RCV mootorid

Arutelu kõigist mootoritest ja sellega seonduvast... elektrimootorid, sisepõlemismootorid, kiiruseregulaatorid jms
Post Reply
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

RCV mootorid

Post by cuprum »

Hei!
Kas kellelgi on lähemaid isiklikke kogemusi RCV mootoritega?
http://www.rcvengines.com/rcv90sp.htm oleks mingis perspektiivis plaanis, kuid tundub suht omapärane ja mitte päris standardtükk olema.
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

Kummaline konstruktsioon,ei saa aru,miks peaks see hea olema.Paar saab lisaks ülesse-alla liikumise ka pöörleva koormuse-kulub ehk ühtlasemalt,samas ilmselt intensiivsemalt.Ka jahutuse suhtes ei näe mingeid eeliseid,kuna ribid seisavad paigal.Kahtlane leiutis!Samas on olnud ka pärislennukitel pöörlevate silindritega mootoreid,aga seal oli põhimõte vähe teisem-väntvõlli pidi oli mootor lennuki küljes ja propp silindriploki küljes.Sel puhul on jahutuse suhtes ilmne eelis.
Ma ei suutnud märgata,kus sellel mootoril küünal paigutatud oli?
pipercub
Posts: 516
Joined: Wed Dec 13, 2006 13:10
Location: Tartu

Post by pipercub »

Silinder paistab olema samaaegselt ka väljalaskeklapp ja reduktori hammasratas.
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

Kuno wrote:Kummaline konstruktsioon,ei saa aru,miks peaks see hea olema.
Nu ega minagi tea, seepärast ma siin lolli näoga küsingi ;)

Aga miks hea - ise nad tõid välja järgmised punktid:
* Sobivam kuju - kui tähele paned, on mootor pikk aga madal, ehk siis sobib paremini väikese ninaläbimõõduga koopiatesse.
* Vähem liikuvaid osi. Sellel jubinal ei ole nukkvõlli, klapihoobasid ega klappe endidki - samas arvan samuti, et "Pott" iseenesest võib tänu põõrlemisele kuluda, samuti kulutada kolbi rohkem, kui paigalseisja.
* Tagant startimine - Hmm, kellele ema, kellele tütar. Mõlema (käima)panemiseks aga on startimisseadmed kahjuks natukene liiga "teistsugused".
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Pole varem nende otsa komistanud, cuprum Kollasel rääkis, huvitav värk... Samas jäi kohe alguses silma "The RCV90-SP was designed with the scale modeller in mind." - ehk siis pole silmas peetud ei paremat kasutegurit, väiksemat kulumist, väiksemat kütusekulu, paremat massi-võimsuse suhet jne... vaid peamine eelis on jah koopiamudelitesse mahtumine! Vähemalt nii loen ma kohe esimeste ridade vahelt välja, uurime edasi...

Et kodulehelt otsima ei peaks, siis väga põhjalik kasutusjuhend koos piltidega otse tootjalt: http://www.rcvengines.com/pdf_files/photomanual.pdf
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
rallikas
Posts: 430
Joined: Wed Feb 28, 2007 21:11

Post by rallikas »

Kas see mootor on kahe võlliga???Pildi pealt on näha et propeller on vahest ühes otsas ja vahest teises otsas.
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Ukrainlased tegid oma lennukitehastes aastaid tagasi 4-mootorilise AN-i koopia (ohjadega juhitav) ja sinna äramahtumise huvides sellised "lamava silindriga" mootorid. Tulemuseks oli MM-i esikoht ja hilisem võistlusmäärustike muutmine, sest eraisikud AN-e tootva tehastega võistelda ei suuda.
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Neid teemaks olevaid mootoreid uurides tuleb välja, et siiski (väidetavalt) täiesti uudse mõttega aastast 96-97, kui sellest ka ajakirjanduses esimest korda kirjutati. Ei olnud siis veel tootmises.

Pikemalt tooja jt lehtedelt lugedes erilisi eeliseid peale uudsuse ja mudelite puhul omapäraste kabariitide ei ole silma jäänud! Kiidetakse mootori 4-taktilist tööpõhimõtet võrreldes seda 2-taktiliste mootoritega (mitte võrreldes tavapäraste 4-taktilistega!).

Omapära on muidugi 2:1 ülekanne. Suurim küsimärk vastupidavus ja kulumisaste võrreldes tavapärastega. Suure väärnde tõttu kirutakse ka vibratsiooni, nõuab väga tugevat firewall'i, kuhu mootor kinnitub.

Tootja ütleb ka ise sõna sekka siin foorumis: http://www.rcuniverse.com/forum/forumid_145/tt.htm
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

Ei saa aru selle konstruktsiooni mõttest,kus silinder on klassikaliselt püsti.Teine variant,kus silinder on ka propi võlliks,on iseenesest nutikas ja mõistlik,nagu näha galeriist,siis enamus mudeleid kasutabki seda varianti.See on tõeliselt kompkaktne.Ei taha mõelda,mis saab siis,kui selline mudel otsapidi maase lasta!Nii palju täpseid asju saab pihta,et on vähetõenäoline,et see mootor ellu jääb!Isegi tühikäigul propi vastu maad toetamine on ilmselt kahjulik.Aga samas-ei tea meist keegi täpsemalt sellest mootorist midagi,kui ei ole ise proovinud.Mudeleid galeriis vaadates on selge,et mootorit kasutatakse enamuses mudelitel,mis ilmselt tihti otsapidi maas ei käi,ja kui peaks käimagi,siis mootori purunemine on üks tühisemaid detaile.
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Ise mõtlesin sama asja, mis Kuno... et ots ees vastu maad tulemist vist hästi ei kannata. Tavapärase konstruktsiooniga mootorid on selles osas küll uskumatud, kaevad mulla seest välja ja paned käima :wink:

RCV juttudes oli kirjas, et peale crashi ÄRA PROOVI mootorit ringi ajada, vaid puhasta mootor, võta lahti ja vaata, kas ja mis on katki. Võib välja lugeda seda, et peale crashi on üht-teist ikka katki.
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Meenus... Cuprum omas ja tarbis... kuidas mootor elanud ja töötanud?
Lauri Laidna - www.pistik.com
sever
Posts: 82
Joined: Mon Aug 25, 2008 0:22

Post by sever »

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

lauri> Teade kustutatud, sisutühi ja roppe sõnu sisaldav
Post Reply