RCV mootorid
RCV mootorid
Hei!
Kas kellelgi on lähemaid isiklikke kogemusi RCV mootoritega?
http://www.rcvengines.com/rcv90sp.htm oleks mingis perspektiivis plaanis, kuid tundub suht omapärane ja mitte päris standardtükk olema.
Kas kellelgi on lähemaid isiklikke kogemusi RCV mootoritega?
http://www.rcvengines.com/rcv90sp.htm oleks mingis perspektiivis plaanis, kuid tundub suht omapärane ja mitte päris standardtükk olema.
Kummaline konstruktsioon,ei saa aru,miks peaks see hea olema.Paar saab lisaks ülesse-alla liikumise ka pöörleva koormuse-kulub ehk ühtlasemalt,samas ilmselt intensiivsemalt.Ka jahutuse suhtes ei näe mingeid eeliseid,kuna ribid seisavad paigal.Kahtlane leiutis!Samas on olnud ka pärislennukitel pöörlevate silindritega mootoreid,aga seal oli põhimõte vähe teisem-väntvõlli pidi oli mootor lennuki küljes ja propp silindriploki küljes.Sel puhul on jahutuse suhtes ilmne eelis.
Ma ei suutnud märgata,kus sellel mootoril küünal paigutatud oli?
Ma ei suutnud märgata,kus sellel mootoril küünal paigutatud oli?
Nu ega minagi tea, seepärast ma siin lolli näoga küsingiKuno wrote:Kummaline konstruktsioon,ei saa aru,miks peaks see hea olema.

Aga miks hea - ise nad tõid välja järgmised punktid:
* Sobivam kuju - kui tähele paned, on mootor pikk aga madal, ehk siis sobib paremini väikese ninaläbimõõduga koopiatesse.
* Vähem liikuvaid osi. Sellel jubinal ei ole nukkvõlli, klapihoobasid ega klappe endidki - samas arvan samuti, et "Pott" iseenesest võib tänu põõrlemisele kuluda, samuti kulutada kolbi rohkem, kui paigalseisja.
* Tagant startimine - Hmm, kellele ema, kellele tütar. Mõlema (käima)panemiseks aga on startimisseadmed kahjuks natukene liiga "teistsugused".
Pole varem nende otsa komistanud, cuprum Kollasel rääkis, huvitav värk... Samas jäi kohe alguses silma "The RCV90-SP was designed with the scale modeller in mind." - ehk siis pole silmas peetud ei paremat kasutegurit, väiksemat kulumist, väiksemat kütusekulu, paremat massi-võimsuse suhet jne... vaid peamine eelis on jah koopiamudelitesse mahtumine! Vähemalt nii loen ma kohe esimeste ridade vahelt välja, uurime edasi...
Et kodulehelt otsima ei peaks, siis väga põhjalik kasutusjuhend koos piltidega otse tootjalt: http://www.rcvengines.com/pdf_files/photomanual.pdf
Et kodulehelt otsima ei peaks, siis väga põhjalik kasutusjuhend koos piltidega otse tootjalt: http://www.rcvengines.com/pdf_files/photomanual.pdf
Lauri Laidna - www.pistik.com
Neid teemaks olevaid mootoreid uurides tuleb välja, et siiski (väidetavalt) täiesti uudse mõttega aastast 96-97, kui sellest ka ajakirjanduses esimest korda kirjutati. Ei olnud siis veel tootmises.
Pikemalt tooja jt lehtedelt lugedes erilisi eeliseid peale uudsuse ja mudelite puhul omapäraste kabariitide ei ole silma jäänud! Kiidetakse mootori 4-taktilist tööpõhimõtet võrreldes seda 2-taktiliste mootoritega (mitte võrreldes tavapäraste 4-taktilistega!).
Omapära on muidugi 2:1 ülekanne. Suurim küsimärk vastupidavus ja kulumisaste võrreldes tavapärastega. Suure väärnde tõttu kirutakse ka vibratsiooni, nõuab väga tugevat firewall'i, kuhu mootor kinnitub.
Tootja ütleb ka ise sõna sekka siin foorumis: http://www.rcuniverse.com/forum/forumid_145/tt.htm
Pikemalt tooja jt lehtedelt lugedes erilisi eeliseid peale uudsuse ja mudelite puhul omapäraste kabariitide ei ole silma jäänud! Kiidetakse mootori 4-taktilist tööpõhimõtet võrreldes seda 2-taktiliste mootoritega (mitte võrreldes tavapäraste 4-taktilistega!).
Omapära on muidugi 2:1 ülekanne. Suurim küsimärk vastupidavus ja kulumisaste võrreldes tavapärastega. Suure väärnde tõttu kirutakse ka vibratsiooni, nõuab väga tugevat firewall'i, kuhu mootor kinnitub.
Tootja ütleb ka ise sõna sekka siin foorumis: http://www.rcuniverse.com/forum/forumid_145/tt.htm
Lauri Laidna - www.pistik.com
Ei saa aru selle konstruktsiooni mõttest,kus silinder on klassikaliselt püsti.Teine variant,kus silinder on ka propi võlliks,on iseenesest nutikas ja mõistlik,nagu näha galeriist,siis enamus mudeleid kasutabki seda varianti.See on tõeliselt kompkaktne.Ei taha mõelda,mis saab siis,kui selline mudel otsapidi maase lasta!Nii palju täpseid asju saab pihta,et on vähetõenäoline,et see mootor ellu jääb!Isegi tühikäigul propi vastu maad toetamine on ilmselt kahjulik.Aga samas-ei tea meist keegi täpsemalt sellest mootorist midagi,kui ei ole ise proovinud.Mudeleid galeriis vaadates on selge,et mootorit kasutatakse enamuses mudelitel,mis ilmselt tihti otsapidi maas ei käi,ja kui peaks käimagi,siis mootori purunemine on üks tühisemaid detaile.
Ise mõtlesin sama asja, mis Kuno... et ots ees vastu maad tulemist vist hästi ei kannata. Tavapärase konstruktsiooniga mootorid on selles osas küll uskumatud, kaevad mulla seest välja ja paned käima
RCV juttudes oli kirjas, et peale crashi ÄRA PROOVI mootorit ringi ajada, vaid puhasta mootor, võta lahti ja vaata, kas ja mis on katki. Võib välja lugeda seda, et peale crashi on üht-teist ikka katki.

RCV juttudes oli kirjas, et peale crashi ÄRA PROOVI mootorit ringi ajada, vaid puhasta mootor, võta lahti ja vaata, kas ja mis on katki. Võib välja lugeda seda, et peale crashi on üht-teist ikka katki.
Lauri Laidna - www.pistik.com