Väike sõda Hüüru külas
Väike sõda Hüüru külas
Oleme siis jälle Hüüru küla elanike "mustas nimekirjas".Esmaspäeval nimelt juhtus "lennuõnnetus" - algaja mudellendur lasi mudelil liiga kaugele Hüüru veski suunas lennata ja kaotas mudeli üle kontrolli (või oli probleem tehniline?) aga tulemus oli allakukkumine kellegi ebasõbraliku kodaniku aeda.Järgnes korravalvurite visiit meie kollasele platsile ja sõbralik vestlus nende esindajatega.Kuna mingit seaduserikkumist ja kahju ei esinenud,siis mingisuguseid pretensioone mudellenduritele ei esitatud.Küll aga toimub jälle sõjakäik kõigil tasanditel (kaasaarvatud võimalikud relvastatud ründed mudellennukite vastu!) meie vastu.Seega püüame tulevikus mitte lennata kaugele Hüüru suunas ja proovime kõikide meie käsutuses olevate vahenditega leevendada seda viha ja mitte alluda provokaatorite tegutsemisele.Seaduslikus korras ei ole kellelgi meile midagi ette heita,seega meie üritus on püha ja puutumatu.Igasugused provokatsiooni ilmingud ja ründed nii mudelite,inimeste ja raja vastu tuleb fikseerida ja kui minnakse meie õiguse vastu mudeleid lennutada,siis peame end kuidagi kaitsma omavoli eest.Olen ka ise ühe külaelanikuga vestelnud - ta ei aimanud varem isegi ,et mingi selline tegevus tema aia taga toimub,kuigi tema maja asub otse meie platsi vastas metsatuka taga (inimesel on lihtsalt muudki teha kui taevasse vahtida ja mõelda,kellega jälle riidu üles kiskuda)- seega kõik meie vastu suunatud ründed on puht emotsionaalsed ja ei toetu mitte mingisugustele mõistlikele või seaduslikele alustele.
Hei,
mõistlik alus negatiivseteks emotsioonideks on kahtlemata olemas ja see on müra (on vist vähe neid õhtuid, kus Kollasel kedagi lennutamas pole, kui ilm lubab). Selles suhtes lähevad valjemad (sisepõlekatega) mudellennukid võrridega poisikeste ja naabri sisepõlekast muruniitjatega arvatavasti samasse patta ning kardetavasti laieneb viha lärmakamate mudelite vastu asjatundmatusest kõikidele mudelitele. See küll ei anna alust rünneteks, aga vestlusi võib ette tulla.
AndrusK
mõistlik alus negatiivseteks emotsioonideks on kahtlemata olemas ja see on müra (on vist vähe neid õhtuid, kus Kollasel kedagi lennutamas pole, kui ilm lubab). Selles suhtes lähevad valjemad (sisepõlekatega) mudellennukid võrridega poisikeste ja naabri sisepõlekast muruniitjatega arvatavasti samasse patta ning kardetavasti laieneb viha lärmakamate mudelite vastu asjatundmatusest kõikidele mudelitele. See küll ei anna alust rünneteks, aga vestlusi võib ette tulla.
AndrusK
Last edited by ak on Thu Aug 06, 2009 8:18, edited 1 time in total.
Kurb lugu.
Esimene asi pole üldse müra(sest palju neid lennutamisi on ?) vaid inimesed on lihtsalt närvilised ja ei tahagi asjadest aru saada isegi kui selgitad.Võibolla et ainuke spordiala on kabe mäng mis "müra" ei tekita.Oluline on see et kahju ei tekitatud(selle eest on ju vabandatud ja selgitatud aia omanikele,arvan) ,sest oleks nende hoovi narkar maandunud oleks asi tõsisem.Inimestel on hobi ja nad on asjalikud.
Jah ,Tallinnas elades tundsin kogu aeg väsimust ja stressi eriti liikluses ja kogu linnas asju ajades.Ilmselt on tegu väiksel maalapil suure inimeste konsentratsiooniga kes enamuses on närvilised.
Oleks inimestel rohkem teineteise mõistmist ja kannatust -aga Masu ja muud probleemid lihtsalt teevad meist need kes me oleme.
Jama on see kui mõne inimese pahameel sunnib kollasest loobuma.
Ei usu et nii läheb ja asjad lahenevad .Soovin edu asjade lahendamisel.Ja kõige tähtsam on see et ise kriitilises olukorras enesevalitsemist ei kaota.
Edu Teile.Ja selle intsidendi pärast ei lõpe meie püha üritus-kõik kestab veel edasi.
Jah ,Tallinnas elades tundsin kogu aeg väsimust ja stressi eriti liikluses ja kogu linnas asju ajades.Ilmselt on tegu väiksel maalapil suure inimeste konsentratsiooniga kes enamuses on närvilised.
Oleks inimestel rohkem teineteise mõistmist ja kannatust -aga Masu ja muud probleemid lihtsalt teevad meist need kes me oleme.
Jama on see kui mõne inimese pahameel sunnib kollasest loobuma.
Ei usu et nii läheb ja asjad lahenevad .Soovin edu asjade lahendamisel.Ja kõige tähtsam on see et ise kriitilises olukorras enesevalitsemist ei kaota.
Edu Teile.Ja selle intsidendi pärast ei lõpe meie püha üritus-kõik kestab veel edasi.
Re: Väike sõda Hüüru külas
Kuno wrote:Oleme siis jälle Hüüru küla elanike "mustas nimekirjas".Esmaspäeval nimelt juhtus "lennuõnnetus" - algaja mudellendur lasi mudelil liiga kaugele Hüüru veski suunas lennata ja kaotas mudeli üle kontrolli (või oli probleem tehniline?) aga tulemus oli allakukkumine kellegi ebasõbraliku kodaniku aeda.Järgnes korravalvurite visiit meie kollasele platsile ja sõbralik vestlus nende esindajatega.Kuna mingit seaduserikkumist ja kahju ei esinenud,siis mingisuguseid pretensioone mudellenduritele ei esitatud.Küll aga toimub jälle sõjakäik kõigil tasanditel (kaasaarvatud võimalikud relvastatud ründed mudellennukite vastu!) meie vastu.Seega püüame tulevikus mitte lennata kaugele Hüüru suunas ja proovime kõikide meie käsutuses olevate vahenditega leevendada seda viha ja mitte alluda provokaatorite tegutsemisele.Seaduslikus korras ei ole kellelgi meile midagi ette heita,seega meie üritus on püha ja puutumatu.Igasugused provokatsiooni ilmingud ja ründed nii mudelite,inimeste ja raja vastu tuleb fikseerida ja kui minnakse meie õiguse vastu mudeleid lennutada,siis peame end kuidagi kaitsma omavoli eest.Olen ka ise ühe külaelanikuga vestelnud - ta ei aimanud varem isegi ,et mingi selline tegevus tema aia taga toimub,kuigi tema maja asub otse meie platsi vastas metsatuka taga (inimesel on lihtsalt muudki teha kui taevasse vahtida ja mõelda,kellega jälle riidu üles kiskuda)- seega kõik meie vastu suunatud ründed on puht emotsionaalsed ja ei toetu mitte mingisugustele mõistlikele või seaduslikele alustele.
Järelikult pole müra väga suur argument kui niiöelda lähemal asuv külaelanik asjast ei teadnud. Ma arvan, et kui keegi minu hoovi taga põristaks sii läheks vähemalt vaatama/uurima küll

see põhjendus on vist kõige täpsem antud olukorda kirjeldama.Käisin ka eile kollasel platsil oma Extraga lendamas ja samal ajal helistasime tuttavale-ta ütles,et telefonist tõesti kostabEsimene asi pole üldse müra(sest palju neid lennutamisi on ?) vaid inimesed on lihtsalt närvilised ja ei tahagi asjadest aru saada isegi kui selgitad.

Teisipäeva õhtul oli olnud väga tõsine foorum kohapeal - oli ähvardatud kõikvõimalike instantside,trahvide ja krt teab veel millega



[OT]
Samas võiks Hüüru elanikel olla hea meel, et perekond Sõnajalad nende
lähedal lennuharjutusi ei tee
http://www.ohtuleht.ee/index.aspx?id=340436
[/OT]
Samas võiks Hüüru elanikel olla hea meel, et perekond Sõnajalad nende
lähedal lennuharjutusi ei tee

http://www.ohtuleht.ee/index.aspx?id=340436
[/OT]
Mina olin see algaja, kellel mainitud kahetsusväärne õnnetus juhtus (tundub, et tekkis halb kombinatsioon tehnilisest probleemist ning algaja vähesest kogemusest sellega toimetulemisel)mcmatrix wrote:Pigem pakkuda vaherahuks midagi meelehead (pudel, suur shokolaad või muud sobivat) ja sõbralikult vestelda
ning püüda teha selgeks, et tegu pole mingite rullnokkadega ega ülbikutega kellele miskit korda ei lähe
vaid korralike inimestega
Õnnetuse ohvrite käest sai loomulikult vabandust siiralt ja korduvalt palutud ning samal (esmasp) õhtul hiljem ka kobedam konjakipudel ja paar suuremat kommikarpi kompensatsiooniks närvikulu eest viidud. See perekond tundus tegelikult suhteliselt mõistlik ning perenaine, kes õhtul uksele vastu tuli, tundus siis juba võrdlemisi sõbralikus tujus olevat, ütles isegi et nad olid enne esmaste emotsioonide mõjul võibolla veidi ülereageerinud ja soovis edaspidiseks rohkem õnne.
Samas teisipäeval ma platsil polnud, seetõttu ei tea kas seal olid samad inimesed või on hoopis näiteks naabrid juba üles köetud vms. Ahjaa, midagi nad mainisid korra mingi naabri autost, mille klaasi olla mudellennuk kunagi puruks lennanud, aga ma ei hakanud tol hetkel täpsustama, et kes ja millal.
Ühtlasi palun siinkohal ka vabandust teiste mudellendurite ees, et selline õnnetus juhtus & seetõttu tekkisid probleemid hüüru lennuplatsi kasutamisega.
Olukord on suht normaalne.Esimesed emotsioonid on nüüd vaibunud ja pole hullu.Tulevikus peab hoidma vähe sellest sektorist,kuhu mudel kukkus eemale - ütleme,et sissesõidu tee on nagu mõtteliseks piiriks,millest ei tohiks nagu üle lennata.Põllu poole peal on ruumi palju rohkem -hoiame sinnapoole.
Seal metsa taga on asustus tõesti nii tihe,et kui sinna mudel kukub,siis on puht juhus,kui millelegi pihta ei saa
Laurit - paranda aga lennuk ära ja uuele katsele
Seal metsa taga on asustus tõesti nii tihe,et kui sinna mudel kukub,siis on puht juhus,kui millelegi pihta ei saa

Laurit - paranda aga lennuk ära ja uuele katsele

- hommiku kohvi
- Posts: 399
- Joined: Thu May 28, 2009 14:14
- Location: tallinn
-
- Posts: 123
- Joined: Sun May 04, 2008 22:53
- Location: Ridali
- Contact:
Meil on Ridalis tehnika kohustuslikult kindlustatud kolmanda isiku suhtes. Täna aga helistas keegi naiskodanik ja teatas, et tema koer ei salli meie ülelendavaid lennukeid ning loom pidi hulluma. Koera haukumine segab samas nende aastase lapse magamist ! Soovitasin koerast lahti saada, aga taheti, et me ikkagi enam ei lendaks. Paksu nahka teile !
Hei!
See mure on vast köigil mudellenduritel (ilmselt köigil inimestel, kel hobi on), et aegajalt tuleb piike murda teiste kaaskodanikega.
Samad mured on ka mul olnud, kus lähedalasuva (ca 1.5km) küla elanikud peale pikki vestlusi tegid ametliku avalduse kohalikule omavalitsusele "eluohtliku olukorra löpetamiseks". Mure inimestel polnud müras, mis muidugi ehk üks alg ajenditest oli, (müra allikaks oli elekti-impeller), vaid hirmus, et mis saab, kui ca 3kg "oda" taevast 300m körguselt alla kukub.
Inimeste veenmises ja selgituste jagamises polnud abi- nende "usk pühasse üritusse" oli köikvöimas.
Lahendus tuli ootamatult...... kohalik omavalitsus vastas kodanike kirjale, et köik öhus olevad mudelid on önnetusjuhtumite vastu piisavalt kindlustatud.
Ja oligi köik. Ei muret müra ega muu asja apärast enam.
Suhe külarahvaga OK! Kutsuti isegi grillipeole.
Edu ja pikka meelt!
Mart.
See mure on vast köigil mudellenduritel (ilmselt köigil inimestel, kel hobi on), et aegajalt tuleb piike murda teiste kaaskodanikega.
Samad mured on ka mul olnud, kus lähedalasuva (ca 1.5km) küla elanikud peale pikki vestlusi tegid ametliku avalduse kohalikule omavalitsusele "eluohtliku olukorra löpetamiseks". Mure inimestel polnud müras, mis muidugi ehk üks alg ajenditest oli, (müra allikaks oli elekti-impeller), vaid hirmus, et mis saab, kui ca 3kg "oda" taevast 300m körguselt alla kukub.
Inimeste veenmises ja selgituste jagamises polnud abi- nende "usk pühasse üritusse" oli köikvöimas.
Lahendus tuli ootamatult...... kohalik omavalitsus vastas kodanike kirjale, et köik öhus olevad mudelid on önnetusjuhtumite vastu piisavalt kindlustatud.
Ja oligi köik. Ei muret müra ega muu asja apärast enam.
Suhe külarahvaga OK! Kutsuti isegi grillipeole.
Edu ja pikka meelt!
Mart.
Olin täna Kollasel ja seal oli vist siis tollesama küla inimesi.Nad olid VÄGA sõbralikud ja leidsid ,et kogu lugu on ülepunnitatud kellegi pahatahtliku poolt.Aga võis nende jutust aru saada,et on ikkagi müra-see tähendab,et peale kella 17 ei ole soovitav lennata ilma summutajata bensukatel.Nad ütlesid küll,et maantee liiklusmüra on suurem.kui meie tehtud- aga ikkagi
Hei, ma ka nüüd kaugelt maalt tagasi ja vaatan, et teil siin igav pole olnud. Keegi meil seal lendamist segada ei saa. Võime küll ise viisakad olla ja oma lennumudeleid mitte väga kaugele majade kohale lasta. Mis lärmi puutub, siis maantee teeb kindlasti hullemat lärmi ja seda 24 h 7 päeva nädalas ja iga ilmaga
Osadel meist on tõesti vääääga lärmakad mootorid ja need ei peaks siis äkki tuulevaikse ilmaga peale 21:00i lennutama seal. Tuulevaikse ilma korral on tõesti kaugele mudeleid kuulda.
PS! Kas kellelgi müra mõõtmise aparaati pole? Mardil on vist? Saaks ju teha piirkondliku mürataseme kaardistamise
Aga jah, ärge laskuge üldse tülinorijtage vestlusesse - see on mõttetu.

PS! Kas kellelgi müra mõõtmise aparaati pole? Mardil on vist? Saaks ju teha piirkondliku mürataseme kaardistamise

Aga jah, ärge laskuge üldse tülinorijtage vestlusesse - see on mõttetu.
Hei,
helitaseme mõõtmiseks on mul selline asi:
http://www.vellemanusa.com/us/enu/produ ... ?id=522644
Kui keegi soovib siis võib laenata - ise ma Kollasele ei satu.
Küsimus: kuidas on Eestis mudelite poolt tekitatud kahju kindlustamisega? Kas FAI liikmeks astumine lahendab selle küsimuse või mitte?
AndrusK
EDIT: panin parema lingi seadmele
helitaseme mõõtmiseks on mul selline asi:
http://www.vellemanusa.com/us/enu/produ ... ?id=522644
Kui keegi soovib siis võib laenata - ise ma Kollasele ei satu.
Küsimus: kuidas on Eestis mudelite poolt tekitatud kahju kindlustamisega? Kas FAI liikmeks astumine lahendab selle küsimuse või mitte?
AndrusK
EDIT: panin parema lingi seadmele
Last edited by ak on Mon Aug 10, 2009 9:37, edited 1 time in total.
Marek ja teised Mudellennuühenduse inimesed oskavad ehk konkreetsemalt jutustada, kuid üldiselt on kindlustusega hapu.
Kindlustusfirmade jaoks on probleemiks potentsiaalse klientuuri väike arv.
Isegi firma, kes pakub Soomes mudelistidele kindlustust ja kelle esindus ka Eestis on, ei ole siin meist huvitatud.
Antud teemat on ka siin foorumis kuskil üsna pikalt lahatud.
Kindlustusfirmade jaoks on probleemiks potentsiaalse klientuuri väike arv.
Isegi firma, kes pakub Soomes mudelistidele kindlustust ja kelle esindus ka Eestis on, ei ole siin meist huvitatud.
Antud teemat on ka siin foorumis kuskil üsna pikalt lahatud.
Kindlustuse teema vajaks tõesti eraldi pikemat seletamist.
Lühidalt mainiud litsentsist http://www.mudellend.ee/index.php?optio ... &Itemid=80
Ehk siis, EESTIS ei sisalda antud liikmemaksu tasumine kindlustamist. Samas pole kindlustusfirmad huvitatud meiega eriti ka rääkimast, kuna litsentsiomanikke on liiga vähe.
Õigem oleks seejuures mitte niiväga rääkida FAI litsentsist kui et pigem Eesti Lennuspordi Föderatsiooni liikmeks olemisest. Ehk siis eelkõige mudellennuklubide asutamisest ja sellise liikmeks hakkamisest. Eestis on praegu küll FAI litsentsitasu samastunud liikmetasuga, kuna ainukene oluline kuluartikkel on ikkagi seesama FAIle makstav liikmemaks. Mille võiks seejuures piisava liikmeskonna korral saada tasutud ka teisiti...
Seega, KAUDSELT, kui kõik lennumudelistid vaataksid asja perspektiivitundega ja omaks FAI litsentsi ehk siis täpsemalt, oleks mudellennu klubi liikmed ja tagaks, et nende klubi oleks föderatsiooni liige - siis saaks märksa suurema tõenäosusega kunagi samasugusesse nirvaanasse nagu soomlased, kus selline kindlustus on tegelikult liikmemaksu põhiosa, rahvusvaheline FAI sporting license suht odav lisaoptsioon.
Veel parema tulemuse (hinna!) saavutamiseks kindlustuse koha pealt peaks konsolideeruma föderatsiooni sees, või nagu Soomes peaegu, ka Spordikomitee/ROKi tasemel. Eeldus number üks on siingi liikmeskond (arvuliselt) ja klubide arv.
Soomes on muide kombeks mudelismiklubide põhikirjad koostada nii, et ka pereliikmed saavad olematu lisatasu eest liikmeks. Arvake ära, mis on üks olulisi põhjuseid sellisele käitumisele [pereväärtuste kõrval] ?
PS. Soomes on siis 3nda osapoole vastuttuskindlustus nii piloodil, aga ka klubidel. Võin täpsmelt ka vajadusel rääkida, aga eelistaks mingi saunaürituse vormis
PS2. Aga selle mainitud kindlustusfirma lõplikku seisukohta me tegelikult päris hästi ei tea, kuna paar konsolideerumiskatsed on seni kuidagi sussid suus samasse kohta ka jäänud ja ühtegi ametlikku kokkusaamist pole toimunud... Mina julgeks seega kokkuvõtteks öelda, et kuna nii meil mudellenduritel endil kui ka (seda enam) teistel on seni suht suva, siis eks vegeteerime edasi...
PS3. Ja seni maksame kõik kahjud vastavalt nende tekkimisele ja suurusele ISE...
Soomes on 2009 aastamaks 63 eurot, noorliikmele 30 eur. Pereliige 39 eur, toetusliige (sponsor) 170 eur. Vajadusel FAI sporting license 10 eur juurde.
Põhiliige saab lisaks kindlustusele ka tasuta ajalehte (10x aastas, ca 50..60 lk number), mille tellimishind eraldi on 48 kuni 55 eur, üksiknumbritena ostes 65 eur
I.
Lühidalt mainiud litsentsist http://www.mudellend.ee/index.php?optio ... &Itemid=80
Ehk siis, EESTIS ei sisalda antud liikmemaksu tasumine kindlustamist. Samas pole kindlustusfirmad huvitatud meiega eriti ka rääkimast, kuna litsentsiomanikke on liiga vähe.
Õigem oleks seejuures mitte niiväga rääkida FAI litsentsist kui et pigem Eesti Lennuspordi Föderatsiooni liikmeks olemisest. Ehk siis eelkõige mudellennuklubide asutamisest ja sellise liikmeks hakkamisest. Eestis on praegu küll FAI litsentsitasu samastunud liikmetasuga, kuna ainukene oluline kuluartikkel on ikkagi seesama FAIle makstav liikmemaks. Mille võiks seejuures piisava liikmeskonna korral saada tasutud ka teisiti...
Seega, KAUDSELT, kui kõik lennumudelistid vaataksid asja perspektiivitundega ja omaks FAI litsentsi ehk siis täpsemalt, oleks mudellennu klubi liikmed ja tagaks, et nende klubi oleks föderatsiooni liige - siis saaks märksa suurema tõenäosusega kunagi samasugusesse nirvaanasse nagu soomlased, kus selline kindlustus on tegelikult liikmemaksu põhiosa, rahvusvaheline FAI sporting license suht odav lisaoptsioon.
Veel parema tulemuse (hinna!) saavutamiseks kindlustuse koha pealt peaks konsolideeruma föderatsiooni sees, või nagu Soomes peaegu, ka Spordikomitee/ROKi tasemel. Eeldus number üks on siingi liikmeskond (arvuliselt) ja klubide arv.
Soomes on muide kombeks mudelismiklubide põhikirjad koostada nii, et ka pereliikmed saavad olematu lisatasu eest liikmeks. Arvake ära, mis on üks olulisi põhjuseid sellisele käitumisele [pereväärtuste kõrval] ?
PS. Soomes on siis 3nda osapoole vastuttuskindlustus nii piloodil, aga ka klubidel. Võin täpsmelt ka vajadusel rääkida, aga eelistaks mingi saunaürituse vormis

PS2. Aga selle mainitud kindlustusfirma lõplikku seisukohta me tegelikult päris hästi ei tea, kuna paar konsolideerumiskatsed on seni kuidagi sussid suus samasse kohta ka jäänud ja ühtegi ametlikku kokkusaamist pole toimunud... Mina julgeks seega kokkuvõtteks öelda, et kuna nii meil mudellenduritel endil kui ka (seda enam) teistel on seni suht suva, siis eks vegeteerime edasi...
PS3. Ja seni maksame kõik kahjud vastavalt nende tekkimisele ja suurusele ISE...
Soomes on 2009 aastamaks 63 eurot, noorliikmele 30 eur. Pereliige 39 eur, toetusliige (sponsor) 170 eur. Vajadusel FAI sporting license 10 eur juurde.
Põhiliige saab lisaks kindlustusele ka tasuta ajalehte (10x aastas, ca 50..60 lk number), mille tellimishind eraldi on 48 kuni 55 eur, üksiknumbritena ostes 65 eur

I.
http://www.sauevald.ee/ehitus_planeerim ... ing/teated
2 punkti alusel läheb varsti kinnisvaraarenduseks?
2 punkti alusel läheb varsti kinnisvaraarenduseks?
Hei,
kole lugu küll, ka seal põllul kus mina lendamas käin (Tabasalus) on Google Earthi järgi juba asula maha joonistatud ja tänava nimedki teada. Ehitamine õnneks venib, masu'st on midagi kasu kah.
Ühest küljest, see teema et kes Kollasel lennutada tohib ja kes ei tohi saab nüüd igaveseks lõpu, aga mis edasi? Ikkagi rahad kokku ja oma krunt... või?
AndrusK
kole lugu küll, ka seal põllul kus mina lendamas käin (Tabasalus) on Google Earthi järgi juba asula maha joonistatud ja tänava nimedki teada. Ehitamine õnneks venib, masu'st on midagi kasu kah.
Ühest küljest, see teema et kes Kollasel lennutada tohib ja kes ei tohi saab nüüd igaveseks lõpu, aga mis edasi? Ikkagi rahad kokku ja oma krunt... või?
AndrusK
Last edited by ak on Sat Nov 07, 2009 15:40, edited 2 times in total.
Vasalemma,Viljandi,Ridali,muidki veel ja ilmselt tuleb omast taskust rahad välja käia,kindlasti on ka olemas alternatiive.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO