Algaja ei saa cessnat õhku
Cesna kohta ei oska õelda, olen tema vanema venna Piperi ajastu laps, aga tunduvad teised üsna sarnased olemafelch wrote:Mul vedeleb kapi otsas samuti Cessna, Kyuosho toode.
Piperiga sai küll isegi maast starditud. Tuli ainult osata õigel hetkel loobuma õppida, nimelt siis, kui poiss tantsima (ühe koha peal keerutama) hakkas.
Väga hea see mootorikomplekt tal küll ei ole, kõrguse kogumine ikka pisut meelitamist vajas, aga ära taga sai lennatud küll. Minu jaoks kujunes tunimise põhiargumendiks see, et käigukasti hammasrattad ei kippunud kohe kuidagi vastu pidama - pool lendu & hammasratas sile.
Mis uue käigusüsteemi ehitamisse puutub, siis vaja läheb "täismaja" - see on siis saatjat, vastuvõtjat, ESC-i ning servosid. Süsteem on üles ehitatud esiteks miski täiesti oma raadioprotokolli peale (minu teada ple kellelgi õnnestunud kaasasolnud saatjat miski muu vastuvõtjaga, ega ka vastupidi paaritada). Järgmine pauk tuleb "kõik-ühes" vastuvõtjast, mis kasutab omaette servosüsteemi (5 juhet, servo tarkus on "keskseadmesse" ehitatud). Loomulikult on ka ESC samasse blokki sisse ehitatud. Ainsad jupid, mida võiks kasutada oleksid mootor (paaritub "harjadega" ESC-iga), ning aku, samas, need ongi tegelikult ju jupid, mida tahaksid välja vahetada
Esiteks vabandan, et niimoodi jõhkralt teise inimese teemasse tungisin. Aga ma teen seda veel Ja ehk on ka teemaalgatajale nati kasu...
Lennukist. Et siis oleks kaval lasta tal aeglaselt kiirust koguda ja mitte eriti kõrgustüürile rõhuda?
Mida tähendab - hakkab tantsima? Kas siis on veel võimalik ühes tükis alla tulla?
Olen siiamaani mänginud kopteritega. Lennukitega (kordemudelid) kunagi kooli ajal. 2 katset ja lõppesid...täieliku crashiga... Kolmas lennuk pääses kuna tutikas MK17 mootor tegigi vaid ühe popsu ja siis oli vända kinnitus kutu.
Muide, tuleb vist nii välja et Kyosho teebki oma "state of art" juhtsüsteeme. Caliber M24 koperdajal on ka "flight control unit", kus kõik ühe kopsiku sees.
Ilmselt pole mõtet hakata teda häkkima et millegi standartsemaga sidestada? PICiga saaks aga sel vist pole erilist mõtet.. või oleks?
Ja hammakate kulumine tundub jällegi oleva firma kaubamärk (Caliber M24!).
Lennukist. Et siis oleks kaval lasta tal aeglaselt kiirust koguda ja mitte eriti kõrgustüürile rõhuda?
Mida tähendab - hakkab tantsima? Kas siis on veel võimalik ühes tükis alla tulla?
Olen siiamaani mänginud kopteritega. Lennukitega (kordemudelid) kunagi kooli ajal. 2 katset ja lõppesid...täieliku crashiga... Kolmas lennuk pääses kuna tutikas MK17 mootor tegigi vaid ühe popsu ja siis oli vända kinnitus kutu.
Muide, tuleb vist nii välja et Kyosho teebki oma "state of art" juhtsüsteeme. Caliber M24 koperdajal on ka "flight control unit", kus kõik ühe kopsiku sees.
Ilmselt pole mõtet hakata teda häkkima et millegi standartsemaga sidestada? PICiga saaks aga sel vist pole erilist mõtet.. või oleks?
Ja hammakate kulumine tundub jällegi oleva firma kaubamärk (Caliber M24!).
Yep, just nii ta ongi. Nõrga mootori korral liig suur tõusunurk pidurdab hoo täitsa maha ja tiib stallub - paremal juhul piirdub asi mõne raskelt kogutud meetri kaotamisega, halvemal juhul aga saab murumätas suutäie.felch wrote: Lennukist. Et siis oleks kaval lasta tal aeglaselt kiirust koguda ja mitte eriti kõrgustüürile rõhuda?
Vaikselt miski 5-10 kraadise nurga all koguneb nii kiirust, kui ka kõrgust. Aga sellise optimaalse nurga leidmine elu esimesel lennul nõuab pisut enamat, kui sündinud annet.
Siis on võimalik veel ühes tükis üldse mitte üles minnagifelch wrote: Mida tähendab - hakkab tantsima? Kas siis on veel võimalik ühes tükis alla tulla?
Vähemalt Piperil oli maapealt startides selline komme, et kui hoojooksul teda miski häiris, siis ta hakkas ja jäi ühte külge ees ajades ringi tiirutama. Kui nüüd kohe gaas maha lasta, siis jäädi paari ringi järel seisma. Gaasi peal hoides ja tüüriga mässates aga võidi teha paari meetrine külgsuunas õhulend ja kuskil võpsikus selja peal maanduda. Miski flat spin-i analoog ilmselt, kus füüsiline ja aerodünaamiline raskuskese omavahel vahetusse lähevad. Õnneks õhus nii järsku põõret see lennuk sooritama ei olnud võimeline.
Kardan, et seda veidrust simul ei õnnestu korrata.felch wrote:Tähendab: peab esiteks simul harjutama ja siis "aeglaselt" õhkutõusu proovima.
Õhku tõused ikka kohe täisgaasiga, ainult et pead valmis olema starti katkestama, kui mingi ootamatu nähtus lennuki keerutama paneb. Oot, tegelikult Cesna korral seda häda võibolla ei tekigi, kuna temal tunduvad kõik rattad olemas olema (Piperil teatavasti oli esitelik ja taga ainult miski muhk). Seega ka maas natukene paremini juhitav.
Ahjah, kui võimalik, siis lase tal maapeal piisavalt kiirust koguda.
Selgus, et Cessna lendab päris kenasti. Tegi surmasõlmi ja puha. "Korrus allpool" vihisesid kettaheitjate kettad.
Seda kõike muidugi Mart63 roolimisel. Mu enda esimene iseseisev lend kestis ca 1 sekundi...aga ühes tükis sai alla tuldud ! Vennad Wrightid olid vist edukamad...
Igal juhul tänud sõiduõpetajale näpunäidete eest! Arenen nüüd nati iseseisvalt edasi ja siis ehk võtan veel mõne sõidutunni.
Seda kõike muidugi Mart63 roolimisel. Mu enda esimene iseseisev lend kestis ca 1 sekundi...aga ühes tükis sai alla tuldud ! Vennad Wrightid olid vist edukamad...
Igal juhul tänud sõiduõpetajale näpunäidete eest! Arenen nüüd nati iseseisvalt edasi ja siis ehk võtan veel mõne sõidutunni.
Sai siis Art Techi Cessna ära proovitud. Kõigepealt soovitaks päris tuulevaikset ilma- vähegi suurema tuulega käest visates lööb end tagurpidi ja ongi kogu "lend". Siis tasub varuda üks rull mäkaiveri teipi- tiivad on esimesed,mis murduvad . Esimene lend jääb tõesti heal juhul mõne sekundi pikkuseks ja pärast seda on üldjuhul teibiga töötamine kindlustatud, aga peale seda kui olin mõlemad tiivad ja osa kerest ära teipinud, mootori kinnitust remontinud ja võlli sirgeks ajanud, hakkas asi lõpuks ka lendama, st tekkisid esimesed õrnad kogemused kangide liigutamisel.Kahjuks on originaalakuga lennuaeg suht lühike-hea kui 5min ära tuleb. Isiklikult kipun arvama,et algajatele pole see päris sobiv lennuk- liiga kergesti purunev ja vajab ohjamiseks ikkagi kogemustepagasit. Võrdluseks võin tuua Quellest tellitud nö purunematu- kaks (hammasratastega) mootorit,väga pehmest materjalist kere ja 5 min järjest lahedat lendamist- tuulevaikse ilmaga päris mõnus ajaviide ja ei purune kui võssa lendab- mul sai ta ikka megalt igasugu matse ja no problemo. Mis aga Cessnasse puutub,siis peale teipimist ta enam ei lagunenud- kõik nõrgad kohad mis olid,sai niimoodi likvideeritud
kõik on õpitav
Quelle oma on üks mõnus mänguasi- kaks kanalit-kiirus ja pööramine. Pöörab siis ühe mootori seiskamisega ja teine sel ajal veab. Ilusa ilmaga keris isegi ca 30-40m kõrgusele.
Aga proovisin täna Cessnaga- no ei saanud mitte üles. Siis tekkis sihuke imelik mõte,et kas kerge uduvihmaga kui õhk suht vesine, ongi asi problemaatilisem.Ehk mõni targem kommenteerib?
Ja peaks vist teise mootori peale aretama. On kellegil ehk mõningaid nõuandeid sel teemal-milline valida? Olen netipoodides harjadeta mootoreid uurinud,aga päris hästi sotti ei saa, et mille alusel valik teha-kirjelduses antud parameetritest ei jaga esialgu miskit.
Aga proovisin täna Cessnaga- no ei saanud mitte üles. Siis tekkis sihuke imelik mõte,et kas kerge uduvihmaga kui õhk suht vesine, ongi asi problemaatilisem.Ehk mõni targem kommenteerib?
Ja peaks vist teise mootori peale aretama. On kellegil ehk mõningaid nõuandeid sel teemal-milline valida? Olen netipoodides harjadeta mootoreid uurinud,aga päris hästi sotti ei saa, et mille alusel valik teha-kirjelduses antud parameetritest ei jaga esialgu miskit.
kõik on õpitav