Auto katki
Auto katki
Tere!
Võtsin ühe Nikko puldiauto, millel oli 4.8V aku.
Panin talle külge 7.2V aku ja mootori selliste andmetega:
Technische Daten
Betriebsspannung: 7.2 - 8.4 Volt
Gewicht: 46 g
Durchmesser: 24.50 mm
Länge: 31 mm
Umdrehungen: 29000
Strom (max. Wirkungsgrad): 5.50 A
max. zulässiger Strom: 9.50 A
max. Wirkungsgrad: 65.00 %
Alguses töötas, siis ei liikunud mootor enam ühtepidi, pärast enam kumbagi pidi ja nüüd ei saa esirattaid ka keerata enam.
Midagi maha põlenud.
On ideid, kuidas asja korda saada?
Võtsin ühe Nikko puldiauto, millel oli 4.8V aku.
Panin talle külge 7.2V aku ja mootori selliste andmetega:
Technische Daten
Betriebsspannung: 7.2 - 8.4 Volt
Gewicht: 46 g
Durchmesser: 24.50 mm
Länge: 31 mm
Umdrehungen: 29000
Strom (max. Wirkungsgrad): 5.50 A
max. zulässiger Strom: 9.50 A
max. Wirkungsgrad: 65.00 %
Alguses töötas, siis ei liikunud mootor enam ühtepidi, pärast enam kumbagi pidi ja nüüd ei saa esirattaid ka keerata enam.
Midagi maha põlenud.
On ideid, kuidas asja korda saada?
Mootori kiiruseregulaator on ju mõeldud 4 aku ehk 4.8V nimipinge peal töötama. Sina koormasid teda 6 aku ehk 7.2V nimipingega. Kui kiirelt arvutada, siis on see 150% ettenähtud pingest! Selline ülekoormus põletas tõenäoliselt kiiruseregulaatori (õigemini mõne selle komponendi läbi).
Lauri Laidna - www.pistik.com
Eks seda otsustad ikkagi ise, mis edasi saab. Kas jätad riiulit kaunistama, viid jäätmekäitlusesse või teed elektroonika mingitmoodi korda (pole just kõige lihtsam ettevõtmine, õnnestumine pole ka garanteeritud, eriti kui ei tea, mida teed).
Lauri Laidna - www.pistik.com
[quote]Kindlasti pole see 3 juhtmeline servo mida saaks tavalisse vastuvõtjasse ühendada. [/quote]
huvitav asi: ma kunagi ostsin (ammu) ühe nikko jeep massina 2WD ning sellel samuti oli algeline tehnka (vastuvõtjast otse mootorisse) aga servotaolisesse esemesse läks hoopis 6 juhet. Ma saan aru, et kaks annavad voolu a mis veed ülejäänud küll teha võivad (üks asi veel rattaid see vedruga küll sirgeks ei ajanud, mootor hakkas automaatselt teistpidi käima) kahjuks lõpuks sai vastuvõtja läbi ning teist sellist ei leidu vist kusagil enam (millel veel läheb servosse 6 juhet)
huvitav asi: ma kunagi ostsin (ammu) ühe nikko jeep massina 2WD ning sellel samuti oli algeline tehnka (vastuvõtjast otse mootorisse) aga servotaolisesse esemesse läks hoopis 6 juhet. Ma saan aru, et kaks annavad voolu a mis veed ülejäänud küll teha võivad (üks asi veel rattaid see vedruga küll sirgeks ei ajanud, mootor hakkas automaatselt teistpidi käima) kahjuks lõpuks sai vastuvõtja läbi ning teist sellist ei leidu vist kusagil enam (millel veel läheb servosse 6 juhet)
From Lemps
Pakuksin välja, et kolm juhet annavad tagasisidet (poteka otsad). Ülejäänud kaks/kolm kannavad siis mootori toidet. Kolm juhet mootorile lõhnab küll päris kahtlaselt brushlessi järgi, aga paganat neid teab, äkki on üks juhe lihtsalt "tarkpeadele mõistatuseks".5245jah wrote:aga servotaolisesse esemesse läks hoopis 6 juhet. Ma saan aru, et kaks annavad voolu a mis veed ülejäänud küll teha võivad
see servo
vaatasin üle (mul jupid veel alles) ning märkasin, et mootorisse, mis servos on, läheb on 2 juhet, järelikult brushed mootor, aga seal oli veel mingi skeemiplaat, millesse läks ülejäänud 4 juhet. Täitsa uskumatu, et nii odavas autos (umbes üle tonni maksis) on nii täiuslik servosarnane asi. Siiski proportsionaalset pööramist sellel kahjuks pole.
From Lemps
Re: see servo
5245jah wrote:... Täitsa uskumatu, et nii odavas autos (umbes üle tonni maksis) on nii täiuslik servosarnane asi.