Mustang ja Fockewulff said otsa!

Suured ja väikesed õnnetused mudelitega...
Post Reply
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Mustang ja Fockewulff said otsa!

Post by Kuno »

Eile said siis kollasel Raitsiga õhuvõitluse käigus tiivad kokku pandud-ja veel vastamisi lennates.Tükk-tükk aega hõljusid tiivad taevast alla ja osa tükke jäidki leidmata :?
Eks see olegi see õhuvõitluse ilu ja võlu 8)
User avatar
prosper
Posts: 1621
Joined: Mon May 11, 2009 18:22
Location: Hiiumaa
Contact:

Tere!

Post by prosper »

Oleks seda ilu ja võlu ka videole saanud,vaataks ka kuigi jah neid youtube täis.Kuid siiski made in Estonia oleks ka vaadatav.Aga kas nuttu ka palju või :)Eks jah õhuvõitlus ongi ju seda sort ala(aga ikkagi palju siis kahepeale kokku rehkendada)Midagi ikka kasutada saab??
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

teoreetiliselt mõlemad lennukid remonditavad,FW vajaks uut tiiba-üks tiib laotus heinamaale laiali ja kuna ta oli nö.kaitsevärvi,siis jäi leidmata-servo jäi kadunuks,sellest on kahju.Mustangi tiivas oli ees servas selline poole tiivani tekkinud "hammustus" ja nina eraldus lennuki ja maa kokkupuutel.Kuna FW oli kolbmootoriga,siis haiget saanud ninaosa oli niivõrd õli täis imbunud,et hetkel jääb ta riiulisse oma helgemaid aegu ootama-ehk on kunagi vaja saba kuhugi külge liimida :)
User avatar
tarts
Posts: 838
Joined: Thu Sep 14, 2006 20:01
Location: Tallinn
Contact:

Post by tarts »

Kuno wrote:ninaosa oli niivõrd õli täis imbunud
Kujutan ette et see sisepõlekas oleks võinud ka väga kergesti põlema minna.
Kas kellelgi on üldse CO2 kustuti lendama minned kaasas?
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

tarts wrote: Kujutan ette et see sisepõlekas oleks võinud ka väga kergesti põlema minna.
Kas kellelgi on üldse CO2 kustuti lendama minned kaasas?
Nu kustuti peab minu teada igas autos olemas olema ;)

Mis aga nitromootori põlema minekusse puutub, siis isiklikult pean seda suht vähe tõenäoliseks.

Mootor iseenesest ei tohiks tulekahju algatada - töötemperatuur ~100 Celsiust - jahtub päris kähku veelgi allapoole. Küünal piisavalt kõvas koorikus (peab ikka *väga* kehvasti minema, kui potil kaane maha saab), lisaks veel jahtumine paari sekundi jooksul.
Metallosad - kui neid ongi, mis kokku põrkel sädeme tekitavad, siis tol hetkel tõenäoliselt eriti plahvatavat segu ei ole.
Elektrisüsteem - jällegi suht vähe tõenäoline süütaja. Pigem katkestus, kui sellise pinge juures püsiv lühis, mis kuumeneks süütamiseni.

Kui lisada veel juurde suhteliselt hästi kaitstud kütusepaagi - jah, lekib tasapisi peale pauku, kuid jällegi tõenäoliselt ei pihustu sel hetkel, kui pauk käib (mootor, küünal, metall) - siis ainus võimalus oleks maas "pikemat aega vedelenud" vraki elekter.

Isiklikult hindan tõenäolise tulekahju tekitajana pigem elektriga mudelit, millel aku otsad või aku ise saab räsida.


PS. hetke "analüüs" on tehtud oma enese tarkuse, ning loogilise mõtlemise järgi. Seega ärge liig tõsiselt võtke.
PPS Omaette üksus sisepõlekatest on turbiinmootorid, milles on piisavalt piisava massi ja temperatuuriga osi.
User avatar
tarts
Posts: 838
Joined: Thu Sep 14, 2006 20:01
Location: Tallinn
Contact:

Post by tarts »

Mõtlesingi siin just seda, et auto pulberkustuti vist mudelile väga hästi ei mõju?

Elektrikal jah vist suurem võimalus süttida. Kord kärssas mul ESC niimoodi läbi, et transistor sulatas tina üles ning need väiksed tina kuulid mida ESC täis oli, oleksid võinud omakorda midagi paha teha.
Post Reply