
Katana lendas minema...
Katana lendas minema...
lappisin oma vana Katana kokku ja käisin täna kollasel proovimas.Teisel stardil juhtus täna u kella 1300 ajal selline lugu,et peale starti lennuk jätkas lendu omapead-ilmselt juhtus midagi vastuvõtja toite juhtmetega,kuigi kõik oli täiesti uus ja värskelt laetud-komplekteeritud.Lennuk hakkas mööda spiraali tõusma ja jätkas tõusu,kuni kadus pilvedesse.Arvestades tuule suunda ja kiirust võis ta alla kukkuda kuskil vaeste Tiskre - Hansuõue - Kakumäe kandis.Kui keegi juhtub midagi huvitavat teemal kuulma,oleks vahva.Muidugi võibolla jõudis lennuk ka mereni (linnulennult kaardi järgi mingi 5-7 km).Jääb üle loota,et lennuk maapealsetele objektidele purustusi ei põhjustanud
Eks tuleb uudiseid jälgida.

Re: Katana lendas minema...
Oh kurivaim, ebaõnn.
Endal oli analoogne olukord aastake tagasi, kuid tegemist oli õnneks leebe elektrikaga ja piirkond vähe asustatud.
Igatahes, hoian pöialt, et midagi hullu ei juhtunud ja ehk saad ka tehnika tagasi.
Endal oli analoogne olukord aastake tagasi, kuid tegemist oli õnneks leebe elektrikaga ja piirkond vähe asustatud.
Igatahes, hoian pöialt, et midagi hullu ei juhtunud ja ehk saad ka tehnika tagasi.
Oh kurja... Tuulekaart kella 13-ajal nägi välja selline:
http://www.emhi.ee/index.php?ide=21&ts=1223118971&go=3
http://www.emhi.ee/index.php?ide=21&ts=1223118971&go=3
Lauri Laidna - www.pistik.com
Aga kas aparatuuri töökaugus oli enne lende kontrollitud. Olen olnud paar korda sädeküünlaga lennuki roolis (abipiloodina ja mitte enda lennuk), kus süüte varjestuste lahtituleku tõttu on paarisaja meetri kaugusel blokeerunud häirete tõttu PCM vastuvõtja.
Endal lülitab PCM elektrimootori välja saatja signaali kadumise korral. 2,4 GHz Futaba võimaldab seda samuti.
Lohutada saaks ennast sellega, et vabalennuinimestel on see peaaegu normaalsus, et aegajalt mõni 1000$ maksev riist kaduma läheb.
Endal lülitab PCM elektrimootori välja saatja signaali kadumise korral. 2,4 GHz Futaba võimaldab seda samuti.
Lohutada saaks ennast sellega, et vabalennuinimestel on see peaaegu normaalsus, et aegajalt mõni 1000$ maksev riist kaduma läheb.
kahju.loodame et tuleb ilmsiks kuhu põrutas.
täna siis suht kehva päev,aga see katana telik on küll kõva sest omast lollusest täna lõhkus see lennuki.
aga nats liimi ja tunnikese pärast juba lendas uuesti.
endal juhtus enam vähem sama aga ei lennanud minema ja põhjuseks oli kristalli eemaldumine vastuvõtjast.lennuk lendas ise rahulikult edasi kuni maandus,kahjustus oli ainult pöördtüür.seda oskab ka keks kommenteerida nägi seda pulli pealt.
loodame et ei saanud kannatada kolmandad isikud.
täna siis suht kehva päev,aga see katana telik on küll kõva sest omast lollusest täna lõhkus see lennuki.

endal juhtus enam vähem sama aga ei lennanud minema ja põhjuseks oli kristalli eemaldumine vastuvõtjast.lennuk lendas ise rahulikult edasi kuni maandus,kahjustus oli ainult pöördtüür.seda oskab ka keks kommenteerida nägi seda pulli pealt.
loodame et ei saanud kannatada kolmandad isikud.
53457079
Ridali lennuklubi.
Ridali lennuklubi.
see oli lennuki teine lend.Ühendus kadus ära siis,kui lennuk oli saatjast ehk 25-30m kaugusel-lihtsatl vastuvõtja lülitati nagu välja-lennuk jäi nagu peale starti tagasi pöördesse,ehk gaas oli põhjas,kerge kalle paremale ja õrnalt kõrgustüür peal,ehk nii ta siis ringe tehes taevasse täisgaasiga kaduski.Tuul hakkas teda siis tasapisi mere poole kandma.Tõenäoliselt ta meres on,arvestades tuule kiirust,lennuki võimalikku lennuaega ja suunda kuhu ta kadus.Kõik rikked on muidugi võimalikud,kuigi mootori varjestuse katkemist ei tahaks uskuda-kas see siis blokeerib nii lähedalt ja täielikult vastuvütja-niiet mingitki signaali läbi ei lähe.Suht tõenäoline on mingi juhtme või lüliti defekt-kulumisest ei saa eriti rääkida,kuna detailid olid täiest tuttuued.Ja uskumatu on see,et miski ei mõjutanud lennuki lennutrajektoori-kõik pöörded olit täpselt ühesugused ja lennuk võttis rahulikult ja järjekindlalt kõrgust juurde,kuni kadus pilvedesse ja mootori häält ka enam ei kostnud.Aga kas aparatuuri töökaugus oli enne lende kontrollitud.
tea mis see nüüd on, viimastel päevadel on päris palju crashe lennukitega olnud
läinud nädalal läks mul Gladiundi (Gladiator+Stunt40) stapp poole gaasi peal flatterisse, täiesti normaalsel käsitlemisel. Õnneks jättis enne järele kui juppe lendama hakanuks...tuli tevelt seekord alla. Ju siis ära väsis see tüür.
Combati lennukid tahavad ka peale igat sessiooni remonti
mingi halb tähtede seis vist
talveks peab mingi kuulikindla masina kokku kombineerima taas
läinud nädalal läks mul Gladiundi (Gladiator+Stunt40) stapp poole gaasi peal flatterisse, täiesti normaalsel käsitlemisel. Õnneks jättis enne järele kui juppe lendama hakanuks...tuli tevelt seekord alla. Ju siis ära väsis see tüür.
Combati lennukid tahavad ka peale igat sessiooni remonti
mingi halb tähtede seis vist
talveks peab mingi kuulikindla masina kokku kombineerima taas
kogun vanu vene lennukimootoreid
Süütesüsteem tekitab 35 MHz peal hoolega häireid kui miski paigast ära on. PCM läheb lukku kui saatja signaal nõrgemaks jääb ja tüüridele jääb viimane asend kui pole häälestatud ise teisiti.
Meil tuli ükskord lukus vastuvõtjaga õrnalt pikeerides vastu maad - kõik jäi terveks. Testimisel käis maa peal mootorita mingi 500 m ja mootoriga 100 meetrit. Siis suure otsimise peale tuligi üks halva kontaktiga varjeots välja ja peale ülejootmist käis töötava mootoriga maa peal kohe normaalselt.
See on lihtsalt sädeküünlaga reaalselt olnud juhtum. Analoogilist asja on 10 aasta jooksul olnud 2 korda. See on olnud õnn, et ots pole siis olnud taeva poole, sest täispaakidega testlennus lendaks Toomas M lennuk 10 tunni kanti vähemalt ja otsima peaks tõenäoliselt mõnest teisest riigist.
Katana hukust võimegi ilmselt spekuleerima jääda, nagu ühe põhjas laevaga ...
See vist Eesti esimene äralennanud täismõõdus vigurlennu lennuk!
Meil tuli ükskord lukus vastuvõtjaga õrnalt pikeerides vastu maad - kõik jäi terveks. Testimisel käis maa peal mootorita mingi 500 m ja mootoriga 100 meetrit. Siis suure otsimise peale tuligi üks halva kontaktiga varjeots välja ja peale ülejootmist käis töötava mootoriga maa peal kohe normaalselt.
See on lihtsalt sädeküünlaga reaalselt olnud juhtum. Analoogilist asja on 10 aasta jooksul olnud 2 korda. See on olnud õnn, et ots pole siis olnud taeva poole, sest täispaakidega testlennus lendaks Toomas M lennuk 10 tunni kanti vähemalt ja otsima peaks tõenäoliselt mõnest teisest riigist.
Katana hukust võimegi ilmselt spekuleerima jääda, nagu ühe põhjas laevaga ...
See vist Eesti esimene äralennanud täismõõdus vigurlennu lennuk!
Täna üks töökaaslane ütles mulle, et leidis kuskilt kakumäe kandist mingi lennuki... oli vist päris suur. Kui mingit pilti on kadunud lennukist, siis saab öelda kas on sama või mitte. Tiivad ja saba pidid olema päris korras. Mootori ja esiosa kohta täpselt ei tea... oli kiire ja ma ei valda venekeelt kõige paremini 

See oli Katana, lisan õige pildi. Ühel tiival ja kere külgedel on suurelt kirjutatud Katana.
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=P1010003
oleksin väga tänulik info eest,mulle saab helistada 51 36 300.
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=P1010003
oleksin väga tänulik info eest,mulle saab helistada 51 36 300.
Oli minu lennuk küll ja maale oli ta tulnud Kakumäe kalasadamasse,aga ilmselt mitte taevast vaid meritsi.Lennuk seisis rannas kuni eile õhtuni,täna hommikul oli keegi ta ära viinud,seega ilmselt on teema sellega läbi.Lohutada võib end sellega,et merevesi on ta täiega rikkunud ja võtta poleks sealt nagunii midagi.Huvi pärast sõidan muidugi kohapeale.
just nii,kuna täna hommikuks oli lennuk ära viidud.Leidjaga on suheldud,oli muhe vene kalur,võttis mu telefoninumbri ja lubas helistada,kui kuuleb,kes lennuki minema tassis.Huvitav muidugi,et lennuk seisis kolm päeva mererannas ja alles neljandal päeval võttis keegi nõuks ta ära viia.Kõige lahedam on see,et laupäeva õhtul jalutasin sellest kohast,kus lennuk leiti u 200 m kaugusel mererannas,lootuses midagi põnevat näha.Muidugi tõenäoliselt laupäeval lennuk alles ujus Kopli lahes.nii et ikka ei saanud teda kätte?ainus mis teada koht kus oli
toetudes Kristjani kopteri kohemustele on tõenäoliselt ka mootor aiataga,aga muidugi oleks põnev asi oma silmaga ära näha.Eks aegapidi võib ta läbi selle vene kalamehe välja ujuda.egas mootoro nüüd kohe mahakandmisele lähe kui päeva - kaks meres hulpis
Katana on siis leitud-lõplikud leidjad olid Nõmme Noortemaja mudelistid,kes leenuki maised jäänused mudellennu ringi tarisid.Kõige masendavam on see,et mootorit ei ole - ninaosa kuni tiibadeni pidi puudu olema.Laupäeval lähen teen nö inspektsiooni ja arvatavasti jätan mudeli lastele õppematerjaliks-taastamiseks.Servod ja vastuvõtja võtan kontrollimiseks maha,aga suht tõenäoliselt saab sealt suurema osa prügikasti panna,samas ehk on servode hammasrattad kasutatavad-mul neid vigaseid veel kodus on,ehk äratab mõne uuele elule.Nüüd siis võib öelda,et Katanaga on lõplikult ühelpool 

Kõrgustüür oli ju peal, muidu poleks asi üldse tõusnudki, ma simuleerisin asja läbi ja suure tõenäosusega tuli lennuk alla suht kõhu peale ja see võis ka mootorile saatuslikuks saada kuna raske metalli pidurdumine oli kõvasti aeglasem kui puust kerel siis murdus horisontaalselt tulemüüri küljest lahti. Ots ees alla tulnuna oleks ehk külgegi jäänud. Minu arvamus siuke.
Nüüd siis vrakk üle vaadatud.Lennuki tõid veest välja kalamehed ja u 500 m kaugusel kaldast.Säilinud olid tiivad ja sabaots,kere oli põhimõtteliselt saepuru,mida hoidis kile koos.Tiivad olid terved.Ilmselt maandus lennuk vette vasak tiib ees,murdis kere tiibade tagant pooleks ja samas pudenes ka ninaots laiali.Mootor koos teliku,paagi ja kõige muuga,mis ninas oli,murdus lahti ja lahkus merepõhja.Kätte sain põhimõtteliselt vastuvõtja koos servodega.Kuuest servost kolm ja vastuvõtja töötasid!Tõenäoliselt vaevalt,et kaua-tuleb osadeks võtta ja läbi pesta,ehk jäävad mingiks ajaks tööle aga usaldada neid ilmselt väga enam ei saa.Seega täielik häving.