Esimene mootori käivitus

Autod mis kihutavad kruusal, liival ja muda sees
Post Reply
User avatar
Ropskar
Posts: 177
Joined: Thu Oct 19, 2006 22:04

Esimene mootori käivitus

Post by Ropskar »

Kudias käivitada siis Off-Roaderi mootorit esimest korda. Kas kuskil internetis on õpetusi. Andke õpetuse linke ja jagage teadmisi, kui oskate.
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Mis auto ja mootor täpsemalt on?

Käivitamine: kontrolli auto üle, vajadusel kasuta olulistel kohtadel threadlocki (keermelukustus liimi), kontrolli elektroonikat ja kõikide akude laetust. Kütus paaki, kontrolli juhendi järgi et mootori nõelad oleksid soovituslikus asendis, pumpa kütus paagist mootorini (näed seda läbi silikoonvoolikute), küünlatoide külge ja käivitama (rotostardi, pullstardi või startboxiga). Põhjus miks mootor ei käivitu, kui kõik tundub korras olevat, võib olla nii lihtne, et kütus ei jõua lihtsalt mootorisse. Kütust saab mootorisse ka nii, et ajad starteriga mootorit ringi ja samal ajal hoiad summuti otsal näppu ees (ühenda küünalatoide lahti, et mootor ei käivituks). Siis käivita...

Kävitamine pole suurem kunst, tähtis on mootori sissetöötamine. Google'ist leiad kindlasti abi, kui kasutada "break in" otsisõnas näiteks.

Üldised rusikareeglid:
* auto/mootori kasutusjuhend
* õpetusi mootori sissetöötamiseks on meitmeid
* alati on kindlam sissetöötamisel pigem rikka, kui lahja seguga seda teha
* mõistlik mootori sissetöötamise aeg on 2-3 paagitäit
* mootor peab ka sissetöötamisel saavutama töötemperatuuri ~110C (90-120C) ehk siis tilguta paar tilka vett küünla juurde - see peaks paari-kolme sekundiga aurustuma.
* Külmalt töötades käib kolb väga tihedalt silindri vastu ja mõlemad kuluvad ning mootori kompressioon kannatab tulevikus selle tõttu. Seetõttu peab mootor võimalikult kiirelt saavutama töötemperatuuri. Samas on ka ülekuumenemine väga ohtlik!
* alati on abiks sõber või keegi, kellel on juba kogemused olemas.
* lihtsaim sissetöötamise viis - kuluta 2-3 paagitäit kütust nii, et auto on rattad maas vastu seina ja mootor töötab tühikäigul ja on saavutanud töötemperatuuri (~110C).
* levinud on ka "heat cycle" sissetöötamine, kus töödeldakse mootorit termiliselt tsüklitena. Mootor käima, soojaks, seisma, jahtub maha... ja protsessi korratakse palju kordi, iga korraga järjest rohkem gaasi andes.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Post Reply