Mingi aeg jooksis foorumist labi, kuidas mudellennukipiloot maandus lennukiga, millel oli murdunud üks tiib. Leidsin midagi sarnast ... aga päris lennukiga. Kas uskuda või mitte?
http://www.liveleak.com/view?i=b5a79a516c
Tarmo
F15 stiilinäide
Lendamise fakt iseenesest on usutav,suurel kiirusel on ilmselt suht võimalik lennukit stabiilsena hoida,aga maandumine - see on küll väheusutav.Maandumisel,kui lennuk on maapinna lähedal,võimendub tiibade tõstejõud tänu "pinnaefektile" (seda efekti kasutasid vene lendavad paadid,mis liikusid väikeste tiibadega kuni 15m kõrgusel veekinna kohal ca 500 km tunnis) ja kui üht tiiba siiski üldse ei ole siis ilmselt läheks maa lähedal lennuk sinnapoole kummuli,kuspool tiiba ei ole.Mudeli maandamine oli efektne ja loogiline.Muide analoogset asja võis näha televiisoris kanalil National Geograpic,kus Boeingi neljast mootorist ühe poole 2 tükki koos tiiva esiservaga tehnilistel põhjustel lahkusid,Lendurid suutsid masinat õhus hoida niikaua,kui otsustasid maandumisele minna.Niipea,kui kiirust veidikegi vähendasid vajus lennuk pöörisesse ja rammis suurt elumaja - tuld ja laipu kuipalju.
Sealt võiks järeldada,et ükski lennujuht ei lubaks sellise pooliku asjaga lennuväljal maanduda - allakukkumise tõenäosus on liiga suur,et seda riski lennuvälja kohal lubada.Seda enam - kui oli nii ja lennuk ühe tiivaga õhku jäi,mida seal enam tõestada - lenda ohutusse kohta ja katapulteeru - see oleks loogiline korraldus olnud.Vaevalt keegi seda lennukit parandama hakkas.Aga - mine sa neid iisraellasi tea.....
Sealt võiks järeldada,et ükski lennujuht ei lubaks sellise pooliku asjaga lennuväljal maanduda - allakukkumise tõenäosus on liiga suur,et seda riski lennuvälja kohal lubada.Seda enam - kui oli nii ja lennuk ühe tiivaga õhku jäi,mida seal enam tõestada - lenda ohutusse kohta ja katapulteeru - see oleks loogiline korraldus olnud.Vaevalt keegi seda lennukit parandama hakkas.Aga - mine sa neid iisraellasi tea.....
www.militaar.net foorumis oli kuskil päris pikalt juttu sellest, kuidas hävitajad on maandunud korduvalt vaid ühe/pooliku tiivaga. Oli vist F15, millel on kere pindala niivõrd suur et vähemalt teoreetiliselt on võimalik maanduda ka ilma tiibadeta - teoreetiliselt. Niiet täitsa tõene värk.
Ehk ei valetata siiski, aga eks see usa militaar-marketing töötab rohkem või vähem Usutav stoori, et piloot ei teadnud tiiva puudumiseset, muidu poleks üritanud selle lennukiga maanduda...
Lauri Laidna - www.pistik.com