Mida arvata vaidtiivast?
Sai siis täna esimene lend tehtud. Elamused on positiivsed. Lennuki juhitavus ja stabiilsus olid oodatust paremad. Varasemate tavalise ehitusplaaniga lennukite juures tuli stabiilsuse / soovitud suuna hoidmiseks ikka juhtkangiga sõuda siis antud vaidtiib liikus just täpselt nii nagu juhtisid. Kuuletus juhtimisele suurepäraselt ja oli õhus rahulik.
Probleemiks on start. Mootorit saab käivitada alles peale äraviset, kuid siis jääb ikka imevähe aega mootori käivituseks ja juhitavuse saavutamisks.
Kui raskuskese oli esimesel piiril siis pidi õhus hoidmiseks ikka gaas põhjas olema. Raskuskeset tagumisele piirile lükates kulus lendamiseks energiat oluliselt vähem. Sai vabalt ka poole gaasiga sõita.
Probleemiks on start. Mootorit saab käivitada alles peale äraviset, kuid siis jääb ikka imevähe aega mootori käivituseks ja juhitavuse saavutamisks.
Kui raskuskese oli esimesel piiril siis pidi õhus hoidmiseks ikka gaas põhjas olema. Raskuskeset tagumisele piirile lükates kulus lendamiseks energiat oluliselt vähem. Sai vabalt ka poole gaasiga sõita.
ise startisin,visates tiiva otsast siis saab ka töötava mootoriga.
aga peale ekstreem lendu viskasin ta riiulile .
tuli kallale kuramus ja naabrimees oli ka pea aegu kõhuli et see kurivaim pihta ei lendaks.ise sain pliksi kirja ikka.
kindlasti sellist jama pole kui osta,ise sai tehtud ja raskuskeset ei saanudki paika.
aga peale ekstreem lendu viskasin ta riiulile .
tuli kallale kuramus ja naabrimees oli ka pea aegu kõhuli et see kurivaim pihta ei lendaks.ise sain pliksi kirja ikka.
kindlasti sellist jama pole kui osta,ise sai tehtud ja raskuskeset ei saanudki paika.
53457079
Ridali lennuklubi.
Ridali lennuklubi.
Täiendasin lennukit pöördtüüridega. Vaata pilte.
Kuid lennuk pöörama eriti ei hakka, isegi tüüri 30 kraadise väljalöögi juures. Paremale ei pööra peaaegu üldse. Vasakule nagu veidi pööraks. Ringi täis saamiseks tuleb julgeda lennuk praaegu nähtavuspiirini lasta.
Kui tüür keerata otselennus järsult paremale ja jäädagi hoidma paremale siis mõneks hetkeks keerab nina kuid järgmistel hetkedel keerab jälle nina otseks ja jätkab otselenud vaatamata, et mõlemad tüürid on ~30 kraadises väljalöögis.
Kas on mõtteid milles võib olla probleem?
Kas on ideid, kuidas vaidtiib saada Z telje (püsttelje) suhtes pöörama?
Kuid lennuk pöörama eriti ei hakka, isegi tüüri 30 kraadise väljalöögi juures. Paremale ei pööra peaaegu üldse. Vasakule nagu veidi pööraks. Ringi täis saamiseks tuleb julgeda lennuk praaegu nähtavuspiirini lasta.
Kui tüür keerata otselennus järsult paremale ja jäädagi hoidma paremale siis mõneks hetkeks keerab nina kuid järgmistel hetkedel keerab jälle nina otseks ja jätkab otselenud vaatamata, et mõlemad tüürid on ~30 kraadises väljalöögis.
Kas on mõtteid milles võib olla probleem?
Kas on ideid, kuidas vaidtiib saada Z telje (püsttelje) suhtes pöörama?
Käes, lennuk hakkab püsteljes pöörama, kui kasutada korraga vaid ühte tüüri. Käisin täna seda proovimas. Sain pöörata nii vasakule, kui ka paremale.
Tüüri tuleb pöörata aga mehiselt, 30 ja rohkem kraadi. Tõenäoliselt ongi nii nagu Arne pakkus tegemist pigem ühe tiivaotsa pidurdamisega.
Edasi tuleb välja mõelda parda pealne mixing, kus vastavalt puldi käsklusele pööratakse kas paremat või vasakut tüüri.
Võib-olla oskab keegi soovitada valmis mikserit, kus saaks ka ise eksponenti seada.
Tüüri tuleb pöörata aga mehiselt, 30 ja rohkem kraadi. Tõenäoliselt ongi nii nagu Arne pakkus tegemist pigem ühe tiivaotsa pidurdamisega.
Edasi tuleb välja mõelda parda pealne mixing, kus vastavalt puldi käsklusele pööratakse kas paremat või vasakut tüüri.
Võib-olla oskab keegi soovitada valmis mikserit, kus saaks ka ise eksponenti seada.
Mina teeks vist kuidagi mehhaaniliselt. Näiteks vedru + piiraja + nöör. Ehk siis vedru tõmbab pöördetüüri vastu piirajat - see on nullasend. Kui servo pöörab ühes suunas läheb nöör lõdvaks aga pöördetüür ei liigu. Kui servo liigub teises suunas läheb nöör pingule ja tõmbab pöördetüüri piiraja juurest ära.
Ja ühes tiivaotsas on siis nöör ühe ja teises teise servo sarve küljes. Ja saab ka ühe servoga hakkama, mis keskel on ja kust nöörid sirgelt pöördetüüri tagaserva lähevad. Sellised pikad nöörid tekitavad muidugi vastikult palju takistust nii et eriti ei soovita sellist asja.
Mis eksponenti puutub, siis pane servole lihtsalt pikem heebel või heeblipikendus.
Arne
Ja ühes tiivaotsas on siis nöör ühe ja teises teise servo sarve küljes. Ja saab ka ühe servoga hakkama, mis keskel on ja kust nöörid sirgelt pöördetüüri tagaserva lähevad. Sellised pikad nöörid tekitavad muidugi vastikult palju takistust nii et eriti ei soovita sellist asja.
Mis eksponenti puutub, siis pane servole lihtsalt pikem heebel või heeblipikendus.
Arne
Siin kah pidurivariant:
http://www.chrisgood.com/uav/airframe/stages.html
http://www.chrisgood.com/uav/airframe/stages.html
Thrust vectoring:
mootor kõrgustüüril:
http://www.youtube.com/watch?v=NGDyBCb_EsU
mõlemad teljed juhitavad:
http://www.youtube.com/watch?v=hLXfyFFrvyE
AndrusK
mootor kõrgustüüril:
http://www.youtube.com/watch?v=NGDyBCb_EsU
mõlemad teljed juhitavad:
http://www.youtube.com/watch?v=hLXfyFFrvyE
AndrusK
Valmis vaidtiiv tootena:ak wrote:Thrust vectoring:
http://www.newdirectionsrc.com/
Isetehtud mootorialus:
http://www.rcgroups.com/forums/showthre ... red+thrust
Mach=1.2:
http://www.youtube.com/watch?v=RbMIOvi46ro
http://www.youtube.com/watch?v=RbMIOvi46ro
2 mootoriga ehk lihtsam?Mis arvata kui panna mootor z-teljel servoga
Nii, sain lennuki z-telje ümber pöörama nii paremale, kui vasakule. Tegin mehhaaniliselt asümeetriliselt pööravad tüürid Arne ja AndresO soovituste hübriidina. Seega pääsesin elektroonilisest mikserist
Pöörderaadius tuli rahuldav, kuigi oli tunda, et servode jõust pöördtüüre hoida jäi väheseks. Tõenäoliselt tuleb panna tiiva otstesse võimsamad servod.
Pöörderaadius tuli rahuldav, kuigi oli tunda, et servode jõust pöördtüüre hoida jäi väheseks. Tõenäoliselt tuleb panna tiiva otstesse võimsamad servod.
Mul ikka see UAV pisik küljes ja edevus ei lase vaikida.
Sain vaidtiiva iseseisvalt lendama. Jaanid on korda läinud püha. Esimest korda elus oleks võinud puldi lõkkesse visata kartmata, et lennuk järgneva 10-ne minuti jooksul alla kukub või silmist kaob. Õnneks pulti lõkkesse ei visanud ja maandasin lennuki enne aku lõppemist tervena ära.
GPS-i järgi suuna hoidmine hakkas tööle.
Probleem muidugi ka jäi, otsesuunaline ossilatsioon ehk võnkumine.
Teades võnkumise probleemide raskust, st. raskusi neid välja ajada, tõenäoliselt loobun vaidtiiva arendusest ja otsin mõne testsugusema ehitusplaaniga lennuki.
Sain vaidtiiva iseseisvalt lendama. Jaanid on korda läinud püha. Esimest korda elus oleks võinud puldi lõkkesse visata kartmata, et lennuk järgneva 10-ne minuti jooksul alla kukub või silmist kaob. Õnneks pulti lõkkesse ei visanud ja maandasin lennuki enne aku lõppemist tervena ära.
GPS-i järgi suuna hoidmine hakkas tööle.
Probleem muidugi ka jäi, otsesuunaline ossilatsioon ehk võnkumine.
Teades võnkumise probleemide raskust, st. raskusi neid välja ajada, tõenäoliselt loobun vaidtiiva arendusest ja otsin mõne testsugusema ehitusplaaniga lennuki.
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1052384
Täitsa lendavad asjad ja ilma püstiste kiiludeta.
Täitsa lendavad asjad ja ilma püstiste kiiludeta.
- Nullpointer
- Posts: 110
- Joined: Tue Jul 03, 2007 13:26
- Location: Tartu
Lõikaks endalegi, aga kust ma profiili leian?mart63 wrote:http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1052384
Täitsa lendavad asjad ja ilma püstiste kiiludeta.
Üle pika aja võtsin jälle lennukiehituse kätte. Masu teeb oma töö ja keret ning tagatiibu ei raatsinud teha.
Välja tuli midagi sellist:
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... id=Tiib2_2
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... id=Tiib2_1
Tiivaulatus 1 meeter ja lennukaal 600g. Kaal on suur tänu igasugustele eksperimentidele. Lisaks on see penoplastist ja balsaga kaetud tiib. Sattus aga kuidagi eriti raske balsa.
Plaan oli teha tõepoolest ainult tiib. Niimoodi, et midagi muud välja ei paista. Kuid lugedes foorumeid, panin ikkagi kiilud otstesse. Ja see tobe mootoriraam. Ilmselge liialdus. Kuid esialgu plaanisin üht outrunner mootorit ja seda ei saanud kere sisse ära peita. Mootor oli aeglane ja kirjatuvi Hiinamaalt tõi natukene kiirema jõuallika. Eriti uhke olen selle üle, et ei ole näha kuidas kaldtüürid pööravad. Kõik on ära peidetud ( servo telg on risti kaldtüüriga ).
Esimesed katsed olid vaevalised, kuna vahepeal oli peal ka üks raskem mootor ning raskuskese oli eriti taga. Näis, kuidas uus mootor veab. Kuna oli vaja raskuskeset ettepoole saada, siis panin 1800mAh 3s Lipo aku. Elektrit jätkub kauaks ... kuid kahjuks on see ka lisakaal.
Tarmo
Välja tuli midagi sellist:
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... id=Tiib2_2
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... id=Tiib2_1
Tiivaulatus 1 meeter ja lennukaal 600g. Kaal on suur tänu igasugustele eksperimentidele. Lisaks on see penoplastist ja balsaga kaetud tiib. Sattus aga kuidagi eriti raske balsa.
Plaan oli teha tõepoolest ainult tiib. Niimoodi, et midagi muud välja ei paista. Kuid lugedes foorumeid, panin ikkagi kiilud otstesse. Ja see tobe mootoriraam. Ilmselge liialdus. Kuid esialgu plaanisin üht outrunner mootorit ja seda ei saanud kere sisse ära peita. Mootor oli aeglane ja kirjatuvi Hiinamaalt tõi natukene kiirema jõuallika. Eriti uhke olen selle üle, et ei ole näha kuidas kaldtüürid pööravad. Kõik on ära peidetud ( servo telg on risti kaldtüüriga ).
Esimesed katsed olid vaevalised, kuna vahepeal oli peal ka üks raskem mootor ning raskuskese oli eriti taga. Näis, kuidas uus mootor veab. Kuna oli vaja raskuskeset ettepoole saada, siis panin 1800mAh 3s Lipo aku. Elektrit jätkub kauaks ... kuid kahjuks on see ka lisakaal.
Tarmo
Siin üks topklassi vaidtiib:
http://www.hyperflight.co.uk/products.a ... =zupair-z1
Pinnakoormatus tiivale 14 g/dm2 ja tehnoloogiliselt väga tänapäevane. Kaalujaotuski antud. Elektrimootori lisamisel saaks huvitava riista
http://www.hyperflight.co.uk/products.a ... =zupair-z1
Pinnakoormatus tiivale 14 g/dm2 ja tehnoloogiliselt väga tänapäevane. Kaalujaotuski antud. Elektrimootori lisamisel saaks huvitava riista
FAI on rahvusvaheline Lennuspordiföderatsioon ja selle määrused reguleerivad rahvusvahelisi võistlusi ning rekordeid lennunduse ja kosmonautika valdkonnas. Sisuliselt ei oma need hobilenduritele ega mitte FAI võistlustele mittemingisugust tähtsust. Muidugi on seal päris kasulikke nõuandeid, aga kõik ei pea neid järgima.[J] wrote:http://www.fai.org/aeromodelling/documents/sc4tola555 wrote:Määrus? Paluks linki riigiteatajale.
Vähe Riigiteatajast kõrgem tase, aga äkki sobib.
Siit võib leida hea ülevaatliku kirjelduse tüüride käikudest ja ZUPAIR-Z1 lennuki timmimisest:
http://www.zupair.com/instructions.htm
http://www.zupair.com/instructions.htm