T Rex 450 klooni ehitamine

Arutelu helikopteritest ja teistest "liikuva tiivaga" mudelitest

Moderator: Kristjan

ints
Posts: 621
Joined: Mon Oct 02, 2006 10:49
Contact:

Post by ints »

Põlevadki läbi. Ilmselt oli Sul konkreetse ESCi BECi jaoks seal taga ikka liiga suur koormus, nagu kahtlustasin. Osta CastleCreationsi normaalne ESC asemele.
User avatar
mrtn
Posts: 477
Joined: Fri Jan 16, 2009 16:22

Post by mrtn »

no ma kaldun arvama et lasin mingi väga suure vea sisse! kuna ma pold ju talle programmeerinud isegi mitme voldine aku taga on jne. et sealt hobbykingist siis turningy plush 30 amprine osta no seda kiidavad seal küll kõik foorumid!
HK Piaget
Multiplex Mentor
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

30a on küll alampiir. Ma isiklikult alla 40a ei paneks, endal trex 450 se v2 kloonil Turnigy Plush 60A ja scorpion 2221-6, aga see ka üks võimsamaid mootoreid. :)
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Mootoreid ja ESC-sid tasub testima hakata algul ilma koormuseta (tühijooksul) ja tühijooksuvoolud on lihtsalt mõõdetavad.
Nii väikestel koormustel suitsuni on raske jõuda ning võimalikud vead paistavad õigel ajal välja.
BEC-i kuumenemist servode töö korral saab näpuga katsuda.
Kui kõik toimib võib juba hammasrattaid külge riputada ...
Minul kõik Hiina kolu on oma ülesannetega siiani hakkama saanud. Põhjus on ehk ka see, et päris huupi pole ostnud.
User avatar
mrtn
Posts: 477
Joined: Fri Jan 16, 2009 16:22

Post by mrtn »

jah no ma pidin ikka ise midagi totaalselt valesti tegema! aga ma ei saa aru mis see ubec täpsemini on ja kuhu see veel käib ja kas mul siis seda polnud vaja?
HK Piaget
Multiplex Mentor
User avatar
mrtn
Posts: 477
Joined: Fri Jan 16, 2009 16:22

Post by mrtn »

https://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOB ... Controller

no selline peaks igati kõva asi juba olema??
HK Piaget
Multiplex Mentor
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

See regu sobib väga hästi. Kolm Turnigy plush regu mida omanud olen on küll kõik vigadeta ja töökindlat tööd teinud..
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

ESC sees on BEC - teeb aku pingest vastuvõtjale sobiva pinge. UBEC on tegelikult sama asi, ainult suurema kasuteguriga (teeb vähem sooja).
Kas oli ka eraldi UBEC ?
Eraldi BEC-i või UBEC-i korral tuleb vastuvõtjasse minev punane juhe lahti ühendada, muidu tekib lühisring. Kui nii oli, on ESC ehk terve ja kärssasid BEC-id.
User avatar
mrtn
Posts: 477
Joined: Fri Jan 16, 2009 16:22

Post by mrtn »

no mul on(oli) selline
https://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOB ... oduct=6458
no nagu sealt loen on bec sisseehitatud ikka jah! no ma ei tea ma pean nüüd asjasse süvenema veel ,et mõni ütleb et viskas suitsu välja aga töötab edasi??!!
HK Piaget
Multiplex Mentor
ints
Posts: 621
Joined: Mon Oct 02, 2006 10:49
Contact:

Post by ints »

Valesti saab teha seda, et ostad kokkusobimatud/valesti dimensioneeritud asjad.

Väga üldjoontes ja veidi lihtsustades:
- esiteks, pead valima mootori, mis antud rakenduse jaoks sobiks. Sh., kopteri korral akude elementide arv (pinge!);
- teiseks, mootor seab teatud nõuded (eelkõige, mitu amprit peab voolu välja kannatama) ESCile. Lisaks, osad ESCidega integreeritud BECid kannatavad suuremaid voole (= suudavad toita suuremat kogust servosid jms.) kui teised. Lihtsalt, konkreetse tootja valikul pead veidi spetsi vaatama;
- lõpuks, kui õige ESC valitud saad selle järgi teada, millised peavad olema akud (viimaste valimisel oluline peale lubatud tühjakslaadimisvoolu ja elementide arvu (pinge/vool) arvestada ka kaalu ja mõõtmetega ;).
- kui tundub, et sobiva aku kaal ei sobi, st. elementide arv (pinge) peaks muutuma, alustad algusest, kuini leiad sobiva (kompromissi).

Kui mootor eeldab võimsamat (suuremale voolule ehitatud) ESCi kui Sul reaalselt on, põleb ESC maha. Kui ESC imeb akudest rohkem voolu kui need kannatavad lähevad akud tuksi (LiPode korral võib kaasneda leek ja plahvatus;). Samas, isegi lühises brushless mootor ei põleta ESCi maha. Tegelikult, eeldusel, et vool ei kasva lubatust suuremaks (st. labad/prop ei koorma rohkem ja ESC on valitud sobiv) on suht võimatu ESCi rikkuda, kui Sa teda just väga eriskummaliselt ei lühista, ise paranda, vette kasta vms. Seda, et voolud on kasvanud liiga suureks näed töötavast peast ampertangide või kraadiklaasi abil ;-)

Rohkem midagi väga valesti teha ei saa - vähemalt ei tule pähe, mida saaks;) Peale aku lühistamise (mis mõjub akudele). Mootori ülekoormamise (suuremad labad, mootor/võll/labad ei liigu vabalt, liiga pikad labad või liiga suured labanurgad kopteril, vale prop lennukil vms.).

Kuna lennukimehed reeglina ei ole 100% kindlad, milline on nende lennukile sobiv mootor ja propeller, siis lennukite puhul on selguse saamisel möödapääsmatu ampertangide olemasolu. Kopteri korral on märksa kergem -> eeldusel, et Sa tead, mitu elementi (pinge) ja milliseid labasid kasutad (labanurgad on muidugi ka olulised, aga jätame selle hetkel kõrvale), võid toetuda kaasvõitleja soovitusele (foorumid!) mootori/pinioni valimisel. St., 5s aku korral valitakse üks mootor, 6s aku korral aga võibolla teine. Võibolla mootor on isegi sama, aga pinion kindlasti mitte... Igal juhul tähendab see erinevat max. voolu, seega ilmselt erinevat ESCi. Ja akude tühjakslaadimisvoolu.

I.
User avatar
mrtn
Posts: 477
Joined: Fri Jan 16, 2009 16:22

Post by mrtn »

no ma valisin selle järgi esci mida nagu hobbycity ühe võimaliku valikuna selle mootori juurde soovitas ja täpselt sama komplektiga on foorumis kokku pandud kopterid ja kiidavad!
Kui nüüd järgi mõtlen siis mul ikka see gaasi trimm tundub et on keskel siis 0 asendis vist,kui keskele panin siis hetk hiljem hakkaski mootor tööle! Ja ma kardan ,et hommikul kui mootor ootamatult tööle hakkas kukkus kopter põranda ja laua vahele ning ei lasknud rootoril ringi käia enam ja gaasi maha saamisega oli mul ka mõneks sekundiks probleeme! Kuna mootor ei jõudnud pöördeid ülessegi saada enne kui külili kokkus siis äkki põletaski esci maha! Mingi tärin käis ka ja ma arvasin et lasi hammakal hambad maha aga see oli ikka mootor mis üritas tööle hakata. ühesõnaga jah enne tuleb ära oodata programeerimiskaart siis peale progemist mootor ilma hammakata läbi proovida ja siis hammakad külge.
HK Piaget
Multiplex Mentor
ints
Posts: 621
Joined: Mon Oct 02, 2006 10:49
Contact:

Post by ints »

mrtn wrote:no mul on(oli) selline
https://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOB ... oduct=6458
no nagu sealt loen on bec sisseehitatud ikka jah! no ma ei tea ma pean nüüd asjasse süvenema veel ,et mõni ütleb et viskas suitsu välja aga töötab edasi??!!
Sinu regu kohta on kommenteeritud:
I didn't test at 30A but deriving from the MOSFET types I would suggest to use it only for short bursts at 30A. Continuous rating should be about 22..25A.

TRex 450-ga (labad 325mm), originaal motor (3550KV), soovitatakse 35A ESCd. 3S setupis. Hetkel ei viitsind täpsustada, kas seejuures kasutatakse 12T või 13T pinionit (150T pearatas). Mis Sul vastavad parameetrid on?

Lohutuseks, vastavad tootja mootorite kohta on mainitud räigeid kõrvalekaldeid specist, st. ntx. rcgroup raporteerib sama tootja ühe teise mootori kohta:
Using my standard test stand set-up, with a Markus 45A ESC which is 4s capable, I ran some no-load tests: I am no longer surprised when cheap Chinese motors vary from the stated Kv, but this one may take the cake - ~2800Kv, rather than the stated 2350Kv… THAT is a significant difference, which could ruin your whole day if you propped it for 2350KV… and found it drew so much more than you expected, and fried your ESC! [Peak Effic. estimates an even higher Kv - 2856Kv.... no wonder an HC reviewer got a surprise when it drew 38A on 3s when he stuck a 6x4 APC E on it].
User avatar
mrtn
Posts: 477
Joined: Fri Jan 16, 2009 16:22

Post by mrtn »

no kuna mul pold labasid küljeski ja mootor ei jõudnud töölegi hakata siis... ehk ei saand ikka sellest olla .

Cheap chinese mootor on imelik mõiste! Praktiliselt kõik mootorid tulevad ju hiinast ? mulle tundub see turningy ikka suht korralik mootoritootja olevat. No mu tunne põhineb webis surfamisel ,kus näeb tõesti ilma ühegi tootja nimeta juba fotol üliodavat muljet jätvate mootoritega.
HK Piaget
Multiplex Mentor
ints
Posts: 621
Joined: Mon Oct 02, 2006 10:49
Contact:

Post by ints »

Normaalsed ESCid saavad aru, kui Sul mootor ei pöörle. Näiteks CastleCreations ;) Kahjuks pole Sinu poolt mainitud tootega enne kokku puutunud, seega ei oska arvata, kui nutikas tarkvara tollel on.

Aga arvan siiski, et suure tõenäosusega oli see lihtsalt praak mootor või ESC või mõlemad.

Nagu ma juba enne mainisin: ka minu hiinakad olid kõik kõige õigemad ja õigelt dimensioneeritud jne. Aga see ei takistanud neil kõigil tühikäigul maha põleda. Ja üldiselt on teada, et hiina brushlessid ja ESCid on saast. Mis muidugi ei takista asjaolude õnnelikul kokkulangemisel nende kasutamist. Aga ma soovitaks neid osta ikka vähemalt kahekaupa ;)

Ei tule kõik mootorid hiinast. Kõik hiina mootorid tulevad hiinast ;) Väga paljud et mitte öelda enamus normaalseid mootorid tulevad Saksamaalt (Plettenberg, Kontronik, Hacker, Köhler/Actro, Lehner jne.), USAst (Razor jne) jne. AXI tuleb aga näiteks Tsehhist. ISEGI kui mõni neist kasutab mõnda hiina tehast (ei tea et kasutaks - kui siis Hacker?), siis kvaliteedikontroll on ilmselt vähe teine.

Odav hiina mootor on heal juhul ylalnimetatute kloon, halval juhul kohalik käkerdis. Kahjuks.

I.
Last edited by ints on Mon Feb 23, 2009 0:03, edited 2 times in total.
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Hiina asjade puhul tuleb teada, mida ostad. Enamik kaupu toodetud hiinas. Ka on kallite brändide kaupa hiinast võimalik otse saada Fiegao, Hobbywing jt nime all - odavalt :)
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
mrtn
Posts: 477
Joined: Fri Jan 16, 2009 16:22

Post by mrtn »

tuju läks ära rsk. homme võtan asja jälle käsile! :evil:
HK Piaget
Multiplex Mentor
User avatar
mrtn
Posts: 477
Joined: Fri Jan 16, 2009 16:22

Post by mrtn »

:D noniiii....jupid hiinast kohal! Ei läinud aastatki! nüüd esc peal ja servod toimivad kui,edasi läheb mu jaoks keeruliseks! labanurga mõõtmine ,puldi seadistamine ,mootori taha ühendamine?!?! vajaks abi! keegi asjatundja äkki vaataks üle enne kui jälle tuba suitsu täis?
HK Piaget
Multiplex Mentor
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Ma ei väsi kordamast, et Trex450 täielik (!!!) ehituse õpetus videote kujul on olemas siin: http://www.helifreak.com/showthread.php?t=11373

Kuskil veebis oli ka juhend labanurga mõõtja ehitamiseks. Ilma on suht keeruline asja seadesse saada. Ehk on Fasthobbies ja HPI meestel see 100-kroonine jubin kohapeal ka olemas?

Varem või hiljem pead asja nagunii endale selgeks tegema. Miks mitte kohe :roll:
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

User avatar
JazZ
Posts: 882
Joined: Sun May 06, 2007 10:41
Location: Pärnu
Contact:

Post by JazZ »

lauri wrote:Kuskil veebis oli ka juhend labanurga mõõtja ehitamiseks. Ilma on suht keeruline asja seadesse saada. Ehk on Fasthobbies ja HPI meestel see 100-kroonine jubin kohapeal ka olemas?
Kusjuures ei ole :(
On küll tellitud, aga siiani pole saadetud...
Fast Hobbies - Mudelipood internetis
Pärnu mudelipood - Lao tn 10-5, Pärnus
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu
User avatar
mrtn
Posts: 477
Joined: Fri Jan 16, 2009 16:22

Post by mrtn »

ei no labanurga mõõtja on välja prinditud ,lamineeritud ja täiesti töökorras! Lihtsalt sealt maalt kus tuleb esc mootori taha ühendada ja servod 0 asendisse ja servokäppade regull ja puldi seadistus siis seal nagu asi liiga keeruline!
HK Piaget
Multiplex Mentor
User avatar
mrtn
Posts: 477
Joined: Fri Jan 16, 2009 16:22

Post by mrtn »

probleemiks ka see ,et helifreaki videod on küll tehtud futaba 7c puldiga kuid paljud asjad om märkimata jäetud, näiteks kust ma tean kummas asendis mul puldil gaas maas on? ma arvan et eelmisele esc ile saigi saatuslikuks see! ja siis swashplate liikumine ja mis servo kui kaugele ja kuhu poole liikuma peab....hmm
HK Piaget
Multiplex Mentor
User avatar
mrtn
Posts: 477
Joined: Fri Jan 16, 2009 16:22

Post by mrtn »

et mis hetkel see pitch peab kuipalju olema jne. seal tulevad 10 meest oma videote ja täiesti eri suundadesse jutuga! kellele meeldib -10 pitch kellele +10 pitch? ma ei saagi lõpuks aru mis algajale kõige parem on ja mis momendil see peab olema? gaasikõverad? kas gaas peab 0 asendist hakkama gaasi andma vms. olen helifreaki videod tunde vaadanud aga sealt kogu pilti ikka täitsa selgeks ei saa, olen ka teisi videosi ja õpetusi lugend.
HK Piaget
Multiplex Mentor
User avatar
mrtn
Posts: 477
Joined: Fri Jan 16, 2009 16:22

Post by mrtn »

escile ostsin ka programming cardi ,et see on ka paikka aetud ja seal peaks kõik settingud paigas olema! Nüüd ma ei tea kuidas mootori otsad ühendada kuna pole kindel kus asendis mul gaas maas ja kus peal on!kuidas seda kindlaks teha? futaba 7c siis puldiks
HK Piaget
Multiplex Mentor
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

mrtn wrote:escile ostsin ka programming cardi ,et see on ka paikka aetud ja seal peaks kõik settingud paigas olema! Nüüd ma ei tea kuidas mootori otsad ühendada kuna pole kindel kus asendis mul gaas maas ja kus peal on!kuidas seda kindlaks teha? futaba 7c siis puldiks
Pane mootor mudeli kylge pinionita, siis ei saa midagi juhtuda. Enamasti peab futaba saatjatel gaasikanali (3. kanal mode 2's) reversima.
Mootoriotsad ühendad suvaliselt, kui mootor käib valetpidi, siis tõsta kaks suvalist otsa teistpidi, eksimisvõimalus puudub, lihtsalt ära enne lõpuni seadistamist pinionit külge pane.
User avatar
JazZ
Posts: 882
Joined: Sun May 06, 2007 10:41
Location: Pärnu
Contact:

Post by JazZ »

mrtn wrote:et mis hetkel see pitch peab kuipalju olema jne. seal tulevad 10 meest oma videote ja täiesti eri suundadesse jutuga! kellele meeldib -10 pitch kellele +10 pitch? ma ei saagi lõpuks aru mis algajale kõige parem on ja mis momendil see peab olema? gaasikõverad? kas gaas peab 0 asendist hakkama gaasi andma vms. olen helifreaki videod tunde vaadanud aga sealt kogu pilti ikka täitsa selgeks ei saa, olen ka teisi videosi ja õpetusi lugend.
Irw @ kellele meeldib -10 pitch kellele +10 pitch
Mulle näiteks meeldivad need mõlemad koos :) Ainult et natuke rohkem, näiteks +-12.

Okei, Sul on see asi veidi segane veel, seega oleks tõesti hea kui keegi targem aitaks ja selgitaks. Teeksin seda ise oma teadmiste piires, aga tõenäoliselt olen ma Sinust kaugel?

Üldiselt pole Sul negatiivse pitchiga suurt midagi peale hakata alguses, muidugi natuke võiks seda siiski olla, et tuulega alla saaks. Seega positiivset võiks olla umbes 10 ja negatiivset 3-4.
Aga mina soovitaks siiski kohe alguses pult nii seadistada, et kui kang on keskel siis on pitch 0.

Normal modes peaks gaas ikka 0% hakkama. Kuna ma ei tea mis pinioni Sa kasutad siis ülejäänud kurvi ei oska täpselt pakkuda.

Ära vaata kõiki videosid segamini. Vaata Finlessi t-rex 450 videod järjest ära ja ma olen üsna kindel et saad asja paika.
Fast Hobbies - Mudelipood internetis
Pärnu mudelipood - Lao tn 10-5, Pärnus
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu
User avatar
mrtn
Posts: 477
Joined: Fri Jan 16, 2009 16:22

Post by mrtn »

ma asun pirital sa vist Pärnus !? novott et selle lõpuga on asjad segased aga juba sinu jutust sain palju targemaks! ühesõnaga gaas hakkab pihta 0 st ja mõjutab mootori pöördeid? ja pitch muudab labanurka ehk siis algajale ei ole negatiivseks sea vaja ajadagi äkki? või kui siis minimaalselt? ja mis asendis siis pitch ikkagist 0 peab olema?
HK Piaget
Multiplex Mentor
User avatar
mrtn
Posts: 477
Joined: Fri Jan 16, 2009 16:22

Post by mrtn »

aaa sry kui kang keskel! selge
HK Piaget
Multiplex Mentor
User avatar
mrtn
Posts: 477
Joined: Fri Jan 16, 2009 16:22

Post by mrtn »

pinion on mul küljes 11 aga mul olemas 11,12,13
HK Piaget
Multiplex Mentor
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Negatiivset labanurka on vaja selleks, et tuulega ka alla saaks. Ise ka ei uskunud alguses kui palju tegelikult tuul liigvähese negatiivse pitchiga maandumist takistab. 3-4 kraadi, nagu jazz soovitas, oleks mõistlik.
Post Reply