Sumbuti tuleb lahti ja propi tasakaal

Arutelu kõigist mootoritest ja sellega seonduvast... elektrimootorid, sisepõlemismootorid, kiiruseregulaatorid jms
Post Reply
User avatar
mg3a1@hot.ee
Posts: 372
Joined: Sun Jul 01, 2007 21:44
Location: Pärnu

Sumbuti tuleb lahti ja propi tasakaal

Post by mg3a1@hot.ee »

Moto on H.P .46 vesilennukil peal.
Sumbuti tuleb lahti! Jah, krutib end mõne minutiga lahti nii mootori küljest kui ka summuti ise pooleks. No keerasin siis kõvemini kinni ja siis panin kõige kangemat keerme liimi vahele(liimil öeldud, et lahti võtmiseks kuumutada ca 300 kraadi), ja noo ikka lahti. Noo see liimitud varianti oli lausa raske uuesti kinni keerata, aga kuida ta kurat siis ikkagi lahti tuleb. Õnneks pole veel ära kadunud. Ja siis veel, et tihend on kah juba peaaegu otsas. Millega asendada. Tellida ju kah vist suht mõtetu.( Tihend mis on mootori ja summuti vahel.)

Ja siis summutist tulebki ju õli läga välja ja see on normaalne, aga vahest on see õli siis nii must, et noh tahaks klapisääre tihendid ära vahetada :lol:
Vahest aga ilus puhas õli. Mootor on juba pool gallonit läbi töötand.

Ette tänades
Kaspar
Last edited by mg3a1@hot.ee on Wed Jun 24, 2009 21:46, edited 1 time in total.
User avatar
Raits
Posts: 560
Joined: Thu Aug 31, 2006 18:39
Location: Keila

Post by Raits »

Propeller või selle nupp tasakaalust väljas.Üldiselt tihendid,mis ei ole metallist, ei soovita üldse panna,väsivad kiiresti ära.Pane lihtsalt hermeetikut vahele.
Satel
Posts: 208
Joined: Fri Jul 18, 2008 9:17
Location: Viimsi 5123157

must läga

Post by Satel »

Mul oli sama jama, vahetasin propellerit (panin pisut suurema).
Chessna Skyline 182
0S .46LA

Turnigy 9X 2.4G
User avatar
mg3a1@hot.ee
Posts: 372
Joined: Sun Jul 01, 2007 21:44
Location: Pärnu

Post by mg3a1@hot.ee »

Proppi olen natuke tasakaalustanud, aga moto väriseb ikka. Sihuke nagu väga kõrge sagedusega vibra. Näppudega on väga ebamugav kinni hoida.

Proppi taskaalustasin sellise asjaga:
http://shop.lindinger.at/product_info.p ... s_id=13329


Aga taskaalustades vajub propp alati horisontaalseks. No kui üks propi ots on raskem siis peaks see ju alla vajuma, aga vat vajub alati üheküljega horisontaalsesse asendisse ja sellega minu mõistus otsas, ei oska kusagilt enam lihvida. Tasakaalus propp peaks jääma mis iganes asendisse aga...
imm
Posts: 574
Joined: Sun Oct 01, 2006 22:54

Post by imm »

äkki on propil auk tsentrist väljas? :roll:
User avatar
ak
Posts: 552
Joined: Fri Jul 20, 2007 17:16
Location: Tallinn
Contact:

Post by ak »

Hei,

tasakaalustatud propp ei tohiks kuhugi vajuda ju, jääb nii nagu paned? Auk äkki pisut külje poole sattunud?

AndrusK
User avatar
mg3a1@hot.ee
Posts: 372
Joined: Sun Jul 01, 2007 21:44
Location: Pärnu

Post by mg3a1@hot.ee »

Aga kuda sellele jälile saada ja mis tegema peaks, kas ikka lihvima. Sellisel juhul siis keskosa? Ja kust ma selle plekist tihendi saan, sumpsi mootori vahelise. Teeks ise, aga mis plekki kasutada. Materjal ja paksus???
User avatar
tulnuk
Posts: 539
Joined: Mon Aug 01, 2005 1:33
Location: tartu

Post by tulnuk »

Lihtsam on uus propeller muretseda.
User avatar
mg3a1@hot.ee
Posts: 372
Joined: Sun Jul 01, 2007 21:44
Location: Pärnu

Post by mg3a1@hot.ee »

Ok, Kui paika ei saa, siis panen uue ja proovin uuesti. Aplju see koonuse tasakaalustamine asja mõjutab? Raadiust ja kaalu peaaegu pole.
imm
Posts: 574
Joined: Sun Oct 01, 2006 22:54

Post by imm »

veel üks uitmõte-
äkki on mootoril väntvõll haiget saanud, ehk siis natukene kõver?
mõni raskemat sorti "hädamaandumine" ehk...
selle sumbuti tihendi pärast ma ehk nii ei põeks, mootor töötab ka ilma selleta. selleks, et see sumps ka pärast lennuki maandumist ennast mootori küljest leiaks kasuta paari mutrit soovitavalt sellist millel see plastrõngas sees, ehk siis keera need mutrid sumbuti kinnitus poltidele otsa. (mõne mootori puhul see ilmselt ei õnnestu, oleneb milline mootor on)
User avatar
mg3a1@hot.ee
Posts: 372
Joined: Sun Jul 01, 2007 21:44
Location: Pärnu

Post by mg3a1@hot.ee »

No vat ei tea, kas seal miskit kõver on. Ühtegi hädamaandumist ei ole olnud(ptu ptui ptui). Kõik maandumised on sellised nagu videol näha http://www.youtube.com/watch?v=nTie_ZV6exg

Ju ma pean oma propelleritega midagi ettevõtma ja vaatama, kas saan vibratsiooni vähemaks. Ja kui ei saa, siis vaatame mis edasi.

Aga, millest tihendit sumpsi vahele teha, kas köögis kasutatav "tinapaber" sobib?????? Praegust, kui sumps ennast lahti ei kruti ja tihend peab, siis on mootor peale lendu ikka väga puhas. Aga nüüd kui summuti lahti krutib, siis on terve mootor ja selle ümbrus väga lägane.
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

selle sumbuti tihendi pärast ma ehk nii ei põeks, mootor töötab ka ilma selleta
nii ongi - see tihend ei anna midagi erilist,vastupidi,võibki põhjustada seda lahtitulemist - jäta panemata ja sumpsi kinnituspoltide alla pane vedruseibid.Kui vedruseibidest ei piisa,siis müüakse veel mingeid spetsiaalseid seibe,mis on eriti vibratsiooni- ja kuumuskindlad.Selle poldi otsa,mis läheb läbi sumpsi,võiks keerata topelt mutrid,aga seal on vist probleemiks keere - see on mingi tundmatu,olin kunagi sama probleemi ees,kuna see polt kadus lihtsalt ära.Sai asendatud M4 keermestatud vardaga,mille mõlemasse otsa said pandud topeltmutrid - siis probleem kadus.
Võsalendur
Posts: 258
Joined: Tue Aug 02, 2005 9:45
Location: Tartu

Post by Võsalendur »

Plastrõngaga mutri plastikosa võib ära sulada. (sai ka proovitud ja sulas)
imm
Posts: 574
Joined: Sun Oct 01, 2006 22:54

Post by imm »

mõnes hästivarustatud mutri-poldipoest võib leida ka selliseid mutreid millel selle plastrõnga asemel on metallist selline stopperseib, see hoiab päris hästi ja ka kuumust ei karda :wink:
mul oli sama probleem 80cm3 bensukaga aga kuidagi sain selle sumpsi lõpuks pidama. ega see keermeliim vist väga ei aita ,mulle millegipärast tundub, et kuumuse käes ta just eriti ei tööta. :roll:
User avatar
mg3a1@hot.ee
Posts: 372
Joined: Sun Jul 01, 2007 21:44
Location: Pärnu

Post by mg3a1@hot.ee »

Tasakaalustasin proppi ja spinnerit, vibra jäi natuke vähemaks. Sumpsi ja mootori vahelise tihendi viskasin minema ja mõlema poole pinnad lihvisin 600 vesiliivapaberiga peegliks. Proovilennu tegin kah, 2x15min merepeal. Asi töötab. Sumps lahti ei tulnud ja summutivahelt ei leki kah. Loodan, et jääb pidama.
Tänud soovituste eest.
Post Reply