L39 ES-RAZ 1:5
Su mõttel on jumetprosper wrote:Nii mul mõte:ok kui see projekt maksaks nii 100 tuhat eeku.Pakun et on küll fänne siin eestis nii 20 .Ma panen oma nime kohe kirja.Ja kui ma tõesti jätan vahele oma kopteri ostu nii umbes 8 tuh.eeku.Või mõni jätab ehk ka muruniiduki muretsematta ja mida eales.Ning meie ümber on ka firmasid ja me ise töötame ju ka firmades keda sponsoriteks paluda.Iga tuhat on teretulnud.Ma arvan et ka eesti õhk ning kõik klubid ja isegi mlü kelle sponsorite nimekirjas on ka mõni firma.See on see et üksi jah ei jõua aga koos on võimalik.Ehk arutame????Ja ehk Lauri valgustab Soome projektist üht teist.Arendage teemat .
Raptor X50/Airwolf/Mi-24 Hint/Agusta 109/AH-1 Cobra/T-28 Trojan
don`t fly faste then yours angel can fly!
don`t fly faste then yours angel can fly!
Hei,
arendades teemat: _kui_ see lennuk ongi väärt sada tuhat ja kokku korjatud 20 inimese säästudest, siis ma tahaks näha pilooti, kes seda lennukit lennutada julgeb. Youtube on täis videosid turbiinidega lennukite crashidest.
Ja kus seda üldse lennutadagi: Piibel vast ainult, ja/või Vasalemmas ehk. EI, ikkagi peab _väga_ fänn olema, et sellise asjaga tegeleda. Ma olen kindel, et ega nad tulemata ei jää, aja küsimus ainult. Areng käib oma rada, paljudel vist impelleridki proovimata.
ak
arendades teemat: _kui_ see lennuk ongi väärt sada tuhat ja kokku korjatud 20 inimese säästudest, siis ma tahaks näha pilooti, kes seda lennukit lennutada julgeb. Youtube on täis videosid turbiinidega lennukite crashidest.
Ja kus seda üldse lennutadagi: Piibel vast ainult, ja/või Vasalemmas ehk. EI, ikkagi peab _väga_ fänn olema, et sellise asjaga tegeleda. Ma olen kindel, et ega nad tulemata ei jää, aja küsimus ainult. Areng käib oma rada, paljudel vist impelleridki proovimata.
ak
Last edited by ak on Tue Aug 18, 2009 22:07, edited 1 time in total.
Peale masu täitsa mõeldav. Jätame meelde, mina oleks ka huvitatud aga ikkagi on ka 1000 eek ühe mehe taskust üldjuhul raske tulema. Firmade sponsoreerimine on mõeldav peale masu ja arvatavasti ka ainult siis, kui mingi nende logo lennukil või muud moodi neid reklaamitakse.
Hetkel ei oska isegi Eestis ühtegi suuremat üritust välja mõelda kus sellist lahedat asja suuremale rahvale näidata. Millal oli Eestis korralikum lennušhou viimati? Piibel kunagi?
Hetkel ei oska isegi Eestis ühtegi suuremat üritust välja mõelda kus sellist lahedat asja suuremale rahvale näidata. Millal oli Eestis korralikum lennušhou viimati? Piibel kunagi?
Arendame jah teemat ja kellel mõtteid siis ikka kirjutage.
Mul ka niuke mõte et kui reaktiivi ei tee siis võtame Soomlaste ajaloo tagasi sellesse aega kui nende lennuvägi loodi ja miks ei võiks see olla nende esimene lennuk.Kes teab?Igal juhul oleks tore nende imelisele projektile millegagi vastata.
Ja kui piloote pole siis võib nii nagu praegu Eesti kohal turvavad õhku ju teise riigi piloodid.
P.S. Suitsumeestel on lihtne-jätavad maha ja ongi 12 tuhat aastaga koos.
Mul ka niuke mõte et kui reaktiivi ei tee siis võtame Soomlaste ajaloo tagasi sellesse aega kui nende lennuvägi loodi ja miks ei võiks see olla nende esimene lennuk.Kes teab?Igal juhul oleks tore nende imelisele projektile millegagi vastata.
Ja kui piloote pole siis võib nii nagu praegu Eesti kohal turvavad õhku ju teise riigi piloodid.
P.S. Suitsumeestel on lihtne-jätavad maha ja ongi 12 tuhat aastaga koos.
Rootsis tehtud Morane Thulin Parasol kingiti Soome õhujõududele esimeseks lennukiks.prosper wrote:Arendame jah teemat ja kellel mõtteid siis ikka kirjutage.
Mul ka niuke mõte et kui reaktiivi ei tee siis võtame Soomlaste ajaloo tagasi sellesse aega kui nende lennuvägi loodi ja miks ei võiks see olla nende esimene lennuk.Kes teab?
Kui sellest konkreetsest isendist juhinduda, siis tuleb hunnik probleeme seoses sellega, et tiibadele olid maalitud õnne toovad helesinakad svastika märgid, mis tembeldatakse asjatundmatute poolt haakristideks paugu pealt.
Ajaloolist juttu leiab näiteks
http://www.sci.fi/~fta/history.htm
Jah eks ajalugu on kord selline.Muuseumid on täis igasugu märkide ja tähendustega asju aga kui need sealt välja tuua on kohe arvamus teine.
Kuigi samas need on ju ÕNNE toovad märgid.
Aga see on ju siiski hea mõte tüürida just ajalukku(suts odavam).
Kas seda isendit elusuuruses ka tänapäeval näha on??
Kuigi samas need on ju ÕNNE toovad märgid.
Aga see on ju siiski hea mõte tüürida just ajalukku(suts odavam).
Kas seda isendit elusuuruses ka tänapäeval näha on??
Õnnitlused mudeli esmalennu puhul kõigile projektis osalenutele. Loodetavasti tuleb palju edukaid lende ja näeme mudelit ka erinevat Jet-meetingutel
Lauri Laidna - www.pistik.com
mitä maksaa?
See projekt maksis päris korraliku raha. Asjad telliti tükhaaval,näideks kerekomplekt ,siis servod,vastuvötja,powerbox,juhtmed jne.
Mootor oli viimane ost,teiselt mudelistilt ostime. Projekti käigus tuli ka selgeks.ett alla 12 kanaali raadiot ei pea ostma. Köig kanaalid kasutusel
maksumus umbes selline:
2200€ ehituskomplekt
1500€ Raadiot Futaba 12FG
2000€ servod,powerbox,akud,juhtmed+tarvikud köigele elektrile
300€ liimid,värvid
2000€ turbiin 160 Nm (uus 3500€)
8000€ ehk 125120 krooni
Ja selle raha käis välja 2 lennuhuvilist 1,5 aasta jooksul, enne Lamat/Masut!! Ise soidame -92 ja -94 aastamudeli autodega (mitte liisitud) ja paistab välja ett soidame edasi ) ja see talv keevitame uut pleki külge!!
Nagu meie DNA mobiiliteenustepakkuja reklaamis aastaid tagasi " Ihanan kallista"
Mootor oli viimane ost,teiselt mudelistilt ostime. Projekti käigus tuli ka selgeks.ett alla 12 kanaali raadiot ei pea ostma. Köig kanaalid kasutusel
maksumus umbes selline:
2200€ ehituskomplekt
1500€ Raadiot Futaba 12FG
2000€ servod,powerbox,akud,juhtmed+tarvikud köigele elektrile
300€ liimid,värvid
2000€ turbiin 160 Nm (uus 3500€)
8000€ ehk 125120 krooni
Ja selle raha käis välja 2 lennuhuvilist 1,5 aasta jooksul, enne Lamat/Masut!! Ise soidame -92 ja -94 aastamudeli autodega (mitte liisitud) ja paistab välja ett soidame edasi ) ja see talv keevitame uut pleki külge!!
Nagu meie DNA mobiiliteenustepakkuja reklaamis aastaid tagasi " Ihanan kallista"
Soome lennuk Thulin!
See Thulin on ka saadaval. Sirgest puust ja lauast ei ole vaja teha .
http://www.kwmairpl.com.ph/
http://www.modellbau-bichler.com/thulin ... dd32169bd5
http://www.kwmairpl.com.ph/
http://www.modellbau-bichler.com/thulin ... dd32169bd5
mudelistid
soomes mudeliste on suomen ilmailuliitossa 1600 ja usun ett teine sama kes ei kuulu SILli .
jaa..ei tea kui hullud oleme,Tampereelt leiab hullemmad vennad. Arvan nii
Svastiga on soomes tavaline asja lennuki peal. ja keegi sellest ei virise. Haakrist on soome histooria ja pysib ka.
Nädalvahetusel käis kova lennutamine.L39 lendas ilusasti
http://www.youtube.com/watch?v=MCG7IaX6iY8
jaa..ei tea kui hullud oleme,Tampereelt leiab hullemmad vennad. Arvan nii
Svastiga on soomes tavaline asja lennuki peal. ja keegi sellest ei virise. Haakrist on soome histooria ja pysib ka.
Nädalvahetusel käis kova lennutamine.L39 lendas ilusasti
http://www.youtube.com/watch?v=MCG7IaX6iY8
No jah kuidas Soomes see õnnestub et nii palju mudeliste saab ühte liitu.
Mida peaks Eestis tegema või mida on Eestis ehk tegematta jäetud et niukest suurt kogukonda ei teki ja ühistegevust ei toimu.Ah tegelikult on mul (ühel lollil)nii palju küsimusi et sada tarka ei jõua vist ära vastata.
Ja meil on MLÜ .Saan aru et see foorum pole seotud kuidagi MLÜ-ga.MIKS? Vaadake kui palju meid siin on.Aga kus mujal saaks veel asjadest rääkida kui mitte siin.?Paljud võtavad sõna ja paljudel on kogemused ja TEADMISED.
Parandage mind või selgitage.Olen ju tegelikult küll mudelismiga seotud aastast 70.Aga nüüd uuesti peale tagasitulekut Eestisse üsna pime nendes asjades.Kõigi(arvan nii) klubide põhikirjas on klausel ARENDADA ,PROPAGEERIDA mudellennu alast tegevust.No jah kui asi jääb raha või masu taha siis võiks arvata et just pregu ei tegele keegi oma hobiga ja ka lastele on kõik huviringid suletud.Aga kas ikka on nii.?
Kurat vist on liiga hiline õhtutund et niukesed küsimused tekivad?
Tegelikult on mõtte tekke põhjus esimene september(kõige uue algus -vähemalt minul isiklikult juba sellest ajast kui esimest korda kooli läksin).
Igal juhul ilusat kooliAASTA algust noored ja vanad mudelistid.
Mida peaks Eestis tegema või mida on Eestis ehk tegematta jäetud et niukest suurt kogukonda ei teki ja ühistegevust ei toimu.Ah tegelikult on mul (ühel lollil)nii palju küsimusi et sada tarka ei jõua vist ära vastata.
Ja meil on MLÜ .Saan aru et see foorum pole seotud kuidagi MLÜ-ga.MIKS? Vaadake kui palju meid siin on.Aga kus mujal saaks veel asjadest rääkida kui mitte siin.?Paljud võtavad sõna ja paljudel on kogemused ja TEADMISED.
Parandage mind või selgitage.Olen ju tegelikult küll mudelismiga seotud aastast 70.Aga nüüd uuesti peale tagasitulekut Eestisse üsna pime nendes asjades.Kõigi(arvan nii) klubide põhikirjas on klausel ARENDADA ,PROPAGEERIDA mudellennu alast tegevust.No jah kui asi jääb raha või masu taha siis võiks arvata et just pregu ei tegele keegi oma hobiga ja ka lastele on kõik huviringid suletud.Aga kas ikka on nii.?
Kurat vist on liiga hiline õhtutund et niukesed küsimused tekivad?
Tegelikult on mõtte tekke põhjus esimene september(kõige uue algus -vähemalt minul isiklikult juba sellest ajast kui esimest korda kooli läksin).
Igal juhul ilusat kooliAASTA algust noored ja vanad mudelistid.
Hei,
vaadates, millise kiirusega uusi mudeliste juurde tuleb, pole muretsemiseks põhjust, arvan, kõik tuleb omas tempos ja vastavalt vajadusele. Arvan, et tee kõrval lennutajad ja ka ajaleheartiklid/saated propageerivad ala täiesti arvestatavalt. Samas, mudelid pole kõigi jaoks - ma oma järelkasvu proovisin mudelismiringi suunata, aga talle meeldib jalgpall hoopis ja mudelitega nikerdamine jätab külmaks. Ja on see siis paha?
AK
vaadates, millise kiirusega uusi mudeliste juurde tuleb, pole muretsemiseks põhjust, arvan, kõik tuleb omas tempos ja vastavalt vajadusele. Arvan, et tee kõrval lennutajad ja ka ajaleheartiklid/saated propageerivad ala täiesti arvestatavalt. Samas, mudelid pole kõigi jaoks - ma oma järelkasvu proovisin mudelismiringi suunata, aga talle meeldib jalgpall hoopis ja mudelitega nikerdamine jätab külmaks. Ja on see siis paha?
AK
Ikka on ju:Saan aru et see foorum pole seotud kuidagi MLÜ-ga.MIKS?
http://www.mudellend.ee/index.php?optio ... &Itemid=71
Palju sõltub eestvedajatest ja ürituste korraldajatest. Kui on põnevaid üritusi ja korraldajad oma tähtsusega alustajaid ära ei hirmuta läheks asi edukalt.
Viimastel aastatel on tegijaid lisandunud tänu internetile Eesti paljudes paikades.
Suurim häda on minu meelest hetkel, et võisteldakse väga vähe (vabalend välja arvatud) või mitte üldse VÄLJASPOOL EESTIT. Sellised võistlused annaks oskustele objektiivse hinnangu ja aitaks vältida väärarenguid.
Hei ! Jah seda küll et juurdekasv- see on hea kuulda.Muidugi unistan ka mina et mul kodus teismeline poeg tegeleks üldse millegagi aga oh häda arvuti neelab lapsed endasse.10 aastane tütar on rohkem kopteritest huvitatud.Ja 21 aastane poeg kes pole ennem huvi tundnud tahaks nüüd midagi ette võtta.See tähendab jah et kõik tuleb huvist ja on aja küsimus.Aga ega see ei välista jalgpallimängu.Ma rääkisin Hiiumaal Maiduga raadiolennu kursuse ideest.Mulle isiklikult tundub see mõte väga hea.Ja võiks ka olla muid huvitavaid mõtteid sellega seoses.Jah on küll ka helicamp kus spetsid kohal kuid see on suvel kus paljudel tegemist.Sarnane üritus oleks lahe ka talvel noh näiteks Kullos.Ma oleks ka huvitatud täiesti raamatu kujul sarnasest kirjandusest.See oleks muidugi hea Eesti keeles sest noored ei oska veel ja vanad ei tea võõrkeeltest midagi(eriti tehnilisest).Muidugi ka nii et miks mitte MLÜ ei võiks leida inimesi ja vahendeid et neid "TEADJAMEHI"erinevates Eesti nurkades saadavaks teha.Nii jääks ära mäe muhamedi juurde toomine.Mõte samuti et võiks saadaval olla cd-l.Ehk oleks millestki kinnivõtjaid.
väljaspool eestit võistlemise teeb keeruliseks ilmselt materiaalne külg - juba eesti seeski ei taha kõik mehed võistlustele Viljandisse või Ridalisse sõita,ega meid Hiiumaa ja Karksi lennupäevadel ülemäära palju polnud.Suurim häda on minu meelest hetkel, et võisteldakse väga vähe (vabalend välja arvatud) või mitte üldse VÄLJASPOOL EESTIT. Sellised võistlused annaks oskustele objektiivse hinnangu ja aitaks vältida väärarenguid.
Ehk vabalennu võistlustel käivad mehed jagavad kogemusi,mismoodi nemad omi asju toimetavad - võibolla on vigurlennu meestel üht-teist võimalusi kasutamata jäetud.
- hommiku kohvi
- Posts: 399
- Joined: Thu May 28, 2009 14:14
- Location: tallinn
Olen küll vabalennus kiibitseja ja mõnikord kohtuniku ametis aga minuteada võtavad kambad kokku, istuvad autodesse ja käivad võistlustel ära. Olen ka ise kaasas käinud.Ehk vabalennu võistlustel käivad mehed jagavad kogemusi
Näiteks Horvaatias MM-il käidi suvel ära ja võistkond oli kümnes.
Lähiümbruses saaks nii hakkama ja uus värske info ja värsked tuuled oleks kindlasti suureks edasiviivaks jõuks.
Mõelda nii, et õpin asja väga selgeks ja siis lähen ja "panen ära" on minu arust lootusetu plaan. Arenema peab ikka järk-järgult ja omaette kusagil "üksikul saarel" see ei õnnestu.
Oleks väga huvitatud arengu metoodikast.Ise tean kuidas mina omal ajal tulemusteni jõudsin.HUVI,HUVI, HULL HUVI ja püsivust.Praegu arvan et alustama peab simulaatorist(pole nii kulukas )Ja lapsed nii kui nii on arvutiga harjunud.Teine etapp on soov midagi reaalselt proovida ja see tähendab juba meisterdamist(on ka võimalik RTF ).Aga vanad meistrid nagu Kuno ja Mait panid südamele siiski ise meisterdamise ja seda meelt olen minagi.Ehk on veel kellelelgi kogemusi asi huvitavaks teha mitte ainult lastele vaid ka vanematele.?
ega tänapäevalgi palju teisiti oleHUVI,HUVI, HULL HUVI
see on nüüd tegelikult koht,kus toimubki loomulik valik - simulaator ja ARF mudelid on vaid abinõud eesmärgi saavutamiseks.Reaalne meisterdamine on ka see koht,kus noored õpivad edaspidiseks eluks midagi,kui neist isegi mudelsportlasi ei saa.Ka on reaalsed oskused need,mis lapsevanemaid võiks innustada - ikkagi laps õpib midagi oma käega tegema.ARF-ide ostmine ei innusta ilmselt ühtki lapsevanemat,kui ta just ise mudelifänn ei ole.Täiskasvanud inimesed üldjuhul ei saa aru mudelite hindadest.Teine etapp on soov midagi reaalselt proovida ja see tähendab juba meisterdamist
Juttu polnudki õnneks kopteritest, suuskadest ega purjepaatidest, ei ütleks et too võrdlus siin asjakohane oli..[J] wrote:Seda meisterdamise osa ei saa nii üheselt lahutamatu osana võtta. Võistlushelikopterit ikka ise ei ehita. Samuti paljudel teistel aladel. Umbes nii, et suuski suusataja ise ei pea tegema ja purjetaja üldjuhul paati omale ka ise ei tee.
Minu isikliku arusaamise kohaselt siin tegelikult kaks eri asja või lähenemist liiga koos & kukuvad üksteist segama.mart63 wrote:
Juttu polnudki õnneks kopteritest, suuskadest ega purjepaatidest, ei ütleks et too võrdlus siin asjakohane oli..
Esimene lähenemine oleks sportmudelism. Selle korral ise tegemine on suhteliselt tagaplaanil. Korraliku võistlusmudeli saab tunduvalt odavamalt (aeg == raha) lasta "pisikestel pilusilmadel" vähemalt välja lõigata. Miinuseks on muidugi mõju rahakotile.
Teine lähenemine on isetegemisrõõm. Saad tunduvalt odavamalt ja kaunima mudeli, kui kuskilt poest ostetult. Lennutunde jääb sellise harrastuse korral muidugi tunduvalt vähemaks. Pluss loomulikult see, et tegeled nokitsemise ja oskuste omandamisega selle asemel, et kuskil "külmetada" või "rippuda"
Arvan, et järelkasvu korral kumbki neist lähenemistest puhtal kujul ei sobiks, tuleb pigem leida mingi kuldne kesktee (või veelparem individuaalne lähenemine), aga seda, et mõlemad äärmused on olemas, ei saa loomulikult ära unustada.
Nagu juba kirjutasin, seda meisterdamise osa ei saa nii üheselt võtta.
FAI reeglid nõuavad, et koopiamudelid ja rekordite püstitamise mudelid peavad olema piloodi valmistatud. Teistes klasside võib olla enamasti ka ostetud.
Isetegemise piir on üks udune asi. NSVL ajal ehitati ka juhtimisaparatuure kohati ise. Mootorid teevad tihti tippmehed ise (firmad ei saa hakkama), algaja ütleks mootori isetegemise peale mõne rumala sõna ja kuulutaks kellegi napakaks.
...
FAI reeglid nõuavad, et koopiamudelid ja rekordite püstitamise mudelid peavad olema piloodi valmistatud. Teistes klasside võib olla enamasti ka ostetud.
Isetegemise piir on üks udune asi. NSVL ajal ehitati ka juhtimisaparatuure kohati ise. Mootorid teevad tihti tippmehed ise (firmad ei saa hakkama), algaja ütleks mootori isetegemise peale mõne rumala sõna ja kuulutaks kellegi napakaks.
...
eks tegelikult kipubki nii olema,et esimese mudeli ja siis selle kõige parema teed ise,ülejäänud jäävad sinna vahepeale.Pole ükski tehases toodetud mudel olnud veel nii hea,et teda vähe järele aitama ei peaks ja see järeleaitamise oskus tuleb selle kõige esimese mudeli ehitamisest.Viljandis käinud soomlaste mudelid olid ka enamjaolt ise valmistatud,küll ühe spetsialisti poolt nö väikeseerias,aga mitte Hiinas.Masstoodang on siiski midagi muud,kui asjatundja poolt valmistatud mudel ja asjatundjaks saab vaid praktilist tööd tehes ja vigadest õppides.Siis tulebki kasuks vähe maailmas ringi vaadata,mismoodi kolleegid ühe või teise tehnilise nüansiga toime tulevad.Nagu juba kirjutasin, seda meisterdamise osa ei saa nii üheselt võtta