Algaja lennuk, AXN Floater-Jet

Uued ja juba vastuse leidnud küsimused algajatele
Post Reply
User avatar
-Ilmar-
Posts: 367
Joined: Mon Jan 08, 2007 11:08
Location: Viljandi
Contact:

Algaja lennuk, AXN Floater-Jet

Post by -Ilmar- »

Heips!

Sai natuke müratud :P

Lennutamine ja maandumine tuleb ideaalselt välja, kui vaid maakera küljest lahti saaks.

Vaadake ise:
http://www.youtube.com/watch?v=x4WZ2wD6elQ

Kui aus olla siis selle lennukiga teine lend.
Kas võib olla asi selles, et stardi ajal ei tea mida vasak käsi teeb, keeran gaasi andmisel veidi ka saba ära??? Mida peaksin viske ajal jälgima.

Kui lasen lennuki mootoriga kõrgele, lülitan mootori välja, siis võin kangid vabaks lasta, lendab väga stabiilselt. Raskuskese ka õige...

Lennutasin 13min. jutti. Tegelikult peaks starte harjutama...

Üks asi veel, stardi ajal üritasin peale viset, eleroonidega juhtida. Harjumus F22 lennukiga.
Pärast selgus, kui olin korralikult lendu saanud, et eleroonidega on juhitavus kuidagi uimane. Sabaga keerab palju äkilisemalt.

Vähese harjutamise viga,
-Ilmar-
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Mina viskaks käest kui mootor käib tõusuks vajalikel pööretel, gaasi ei torgiks ja hoiaks pöördetüüriga sirget suunda.
Kange enne ei puudutaks kui saatja kindlalt käte vahel.
Ära kaldus alati ühele poole (?)- sellistele liigutustele tuleb õigeaegselt pöördetüüri vastu anda (sarnanes tõesti väga oma näpukale).
Visata tuleks enamvähem horisontaallendu.
Esimese hooga ei oska rohkem midagi pakkuda.
Lennu ajal tuleks testida, kas gaasi lisamisel kaldub, kas lendab otse, kas tüüride tundlikkused on enamvähem võrdsed jne.

Edu!
Ilmar2
Posts: 73
Joined: Wed Mar 19, 2008 16:56

Post by Ilmar2 »

Mina hoian lennukit vasakus käes ja saatjat (mode2) paremas käes, siis saab kohe kõrgus ja kaldetüüridega olukorda kontrolli all hoida. Tõusul kasutan max pöördeid, mille lülitamine on muidugi ebamugav, sest vasak käsi hõivatud. Kuna sabatüüri ei kasuta saab pöörded enne viset põhja lükata ka küünarnukiga. Omapärane, aga toimib.
motokrosser
Posts: 142
Joined: Wed Apr 12, 2006 17:05

Post by motokrosser »

Esimene laks oli umbes nagu mul.Ainult mul tuli natuke rahulikumalt alla.gaaspõhjas-start vastutuult-eleronidega vasak pool alla-keerasin ümber-kõrgust juurde-ja läks nagu pöörisesse-reageerida ei jõudnud :/

Aga 4-lennujooksul ei jõudnudgi saba proovida. :D
User avatar
-Ilmar-
Posts: 367
Joined: Mon Jan 08, 2007 11:08
Location: Viljandi
Contact:

Post by -Ilmar- »

Heips!

Avastasin, praegu, et mootoril kõik magnetid lahti. Tähendab liimi pole pandud, vahesid hoiab üks poole magnetini ulatuv plastmass vahehoidja- rõngas???
Magnetid hoiavad vaid ise ennast kinni :P

Teistel mootoritel olen tähele pannud, et ikka liimitud...

Mul on kahe komponendilist epot panen liimi magnetite vahele, või mida tegijad arvavad? Või sobib selle jaoks ka CA liim:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... oduct=8452

Parimat soovides,
-Ilmar-
User avatar
saarlane
Posts: 360
Joined: Fri Sep 28, 2007 16:49
Location: Kuressaare

Post by saarlane »

Panin tähele, et lennuk läks tihti startides alati paremale kaldu. Ilmselt on see tingitud sellest, et kas lähed algul liiga suure gaasiga või lased gaasi algul peale liiga järsku. Kuna lennuki kere on kerge siis tänu mootori pöörlemisjõule hakkab ka lennukikere pöörlema.
Soovitaks vaadata neid videosi, siin seletab selle viimase asja korralikult ära samuti ja ka muid nippe saab teada.
http://www.youtube.com/view_play_list?p ... 017D56FABD
Mäletamist mööda oligi just ühes videos juttu kuidas teha käest starti.
56481228- Erkki
User avatar
-Ilmar-
Posts: 367
Joined: Mon Jan 08, 2007 11:08
Location: Viljandi
Contact:

Post by -Ilmar- »

Heips!

Nii, liimisin magnetid selle CA liimiga tundub, et jäid kinni.
Eleroonide käiku suurendasin ka ühe augu võrra, läks paremaks.

Propelleri, tähendab selle adapteri mis teeb propelleri augu parajaks, valisin 2mm ja puurisin 3mm puuriga üle. Nüüd propeller ei loksu ja hääl läks palju paremaks. Nüüd ta ei loperda selle "propsaver"-i otsas.

Käisin ka lennutamas. Mina täis gaasiga küll ei startinud, pool gaasi, sabaga hoiad sirget lendu(nagu soovitati), kui hakkab minema siis natuke nina üles ja gaasi vaikselt juurde ja läheb! :)
Mina sain asja selgeks, tegin väikese ringi maandusin ja viskasin uuesti SUPER!

Proovisin juba kuidas juhtimisele allub, palju on vaja keerata jne. Natuke veel harjutada ja saan GPSpiloodi peale ja mõõdan kõrguse ära :P

Sigarahul,
-Ilmar-
Post Reply