Esimene mootori käivitus?
Ehk peab siis mingid muud kinnitused muretsema :S ega ma ise spets. selle alal ei ole...lennuk väriseb jah korralikult ja ega ei imesta kui ühel lennul enam saba ei funka. 1 servo on mul igaljuhul vaja välja vahetada...vahetab siis ka kinnitused..no problem.
Kruvidel millega servo kinnitub ei ole keeret lõpuni keeratud (tehtud) ja tänu selle ei jää servo korralikult kinni,liigub edasi tagasi 1-2 mm.
On see ohtlik?
Servo mis vigane on liigutab esiratast ja taga tüüri...kui oluline see tagatüür algajale on? Simulaatoris ma ei kasuta seda.
Kruvidel millega servo kinnitub ei ole keeret lõpuni keeratud (tehtud) ja tänu selle ei jää servo korralikult kinni,liigub edasi tagasi 1-2 mm.
On see ohtlik?
Servo mis vigane on liigutab esiratast ja taga tüüri...kui oluline see tagatüür algajale on? Simulaatoris ma ei kasuta seda.
Futaba T8FG
TBS Discovery
GoPro 3 BE +
51980760
TBS Discovery
GoPro 3 BE +
51980760
No kui kõik tüürid, siis ikka kõik tüürid! Kindlasti pane korralik servo sinna, maksab 200krooni kanti ja kestab.
Sul on servodele kummi-amordid panemata ju (vaatasin piltidelt). Saatja manualis on vist lausa näidis, mis pidi ja kuidas need pannakse. Ilma kummi-amordita ei tohiks küll servot sellise mootor-lennuki külge panna. Kummiamort neelab hulgaliselt vibratsiooni, servo on selle abil lennuki kerest "lahti sidestatud".
Sul on servodele kummi-amordid panemata ju (vaatasin piltidelt). Saatja manualis on vist lausa näidis, mis pidi ja kuidas need pannakse. Ilma kummi-amordita ei tohiks küll servot sellise mootor-lennuki külge panna. Kummiamort neelab hulgaliselt vibratsiooni, servo on selle abil lennuki kerest "lahti sidestatud".
Lauri Laidna - www.pistik.com
no näed siis... ma nägin seda manualis jah..kuid see ava kuhu servo käib on suht väike ja kahtlen kas see kumm sinna mahub,aga kindlasti proovin ja vaatan järgi...
Suur tänu
Edit: nii olempas servod kinni nagu USA filmis
ah jaa...läks juba meelest
Lauri kunagi rääkisime et...."Täisgaas on ikka 100% lahti, lennus miinimumgaas on ~10% lahti (umbes!!!) ja mootori väljasuretamiseks gaas täiesti maha 0%."
Timmisin selle gaasi ka ära (lisasin ka pildi) PB250004 (viimane)
see vahe või pilu on meeletult väike...tubli 1mm...ja mootor käib ikka paraja auruga nii et lennuk tahab käest ära sõita. Mulle tundub see vahe kuidagi liiga väike või ma eksin?
Suur tänu
Edit: nii olempas servod kinni nagu USA filmis
ah jaa...läks juba meelest
Lauri kunagi rääkisime et...."Täisgaas on ikka 100% lahti, lennus miinimumgaas on ~10% lahti (umbes!!!) ja mootori väljasuretamiseks gaas täiesti maha 0%."
Timmisin selle gaasi ka ära (lisasin ka pildi) PB250004 (viimane)
see vahe või pilu on meeletult väike...tubli 1mm...ja mootor käib ikka paraja auruga nii et lennuk tahab käest ära sõita. Mulle tundub see vahe kuidagi liiga väike või ma eksin?
Futaba T8FG
TBS Discovery
GoPro 3 BE +
51980760
TBS Discovery
GoPro 3 BE +
51980760
See on normaalne, kui just väga lahja segu pole või midagi taolist. Karburaatoris on ka "airbleed" kruvi eeldatavasti, ka sealtkaudu pääseb veidi õhku karbussi just tühikäigul... See timmimine tulebki teha konkreetse propelleriga... see minu 10% oli peast võetud, mõõtnud pole
Tahhomeeter abiks jah. Saad peent timmi teha või kütuseid võrrelda jne.
Tahhomeeter abiks jah. Saad peent timmi teha või kütuseid võrrelda jne.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Ma ei puuduks ühtki karburaatori kruvi,see võib lõppeda täieliku mootori mittekäimisega (on olemas halb kogemus).Uus mootor on reguleeritud täiesti töötavaks.Hiljem,kui omad kogemusi ja teadmisi,siis võib ju proovida neid kruvisid kruttida.Keeramiseks on mõeldud vaid kütuse etteandmise kruvi.Ka see on võimalik nii paigast ära saada,et mootor ei käi,siis tuleb kraan sulgeda täielikult ja avada uuesti,nagu kasutusjuhendis kirjutatud - 1,5 - 2 pööret ja alustada otsast peale.Tühikäik tuleb paika saada servo käigu reguleerimisega.Selleks kasuta kas puldi võimalusi vöi kui neid ei ole,siis mehaaniliselt kangi pikkuse muutmisega.Silma järgi siibri asendi järgi ei saa töesti tühikäigu pöördeid paika - see tuleb välja reguleerida tunnetuslikult - nii,et mudel paigal seisaks ja mootor välja ei sureks.Tegelikult pole häda,kui pöörded on vähe kõrgemad - nagunii suretad mootori peale maandumuist (või vähe enne seda) välja.Probleem tekib siis,kui mootor lennu ajal,näiteks pöörisest väljumisel ei kogu enam pöördeid ja sureb välja,siis on crash kindlustatud.Mootori väljasurertamine peab küll garanteeritult toimima,muidu on lennu lõppfaas väga keeruline - ideaalset platsi nõudev,et saaks töötava mootoriga rahulikult ruleerida peale maandumist soovitud kohta.
Servode kinnituse kohta niipalju,et omasoodu ei tohi nad küll kuidagi liikuda - kummipuksi elastsuse jagu võivad nad pisut järgi anda,aga ei tohi olla mingit logisemist - siis ei saa kuidagi mudelit normaalselt lendama,kuna ei saa teha korralikku tüüride reguleerimist - need reguleerivad end lõtku jagu ise.Neid juhttraatide kinnitusi servo heeblite küljes ma küll ei usaldaks.Kuna traadi tüüripoolsetes otstes on näha reguleeritavad hargid,siis teise otsa teeksin ma täiesti reguleerimatu - näiteks väänaks juhttraadi otsa "z" kujuliseks - siis ei ole karta,et midagi järgi annab vöi lahti tuleb.
Servode kinnituse kohta niipalju,et omasoodu ei tohi nad küll kuidagi liikuda - kummipuksi elastsuse jagu võivad nad pisut järgi anda,aga ei tohi olla mingit logisemist - siis ei saa kuidagi mudelit normaalselt lendama,kuna ei saa teha korralikku tüüride reguleerimist - need reguleerivad end lõtku jagu ise.Neid juhttraatide kinnitusi servo heeblite küljes ma küll ei usaldaks.Kuna traadi tüüripoolsetes otstes on näha reguleeritavad hargid,siis teise otsa teeksin ma täiesti reguleerimatu - näiteks väänaks juhttraadi otsa "z" kujuliseks - siis ei ole karta,et midagi järgi annab vöi lahti tuleb.
nagu ma aru saan siis seda servo "traadi" kinnitust ei saa usaldada.
Traadi "Z" kujuliseks väänata on hea idee AGA see traat on mega kõva ja niisama lennuki sees ma seda teha ei suuda (olen juba proovinud) ja kui ma ta välja võtan siis ei saa ma teda enam sisse kuna eest otsast on ka juba väänatud,et kergemini liiguks.Lihtsam on mul servole uus kinnitus muretseda (kui on olemas mingi teine kinnitus)
Traadi "Z" kujuliseks väänata on hea idee AGA see traat on mega kõva ja niisama lennuki sees ma seda teha ei suuda (olen juba proovinud) ja kui ma ta välja võtan siis ei saa ma teda enam sisse kuna eest otsast on ka juba väänatud,et kergemini liiguks.Lihtsam on mul servole uus kinnitus muretseda (kui on olemas mingi teine kinnitus)
Futaba T8FG
TBS Discovery
GoPro 3 BE +
51980760
TBS Discovery
GoPro 3 BE +
51980760
See on õige tähelepanek küll - osa traate on hirmus kõvad.Siis võiks joota tinaga traat ja see metallist puks omavahel kokku.Enne oleks mõistlik puks heebli küljest lahti lasta,et kuumus plastmassi ei rikuks.Joodetud kohal see hea omadus,et talub vibratsiooni - siis on asi kindel.Kui on vaja traadi pikkust muuta,siis teed seda hargipoolsest otsast.Jootmisel tuleb saltserit kasutada (poes täitsa müügil),pärast aga tuleb jootekoht niiske lapiga puhastada ja ei tee ka paha ölise lapiga kergelt üle käia,et rooste ei läheks.
See oleks vist kõige kiirem ja lihtsam lahendus antud olukorras.
See oleks vist kõige kiirem ja lihtsam lahendus antud olukorras.
Kullos peaks müügil kah olema selliseid "üleminekuid" kus üks ots on toru ja teine M2 keere. Joodad/liimid selle toruga otsa sinna traat-tõukuri otsa ja keerme peale krutid tavalise robbe kahvli. Selliseid kinnitusi nagu sul praegu on kasutavad minumeelest üle-lombi mehed kõvasti, eelis on, et saab täpselt ja lihtsalt reguleerida.
Nende Kullo üleminekute eest natuke hoiataks - endal on olnud kaks juhust,kus see keermestatud osa on murdunud toru küljest ära.Põhjuseks ilmselt mingi pingete kontsentratsioon keermestatud osa lõpus.Seda üleminekut võib kasutada mootorita lennukil (puudub vibratsioon) või vähemoluliste juhtimisseadmete puhul,mis ei põhjusta lennuki allakukkumist.Kõrgustüürile ja eleronidele ei paneks!
Tagasiandmine kuumutamisega toimib küll,aga lennuki keres on raske traati punaseks ajada.Ma soovitaksin ikka eelpool toodud jootmise varianti (olemasolev puks ja traar omavahel kokku).
Tagasiandmine kuumutamisega toimib küll,aga lennuki keres on raske traati punaseks ajada.Ma soovitaksin ikka eelpool toodud jootmise varianti (olemasolev puks ja traar omavahel kokku).
Nii...sai siis täna tehtud iseseisev käivitus. Õnnestus edukalt..1x propiga vastu näppu ja käivitus nagu paugupill. Kütet sai paaki pandud liigapalju ja siis lõppes minu aeg ning pidin mootori sulgema. Throttle cut ei tööta korralikult võtan teine kord kaasa ehk mõni targem mees vaatab üle ja timmib paika Kuna paaki jäi veel tublisti kütust siis tahaks teada ega see midagi ei tee? (kui lennuk pikemalt seisab) Ja mis vahendiga te oma mudelit puhastate? (õlist)
Futaba T8FG
TBS Discovery
GoPro 3 BE +
51980760
TBS Discovery
GoPro 3 BE +
51980760
Tegelikult on kaval ikkagi paak tühjaks teha või lasta tühjaks töötada. Nii põleb ka mootorist kütus ära. Kindlasti ära jäta kütust paaki kuudeks seisma!
Keegi kindlasti oskab midagi paremat soovitada, aga mina kasutasin tavalist AJAX puhastusvahendit. Ei ütleks et hästi, aga siiski päris edukalt võttis õli lennuki küljest lahti, igatahes parem kui kuivalt nühkida!
Keegi kindlasti oskab midagi paremat soovitada, aga mina kasutasin tavalist AJAX puhastusvahendit. Ei ütleks et hästi, aga siiski päris edukalt võttis õli lennuki küljest lahti, igatahes parem kui kuivalt nühkida!
Lauri Laidna - www.pistik.com
see roheline jätab paaki igatahes värvilise laigu, noh niipalju kui paagis parasjagu on, pärast on natuke häiriv kütuse taset vaadata.
muidu ei tee ta midagi, aga sumpsi kaudu hakkab see keemia välja aurama ja kui see lennuk sul kuskil ruumides on kus tuleb ka inimestel pikemat aega viibida, siis tekib pisut mürgine õhkkond.
eluruumides kindlasti mitte hoida. õlihais jääb ikkagi kui ka kütust pole sees.
lennuk puhtaks aknapesupudeliga(lillepritsimispudelis vms), misiganes sinine sodi seal sees on - õli lahustab hästi.
muidu ei tee ta midagi, aga sumpsi kaudu hakkab see keemia välja aurama ja kui see lennuk sul kuskil ruumides on kus tuleb ka inimestel pikemat aega viibida, siis tekib pisut mürgine õhkkond.
eluruumides kindlasti mitte hoida. õlihais jääb ikkagi kui ka kütust pole sees.
lennuk puhtaks aknapesupudeliga(lillepritsimispudelis vms), misiganes sinine sodi seal sees on - õli lahustab hästi.
kogun vanu vene lennukimootoreid
Vot-vot, ise jõudsin ka kiiresti samale järeldusele oma praeguse lennukiga. Eelmisega polnud mingit mõtet starteriga käivitada. See sõltub kõik mudelist, sellest kuhu ja kuidas saad mudeli startimiseks asetada (kas on piisavalt tugev telik) jne jne jne. Starteriga veab ilma mingi "peksmiseta" mootori kenasti käima jah.
Mootor võiks küll "poolest pöördest" käivituda, kuid Alati see ei õnnestu ja siis ongi häda...
Mootor võiks küll "poolest pöördest" käivituda, kuid Alati see ei õnnestu ja siis ongi häda...
Lauri Laidna - www.pistik.com
Korras mootor PEAB käivituma mõne pöördega.Kui ei käivitu,tuleb leida põhjus,miks see nii ei ole.Kui mootor starteriga vägisi käima ajada ja põhjuste üle,miks mootor kergelt ei käivitu,mitte juurelda,siis ühel heal päeval ta ei käivitu üldse - lihtsalt sel põhjusel,et vead ja korratused ei parane ise ära,vaid aina süvenevad.Oma kogemustest võin öelda,et vea otsing kodus on tunduvalt tõhusam ja meeldivam (loomingulisem) tegevus,kui seda teha põllul.Tavaliselt veaotsing põllul annab harva tulemusi ja seekordne lendamine on "aia taga".Kurb,kui oled selleks eelnevalt maha sõitnud n+1 kilomeetrit ja siis pead jääma pealtvaatajaks.
Täna sai siis tehtud käeulatuses olevate materjalidega "mootori pukk"
http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... Trainer-40
Noh käima ta läks ilma suurema retsimiseta kuid kindlasti kohe mitte 2 katsel Vaatasin ja timmisin seal oma targa peaga kuid kas asi ka õnnestus...kahtlen. Lõpus kui klapid sulgesin käis mootor ikka edasi ja ei mõista kust ta seda õhku siis nii väga peale saab.
Igaljuhul jätkan samas vaimus ja kui kellegil targal on veel hüva nõu anda siis oleks teretulnud. Veel parem kui keegi aitaks ta mul nn "kurjaks" ajada. Ei julge enne nagu tõusta kui 100% kindel ei ole.
Täname
http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... Trainer-40
Noh käima ta läks ilma suurema retsimiseta kuid kindlasti kohe mitte 2 katsel Vaatasin ja timmisin seal oma targa peaga kuid kas asi ka õnnestus...kahtlen. Lõpus kui klapid sulgesin käis mootor ikka edasi ja ei mõista kust ta seda õhku siis nii väga peale saab.
Igaljuhul jätkan samas vaimus ja kui kellegil targal on veel hüva nõu anda siis oleks teretulnud. Veel parem kui keegi aitaks ta mul nn "kurjaks" ajada. Ei julge enne nagu tõusta kui 100% kindel ei ole.
Täname
Futaba T8FG
TBS Discovery
GoPro 3 BE +
51980760
TBS Discovery
GoPro 3 BE +
51980760
Väga huvitav lahendus mootoripukiks Aga pane "tõe huvides" kütusepaak mootoriga samale joonele nagu ta ka lennukis on.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Mina loen siit välja, et klaasriide teip ja cyanoacrylate (nö superatakk)liim. Läbipaistev teip on tavaliselt "clear tape". Klaasriide teip (ehk siis klaasriie kitsa ribana) ja CA liim on täitsa olemas, kui vaja peaks neid minema.
Aga ütle, mis kavas ja kuhu, siis teab kohe!
Aga ütle, mis kavas ja kuhu, siis teab kohe!
Lauri Laidna - www.pistik.com
Nii...
Kirjas on EPP material. See on see eriti painduv ja lollikindel.
Lisasin mõned pildid ka
http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... Trainer-40
kirjas on jah CA clue ja super clue. Läbipaistvat teipi mina ei usalda eriti (vanad kogemused).. Siis peab seda "klaas teipi" otsima minema..või on ehk veel midagi paremat?
Kirjas on EPP material. See on see eriti painduv ja lollikindel.
Lisasin mõned pildid ka
http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... Trainer-40
kirjas on jah CA clue ja super clue. Läbipaistvat teipi mina ei usalda eriti (vanad kogemused).. Siis peab seda "klaas teipi" otsima minema..või on ehk veel midagi paremat?
Futaba T8FG
TBS Discovery
GoPro 3 BE +
51980760
TBS Discovery
GoPro 3 BE +
51980760
See kalaasriidega teip on kleeplint, kus klaaskiud piki ja mönel juhul ka risti sees on, ei veni. Kasuatatakse pakkevahendina, et pakid korralikult kokku saaks, samuti väga laialt kasutusel EPP mudelitele vajaliku jäikuse andmiseks. Olen köik oma EPP mudelid sellega teipinud. CA liimi kannatab EPP väga hästi.
Metanooli mootori pikemaks ajaks seisma jatmiseks (nagu talveks) peaks ta kütusest võimalikult tühjaks saama. Metanoolil on selline ebameeldiv omadus õhust niiskust ehk vett koguda, teiselt poolt kütuse põlemisel tekkib igasugu oksiide (erinevates kogustes CO, CO2, NOx, SO2 jne). Vee ja oksiidi kokkusaamisel tekkib teatavasti hape ja seda me kindlasti mootori sisemuses näha ei taha. Vesi tekib ka põlemisest ja on ka läbi karbussi niikuinii juba kohal, igal juhul sellest ebameeldivast kütesegu jäägist tuleb lahti saada.
After run õli on tõenäoliselt parim lahendus, võibola võib seda ka auto mootoriõliga asendada (aga vaata, et ta tihendi ära ei söö). Neil õlidel on oksüdeerimisvastased lisandid olemas ja nad ei lähe ka paksuks, nagu kastoorõliga tavaliselt juhtub. Keera mootoril kütte kinni, anna küünlale toidet ja käivita mootorit nii kaua kui sealt veel mürtse tuleb. 6 kuubikuline mootor võib vabalt veerand minutit ilma küteta töötada, karteris on kütet nii palju alles. Siis anna karbussist või küünlaavast õli ja keera väntvõllist, et see ilusti igale poole jõuaks.
Et siis ka kütuse hoidmisel peaks jälgima, et see oleks ilusti suletud.
After run õli on tõenäoliselt parim lahendus, võibola võib seda ka auto mootoriõliga asendada (aga vaata, et ta tihendi ära ei söö). Neil õlidel on oksüdeerimisvastased lisandid olemas ja nad ei lähe ka paksuks, nagu kastoorõliga tavaliselt juhtub. Keera mootoril kütte kinni, anna küünlale toidet ja käivita mootorit nii kaua kui sealt veel mürtse tuleb. 6 kuubikuline mootor võib vabalt veerand minutit ilma küteta töötada, karteris on kütet nii palju alles. Siis anna karbussist või küünlaavast õli ja keera väntvõllist, et see ilusti igale poole jõuaks.
Et siis ka kütuse hoidmisel peaks jälgima, et see oleks ilusti suletud.