Siidipaberiga lennuki kattmine

Ehitusnipid, materjalid, joonised, konstruktsioon...
Post Reply
User avatar
tiit
Posts: 384
Joined: Wed Feb 06, 2008 20:52
Location: helsinki

Siidipaberiga lennuki kattmine

Post by tiit »

Selline kysimus,on kellelgi kogemust siidipaberi (ing.tissue) voi nailoniga lennuki katmist olnud. Kas siidipaber kuumutamisel tömbub kokku.
Talv on tulekul ja plaan on ehitada (1938 a. Joe Elgini) Playboy seniorit.
Span 80" (2032mm)
Engine size 30-40 4 stroke (Tuleb nähtavasti 70 o.s.)
Tahaks ikka katta lennuk kas nailoni voi siidipaberiga, kuna lennuk nii vanaaegne, nostalgiline :wink:
User avatar
Raits
Posts: 560
Joined: Thu Aug 31, 2006 18:39
Location: Keila

Post by Raits »

Kata asi pärast kleepimist nitro lakiga,soovitav püstoliga ja suht vedela lakiga mitmeid kordi.Nitrolakk pingutab kuivades väga hästi.
User avatar
mg3a1@hot.ee
Posts: 372
Joined: Sun Jul 01, 2007 21:44
Location: Pärnu

Post by mg3a1@hot.ee »

Pärnu kandis üksmees katab oma vahus tehtud lennukid kõik mingi riide(täpset nime ei tea, riide poest kaalukaup) ja lakiga, viimane kord proovis isegi vesialuselist puidulakki(ala spetsialist soovitas) ja pidi väga hea olema.
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

Hea oleks leida kusagilt nitrolakki(kui sellist veel üldse on) ja lahjendada seda atsetooniga(mida on müügil,kohe kindlasti).
Ja kui tahad värvilist katet,siis värvida saab seda paberit eelnevat puuvillasele riidele mõeldud värvidega(mida vist on ka suht raske hankida).
Mul on isegi kusagil sellist veneagset kattematrjali vedelemas (venekeelne nimetus oli vist "vatman" või miskit sellist).
Samuti kasutataks ka väga õhukest ja kerget siidisarnast riiet (tean et sellest riidest teakse või tehti kunagi baleriinide tantsukleite),lakkimistehnoloogia sama,värvimiseks kasutati sünteetilisele materjalile mõeldud riidevärve.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
User avatar
tulnuk
Posts: 539
Joined: Mon Aug 01, 2005 1:33
Location: tartu

Post by tulnuk »

Ervin2 wrote:Hea oleks leida kusagilt nitrolakki(kui sellist veel üldse on) ja lahjendada seda atsetooniga(mida on müügil,kohe kindlasti).
Ja kui tahad värvilist katet,siis värvida saab seda paberit eelnevat puuvillasele riidele mõeldud värvidega(mida vist on ka suht raske hankida).
Mul on isegi kusagil sellist veneagset kattematrjali vedelemas (venekeelne nimetus oli vist "vatman" või miskit sellist).
Samuti kasutataks ka väga õhukest ja kerget siidisarnast riiet (tean et sellest riidest teakse või tehti kunagi baleriinide tantsukleite),lakkimistehnoloogia sama,värvimiseks kasutati sünteetilisele materjalile mõeldud riidevärve.
Atsetooniga ei tasuks kindlasti lahjendada, jätab katte pinnale valged randid. Lahjendamiseks on hea nitrolahusti.
Puuvilla värve pulbrina peaks saama kuskilt lõnga ja niidi-nööbi värgiga tegelevatest poodidest, hind kuskil 15.-/pakk.
Vatman on paks ja spetsiifilise pinnaga paber kuhu maalitakse ja joonistatakse, mudeleid katta sellega ei anna. Mudelite tarvis on kasutusel vattpaber, mille saadavus tänapäeval on peaaegu olematu. On olemas ka eriti kerged ja õrnad Vietnami- ja Hiina- vattpaberid, kuid saadavus on samuti väga kahtlane. Kui Tartu kanti satud, siis Tartu Mudellennuklubil on olemas mingi veneaegne väga suur rull vattpaberit, kust on võimalik viisakas olles endale kindlasti vajalik kogus maha kerida.
User avatar
mg3a1@hot.ee
Posts: 372
Joined: Sun Jul 01, 2007 21:44
Location: Pärnu

Post by mg3a1@hot.ee »

Sihuke asi nagu voaal(vuaal) kah kõlbab väää? Mul peaks sellisest materialist päevakardinad olema. Väga kerge, õhuke ja tugev, mingi sünteetika. Mul naine juba kardab, et varsti kardinad lennukile selga tõmmatud.
:D
seriff
Posts: 737
Joined: Wed Dec 19, 2007 22:16
Location: Põlvamaa

Post by seriff »

53457079



Ridali lennuklubi.
User avatar
tulnuk
Posts: 539
Joined: Mon Aug 01, 2005 1:33
Location: tartu

Post by tulnuk »

mg3a1@hot.ee wrote:Sihuke asi nagu voaal(vuaal) kah kõlbab väää? Mul peaks sellisest materialist päevakardinad olema. Väga kerge, õhuke ja tugev, mingi sünteetika. Mul naine juba kardab, et varsti kardinad lennukile selga tõmmatud.
:D
Uuri ehk Pärnu tehnikamaja mudellennuringist, neil on arvatavasti õiget materjali olemas või vähemalt oskavad soovitusi anda.
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

vuaal on puhtalt kardinakangas, see ei tõmbu kokku ühegi nitroainega
seega raudselt jääb kortsu

vanasti oli see ainuke katteviis vattpaber (mäletate mis pandi kuusekaunistusmunade vahele karbis?) ja AGO liim nitro lahustiga lahjendatult. Väga ilusti pingutas ennast trimmi ja pooleldi läbipaistev jäi
kogun vanu vene lennukimootoreid
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

Krt.Selle riidematerjali nimi oli mingi ebamaine - vist ekselsor ??!! nu ei mäleta enam.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
cbjuss
Posts: 246
Joined: Sun Jan 20, 2008 17:43
Location: Õismäe

Post by cbjuss »

Viimati nägin seda paberit(millalgi kevadel) Reinu juures Kullos,Ehk on tal midagist veel järgi. Siis oli tal seda terve suur rull.
User avatar
Raits
Posts: 560
Joined: Thu Aug 31, 2006 18:39
Location: Keila

Post by Raits »

omal ajal sai siidirätikutega kaetud,väga tugev jäi ning pingutus hästi.
cbjuss
Posts: 246
Joined: Sun Jan 20, 2008 17:43
Location: Õismäe

Post by cbjuss »

Soomlaste foorumis on ka kuskil sama teema üleval ja nemad promosid seal mingisugust kaelasalle ,mis kõlbasid selleks otstarbeks.Kes viitsib otsige sealt see teema üles
Post Reply