Kvartistahvlid platsidele
Kvartistahvlid platsidele
1. MLÜ Priit Leomari isikus on valmistanud lennutusürituste jaoks sobilikud kvartsitahvlid. Neid on veel paarile soovijale võimalik ka jagada.
2. Kuna metsaplatside jaoks oli soov kasutada sarnast, aga antud sõnastus oli veidi ebasobiv, tegin kollast platsi silmas pidades uue sõnastuse redaktsiooni. Parandusettepanekud on paari päeva jooksul teretulnud, seejärel läheb asi trükki.
3. Kes tahab teistele platsidele samasugust, andke teada, ehk saab neid piisavalt teha...
4. Kas 2,4 GHz mehed peaks ikka lõksu tahvlile panema, või mitte? Lõksuta piloodid tekitavad segadust [tuled platsile, keegi lennutab, lõksu pole - milline on reaktsioon?], kuigi antenni kuju peaks seevastu segadust jälle veidi likvideerima. Inglismaal on kombeks ka 2,4GHz meestel lasta tühi lõks panna kvartsitahvlile.... Kuidas meie???
Tekst ise on selline:
------------------------------
Lennuplatsil viibimise reeglid külastajale
Mudellend on tehniline spordiala ja ohutus on meile tähtis!
1) mudellend on ohtlik. Kõik isikud viibivad kohal omal vastutusel,
organiseerijad ja platsi omanik ei vastuta kahju ega vigastuste eest
isikutele või varale olenemata sellest, kuidas see on põhjustatud;
2) ära pargi oma autot maandumisraja otsa! Pargi selleks
ettenähtud kohta;
3) ära mine stardi- ega maandumisalale, jälgi lennutegevust
ohutust kaugusest - piloodi selja taga, 30 meetri kaugusel
piloodist;
4) lennuplatsi ohutuse tagavad piloodid ja nende korraldusi
lennuohutuse kohta tuleb täita;
5) hoia oma koduloomad lennuplatsil kohas, kus nad ei ohusta
iseennast, teisi inimesi ega mudeleid! Loomaomanik on täiel
määral vastutav oma lemmiku tegevuse eest;
6) kõik tekkiv prügi tuleb lennuplatsilt lahkudes kaasa võtta
või viia selleks ettenähtud kogumiskohta;
7) jälgi kindlasti oma lapsi, et keegi ei jookseks stardi- ega
maandumisalale ega lennuala alla;
8 ) käivitatava või ruleeriva mudeli lähedale ei tohi minna;
9) puruneva lennukipropelleri tükid või helikopteri labad
võivad tekitada tõsiseid vigastusi isegi veel paarikümnelt
meetrilt;
10) ära kunagi astu üle mudellennuki ega luba seda teha
teistel. Mudelist möödutakse olenemata tema kujust ja
suurusest alati kõrvalt;
11) ära püüa mudelit lennult - see on palju hapram kui paistab;
12) ära proovi mudelit puu või põõsa otsast vabastada - see
on suurt ettevaatust nõudev tegevus! Teavita oma leiust
piloote, lähedal paiknevat klubi või Eesti Mudellennu
Ühendust (kontakt: www.mudellend.ee);
13) mudeli transportimine on erioskust vajav tegevus, tuulega
kipub mudel ka käest lendu minema ja seejärel purunema!
Kui Sina jälgid meie lennuplatsil neid väheseid reegleid, mis siin
kirjas, vastame meie hea meelega Sinu küsimustele
------------------------------
Piloodi meelespea
1) enne juhtpuldi sisselülitamist veendu, et Sul oleks ainuõigus
kasutada antud sagedust ja Sinu poolt kasutatava sageduse
reserveerimist tähistav lõks asub kvartsitahvlil;
2) veendu, et mudeli detailid oleksid korrektselt kinnitatud, sh.
mootor, mootori raam, propelleri kinnitus, stabilisaator,
tiivad, servod, akupakk, vastuvõtja ning pistikud;
3) vii läbi levikatse. Selleks lülita sisse nii saatja kui ka
vastuvõtja.Väljatõmbamata antenniga peab mudel olema
juhitav vähemalt 30 sammu kauguselt. Kui märkad probleeme,
tuleb lennutamine vea selgumiseni edasi lükata;
4) enne lendu lülita sisse nii saatja kui ka vastuvõtja;
5) tõmba juhtpuldi antenn täispikkusele ja veendu, et saatja ja
vastuvõtja antennid ei oleks vigastatud;
6) järgi teiste stardi- ja maandumissuunda ning teosta ka oma
mudeli õhkutõus ja maandumine samas suunas;
7) kui tuule suund või tugevus on Sinu stardiks või maandumiseks
muutunud, siis informeeri sellest teisi piloote kindlasti enne
kui asud antud protseduuri teostama;
8 ) enne õhkutõusu või maandumist teavita selgehäälselt teisi
piloote oma tegevusest;
9) ära kunagi stardi, maandu või lenda üle inimeste või autode,
sh. üle piloodi-, pealtvaatajate-, ettevalmistus- ja parkimis-
alade;
10) ilma kvartsitahvlil asuva sagedustähiseta on lennuplatsil
saatja sisselülitamine rangelt keelatud!!!
11) peale lendu vabasta kasutatav sagedus ja eemalda kindlasti
ka kvartsitahvlilt oma vastav sagedustähis. Ära kasuta Sinu
käes olevat sagedust korraga kauem, kui 20 minutit - et ka
teised Sinuga sama sagedust kasutavad piloodid saaksid
lennutada!
12) kõik piloodid ei mahu korraga lennutama. Oota viisakalt, kuni
eelmine piloot on lennu lõpetanud enne kui stardid. Isegi kui
osa lennualast on vaba, küsi õhus viibijatelt luba!
------------------------------
IGA TRYKIVIGA ON OLULINE LEIDA JA EEMALDADA
Veel, pisike gallup:
Kas äkki teha kvartsitahvliga koos vaid piloodi meelespea, ytleme, eesti ja venekeelne, ja ERALDI tahvel kylalistele, eesti, vene ja äkki lausa ka inglise/soome keeles?
I.
2. Kuna metsaplatside jaoks oli soov kasutada sarnast, aga antud sõnastus oli veidi ebasobiv, tegin kollast platsi silmas pidades uue sõnastuse redaktsiooni. Parandusettepanekud on paari päeva jooksul teretulnud, seejärel läheb asi trükki.
3. Kes tahab teistele platsidele samasugust, andke teada, ehk saab neid piisavalt teha...
4. Kas 2,4 GHz mehed peaks ikka lõksu tahvlile panema, või mitte? Lõksuta piloodid tekitavad segadust [tuled platsile, keegi lennutab, lõksu pole - milline on reaktsioon?], kuigi antenni kuju peaks seevastu segadust jälle veidi likvideerima. Inglismaal on kombeks ka 2,4GHz meestel lasta tühi lõks panna kvartsitahvlile.... Kuidas meie???
Tekst ise on selline:
------------------------------
Lennuplatsil viibimise reeglid külastajale
Mudellend on tehniline spordiala ja ohutus on meile tähtis!
1) mudellend on ohtlik. Kõik isikud viibivad kohal omal vastutusel,
organiseerijad ja platsi omanik ei vastuta kahju ega vigastuste eest
isikutele või varale olenemata sellest, kuidas see on põhjustatud;
2) ära pargi oma autot maandumisraja otsa! Pargi selleks
ettenähtud kohta;
3) ära mine stardi- ega maandumisalale, jälgi lennutegevust
ohutust kaugusest - piloodi selja taga, 30 meetri kaugusel
piloodist;
4) lennuplatsi ohutuse tagavad piloodid ja nende korraldusi
lennuohutuse kohta tuleb täita;
5) hoia oma koduloomad lennuplatsil kohas, kus nad ei ohusta
iseennast, teisi inimesi ega mudeleid! Loomaomanik on täiel
määral vastutav oma lemmiku tegevuse eest;
6) kõik tekkiv prügi tuleb lennuplatsilt lahkudes kaasa võtta
või viia selleks ettenähtud kogumiskohta;
7) jälgi kindlasti oma lapsi, et keegi ei jookseks stardi- ega
maandumisalale ega lennuala alla;
8 ) käivitatava või ruleeriva mudeli lähedale ei tohi minna;
9) puruneva lennukipropelleri tükid või helikopteri labad
võivad tekitada tõsiseid vigastusi isegi veel paarikümnelt
meetrilt;
10) ära kunagi astu üle mudellennuki ega luba seda teha
teistel. Mudelist möödutakse olenemata tema kujust ja
suurusest alati kõrvalt;
11) ära püüa mudelit lennult - see on palju hapram kui paistab;
12) ära proovi mudelit puu või põõsa otsast vabastada - see
on suurt ettevaatust nõudev tegevus! Teavita oma leiust
piloote, lähedal paiknevat klubi või Eesti Mudellennu
Ühendust (kontakt: www.mudellend.ee);
13) mudeli transportimine on erioskust vajav tegevus, tuulega
kipub mudel ka käest lendu minema ja seejärel purunema!
Kui Sina jälgid meie lennuplatsil neid väheseid reegleid, mis siin
kirjas, vastame meie hea meelega Sinu küsimustele
------------------------------
Piloodi meelespea
1) enne juhtpuldi sisselülitamist veendu, et Sul oleks ainuõigus
kasutada antud sagedust ja Sinu poolt kasutatava sageduse
reserveerimist tähistav lõks asub kvartsitahvlil;
2) veendu, et mudeli detailid oleksid korrektselt kinnitatud, sh.
mootor, mootori raam, propelleri kinnitus, stabilisaator,
tiivad, servod, akupakk, vastuvõtja ning pistikud;
3) vii läbi levikatse. Selleks lülita sisse nii saatja kui ka
vastuvõtja.Väljatõmbamata antenniga peab mudel olema
juhitav vähemalt 30 sammu kauguselt. Kui märkad probleeme,
tuleb lennutamine vea selgumiseni edasi lükata;
4) enne lendu lülita sisse nii saatja kui ka vastuvõtja;
5) tõmba juhtpuldi antenn täispikkusele ja veendu, et saatja ja
vastuvõtja antennid ei oleks vigastatud;
6) järgi teiste stardi- ja maandumissuunda ning teosta ka oma
mudeli õhkutõus ja maandumine samas suunas;
7) kui tuule suund või tugevus on Sinu stardiks või maandumiseks
muutunud, siis informeeri sellest teisi piloote kindlasti enne
kui asud antud protseduuri teostama;
8 ) enne õhkutõusu või maandumist teavita selgehäälselt teisi
piloote oma tegevusest;
9) ära kunagi stardi, maandu või lenda üle inimeste või autode,
sh. üle piloodi-, pealtvaatajate-, ettevalmistus- ja parkimis-
alade;
10) ilma kvartsitahvlil asuva sagedustähiseta on lennuplatsil
saatja sisselülitamine rangelt keelatud!!!
11) peale lendu vabasta kasutatav sagedus ja eemalda kindlasti
ka kvartsitahvlilt oma vastav sagedustähis. Ära kasuta Sinu
käes olevat sagedust korraga kauem, kui 20 minutit - et ka
teised Sinuga sama sagedust kasutavad piloodid saaksid
lennutada!
12) kõik piloodid ei mahu korraga lennutama. Oota viisakalt, kuni
eelmine piloot on lennu lõpetanud enne kui stardid. Isegi kui
osa lennualast on vaba, küsi õhus viibijatelt luba!
------------------------------
IGA TRYKIVIGA ON OLULINE LEIDA JA EEMALDADA
Veel, pisike gallup:
Kas äkki teha kvartsitahvliga koos vaid piloodi meelespea, ytleme, eesti ja venekeelne, ja ERALDI tahvel kylalistele, eesti, vene ja äkki lausa ka inglise/soome keeles?
I.
Last edited by ints on Wed Oct 15, 2008 20:49, edited 5 times in total.
Re: Kvartistahvlid platsidele
ints wrote:7. Käivitatava või ruleeriva mudeli lähedale ei tohi minna;
8. Puruneva lennukipropelleri tükid või helikopteri labad
võivad tekitada tõsiseid vigastusi isegi veel paarikümnelt
meetrilt;
I.
Kui asi jääb segaseks: Lause ehitus! P.S. Semikoolon on üldse eesti keeles väga harva esinev kirjavahemärk.
52 79802
Hot Bodies D4 Cyclone.
Robitronic Mantis x 2, Protos ,Caster Fusion EX-1.
X-Ray XB8 EC Electric
T-Rex 500CF
Kyosho Caliber Hybrid!
Cessna 185
Lama v4
Hot Bodies D4 Cyclone.
Robitronic Mantis x 2, Protos ,Caster Fusion EX-1.
X-Ray XB8 EC Electric
T-Rex 500CF
Kyosho Caliber Hybrid!
Cessna 185
Lama v4
Sisu üldiselt, seda täpselt järgida püüdes, on ehk kirjavahemärkidest küsitavam värk.
Üks näide:
4. Ära lase oma koduloomadel ilma suukorvi ja jalutusrihmata
ringi joosta;
Kas ka lambad ja lehmad? Kui jooksta ei luba, kas võib ilma olla?
Miks üldse koduloomad ja mitte koerad, sest jäneseid suukorviga pole eriti näinud!
jne.
Ma saan kahtlemata aru, mida öelda püüti, aga kirjutatud on ...
Üks näide:
4. Ära lase oma koduloomadel ilma suukorvi ja jalutusrihmata
ringi joosta;
Kas ka lambad ja lehmad? Kui jooksta ei luba, kas võib ilma olla?
Miks üldse koduloomad ja mitte koerad, sest jäneseid suukorviga pole eriti näinud!
jne.
Ma saan kahtlemata aru, mida öelda püüti, aga kirjutatud on ...
Last edited by [J] on Wed Oct 15, 2008 10:07, edited 1 time in total.
Jah... kass võib ka jalutusrihma otsas olla, kuid suukorvi talle siis ikkagi panema ei hakka. Seega võiks tõesti olla otsesõnu "koerad" ära märgitud
Üldiselt on punktid selged ja arusaadavad. Ehk oleks mõistlik lisada ka: Lennutamisplatsil viibid omal vastutusel.
Üldiselt on punktid selged ja arusaadavad. Ehk oleks mõistlik lisada ka: Lennutamisplatsil viibid omal vastutusel.
Last edited by lauri on Wed Oct 15, 2008 10:49, edited 1 time in total.
Lauri Laidna - www.pistik.com
jätaks need koduloomade rihmad ja suukorvid sinnapaika ja ütleks lihtsalt: Hoia oma koduloomad lennutusplatsil kohas,kus nad ei ohusta iseennast,teisi inimesi ja mudeleid!Loomaomanik on täiel määral vastutav oma lemmiku tegevuse eest.4. Ära lase oma koduloomadel ilma suukorvi ja jalutusrihmata
ringi joosta;
Sellise sõnastuse puhul peaks olema nagu selge,mis teha -olenemata sellest kas tegemist on lehma,lamba,kassi või koeraga.Ärme siis lehmaomanikke ka nagu ahista tähelepanuta jätmisega
Minuarust Lauril Vasalemmas isegi oli midagi sellist:Kas äkki teha kvartsitahvliga koos vaid piloodi meelespea, ytleme, eesti ja venekeelne, ja ERALDI tahvel kylalistele, eesti, vene ja äkki lausa ka inglise/soome keeles?
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... 240807_013
Kas nüüd otse soome- ja inglisekeelset kirja vaja on,aga eesti ja venekeelne võiks olla küll.
Ziilike:
http://www.eki.ee/keelen%F5u/artiklid3/loetelu.html
- Kui loetelurühmad on nummerdatud numbritega 1), 2), 3) või tähtedega a), b), c) ~ a., b., c., on soovitatav eraldada nad üksteisest semikooloniga. Eriti lühikesi, ühe-kahesõnalisi rühmi võib eraldada ka komaga.
- Kui loetelurühmaks on terviklause või ka mitu lauset, sobib nummerdus 1., 2,. 3. ja rühmade eraldajaks punkt.
Ehk, mõlemad on õiged ja võimalikud, pigem on teemaks loetelurühmade nummerdamise viis kas ) või . abil.
Kuno - ega Sa ei tea, mis Lauril seal täpselt kirjas on?
I.
http://www.eki.ee/keelen%F5u/artiklid3/loetelu.html
- Kui loetelurühmad on nummerdatud numbritega 1), 2), 3) või tähtedega a), b), c) ~ a., b., c., on soovitatav eraldada nad üksteisest semikooloniga. Eriti lühikesi, ühe-kahesõnalisi rühmi võib eraldada ka komaga.
- Kui loetelurühmaks on terviklause või ka mitu lauset, sobib nummerdus 1., 2,. 3. ja rühmade eraldajaks punkt.
Ehk, mõlemad on õiged ja võimalikud, pigem on teemaks loetelurühmade nummerdamise viis kas ) või . abil.
Kuno - ega Sa ei tea, mis Lauril seal täpselt kirjas on?
I.
Visuaalselt paistab olevat Mareki koostatud ohutuseeskiri?! See sama, mis ka mudelimüüjatele edastatud ning kus ka kontaktandmed peal...
ehk eksin, kuid tundub väga sarnane - kahes tulbas tekst jne.
ehk eksin, kuid tundub väga sarnane - kahes tulbas tekst jne.
Lauri Laidna - www.pistik.com
tahvel platsil
Kaks asja on tahvlil:
Mareki meelespea ja kvartsipuu.
Lisainfod tulevad veel, netisse ja platsile.
Mareki meelespea ja kvartsipuu.
Lisainfod tulevad veel, netisse ja platsile.
Kvartsipuu on tegelikult mõeldud elu lihtsamaks tegemiseks. 2,4 GHz korral ei oska sellest esialgu kasu küll näha. Rohkem mingi gruppi kuulumise tülikas rituaal ja oma klassikalist ülesannet kvartsipuu siin ei täida.jätaks 2.4 mehed pesulõksudest puutumatuks
2,4 GHz lõksud kvartsipuul on minu meelest häiriv MÜRA, mis olulist pilti segasemaks teeb.
Võin seletada, milles point.
Kujutle situatsiooni: algaja tuleb platsile. Näeb, et keegi lennutab. Tuvastab kvartsitahvli ja on sellest kuulnudki. Aga ei leia sealt ühtegi
lõksu. Kuidas ta käitub? Reeglina, jätab ta ka enda lõksu tahvlile panemata.
Taust: Esimene lennutaja kasutas 2,4GHz sagedust ja klubi oli otsustanud, et 2,4GHz ei vaja sageduskontrolli. Algajal oli 35MHz...
Just selliste situatsioonide vältimiseks on inglased (BMFA) soovitanud, et ka 2,4GHz korral järgitaks sama sageduskontrolli süsteemi. Tõsi, antud juhul on see just _soovitus_ (2,4GHz suht uus asi ka), lõplik otsus jäetakse klubi teha (lisatud linke lapates võib veenududa, et reeglina on seda ka järgitud...). Ehk, küsimus pole mitte 2,4GHz-iga kaasnevast sageduskontrolli vajaduse puudumises, vaid probleemis, et vanad, mitte 2,4GHz saatjad pole ju keelatud ega konfiskeeritud, vaid vaja on tagada ka nende edasine ohutu opereerimine.
BMFA:
"It may be, however, that the club would like to make
sure that anyone operating a transmitter on the field
is identified by having a named peg on the
pegboard and, if this is the case, then a ‘2.4 GHz’
section should be added to the pegboard to allow
such pegs to be attached."
Lisaks:
"Frequency Control at Club Sites
(a) All clubs should operate some form of frequency
control system on the flying site, such as a pegboard
(b) At larger flying sessions the use of a transmitter
pound should be considered in addition to the
frequency control system.
(c) All transmitters should carry an easily visible
channel identification pennant;
For 27 MHz, a correctly coloured ribbon and/or a
white flag, approximately three inches by two inches
with one inch minimum height black numerals.
For 35 MHz, an orange flag, approximately three
inches by two inches with one inch minimum height
black or white numerals.
For 2.4 GHz, a black ribbon."
http://www.glos-mfc.co.uk/peg-board.htm
http://www.sebrfc.org.uk/Rules.htm
http://www.frmc.org.uk/2%202P4.htm
http://www.fmfc-online.com/page6.html
Noh, kõik see ei tähenda, et Eestis peaks kõik samat moodi kui UKs toimima, aga kuna sageduskontrolli jälgimisega on probleeme meil rohkem, võiks see meil olla ehk samas isegi aktuaalsem teema kui seal. Igal juhul ei ole see "mõttetus", vaid nõuab tõsisemat vaagimist.
Kujutle situatsiooni: algaja tuleb platsile. Näeb, et keegi lennutab. Tuvastab kvartsitahvli ja on sellest kuulnudki. Aga ei leia sealt ühtegi
lõksu. Kuidas ta käitub? Reeglina, jätab ta ka enda lõksu tahvlile panemata.
Taust: Esimene lennutaja kasutas 2,4GHz sagedust ja klubi oli otsustanud, et 2,4GHz ei vaja sageduskontrolli. Algajal oli 35MHz...
Just selliste situatsioonide vältimiseks on inglased (BMFA) soovitanud, et ka 2,4GHz korral järgitaks sama sageduskontrolli süsteemi. Tõsi, antud juhul on see just _soovitus_ (2,4GHz suht uus asi ka), lõplik otsus jäetakse klubi teha (lisatud linke lapates võib veenududa, et reeglina on seda ka järgitud...). Ehk, küsimus pole mitte 2,4GHz-iga kaasnevast sageduskontrolli vajaduse puudumises, vaid probleemis, et vanad, mitte 2,4GHz saatjad pole ju keelatud ega konfiskeeritud, vaid vaja on tagada ka nende edasine ohutu opereerimine.
BMFA:
"It may be, however, that the club would like to make
sure that anyone operating a transmitter on the field
is identified by having a named peg on the
pegboard and, if this is the case, then a ‘2.4 GHz’
section should be added to the pegboard to allow
such pegs to be attached."
Lisaks:
"Frequency Control at Club Sites
(a) All clubs should operate some form of frequency
control system on the flying site, such as a pegboard
(b) At larger flying sessions the use of a transmitter
pound should be considered in addition to the
frequency control system.
(c) All transmitters should carry an easily visible
channel identification pennant;
For 27 MHz, a correctly coloured ribbon and/or a
white flag, approximately three inches by two inches
with one inch minimum height black numerals.
For 35 MHz, an orange flag, approximately three
inches by two inches with one inch minimum height
black or white numerals.
For 2.4 GHz, a black ribbon."
http://www.glos-mfc.co.uk/peg-board.htm
http://www.sebrfc.org.uk/Rules.htm
http://www.frmc.org.uk/2%202P4.htm
http://www.fmfc-online.com/page6.html
Noh, kõik see ei tähenda, et Eestis peaks kõik samat moodi kui UKs toimima, aga kuna sageduskontrolli jälgimisega on probleeme meil rohkem, võiks see meil olla ehk samas isegi aktuaalsem teema kui seal. Igal juhul ei ole see "mõttetus", vaid nõuab tõsisemat vaagimist.
Kvartsitahvlil võiks 35 MHz sageduste all olla ju eraldi mõned lahtrid 2,4 GHz jaoks, pilt oleks palju selgem nii kogenud lennutajale kui algajale. 2,4 GHz kasutaja võib ju platsile saabudes lõksu tahvlile panna ja alles lahkudes sealt ära võtta, see pole ju mingi vaev.
Last edited by martkin on Sat Oct 18, 2008 23:26, edited 1 time in total.
Fieseler Storch
Easy Glider
Robbe Bandit
53329748
Easy Glider
Robbe Bandit
53329748
Aga miks ei või kleepida sinna kohe hea liimiga paar 2,4GHz "peibutusparti"Aga ei leia sealt ühtegi lõksu
neile, kes lugeda ei oska.
Muidugi kui see probleem pole "sulepeast imetud".
Meist igaühele ei anta ammu juba raadiosaatja luba - selle asemel on meie raadiosageduste jaoks ühisluba kõigi jaoks kusagil riigiasutuse šeifis. 2,4 GHz pesulõks võiks sama targalt käia.
UK-s käib paljudes paikades ka nii:
There is no pegboard provision for 2.4GHz users but we are monitoring the situation.
Please use a black ribbon attached to your Tx so we can see ...
(www.worcester.modelaero.org.uk/frequencies.php)
Kõvemad klubid kasutavad muuseas juba pesulõksuvabasi sagedustahvleid.
2,4GHz inimestest pesulõksumehi teha pole just eriti progressiivne samm.
Mina jagan 100% selle härra arvamust:
My understanding of it is that pegboard is redundant with the 2.4Ghz systems, it's like having a pegboard with mobile phones!