Auto katki

Autod mis kihutavad kruusal, liival ja muda sees
Post Reply
qwerty
Posts: 6
Joined: Fri Nov 16, 2007 18:34

Auto katki

Post by qwerty »

Tere!
Võtsin ühe Nikko puldiauto, millel oli 4.8V aku.

Panin talle külge 7.2V aku ja mootori selliste andmetega:
Technische Daten
Betriebsspannung: 7.2 - 8.4 Volt
Gewicht: 46 g
Durchmesser: 24.50 mm
Länge: 31 mm
Umdrehungen: 29000
Strom (max. Wirkungsgrad): 5.50 A
max. zulässiger Strom: 9.50 A
max. Wirkungsgrad: 65.00 %

Alguses töötas, siis ei liikunud mootor enam ühtepidi, pärast enam kumbagi pidi ja nüüd ei saa esirattaid ka keerata enam.

Midagi maha põlenud.

On ideid, kuidas asja korda saada?
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Mõlemad mootorid välja vahetada. Ainult, et kas ära ka tasub?
qwerty
Posts: 6
Joined: Fri Nov 16, 2007 18:34

Post by qwerty »

Mootorid töötavad, kui otse vooluallikaga ühendada.
User avatar
tola555
Posts: 348
Joined: Thu Mar 15, 2007 13:24

Post by tola555 »

regu katki? Vastuvõtja ikka töötab? Vastuvõtja ja servod võisid küll otse selle 4.8V aku pealt töödata. Kui sinna 7.2V panna, siis ... :mrgreen:
qwerty
Posts: 6
Joined: Fri Nov 16, 2007 18:34

Post by qwerty »

Ma ei tea.
Auto puldiga ei reageeri nagu...
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Siis arvatavasti elektroonika läbi. :?
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Mootori kiiruseregulaator on ju mõeldud 4 aku ehk 4.8V nimipinge peal töötama. Sina koormasid teda 6 aku ehk 7.2V nimipingega. Kui kiirelt arvutada, siis on see 150% ettenähtud pingest! Selline ülekoormus põletas tõenäoliselt kiiruseregulaatori (õigemini mõne selle komponendi läbi).
Lauri Laidna - www.pistik.com
qwerty
Posts: 6
Joined: Fri Nov 16, 2007 18:34

Post by qwerty »

Ja mis nüüd saab?
Ning miks enam esirattaid pöörata ei saa?
User avatar
tola555
Posts: 348
Joined: Thu Mar 15, 2007 13:24

Post by tola555 »

qwerty wrote:Ja mis nüüd saab?
Ning miks enam esirattaid pöörata ei saa?
Tee kindlaks, mis sul katki ja mis terve. Katkised osad vaheta välja või paranda. Vahetades arvesta oma soovi sõita suurema pingega akudega.
User avatar
rallikas
Posts: 430
Joined: Wed Feb 28, 2007 21:11

Post by rallikas »

Aga tegemist on ju nikkoga. Seal kõik ühes tükis, nii et sellega pole mõtet jamada.
qwerty
Posts: 6
Joined: Fri Nov 16, 2007 18:34

Post by qwerty »

mis nüüd teha siis?
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Eks seda otsustad ikkagi ise, mis edasi saab. Kas jätad riiulit kaunistama, viid jäätmekäitlusesse või teed elektroonika mingitmoodi korda (pole just kõige lihtsam ettevõtmine, õnnestumine pole ka garanteeritud, eriti kui ei tea, mida teed).
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
zebra1188
Posts: 76
Joined: Mon Nov 06, 2006 20:26
Location: Keila

Post by zebra1188 »

Uus auto osta :) Parem ja kergemini parandatav.
User avatar
tola555
Posts: 348
Joined: Thu Mar 15, 2007 13:24

Post by tola555 »

mis sellel autol ei saagi elektroonikat välja vahetada? Mis see regu + vastuvõtja ikka ole. Muu tehnika on hea?
Even
Posts: 66
Joined: Tue Apr 17, 2007 18:22
Location: Tallinn

Post by Even »

Noo, kui on olemas teine saatja-vastuvõtja siis ei tohiks küll probleemi olla aga kahtlen selles, et on.
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Nikkodel ei ole keeramis-servo proportsionaalne, seal ainult mootor, ülekanne ja vedru mis tõmbab keskele tagasi, niiet kui piisavalt kaua keeramist peal hoida ühes suunas siis kärsab maha :lol:
Even
Posts: 66
Joined: Tue Apr 17, 2007 18:22
Location: Tallinn

Post by Even »

Minu Nikkol on küll proportsionaalne pööramine, rattaid keerab umb standardservo suurune servo kujuga junn.
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Kindlasti pole see 3 juhtmeline servo mida saaks tavalisse vastuvõtjasse ühendada. :wink:
qwerty
Posts: 6
Joined: Fri Nov 16, 2007 18:34

Post by qwerty »

Kas tõesti enam midagi pole sellega teha?
User avatar
rallikas
Posts: 430
Joined: Wed Feb 28, 2007 21:11

Post by rallikas »

Pole erilist mõtet küll.
User avatar
tola555
Posts: 348
Joined: Thu Mar 15, 2007 13:24

Post by tola555 »

qwerty wrote:Kas tõesti enam midagi pole sellega teha?
Kui sa nii küsid, siis eeldame, et sul pole sellega midagi teha.
Pane müüki või anna ära. Eks siis näed kas teistel on sellega midagi teha või ei ole.
User avatar
5245jah
Posts: 47
Joined: Sat Apr 18, 2009 16:09
Location: Saaremaa :P

Post by 5245jah »

[quote]Kindlasti pole see 3 juhtmeline servo mida saaks tavalisse vastuvõtjasse ühendada. [/quote]

huvitav asi: ma kunagi ostsin (ammu) ühe nikko jeep massina 2WD ning sellel samuti oli algeline tehnka (vastuvõtjast otse mootorisse) aga servotaolisesse esemesse läks hoopis 6 juhet. Ma saan aru, et kaks annavad voolu a mis veed ülejäänud küll teha võivad (üks asi veel rattaid see vedruga küll sirgeks ei ajanud, mootor hakkas automaatselt teistpidi käima) kahjuks lõpuks sai vastuvõtja läbi ning teist sellist ei leidu vist kusagil enam (millel veel läheb servosse 6 juhet)
From Lemps
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

5245jah wrote:aga servotaolisesse esemesse läks hoopis 6 juhet. Ma saan aru, et kaks annavad voolu a mis veed ülejäänud küll teha võivad
Pakuksin välja, et kolm juhet annavad tagasisidet (poteka otsad). Ülejäänud kaks/kolm kannavad siis mootori toidet. Kolm juhet mootorile lõhnab küll päris kahtlaselt brushlessi järgi, aga paganat neid teab, äkki on üks juhe lihtsalt "tarkpeadele mõistatuseks".
User avatar
ak
Posts: 552
Joined: Fri Jul 20, 2007 17:16
Location: Tallinn
Contact:

Post by ak »

Hei,

brushless mootor odavas, ilma elektroonikata servos oleks nali küll. Üks juhe on ehk selleks, et emaplaat aru saaks, et servo on küljes? Kuigi, ma ei saa aru, miks sellist kontrolli odaval asjal vaja peaks minema.

AK
User avatar
5245jah
Posts: 47
Joined: Sat Apr 18, 2009 16:09
Location: Saaremaa :P

see servo

Post by 5245jah »

vaatasin üle (mul jupid veel alles) ning märkasin, et mootorisse, mis servos on, läheb on 2 juhet, järelikult brushed mootor, aga seal oli veel mingi skeemiplaat, millesse läks ülejäänud 4 juhet. Täitsa uskumatu, et nii odavas autos (umbes üle tonni maksis) on nii täiuslik servosarnane asi. Siiski proportsionaalset pööramist sellel kahjuks pole.
From Lemps
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Re: see servo

Post by mart63 »

5245jah wrote:... Täitsa uskumatu, et nii odavas autos (umbes üle tonni maksis) on nii täiuslik servosarnane asi.
:?: :?: :?: :?: :lol:
Post Reply