Algaja ei saa cessnat õhku
Algaja ei saa cessnat õhku
Simu peal sain juba hakkama lendamisega, kuid mudeliga ei saa kuidagi õhkugi.
Startides peale õhkutõusmist koheselt vajub vasak tiib ära, seejärel pöörab nina alla ja ongi crash. Kõik toimub nii ruttu et ei jõua reageerida. Simus sellist varianti ei ole, stardid õnnestuvad ilusti.
Aileronid on ilusti keskmises asendis nagu manuaalis ettenähtud.
Lennuk siis selline http://unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/ ... oduct=6331
Startides peale õhkutõusmist koheselt vajub vasak tiib ära, seejärel pöörab nina alla ja ongi crash. Kõik toimub nii ruttu et ei jõua reageerida. Simus sellist varianti ei ole, stardid õnnestuvad ilusti.
Aileronid on ilusti keskmises asendis nagu manuaalis ettenähtud.
Lennuk siis selline http://unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/ ... oduct=6331
Mul oli suvel sama jama. Ega see startimine nüüd nii lihtne ka
pole nagu simus tundub.
Asi on õhkutõusu kiiruses, mis peab ületama stalli e. läbivajumiskiiruse.
Kui kiirus on liiga väike ja sa siiski kõrgustüüri annad, tõuseb lennuk küll
õhku, kuid vajub kohe läbi, tiib ei kanna.
Tüüridest pole sel puhul abi, sest need sellel kiirusel ei toimi.
Tavaline põhjus on kõrge rohi ja ebapiisav mootori tõmme nendes
tingimustes.
Kaasa aitab ka tuule puudumine, sest tiiva seisukohalt on airspeed
see mis reaalselt loeb. Vastutuult startides liitub tuule kiirus maapealsele.
pole nagu simus tundub.
Asi on õhkutõusu kiiruses, mis peab ületama stalli e. läbivajumiskiiruse.
Kui kiirus on liiga väike ja sa siiski kõrgustüüri annad, tõuseb lennuk küll
õhku, kuid vajub kohe läbi, tiib ei kanna.
Tüüridest pole sel puhul abi, sest need sellel kiirusel ei toimi.
Tavaline põhjus on kõrge rohi ja ebapiisav mootori tõmme nendes
tingimustes.
Kaasa aitab ka tuule puudumine, sest tiiva seisukohalt on airspeed
see mis reaalselt loeb. Vastutuult startides liitub tuule kiirus maapealsele.
ega see cessna ongi selline kipakas,aga ehk mõni kogenum kontrolliks üle ja prooviks.
endal oli ka esimene cessna ja nüüdseks on see minu jaoks sõimusõna .lendama sain alles siis kui panin harjadetta mootori ja lipo peale siis srartis kohe otse üless.
ju ta ei saa piisavalt hoogu muus nagu viga polegi.käest visates läheb kindlasti.
endal oli ka esimene cessna ja nüüdseks on see minu jaoks sõimusõna .lendama sain alles siis kui panin harjadetta mootori ja lipo peale siis srartis kohe otse üless.
ju ta ei saa piisavalt hoogu muus nagu viga polegi.käest visates läheb kindlasti.
53457079
Ridali lennuklubi.
Ridali lennuklubi.
Proovi asfaldilt,minu vana Piper(Graupneri oma) tegi täpselt samu trikke,piibel asfaldilt sain aga üles küll, ja lase tal maas kiirust koguda,las jookseb.
Selline masin stardib ka murukattega platsilt,aga siis on tõepoolest vaja panna peale Brushless ja LIPo.
Muideks kui ESC kannatab siis võid ka kohe lipot proovida,või asenda harjadega mootor mõne madalma pingege mootori vastu,tavaliselt on mootor ette nähtud pingele 7,2V,pane selline mille tööpinge on 6,6V või miskit sellist,see nipp aitas mul Airbee puhul.
Üldiselt ,ega see Cessna ei ole just eriti tegija algajale,üsna kipakas ja kipub läbi vajuma,st. tehase poolt paigaldatud jõuallikas ja akud on sellised piiripealsed,rohkem parandamist,kui lendamist.
Ainuke mulle teadaolev väike ,mis lendab on Kyosho Piper.
Olen rahul ka enda Airbeega,aga seda sai ikka ka alguses rohkem liimitud kui lennutatud.
Selline masin stardib ka murukattega platsilt,aga siis on tõepoolest vaja panna peale Brushless ja LIPo.
Muideks kui ESC kannatab siis võid ka kohe lipot proovida,või asenda harjadega mootor mõne madalma pingege mootori vastu,tavaliselt on mootor ette nähtud pingele 7,2V,pane selline mille tööpinge on 6,6V või miskit sellist,see nipp aitas mul Airbee puhul.
Üldiselt ,ega see Cessna ei ole just eriti tegija algajale,üsna kipakas ja kipub läbi vajuma,st. tehase poolt paigaldatud jõuallikas ja akud on sellised piiripealsed,rohkem parandamist,kui lendamist.
Ainuke mulle teadaolev väike ,mis lendab on Kyosho Piper.
Olen rahul ka enda Airbeega,aga seda sai ikka ka alguses rohkem liimitud kui lennutatud.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Sellel ongi harjadette mootor ja 11,1v LiPo peal. Uuesti korda saan proovin asfaldilt pikemat hoovõttu ja sujuvamat tõusunurka, ehk õnnestub asi ikka lendama saada.Ervin2 wrote: Muideks kui ESC kannatab siis võid ka kohe lipot proovida,või asenda harjadega mootor mõne madalma pingege mootori vastu,tavaliselt on mootor ette nähtud pingele 7,2V,pane selline mille tööpinge on 6,6V või miskit sellist,see nipp aitas mul Airbee puhul.
Üldiselt ,ega see Cessna ei ole just eriti tegija algajale,üsna kipakas ja kipub läbi vajuma,st. tehase poolt paigaldatud jõuallikas ja akud on sellised piiripealsed,rohkem parandamist,kui lendamist.
Ainuke mulle teadaolev väike ,mis lendab on Kyosho Piper.
Olen rahul ka enda Airbeega,aga seda sai ikka ka alguses rohkem liimitud kui lennutatud.
Missmoodi se balanseerimine käib?
Toodi uksetaha, tolli ega käivekat ei küsitudnppc wrote: Kui sa seda sealt tellis, kas tollil olid sulle mingeid küsimusi (kas selle summa nad lasevad ilma oma kasumitta)?
Sellel ongi harjadette mootor ja 11,1v LiPo peal. Uuesti korda saan proovin asfaldilt pikemat hoovõttu ja sujuvamat tõusunurka, ehk õnnestub asi ikka lendama saada.Ervin2 wrote: Muideks kui ESC kannatab siis võid ka kohe lipot proovida,või asenda harjadega mootor mõne madalma pingege mootori vastu,tavaliselt on mootor ette nähtud pingele 7,2V,pane selline mille tööpinge on 6,6V või miskit sellist,see nipp aitas mul Airbee puhul.
Üldiselt ,ega see Cessna ei ole just eriti tegija algajale,üsna kipakas ja kipub läbi vajuma,st. tehase poolt paigaldatud jõuallikas ja akud on sellised piiripealsed,rohkem parandamist,kui lendamist.
Ainuke mulle teadaolev väike ,mis lendab on Kyosho Piper.
Olen rahul ka enda Airbeega,aga seda sai ikka ka alguses rohkem liimitud kui lennutatud.
Missmoodi se balanseerimine käib?
Toodi uksetaha, tolli ega käivekat ei küsitudnppc wrote: Kui sa seda sealt tellis, kas tollil olid sulle mingeid küsimusi (kas selle summa nad lasevad ilma oma kasumitta)?
Vaata igaks juhuks ka prop üle,ehk kannatab suurema panna,kas siis diameetri või sammuga.
Kuigi arvata võib ,et asi taandub ikka sinna tehasekomplekti lahja mootori taha.
Kuigi arvata võib ,et asi taandub ikka sinna tehasekomplekti lahja mootori taha.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
manualis ei ole balanseerimisest midagi, leidsin internetist sellekohta lingi http://www.rc-airplane-world.com/balanc ... lanes.html
Ise asun Tartus ja Jõgevamaal
Ise asun Tartus ja Jõgevamaal
Balansseerimiseks firma Great Planes pakub spetsiaalset jalga.Iga lennuki kasutusjuhendis (peaks olema) on antud nn. CG punkt, see jalg asetatakse CG-ga ühele joonele, ning lisatakse raskust kas sabale või ninale et lennuk oleks enam vähem tasakaalus, siis ongi ta balansseeritud.
Külgbalansseerimist tehakse ka, kuigi ma ise pole seda proovinud, on lendama hakanud niigi.
Külgbalansseerimist tehakse ka, kuigi ma ise pole seda proovinud, on lendama hakanud niigi.
Chessna Skyline 182
0S .46LA
Turnigy 9X 2.4G
0S .46LA
Turnigy 9X 2.4G
Balansseerimiseks firma Great Planes pakub spetsiaalset jalga.Iga lennuki kasutusjuhendis (peaks olema) on antud nn. CG punkt, see jalg asetatakse CG-ga ühele joonele, ning lisatakse raskust kas sabale või ninale et lennuk oleks enam vähem tasakaalus, siis ongi ta balansseeritud.
Külgbalansseerimist tehakse ka, kuigi ma ise pole seda proovinud, on lendama hakanud niigi.
Külgbalansseerimist tehakse ka, kuigi ma ise pole seda proovinud, on lendama hakanud niigi.
Chessna Skyline 182
0S .46LA
Turnigy 9X 2.4G
0S .46LA
Turnigy 9X 2.4G
- mg3a1@hot.ee
- Posts: 372
- Joined: Sun Jul 01, 2007 21:44
- Location: Pärnu
Oman sellist lennukit ja olen nu**inud sellega poolaastat enne kui lendu sain. Nimelt brussless pani lendama. Mootori tõmme 7x4 propiga on sinaa 400grammi kanti ja lennukaaluga 580g lendab suurepäraselt. Stardin käest. Väga stabiilne ja väga hea algajale. Supper vastupidav ja väga kerge remontida. Samas väga manööverdamis võimeline. Ratastega maandumine ja õhkutõusmine on suht naljakas. Lennuk ikka väga kerge ja iga väiksemgi konarus keerab lennuki uppi. Kõige parem on kiilas jää. Ahjaa lisavarustusega kaalus lennuk 800grammi ja lendas väga kenasti. Loomulikult iga viga juhtimises tähendas läbivajumist. Väga hea lennuk.
Tekitasin omale sarnase lennuki (neid kommentaare lugedes vist vale otsus, aga ost sai enne foorumite lugemist tehtud). Praegu olen veel simulaatori peal, aga tekkis selline küsimus,et kuidas reaalne lennuk maandada- kas ilma töötava mootorita, planeerides, või väikestel pööretel tasapisi tulles? Simus saab ka planeerides kenasti hakkama, aga päris masin vist eriti planeerimisaldis pole?
kõik on õpitav
Kui nüüd võrrelda simulaatorit ja päris lendu, siis kas erinevused on väga suured- simus saab asja mõnetunnise harjutamise järel käppa küll ja maandumised lõpevad lennuki terveks jäämisega ning ka trikitamine hakkab ilmet võtma, kuid sees kripeldab tunne,et enne õue minekut peaks vist kõigepealt portsu varuosi tellima. Algaja hirmud...
kõik on õpitav
Esiteks, oleneb simulaatorist. Mõni on ikka liiga lihtne.gupi wrote:Kui nüüd võrrelda simulaatorit ja päris lendu, siis kas erinevused on väga suured- simus saab asja mõnetunnise harjutamise järel käppa küll ja maandumised lõpevad lennuki terveks jäämisega ning ka trikitamine hakkab ilmet võtma, kuid sees kripeldab tunne,et enne õue minekut peaks vist kõigepealt portsu varuosi tellima. Algaja hirmud...
Tuulega tuleks ka mängida ja eriti allatuulepöördeid trennida.
Veel soovitaks aeglast lendu, et aru saada millal läbi vajub,
sest aeglaselt sa ju maanduma peadki tulema.
Trikitamine ei ole alguses see põhiline, peamine on kangide
tunnetus ja lennuki orientatsioon kätte saada.
Maandumine simus ja päriselus on ikka üsna erinevad asjad
just visuaalsuse osas. Algul ehmatab ikka ära küll, kui avastad,
et lennuk tuleb mühinal sinu poole. Arvesta, et ta peaks rattad maha
panema sinuga kohakuti ja see polegi nii lihtne kui tundub.
Selleks ka see "touch-and-go" harjutamine - maandud ja paned jälle
minema, see olekski üks parimaid algaja harjutusi.
Maandumise rusikareeglid :
- Kõrgustüüriga reguleerid tiiva kohtumisnurka ja
sellega kiirust.
- Gaasiga reguleerid vajumiskiirust s.t. kas lennuk kaotab
kõrgust või vastupidi.
Esimesed lennud tasuks ikka eksperdi käe all ära teha,
keegi ikka on nõus abistama.
Kusjuures üks minu klient on küll positiivset vastukaja andnud. Vähemalt Art-Tech'i Cessna pidi lendama küll...Ervin2 wrote:Üldiselt ,ega see Cessna ei ole just eriti tegija algajale,üsna kipakas ja kipub läbi vajuma,st. tehase poolt paigaldatud jõuallikas ja akud on sellised piiripealsed,rohkem parandamist,kui lendamist.
Skyartec'i ei oska kommenteerida.
Fast Hobbies - Mudelipood internetis
Pärnu mudelipood - Lao tn 10-5, Pärnus
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu
Pärnu mudelipood - Lao tn 10-5, Pärnus
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu
No see kes mulle positiivset vastukaja andis on ka algaja, aga see selleks.Ervin2 wrote:Nad lendavad kõik aga algajale ei sobi hästi.
Milline on siis algajale sobiv lennuk? Huvitav on see, et igalpool just Cessna't soovitatakse. Samas olen näinud ainult paari inimest välismaistes foorumites, kelle arvamus ühtib Sinu omaga.
PS Ise ma mingit arvamust ei oma, lihtsalt ei tea lennukitest suurt midagi. Aga tahaks teada, et oskaks soovitada.
Fast Hobbies - Mudelipood internetis
Pärnu mudelipood - Lao tn 10-5, Pärnus
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu
Pärnu mudelipood - Lao tn 10-5, Pärnus
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu
Kui mina peaksin algajale midagi soovitama, siis olgu selleks ülatiivaline trainer. Soovitavalt nitro (aga see viimane juba maitse/hinna asi).JazZ wrote: PS Ise ma mingit arvamust ei oma, lihtsalt ei tea lennukitest suurt midagi. Aga tahaks teada, et oskaks soovitada.
Cesnat ega teisi koopiaid ma ei soovitaks, kuna nende "kuju" on optimaalne/stabiilne natukene suuremas mastaabis, kui mudel. Vähendatult kipuvad nad üsnagi palju üllatusi valmistama (näiteks suht ootamatu ja eelhoiatuseta läbivajumine).
Niiet - puhtalt mudeliks kujundatud ~.40 trainer.
Cuprumi jutt jumala õige,alagajale ülatiivaline suuremat sorti trainer.
Ka MUltiplexil on ilusad suured vahust sedasorti mudelid,kannatavad ära ka suuremad matsud,need muidugi elektriversioonis.
Kõik vähendatud koopiad,Piper,Cesna ja mis iganes,sellises meetrises formaadis on suht ebastabiilsed,enamusel puuduvad ka eleronid.
Puhtalt stabikaga juhitavad mudelid on algajale suht mõistetamatu käitumisega.
Kindlasti saab nad kõik lendama,aga vajalik juhendamine,simulaator ja mis iganes.
Iseõppijal on esimestel kordadel kindlad matsud garanteeritud,tean oma kogemustest.
Ka MUltiplexil on ilusad suured vahust sedasorti mudelid,kannatavad ära ka suuremad matsud,need muidugi elektriversioonis.
Kõik vähendatud koopiad,Piper,Cesna ja mis iganes,sellises meetrises formaadis on suht ebastabiilsed,enamusel puuduvad ka eleronid.
Puhtalt stabikaga juhitavad mudelid on algajale suht mõistetamatu käitumisega.
Kindlasti saab nad kõik lendama,aga vajalik juhendamine,simulaator ja mis iganes.
Iseõppijal on esimestel kordadel kindlad matsud garanteeritud,tean oma kogemustest.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO