Paadike

Arutelu kõikvõimalikest veesõidukites - paadid, kiirkaatrid, allveelaevad, jahid, purjekad, jet-skid jms
Post Reply
villy93
Posts: 96
Joined: Mon Aug 18, 2008 11:30
Location: Tartu

Paadike

Post by villy93 »

Asi on siis nii et mul on koolis tulemas üks üritus, tiigi peal tahetakse proovida mudelpaatide kiirendusvõistlust. Praegu veel eriti reegleid jms ei tea aga pikkus pidi olema kuskil 30 cm ja peab olema ise ehitatud. Kuna tegelen ise lennukitega siis mõtlesin et kas selline paat lennuki elektrimootoriga (kyosho cessna omaga) töötaks? Põhimõtteliselt oleks lihtne, kere valmis teha ja elektroonika võistluseks ümber tõsta.
Cessna 182
Robbe Golden Oriole
User avatar
steeze
Posts: 123
Joined: Sat Nov 17, 2007 15:54
Location: Põltsamaa-Tartu

Post by steeze »

Tee muidugi:D kindlasti saab:D kui ei saa teed hõljuk:D luti ära need vennad räigelt ikke;)
Quick Ep 10
Robbe - Silence
Graupner - Sky Hero (7,5cc)
Extra 330L + Smoke (35cc)
lancer10
Posts: 46
Joined: Sat Jun 24, 2006 20:31

Post by lancer10 »

Tee valmis.
User avatar
saarlane
Posts: 360
Joined: Fri Sep 28, 2007 16:49
Location: Kuressaare

Post by saarlane »

paadile saad äkki selle mootori ilma reduktoritta panna? või ma ei tea ka mis jõud seal vee all on. aga valmis tee kindlasti. elektroonika on olemas. saad ju isegi panna tüüri servoga pöörama. teistel kindlasti vabasõidu paadid seal :)
56481228- Erkki
villy93
Posts: 96
Joined: Mon Aug 18, 2008 11:30
Location: Tartu

Post by villy93 »

Teistel pidid jah olema sellised et paned mootori käima ja ise läheb, tore oleks küll selline asi ära võita :). Aga kui suur peaks prop olema ja äkki soovitate mingit kere disaini?
Cessna 182
Robbe Golden Oriole
User avatar
saarlane
Posts: 360
Joined: Fri Sep 28, 2007 16:49
Location: Kuressaare

Post by saarlane »

kui ma ei eksi siis pole paadil prop vaid kruvi :) aga see selleks.
Iseasi kust sa selle kruvi saad. Mul üks ca 2 cm diameetriga on kuskil, millest sulle vaevalt kasu on.


vinge mõte oleks ka teha hõljuk. saad kasutada lennuki proppi.
http://www.youtube.com/watch?v=r2YgMS5sqYs
iseasi kas see kiirem või paremini juhitav kui tavaline paat on. ei usu eriti.
56481228- Erkki
User avatar
mg3a1@hot.ee
Posts: 372
Joined: Sun Jul 01, 2007 21:44
Location: Pärnu

Post by mg3a1@hot.ee »

Otsi netist joonised ja tee vineerist või vahust. Pärnus tegid koolipoisid vahust ja vineerist. Vaht pinseldati PVA´ga üle ja siis kannatas ka värvida. Enamus paatidel Lennuki mootor propiga, ilma reduktorita. Kiilu otsas suur tina junn(tükk). Neil loomulikult raadiotehnikat ei ole ja tüüri servot siis kah aga tüür on siiski regullitav, et ikka otse liiguks. Mingi Stokkeri korraldatud võistlus. Ühesõnaga natuke fantaasiat ja netis surfata ning valmis!
PS! Kullos igas sõu kruve ja kardaane ja palju muud. Jõudu.
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Mina esimese sammuna soovitaks kahte asja:
- kaitse kogu elektroonika vee eest! Kasvõi kilekotti vms
- paat tee uppumatu! Tühjad kohad kleebi vahtplasti vms täis

Ja edasi saab ainult paremaks minna ;)

Kõige lihtsam oleks muidugi tõesti midagi hõljuki sarnast teha, kuid ilma hõljumisefektita. Nö paat, millel on lükkav lennuki mootor/reduktor/propeller.
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Ehita alla hydrofoil tiivad, kui kiirus sisse tuleb, tõuseb kere veest välja ja takistus väheneb, mis annab veel lisakiirust. Kuigi, iial ei tea kui kerge seda lahendada oleks.
http://www.infovisual.info/05/img_en/06 ... 20boat.jpg
http://www.youtube.com/watch?v=SE5VCxdyUOg
villy93
Posts: 96
Joined: Mon Aug 18, 2008 11:30
Location: Tartu

Post by villy93 »

Kas hydrofoilide esimesed otsad peavad tingimata paksemad olema? Selles videos tundus küll et lihtsalt lame plaat väikse nurga all.
http://web.mit.edu/2.972/www/reports/hy ... ofoil.html
Cessna 182
Robbe Golden Oriole
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Ikka tiivaprofiil peab ka olema, on ju siiski tegu veealuse tiivaga.
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

mart63 wrote:Ikka tiivaprofiil peab ka olema, on ju siiski tegu veealuse tiivaga.
Samas... olen näinud nii mõndagi depronapastraati ilma miski profiilita lendamas 8)
Põhimõtteliselt annab tõstva jõu ka sobiliku kohtumisnurga all olev tavaline plaat. Kui ma õieti mäletan, siis maailma esimene selle teema patent justnimelt kohtumisnurka, mitte veealuse tiiva kuju käsitles. Aga, ma võin sel teemal ka väga kergesti eksida.
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Muidugi on ka alternatiive veealusele tiivale, lihtsalt see on üks variant, mis mind isiklikult köidab.
mart
Posts: 498
Joined: Tue Aug 15, 2006 16:53
Location: Wermelskirchen

Hydro Foam

Post by mart »

Hei!

See ka päris lahe paat:

http://www.hydro-foam.de/

Siin palju jooniseid, pilte ja videosid.

Lahe, kui peale "kohustuslikku" osa paat lendu läeheb.....


Edu!
Mart.
villy93
Posts: 96
Joined: Mon Aug 18, 2008 11:30
Location: Tartu

Post by villy93 »

Selline peaks siis lendu tõusma? :O Kas siis võib jätta tüüri(d) ka allapoole, et kui vees on siis pöörab paremini ja et õhus ka pööraks?
Kust sellist üliõhukest vahtu saada võib ja kuidas seda kutsutakse?
http://www.hydro-foam.de/pics/fotos.html
Last edited by villy93 on Thu Oct 23, 2008 17:26, edited 1 time in total.
Cessna 182
Robbe Golden Oriole
mart
Posts: 498
Joined: Tue Aug 15, 2006 16:53
Location: Wermelskirchen

Hydro Foam

Post by mart »

Hei!

See ka päris lahe paat:

http://www.hydro-foam.de/

Siin palju jooniseid, pilte ja videosid.

Lahe, kui peale "kohustuslikku" osa paat lendu läeheb.....


Edu!
Mart.
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

See õhuke vaht on depron.
Osta saad kullost 3mm - 50.- 6mm - 59.-
villy93
Posts: 96
Joined: Mon Aug 18, 2008 11:30
Location: Tartu

Post by villy93 »

Ja kui suured need lehed on umbes? Ostaks vast 3mm muidu mootor teda lendu ei jõuaks vedada.
Cessna 182
Robbe Golden Oriole
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

900x400mm on kullos müüdavad Graupneri deproni lehed.
villy93
Posts: 96
Joined: Mon Aug 18, 2008 11:30
Location: Tartu

Post by villy93 »

Ühest sellisest lehest peaks piisama siis vast. Kogu värgi kinnitamiseks oleks vaja CA liimi (?) sest nagu aru olen saand siis superatakki kõigi vahtudega kasutada ei tohi. Siis veel et kas oleks mõtet neid süsiniktorusid tellida?
Ja veel selline asi et tellisin hobikeskusest 3 nädalat tagasi cessnale 3 proppi ja spinneri, öeldi et on laos olemas ja et saadavad ära, 2 nädalaga kohale ei olnud tulnud niiet helistasin eelmine laupäev uuesti ja lubati ühendust võtta. Siiamaani ei ole ikkagi midagi kuulda olnud, äkki peaks Kullost uuesti tellima? Pole üle 3 nädala lennata saanud ja ära hakkab tüütama vaikselt..
Cessna 182
Robbe Golden Oriole
User avatar
siim2618
Posts: 132
Joined: Tue Oct 09, 2007 20:23
Location: Tõrva

Post by siim2618 »

Minu teada peaks CA küll päris hoolega vahtu sööma. :roll:
Siim
Multiplex AcroMaster
Spektrum DX7
seriff
Posts: 737
Joined: Wed Dec 19, 2007 22:16
Location: Põlvamaa

Post by seriff »

selle jaoks on oma CA liim aga kõige parem mis meil kätte saada on epox.
enamus CA sulatavad,spets liimi eestis pole olen kõik mudeli poed läbi käinud just eesmärgiga saada sekunidi liimi vahule.tellimis lugu ainult.
53457079



Ridali lennuklubi.
SASS160
Posts: 96
Joined: Sun Oct 21, 2007 13:39

Post by SASS160 »

Ei tea, kas piisavalt tõmbama hakkab :D
Vb oleks lihtsam mingi kere kuskilt osta/teha ja sinna midagi monteerida?
villy93
Posts: 96
Joined: Mon Aug 18, 2008 11:30
Location: Tartu

Post by villy93 »

Noo ma ju teengi kere. Piisavalt kerge peaks minema küll.
Kas on võimalik see hydroplane üldse teha kui on 3-kanaline pult? Elerone teha ei saaks kohe kindlasti sest siis poleks vee peal mingit pööramist..
Cessna 182
Robbe Golden Oriole
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Mis paadist sai? Vaevalt sul lubatakse lennukiga paadivõistlusel võistelda. :lol:
SASS160
Posts: 96
Joined: Sun Oct 21, 2007 13:39

Post by SASS160 »

villy93 wrote:Noo ma ju teengi kere. Piisavalt kerge peaks minema küll.
Kas on võimalik see hydroplane üldse teha kui on 3-kanaline pult? Elerone teha ei saaks kohe kindlasti sest siis poleks vee peal mingit pööramist..
Mõtlesin pigem, et äkki sa peaksid tegema miski sõukruviga versiooni ikka :D
villy93
Posts: 96
Joined: Mon Aug 18, 2008 11:30
Location: Tartu

Post by villy93 »

Lennuk ta ka ju päris pole, paadivõistlustel vast saaks ikka osaleda aga ei tohi lihtsalt õhku tõusta :P Riist ise on ka äge, mul on maal üks suur järv ja paat, jumala hea oleks seal niisama lennutada. Õnneks on mul kõik varuosad cessnale olemas niiet olenevalt kummaga sõita tahan tuleb lihtsalt vastuvõtja ümber tõsta ja aku peale panna.
Cessna 182
Robbe Golden Oriole
AndresO
Posts: 146
Joined: Mon Feb 12, 2007 10:32
Location: Tallinn

Post by AndresO »

Olen selle hydroplani teinud 3mm-stest laeplaatidest (50x50 cm, 8..10 kr tükk, siin foorumis korduvalt räägitud). Algajale on ta üsna kipakas lendaja ja ega lennumõnu väga pole. Küll aga olen seda koos lapsega sõidutanud vees, lumel ja asfaldil. Kuna asfalt sööb vahtu isuga, siis sai selleks ajaks alla pandus plekist tallad. Maal, eriti vees jäävad pöördetüürid veidi jõuetuks, pöörab aeglaselt. Mootoriks harjadeta Multiplex Permax BL-X-18-23. Prop 6-tolline
villy93
Posts: 96
Joined: Mon Aug 18, 2008 11:30
Location: Tartu

Post by villy93 »

Põhimõtteliselt saaks panna ka mõlemad nii õhu kui vee tüürid ju aga siis ei saaks maa peal sõita..
Cessna 182
Robbe Golden Oriole
Post Reply