Veidikene väljakutset

Kõigest mis teiste alateemade alla ei mahu
Post Reply
margus
Posts: 3
Joined: Mon Sep 14, 2009 12:24

Veidikene väljakutset

Post by margus »

Ühe tööga seoses on tekkinud mõned küsimused, mis puudutavad just mudellennukeid ja -helikoptereid. Igapäevaselt selliste asjadega ei tegele ja seega paluks abi asjatundlikematelt tegelastelt.
Oleks vaja planeerida teoreetiliselt lennuki või kopteri projekt(vahendid, keerukus, maksumus), mis võimaldaks kanda u. 500-1000g kaamerat ja seda ka keerata-pöörata.
Hea kui saaks välja pakkuda 3 erinevat lahenduskäiku:
1. kõige lihtsam, kiirem ja odavam
2. natukene rohkem pusimist nõudev, vajab juba ka rohkem teadmini ja hinnaklass u. 20-25K
3. täiuslik lahendus. võiks olla ka juba autonoome liikumaks mingil kindlal kursil jne.
Ette tänades,
Margus
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

margus
Posts: 3
Joined: Mon Sep 14, 2009 12:24

Post by margus »

Tänud info eest, kuid seal pakutakse juba teenust. Huvitaks pigem praktiline pool, kuidas sellist aparaati ehitada.

Etteruttavalt võiks juba öelda, et osaliselt on tegemist EAVA uue õppeaine uuringuga.
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Lauri Laidna - www.pistik.com
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

Siis oleks Kristjan loenguid lugema ju täpselt õige inimene :)
margus
Posts: 3
Joined: Mon Sep 14, 2009 12:24

Post by margus »

Marek wrote:Siis oleks Kristjan loenguid lugema ju täpselt õige inimene :)
Ja miks ka mitte!? Kui see hõlmab enamvähem igat valdkonda, mida vaja teada, siis võiks selline asi olla reaalselt mõeldav küll!
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

1. Pott heeliumi ja õhupall.
2. Valmis lennuk, juhtimise aparatuur, videolink paremaks "sihtimiseks".
3. http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=1650

Kõige kallim, keerukam, kõige madalama töökindlusega on helikopterivariant.
User avatar
tuupola
Posts: 117
Joined: Tue Apr 21, 2009 17:17
Location: Laagri,Saue vald
Contact:

Post by tuupola »

Paar huvitavad linki:

http://www.diydrones.com/
http://www.surveyor.com/
http://www.asctec.de/

EAVA == Tartu Lennukolledž?
Võsalendur
Posts: 258
Joined: Tue Aug 02, 2005 9:45
Location: Tartu

Post by Võsalendur »

tuupola wrote: EAVA == Tartu Lennukolledž?
See ta on. Kuigi nüüd teise nimega - Eesti Lennuakadeemia.
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

Kõige kallim, keerukam, kõige madalama töökindlusega on helikopterivariant.
seda küll,aga kui vaadata Kristjani toimetamisi,siis õhupalli või kerget lennukit alati kasutada ei saa - kui on startimiseks maandumiseks ala piiratud ja tuuline ilm,siis ilmselt kopter ainuvõimalik variant.
Tundub nii,et kui on vaja kindlat objekti kindlal ajahetkel pildistada,siis kopteri vastu ei saa,kui aga on võimalik pildistamise aega ja kohta valida,siis on kõik vahendid võimalikud (mistahes mudelid,õhupallid,suvalised fotokad - kasvõi mobiiltelefon jne).
Kopter eeldab lisaks heale tehnikale ka veel kogenud pilooti,muud aparaadid on oluliselt lihtsamini juhitavad.
User avatar
Kpe
Posts: 660
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:16
Location: Tallinn

Post by Kpe »

Mis asi on EAVA?
Võsalendur
Posts: 258
Joined: Tue Aug 02, 2005 9:45
Location: Tartu

Post by Võsalendur »

[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

kui on tuuline ilm,siis ilmselt kopter ainuvõimalik variant.
Kõik pole siiski alati nii kui kõrvaltvaatajale näib. Lennuk lendab õhu, mitte maa suhtes ja tuulega 10 m/s on lihtne lennata nii, et lennuk seisab maa suhtes paigal. Nii on hoopis mõnus pildistada ja see on praktikas kasutud variant, mitte teoreetiline.
Lennukil pole probleemiks mitmetunnised lennuajad ja sajad meetrid kõrgust, helikopteriga on piir 10-15 minutit ja väljaspool vahetut piloodi lähedust suudavad õhus püsida väga vähesed.
Lennuki startimine toimub üldjuhul käest visates ja seda saab teha praktiliselt igal pool. Maandumiseks kasutatakse maailmas hea maandumisraja puudumisel näiteks langevarju.
Image

Pildistamise nn "õhupalle" on edukalt testitud tuulega 80 miili tunnis!

Jutt lihtsalt tõe huvides!
User avatar
Kpe
Posts: 660
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:16
Location: Tallinn

Post by Kpe »

No näe kui lihtsalt saab kolledžist akadeemia...
Kristjan
Posts: 577
Joined: Thu Aug 24, 2006 17:45
Location: Tallinn
Contact:

Post by Kristjan »

Mul vana bensukopteriga rekord 55min ja uuega 1h28min, seda sellepärast et genekas on pooleli ja akud ei pea kauem vastu, elektritarbmine suht suur ja aina kasvab. Kopter lendab sinna kuhu käsed, jääb seisma (hõljuma) kui vaja ja tuleb pärast tagasi ka.

Sama mootori ja kütusega lennuk lendaks muidugi kordades kauem, selle vastu on mõttetu vaielda. Aga ka tõe huvides ütlesin, et 10-15min on rohkem täislastis elektrikopterite lennuaeg, samade gabariitidega bensukad lendavad korraga kauem (üks paak bensiini vs. üks laetud aku).

Elektrikas on bensukast lennuajale vaatamata siiski iga kell üle.

Terv,
K.
Post Reply