tarts wrote:
Kujutan ette et see sisepõlekas oleks võinud ka väga kergesti põlema minna.
Kas kellelgi on üldse CO2 kustuti lendama minned kaasas?
Nu kustuti peab minu teada igas autos olemas olema
Mis aga nitromootori põlema minekusse puutub, siis isiklikult pean seda suht vähe tõenäoliseks.
Mootor iseenesest ei tohiks tulekahju algatada - töötemperatuur ~100 Celsiust - jahtub päris kähku veelgi allapoole. Küünal piisavalt kõvas koorikus (peab ikka *väga* kehvasti minema, kui potil kaane maha saab), lisaks veel jahtumine paari sekundi jooksul.
Metallosad - kui neid ongi, mis kokku põrkel sädeme tekitavad, siis tol hetkel tõenäoliselt eriti plahvatavat segu ei ole.
Elektrisüsteem - jällegi suht vähe tõenäoline süütaja. Pigem katkestus, kui sellise pinge juures püsiv lühis, mis kuumeneks süütamiseni.
Kui lisada veel juurde suhteliselt hästi kaitstud kütusepaagi - jah, lekib tasapisi peale pauku, kuid jällegi tõenäoliselt ei pihustu sel hetkel, kui pauk käib (mootor, küünal, metall) - siis ainus võimalus oleks maas "pikemat aega vedelenud" vraki elekter.
Isiklikult hindan tõenäolise tulekahju tekitajana pigem elektriga mudelit, millel aku otsad või aku ise saab räsida.
PS. hetke "analüüs" on tehtud oma enese tarkuse, ning loogilise mõtlemise järgi. Seega ärge liig tõsiselt võtke.
PPS Omaette üksus sisepõlekatest on turbiinmootorid, milles on piisavalt piisava massi ja temperatuuriga osi.