Täna siis sai messer ära krässitud.Kas pööriseks nimetatakse seda kui lennuk hakkab spiraalselt ja kiirenevalt alla tulema ,tüüre kuulamata
Kudas pöörisest välja tullakse Põhjus tundus olevat selles ,et pöörde tüüri juhtvarras oli kõver ja tüür selle tõttu hoidis vasakule.Lennuk oli umbes meetrise tiivaga 500g. poolkoopia
Pööris
Re: Pööris
Ei, see on sügav põõris (deep spin).martc wrote:Kas pööriseks nimetatakse seda kui lennuk hakkab spiraalselt ja kiirenevalt alla tulema ,tüüre kuulamata
Tavalise Spini - ja ka sellest väljatuleku kohta on juttu http://en.wikipedia.org/wiki/Spin_(flight). Kuid sügav põõris erineb selle poolest, et teatud lennumasinatel on vastik omadus põõrisesse minnes tagumised juhtpinnad (kõrgus ja põõrdetüür - mis on vajalikud põõrisest väljumiseks) jätta tiibade poolt tekitatud "varju" - ehk õhukeerisesse, või siis raskuskese satub santi seisu.
Selline põõris on kahjuks parandamatu.
PS. Keegi hea inimene tundub olema siit URL-i BBCode ära tinistanud
Või siis tirida lennuki ribadeks...mart63 wrote:Kui lennukil piisavalt võimas mootor, siis peaks ju jaksama tirida tiiva uuesti 'lendu'
Suht lahti seletatud recovery procedure IMHO
Kui andsin -põhja gaasi- siis keerlemise hoog hoopis suurenes,kahjuks ei olnud kõrgust katsetamiseks eriti ,kõik toimus kiiresti aga mulje oli selline ,et kõik funktsioonid peale gaasi olid kadunud.Poovisin simus järgi ,rudder peal aeglaselt lennata ,lennuki käitumine enne pöörisesse minekut oli sellele väga sarnane - võimatu stabiilset lendu tehamart63 wrote:Kui lennukil piisavalt võimas mootor, siis peaks ju jaksama tirida tiiva uuesti 'lendu'
PÖÖRIS on selline vigur, kus õhuvool on tiivalt rebenenud ja kukkuv lennuk on seetõttu mittejuhitav. Pöörisesse minekuks tuleb kaotada väikese gaasiga nina tõstmisega lennukiirus ja kõrgus- ning pöördetüür põhja tõmmata. Kukkuv ja pöörlev lennuk pole juhitav. Juhitavuse taastamiseks peab tüürid neutraali laskma ning kui normaalne õhuvool tiival taastub, taastub ka juhtimine (eeldab piisavat kõrgusevaru).
Vigaselt projekteeritud lennuk saab olla ka selline, et ta pöörisest enam välja ei tulegi.
Vigur, kus pöörlemise ajal pikitelje ümber lennuk on juhitav on KEERIS.
Vigurlennus pannakse harilikult 0 punkti kui pöörise asemel tehakse vertikaalset keerist.
Vigaselt projekteeritud lennuk saab olla ka selline, et ta pöörisest enam välja ei tulegi.
Vigur, kus pöörlemise ajal pikitelje ümber lennuk on juhitav on KEERIS.
Vigurlennus pannakse harilikult 0 punkti kui pöörise asemel tehakse vertikaalset keerist.
Erinevalt wikipedias kirjutatule rääkis loengutes aerodünaamika õppejõud, et pöörises ei pruugi lennuk pöörelda ümber oma raskuskeskme, vaid kujutletav telg võib asuda hoopiski pöörise sisemise tiiva pool. Seega omab mootor selle telje suhtes jõu õlga ning tõmmet suurendades hakkab lennuk kiiremini pöörlema ja läheb sügavpöörisest ohtlikumasse lamepöörisesse, millest väljumine toimub palju suurema hilinemisega.
Väljumiseks tuleb kaldtüürid panna kindlasti neutraali, anda pöördetüüri täielik väljalöök vastu ja kõrgustüüri tuleb kallutada alla. Pöörlemise lõppemisel pöördetüür neutraali ja piisava kiiruse olemasolul tuua lennuk pikeest välja. Kuskilt lugesin, et vaidtiiva puhul tuleb tuleb käituda teisiti isegi kiilu olemasolul.
Pööris on täiesti tavaline vigurlennu element ja see on ka Easystariga ise järele tehtud. Ilmsiks tuli vaid üks probleem, nimelt on antud lennukit küllaltki raske sinna viia.Pöörisest tuleb paremini välja lennuk mille kiilu algus on kõrgustüürist natuke eespool.
Väljumiseks tuleb kaldtüürid panna kindlasti neutraali, anda pöördetüüri täielik väljalöök vastu ja kõrgustüüri tuleb kallutada alla. Pöörlemise lõppemisel pöördetüür neutraali ja piisava kiiruse olemasolul tuua lennuk pikeest välja. Kuskilt lugesin, et vaidtiiva puhul tuleb tuleb käituda teisiti isegi kiilu olemasolul.
Pööris on täiesti tavaline vigurlennu element ja see on ka Easystariga ise järele tehtud. Ilmsiks tuli vaid üks probleem, nimelt on antud lennukit küllaltki raske sinna viia.Pöörisest tuleb paremini välja lennuk mille kiilu algus on kõrgustüürist natuke eespool.
Last edited by tikka on Mon Feb 09, 2009 13:41, edited 1 time in total.
samasugust asja täheldasin ma oma pisikese Pitts*i puhul,kui lasin ta selililennust pöörisesse.Väjatulekuks oli vaja ka gaas täitsa maha võtta-siis mudel taltus ja jäi nina ees alla sööstma.Aga jah,vajalik on piisav kõrgus - eks ma omal ajal lõhkusin täpselt sama moodi üsna mitmed Türil tehtud Spitfired.Seega nende pisikeste hävitajatega ei ole väga mõtet vigurlendu proovidaKui andsin -põhja gaasi- siis keerlemise hoog hoopis suurenes