Tere. Tekkinud on huvi mudelismi vastu, kuid kuna “tõsisemal” moel pole sellega kokku puutunud, siis on tekkinud mõned küsimused. (Sry juba ette kui need ajuvabad on, aga pole tõesti tänapäeva mudelismist ettekujutust).
1) Kas Eesti lennukiehitajad kasutavad ka lihtsamaid CNC pinke tiivaprofiilide ja muude pisidetailide väljalõikamiseks (näit. selliseid http://www.step-four.at/e_index.html) ?
2) Kui kasutavad, kas on mingit kohta (klubi vm) kus oleks võimalik mingi nutsu eest ka omad asjad välja lõigata. Parim variant oleks, kui omal kodus soft, millega pink valmis progeda.
3) Kas detailide ja juppide valmistajad (Graupner vm) ei paku oma detailidele CAD jooniseid et saaks neid mudelite disainimesel kasutada ? Loogiliselt mõeldes on ju valmistusjoonised nagunii olemas…
Et sellised küssad. Võibolla ajan asja liiga keeruliseks, aga olen juba sellise kiiksuga, et kõik asjad peavad läbi arvuti käima Lapsena olen paar plaanerit kokku pannud, mis täitsa lendasid, kuid kui meenutada seda vineerisaega nühkimist…oehh.
Mõned küsimused
kui sa just tootma ei taha neid hakata siis mingi laserpingil vms robotil ühe lennuki jaoks kõik valmis seadistamine on natuke ulmekas.
Enam ei ole vineeri aeg, et sa kõike juppe nädal aega välja saed. Vineeri kasutatakse vaid mõnede kereprofiilide puhul ja ongi kõik.
Balsaprofiilide tegemisel on kogu vaev nad ühte pakki kokku panna ja liivapaberiga tasa lükata, mille saab minutitega tehtud.
Ainuke pink mida vaja oleks, on vast siis juba penoplasti lõikamiseks tehtud pink (või raam).
http://www.profili2.com/eng/default.htm
sealt vali plans&drawings ja vali ainult omale sobiv lennuki tüüp.
Kui tekib mingi konkreetsem huvi, siis mul on paras ports autocadi faile ka.
Enam ei ole vineeri aeg, et sa kõike juppe nädal aega välja saed. Vineeri kasutatakse vaid mõnede kereprofiilide puhul ja ongi kõik.
Balsaprofiilide tegemisel on kogu vaev nad ühte pakki kokku panna ja liivapaberiga tasa lükata, mille saab minutitega tehtud.
Ainuke pink mida vaja oleks, on vast siis juba penoplasti lõikamiseks tehtud pink (või raam).
http://www.profili2.com/eng/default.htm
sealt vali plans&drawings ja vali ainult omale sobiv lennuki tüüp.
Kui tekib mingi konkreetsem huvi, siis mul on paras ports autocadi faile ka.
kogun vanu vene lennukimootoreid
[J] - eks valmismudelitel ole jah omad ideed/hüved..
Ropka - Tänud! Uurimist-puurimist nüüd küllaga.
Võibolla tõesti pingi seadistamine liialt suur ettevõtmine ühe mudeli jaoks. (Pole seda ise teinud ka). Samas, demosofti uurides midagi ülemõistuse ei tundunud - 2D kujundite väljalõikamine peaks täitsa jõukohane olema. Eriti veel siis, kui dxw faile importida saab…
Aga kuna see pink on mudeliehitajatele mõeldud, siis ma nüüd midagi väga ulmelist ka asjas ei näe. Kui, siis ehk pingi maksumus, see pidi olema 40K kanti…
Siin http://www.btinternet.com/~mark.e.porte ... cture.html näha, kus üks tüüp seda kasutab.
Ropka - Tänud! Uurimist-puurimist nüüd küllaga.
Võibolla tõesti pingi seadistamine liialt suur ettevõtmine ühe mudeli jaoks. (Pole seda ise teinud ka). Samas, demosofti uurides midagi ülemõistuse ei tundunud - 2D kujundite väljalõikamine peaks täitsa jõukohane olema. Eriti veel siis, kui dxw faile importida saab…
Aga kuna see pink on mudeliehitajatele mõeldud, siis ma nüüd midagi väga ulmelist ka asjas ei näe. Kui, siis ehk pingi maksumus, see pidi olema 40K kanti…
Siin http://www.btinternet.com/~mark.e.porte ... cture.html näha, kus üks tüüp seda kasutab.
-
- Posts: 258
- Joined: Tue Aug 02, 2005 9:45
- Location: Tartu
Ühe mõtte tahaks lisada. Tegelikult on isegi kohti, kus saab tiiva CNC pingil penokast välja lõigata. Üks koht on firma Plantex. Väikese kommiraha eest lõigatakse tiib välja. Suurema kommiraha eest kaetakse ka balsaga. Kiire ja mugav ning supper kvaliteet. Plantexis lõigati välja ka minu viimase impellerlennuki tiivad. Jäi vaid katmise vaev. Endal ei pea olema softi pingi häälestamiseks, lihtsalt on vaja anda tiiva mõõtmed ning profiil. Minu teada sellist softi eriti vabavarana ei liigu, tahetakse ikka mingit raha. Võib vaadata: http://gm.cnc.free.fr/en/index.html . Kui on tõesti huvi, siis leiab sellet saidilt ka pingi ehitamise juhendi. Niipalju siis CNC pingist penoplasti lõikamisel.
Et kui just on huvi kõike arvutiga korraldada siis võiks leida midagi ka siit: http://www.tevalo.ee/foorum/search.php?searchid=52468 . Tevalo foorum, otsitud märksõna CNC järgi, kus on arutatud erinevatel pingiteemadel.
Tarmo
Et kui just on huvi kõike arvutiga korraldada siis võiks leida midagi ka siit: http://www.tevalo.ee/foorum/search.php?searchid=52468 . Tevalo foorum, otsitud märksõna CNC järgi, kus on arutatud erinevatel pingiteemadel.
Tarmo
Kui juba arvutiga, siis sinna istub lennusimulaator suurepäraselt. Kevadeks ehk juhtimine käppas ja võib mingid reaalsed riistad osta ning suvel juba päris lendu proovida.
http://www.realflight.com/
http://www.realflight.com/
Kavalus:
Osade tiiva ribide pakis lihvimine on keeruline (suure kahanemisega kõrvad), ja üldse on joonise täpne balsale kandmine suhteliselt ebamugav. Kuid kui joonis printida laserprinteriga (tahmaga) on võimalik teha nii, et paned joonise tagurpidi balsale ja niisutad siis joonist teiseltpoolt nt nitrolahusti või atsetooniga. Tahm kleepub balsale ja ettevaatlikult tehes saad üsna täpse kujutise - muidgi peegelpildis.
Osade tiiva ribide pakis lihvimine on keeruline (suure kahanemisega kõrvad), ja üldse on joonise täpne balsale kandmine suhteliselt ebamugav. Kuid kui joonis printida laserprinteriga (tahmaga) on võimalik teha nii, et paned joonise tagurpidi balsale ja niisutad siis joonist teiseltpoolt nt nitrolahusti või atsetooniga. Tahm kleepub balsale ja ettevaatlikult tehes saad üsna täpse kujutise - muidgi peegelpildis.
Tore rahvas paistab siin olevat - täiesti mitteomane eestlaste foorumitele. Isegi newby’le antakse head nõu…hmm.
- Simulaator oli lahe, paistab et see väga tarvilik vahend. Kümmekond minti pusimist ja lennuki sain juba ühes tükis maa peale Ega see klahvijuhtimine muidugi õige pole – kunagi vaja ikka puldiga asja proovida. Ega ma lennunduses päris juhm ka pole – kooliajal Ü.Keeduse “Purilend” sai kaanest kaaneni läbi võetud. Proovinud olen ka Cessna ja AN-2 rooli – kurssi ja kõrgust suutsin isegi lõpuks hoida, maandumist mul õnneks proovida ei lastud
- Simulaator oli lahe, paistab et see väga tarvilik vahend. Kümmekond minti pusimist ja lennuki sain juba ühes tükis maa peale Ega see klahvijuhtimine muidugi õige pole – kunagi vaja ikka puldiga asja proovida. Ega ma lennunduses päris juhm ka pole – kooliajal Ü.Keeduse “Purilend” sai kaanest kaaneni läbi võetud. Proovinud olen ka Cessna ja AN-2 rooli – kurssi ja kõrgust suutsin isegi lõpuks hoida, maandumist mul õnneks proovida ei lastud
Päris lennukis on see eelis, et lennuk on alati piloodi suhtes samas asendis ja kehaga tunnetab lisaks kah ühtteist. Kui mudel lendab enda poole, või on seliliasendis, tuleb osasid tüüre justkui vastupidi liigutada. Kõik see on kasulik simu peal selgeks õppida, siis tuleb oluliselt odavam.
Nii tugeva põhjaga läheb asi ilmselt edukalt, kui vaid huvi jätkub.
Nii tugeva põhjaga läheb asi ilmselt edukalt, kui vaid huvi jätkub.
Eks tegelikult alga kogu üritus üldisemast filosoofiast - mida sa tegelikult teha tahad - kas pakub rohkem pinget lendamine või ehitamine.Kui lendamine,siis kas rahulik pilvede all hõljumine või maa lähedal peadpööritava kiirusega laperdamine.Siis on oluline ka see,mis vägi mudelit liigutama hakkab - kas tõusvad õhuvoolud,sisepõlemismootor või viimasel ajal järjest rohkem populaarsust koguv elekter.
Ehitamisel on ka oluline,millele põhitähelepanu pöörata - kas võimalikult pärislennuki moodi või siis lähtuvalt otstarbest - kas rahulik.stabiilne lendaja või närviline shockflyer.
Kui osta poest mudel,siis on kekmiselt head lennuomadused garanteeritud,aga vahest ei ole see täpselt see,mida mudelilt ootad - ise ehitades on võimalik sinna oma väike "kiiks" sisse ajada.Samas ise ehitades peavad olema juba kogemused ja kerge vaist,aga seda saab ainult praktikaga.
Kui simulaator proovitud ja tundub,et asi on väärt loodusesse minemist,siis on soovitav osta mõni lihtne plaaner ja alustada selle viskamist põllul ja sealt edasi vastavalt omandatud kogemustele ja soovitud suunale.Eks teemat ole ka varem siin foorumis käsitletud.
Ehitamisel on ka oluline,millele põhitähelepanu pöörata - kas võimalikult pärislennuki moodi või siis lähtuvalt otstarbest - kas rahulik.stabiilne lendaja või närviline shockflyer.
Kui osta poest mudel,siis on kekmiselt head lennuomadused garanteeritud,aga vahest ei ole see täpselt see,mida mudelilt ootad - ise ehitades on võimalik sinna oma väike "kiiks" sisse ajada.Samas ise ehitades peavad olema juba kogemused ja kerge vaist,aga seda saab ainult praktikaga.
Kui simulaator proovitud ja tundub,et asi on väärt loodusesse minemist,siis on soovitav osta mõni lihtne plaaner ja alustada selle viskamist põllul ja sealt edasi vastavalt omandatud kogemustele ja soovitud suunale.Eks teemat ole ka varem siin foorumis käsitletud.