Pildid
Moderator: Kristjan
- hommiku kohvi
- Posts: 399
- Joined: Thu May 28, 2009 14:14
- Location: tallinn
Pean vist valmistama pettumuse - pildistamiseks on imevähe tarvis!
Spetsiaalseid vahendeid pole siiani olnud vajadust muretseda. Olen kasutanud oma mitmeid lennukeid ja olemasolevaid paari digifotoaparaati.
Ainus spets tükk on hetkel IR päästik:
http://www.rcdude.com/servlet/the-1366/ ... rol/Detail
Põhiliselt olen kasutanud sel aastal paari aasta vanust plaaneri Fling-2 baasil ehitatud elektrimootoriga ja klappiva propelleriga
lennukit. See lennuk suudab minutiga tõusta umbes 200-300 meetri kõrgusele (hetkel umbes 100 W mootor). 3s1p 2100 mAh akust kulub ära tavaliselt ainult umbes pool tunnise lennu kohta (mootoriga üles, põhiaja planeerib mootorita).
Uues paigas lennu tegemine ei võtaks koos kokkupanekuga üle 10 minuti.Stardib käest visates ja praktiliselt igalt poolt. Maandumine tavaliselt mõnda suuremasse rohupuhma, et fotokas riivida ei saaks (kesta pole vaevunud siiani peale panema). Korra läks suve jooksul vähe mullaseks, sest rohi osutus eeldatust hõredamaks.
Fotoaparaat on Pentax Optio A40 (12 Megapixlit), mille objektiivi peetakse päris korralikuks.
Aparatuur Futaba 7C 2,4 GHz.
Pihta saab tegelikult päris hästi ka ilma videolingita rihtides. Tulemuse saamisel nagu ikka otsustav "keti" nõrgim lüli.
Väiksemgi vibratsioon, mis pildiandurit väristab muudab pildi uduseks ja parimagi aparaadi ja objektiivi pildi teravuselt "hullu seebika"
tasemele.
Seepärast soovitan pildistada võimalusel seisva mootoriga plaaneritelt, tuleb kõige lihtsam ja odavam.

Spetsiaalseid vahendeid pole siiani olnud vajadust muretseda. Olen kasutanud oma mitmeid lennukeid ja olemasolevaid paari digifotoaparaati.
Ainus spets tükk on hetkel IR päästik:
http://www.rcdude.com/servlet/the-1366/ ... rol/Detail
Põhiliselt olen kasutanud sel aastal paari aasta vanust plaaneri Fling-2 baasil ehitatud elektrimootoriga ja klappiva propelleriga
lennukit. See lennuk suudab minutiga tõusta umbes 200-300 meetri kõrgusele (hetkel umbes 100 W mootor). 3s1p 2100 mAh akust kulub ära tavaliselt ainult umbes pool tunnise lennu kohta (mootoriga üles, põhiaja planeerib mootorita).
Uues paigas lennu tegemine ei võtaks koos kokkupanekuga üle 10 minuti.Stardib käest visates ja praktiliselt igalt poolt. Maandumine tavaliselt mõnda suuremasse rohupuhma, et fotokas riivida ei saaks (kesta pole vaevunud siiani peale panema). Korra läks suve jooksul vähe mullaseks, sest rohi osutus eeldatust hõredamaks.
Fotoaparaat on Pentax Optio A40 (12 Megapixlit), mille objektiivi peetakse päris korralikuks.
Aparatuur Futaba 7C 2,4 GHz.
Pihta saab tegelikult päris hästi ka ilma videolingita rihtides. Tulemuse saamisel nagu ikka otsustav "keti" nõrgim lüli.
Väiksemgi vibratsioon, mis pildiandurit väristab muudab pildi uduseks ja parimagi aparaadi ja objektiivi pildi teravuselt "hullu seebika"
tasemele.
Seepärast soovitan pildistada võimalusel seisva mootoriga plaaneritelt, tuleb kõige lihtsam ja odavam.

Huvitas, kas oktoobrilõpu lauspilves ja kohati uduvihmaga pimedavõitu ilmaga midagi pildisarnast välja tuleb ja mõni sügisevärv näha jääb? Teel sihtkohta tõi see test sisse 3 lühikest peatust ja 3 lendu. Tulemust kirjeldavad veidi 8 viimast pilti:
http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... ofoto-2009
http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... ofoto-2009
Tegin kogemata vibratsioonitesti! Kodus suurema klappiva propi panekul läks üks laba laual miskipärast juba äravõetuga sassi. Ei jäänud muud üle kui lennata igaks juhuks poole gaasiga ja võdiseva lennukiga!
Tõusul tegin huvi pärast rea pilte. Tegelikult oli küll mootor ainult julgestuseks ja eesmärgiks mäeveerulend:

2. pilt mootorita ja planeeriv lend piki veergu.
Tõusul tegin huvi pärast rea pilte. Tegelikult oli küll mootor ainult julgestuseks ja eesmärgiks mäeveerulend:

2. pilt mootorita ja planeeriv lend piki veergu.
väga ilusad pildid! (mitte need ainult vaid tesed ka)
fire team RC racing team
koduleht:
www.fireteamrc.webs.com
_____________________
autod:HPI Hellfire,Exceed RC Xtreme ja Sprint 2 sport
kopterid:HuanQi 851 helicopter,Blade mCX
koduleht:
www.fireteamrc.webs.com
_____________________
autod:HPI Hellfire,Exceed RC Xtreme ja Sprint 2 sport
kopterid:HuanQi 851 helicopter,Blade mCX
Tänud toetajatele!
Tegelikult pildistasin suvel veidi ka videolingiga sihtimisega:

Arvuti ekraani heledus on muidugi päevavalguses hale ja tuleb näiteks videoprillidele üle minna. Ekraanilt juhtides kipub asi kangesti arvutimänguks minema!
Järgmisel suvel tuleb GPS-iga stardipaika tagasilendamise (ka automaatne) moodul lisaks juhtmete vahele pista. Laual töötavad kuid sügise halvad ilmad tulid peale.
Nõnda saaks tehnika pärast kartmata ka kaugemaid lende ette võtta.
Tegelikult pildistasin suvel veidi ka videolingiga sihtimisega:

Arvuti ekraani heledus on muidugi päevavalguses hale ja tuleb näiteks videoprillidele üle minna. Ekraanilt juhtides kipub asi kangesti arvutimänguks minema!
Järgmisel suvel tuleb GPS-iga stardipaika tagasilendamise (ka automaatne) moodul lisaks juhtmete vahele pista. Laual töötavad kuid sügise halvad ilmad tulid peale.
Nõnda saaks tehnika pärast kartmata ka kaugemaid lende ette võtta.
Plaaneriga lendamine kipub väga hi-tech teaduseks kätte ära minema tänapäeval
. Alates kallitest materjalidest kuni tippelektroonikani.
Tegelikult on see väga hea platvorm sellise tehnoloogia katsetamiseks.
Mulle meeldib selliseid pilte vaadata.
Video vahendusel lennuki juhtimine oleks asi, mida ise ka proovida tahaks...

Tegelikult on see väga hea platvorm sellise tehnoloogia katsetamiseks.
Mulle meeldib selliseid pilte vaadata.
Video vahendusel lennuki juhtimine oleks asi, mida ise ka proovida tahaks...
kogun vanu vene lennukimootoreid
Kui viitsimist ja huvi on, saaks ilmselt oma toodangut levitada küll. Kasvõi näiteks vaadete ja võttepunktidega, milleks profifotograafid võimelised pole:
http://www.e24.ee/?id=197647
http://www.e24.ee/?id=197647
Sain samuti sel aastal "käe valgeks" ja nina punaseks!
-11C õhk on plaanerile paks nagu ... (ei tea misasi). Lendab hoopis teisiti kui suvel.
Pakri poolsaarel oli kahjuks tuul maa poolt ja mere kohal surus kõvasti alla (mäeveerulend, aga hoopis kõva langeva komponendiga).

Objektiiv on lume ja rämpsu eest kaitstud plastikust topsikuga mille ees on multi-coating pinnakattega UV filter.
-11C õhk on plaanerile paks nagu ... (ei tea misasi). Lendab hoopis teisiti kui suvel.
Pakri poolsaarel oli kahjuks tuul maa poolt ja mere kohal surus kõvasti alla (mäeveerulend, aga hoopis kõva langeva komponendiga).

Objektiiv on lume ja rämpsu eest kaitstud plastikust topsikuga mille ees on multi-coating pinnakattega UV filter.