) ning täna toppisin Garmini käsi-GPS-i lennuki pardale ning mõõtsin järgmised tulemused:
max kõrgus 690 m
max kiirus 169 km/h (allatuult)
max kiirus 130 km/h (vastutuult)
Kas keegi on midagi taolist teinud? Kui kõrgel üldse Eestis maximaalselt amatöör mudelistid käinud on ja kui kiiresti lennanud?
Lennukiks oli siis minu Extra ja GPSil oli rõhuanduriga kõrguse näidik. Kogu rada on ka salvestatud ja kel huvi võin saata faili, mille vaatamiseks tuleb küll Garmini MapSource muretseda.
Enne õhkutõusu kalibreerisin ka GPSi rõhuanduri Kollase platsi järgi nulli aga lennu ajal õhurõhk veidi muutus, nii et kui maandusin oli Kollase platsi kõrguseks 15 m, seega luban enda lennulaest paarkümmend meetrit maha arvutada
Lennuki lasin suht täpiks, kuid oleks saanud ka kõrgemale lasta aga ei julgend
max kõrgus 690 m
max kiirus 169 km/h (allatuult)
max kiirus 130 km/h (vastutuult)
Kas keegi on midagi taolist teinud? Kui kõrgel üldse Eestis maximaalselt amatöör mudelistid käinud on ja kui kiiresti lennanud?
Lennukiks oli siis minu Extra ja GPSil oli rõhuanduriga kõrguse näidik. Kogu rada on ka salvestatud ja kel huvi võin saata faili, mille vaatamiseks tuleb küll Garmini MapSource muretseda.
Enne õhkutõusu kalibreerisin ka GPSi rõhuanduri Kollase platsi järgi nulli aga lennu ajal õhurõhk veidi muutus, nii et kui maandusin oli Kollase platsi kõrguseks 15 m, seega luban enda lennulaest paarkümmend meetrit maha arvutada
Lennuki lasin suht täpiks, kuid oleks saanud ka kõrgemale lasta aga ei julgend
Elektriga raadiojuhitava kiirusrekord kuulub Peep Värele (Fun-Fly Club, Tallinn) 203,7km/h. See oli väljanägemiselt ja olemuselt F5B klassi lennuk.
Ohjadega 2,5 cm3 kiirusmudeliga on lastud kusagile 220 km/h kanti.
Rohkemaga pole kursis.
Veel: kiirus on vastu- ja allatuult baasi läbimise kiiruste keskmine
Ohjadega 2,5 cm3 kiirusmudeliga on lastud kusagile 220 km/h kanti.
Rohkemaga pole kursis.
Veel: kiirus on vastu- ja allatuult baasi läbimise kiiruste keskmine
Kas see 203kmh on Eesti rekord? ametlik?
Minu enda isiklik rekord on 180kmh kanti allatuult 2.5ccm mootoriga kiirusmudelil. (pildil veel pooleli)
http://www.rcgroups.com/forums/attachme ... id=1908063
Mootor on suht üks odavamaid, prop 7x6. Edasi tweakinud pole, õigesti valitud propiga 200kmh+ poleks probleemiks arvan.
Minu enda isiklik rekord on 180kmh kanti allatuult 2.5ccm mootoriga kiirusmudelil. (pildil veel pooleli)
http://www.rcgroups.com/forums/attachme ... id=1908063
Mootor on suht üks odavamaid, prop 7x6. Edasi tweakinud pole, õigesti valitud propiga 200kmh+ poleks probleemiks arvan.
Ohjadega mudelil on 75% takistusest ohjade takistus ja neid kiirusi on raadiolennukiga "nohu" ületada.
Muuseas, F3A mehed saaks F5B lennuki laskmisega ülihästi hakkama, plaanerimeestest paljudele oleks see liiga äkiline.
Jah! Siin foto rekordipäevast ja üks kohtunikest lennukit imetlemas:Kas see 203kmh on Eesti rekord? ametlik?
Muuseas, F3A mehed saaks F5B lennuki laskmisega ülihästi hakkama, plaanerimeestest paljudele oleks see liiga äkiline.
Last edited by [J] on Sat Sep 27, 2008 23:33, edited 1 time in total.
Asi käib FAI reeglite kohaselt:
ftp://www.fai.org/sporting_code/sc4/sc4_abr_08.zip
Kiiruses on uute reeglite järgi see häda, et peab olema mingist kiirusest edasi (ei mäleta) elektrooniline ajavõtusüsteem.
Rekordkatse tuleb kooskõlastada Mudellennu Ühendusega (kinnitavad katse peakohtuniku) ja "tuld".
Edit:
Vaatasin järgi - kuni 300 km/h võib mõõta käsitsi. Lennuk vaba (kehtivad üldreeglid suuruse kohta). Tuleb baasid maha märkida, kohtunikega ja MÜ-ga kokku leppida ja rekord tuleb varem või hiljem.
ftp://www.fai.org/sporting_code/sc4/sc4_abr_08.zip
Kiiruses on uute reeglite järgi see häda, et peab olema mingist kiirusest edasi (ei mäleta) elektrooniline ajavõtusüsteem.
Rekordkatse tuleb kooskõlastada Mudellennu Ühendusega (kinnitavad katse peakohtuniku) ja "tuld".
Edit:
Vaatasin järgi - kuni 300 km/h võib mõõta käsitsi. Lennuk vaba (kehtivad üldreeglid suuruse kohta). Tuleb baasid maha märkida, kohtunikega ja MÜ-ga kokku leppida ja rekord tuleb varem või hiljem.
Last edited by [J] on Sun Sep 28, 2008 10:48, edited 1 time in total.
Elektrimootori ja akuga lennuki maailmarekordid:
http://records.fai.org/models/current.asp?id=197
http://records.fai.org/models/current.asp?id=197
Lauri Laidna - www.pistik.com
http://www.eagletreesystems.com/MicroPower/micro.htm
Kohe peaksid müügile ilmuma uue põlvkonna kõrguse- ja kiiruseandurid. Siis saaksid kõik huvilised täpsed mõõteandmed kätte ja kõrgusi-, kiirusi poleks vaja silma järgi "kohvipaksu" pealt ennustada.
Mareki GPS jääks väikeste lennukite jaoks liiga monstrumiks.
Kohe peaksid müügile ilmuma uue põlvkonna kõrguse- ja kiiruseandurid. Siis saaksid kõik huvilised täpsed mõõteandmed kätte ja kõrgusi-, kiirusi poleks vaja silma järgi "kohvipaksu" pealt ennustada.
Mareki GPS jääks väikeste lennukite jaoks liiga monstrumiks.
Hei!
Eelpool kirjeldatud rekordite taustal pole mul millegiga kiidelda....
Panen kirja vaid paar minu jaoks olulist tulemust
Aastaid tagasi Tartus pika lennu vöistlusel möötis körgusemöötja Tragi körguseks 810m. Pea minuti oli se ka ainuke elumärk mudelist, sest kaotasin ta hetkeks silmist. Tänu teistele sain mudelile ikka jälile.
Ega sellel körgusel palju enam ei näe......
Teiseks saavutuseks on mooriga lennul töus 28 m/sek, Tragi 705XE 2,9kg
6s1p lipo ja outrunner koos ülekandega, 18x19 propiga.
Tragi mootori olen ca 40 cm sügavuselt välja kaevanu peale seda kui BEC maha pöles ja mudel omapäi ca 300m körguselt otsejoones allatullles pöldu puuris.
Mart.
Eelpool kirjeldatud rekordite taustal pole mul millegiga kiidelda....
Panen kirja vaid paar minu jaoks olulist tulemust
Aastaid tagasi Tartus pika lennu vöistlusel möötis körgusemöötja Tragi körguseks 810m. Pea minuti oli se ka ainuke elumärk mudelist, sest kaotasin ta hetkeks silmist. Tänu teistele sain mudelile ikka jälile.
Ega sellel körgusel palju enam ei näe......
Teiseks saavutuseks on mooriga lennul töus 28 m/sek, Tragi 705XE 2,9kg
6s1p lipo ja outrunner koos ülekandega, 18x19 propiga.
Tragi mootori olen ca 40 cm sügavuselt välja kaevanu peale seda kui BEC maha pöles ja mudel omapäi ca 300m körguselt otsejoones allatullles pöldu puuris.
Mart.
See ju väga kõva tulemus lennukaalu arvestades.Mart wrote:mooriga lennul töus 28 m/sek, Tragi 705XE 2,9kg
Franz WEISSGERBERi maailmarekord N°177: Speed in a closed circuit : 163.68 km/h kukuks kindlasti kui oleks aega ja viitsimist asjaga veidi tegeleda.
Kõrguse rekordiga on see jama, et igal pool ja ilma erilubadeta ei või kilomeetrite kõrgusele minna. Äkki keegi teab täpsustada?
lennureeglid (aga kollane on vist üldse tallinna lähialas vms?)
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=12945599
§ 15. Mehitamata õhusõidukid
(1) Mehitamata õhusõidukeid tohib käitada madalamal kui 500 jalga maa- või veepinnast (v.a. vabalennuõhupallid) nii, et see ei ohustaks inimesi, vara ja teisi õhusõidukeid.
(2) Mehitamata õhusõidukite (v.a. vabalennuõhupallid) käitamiseks ülalpool lõikes 1 nimetatud kõrgust peab olema Lennuameti luba. Käitamisel tuleb arvestada vastava ATS-üksuse antud juhiseid ja sõltuvalt õhuruumi klassist saada selleks eelnevalt lennujuhtimisüksuse luba.
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=12945599
§ 15. Mehitamata õhusõidukid
(1) Mehitamata õhusõidukeid tohib käitada madalamal kui 500 jalga maa- või veepinnast (v.a. vabalennuõhupallid) nii, et see ei ohustaks inimesi, vara ja teisi õhusõidukeid.
(2) Mehitamata õhusõidukite (v.a. vabalennuõhupallid) käitamiseks ülalpool lõikes 1 nimetatud kõrgust peab olema Lennuameti luba. Käitamisel tuleb arvestada vastava ATS-üksuse antud juhiseid ja sõltuvalt õhuruumi klassist saada selleks eelnevalt lennujuhtimisüksuse luba.
Siin juttu ühtede kõrgusrekordi üritajate elamustest:
http://www.noskylimit.com/index_files/page0014.htm
Viimasel ajal pole neist kuulda. Ehk on loobunud, aga ehk ei!
http://www.noskylimit.com/index_files/page0014.htm
Viimasel ajal pole neist kuulda. Ehk on loobunud, aga ehk ei!