kunagi vaatasin MythBustersist, kuidas nad tahtsid teada saada, mis juhtub, kui tuvid auto furgoonis hakkavad lendama ... tore tore.
täna sattusin sellise artikli peale: http://smilepanic.com/index.php/amazing ... earth.html
ja seal on kirjas: "The airspace above the mine is closed for helicopters because of a few incidents in which they were sucked in by the downward air flow."
On's see siis tõsi? et kui helikopter lendab ja äkki tuleb kuristik, siis ta kukub kuristikku ve?
huvitavat
- hommiku kohvi
- Posts: 399
- Joined: Thu May 28, 2009 14:14
- Location: tallinn
huvitavat
-------------
"Helicopters don't fly as much as they beat the air into submission"
-------------
Pakun 3D printimise teenust
"Helicopters don't fly as much as they beat the air into submission"
-------------
Pakun 3D printimise teenust
Re: huvitavat
Pakuksin välja, et tegu suuremas osas fantaasiaga.hommiku kohvi wrote: On's see siis tõsi? et kui helikopter lendab ja äkki tuleb kuristik, siis ta kukub kuristikku ve?
Suuremas osas seepärast, et väga madalal (vähemas osas) lennates *võib* tõepoolest pinnaeffekt ja pojad mängu tulla.
Väga populaarteaduslikult seletades maa lähedal "kuhjub" rootori poolt allapoole tõugatav õhumass tänu ees seisvale "seinale", ning selle arvelt tõstejõud suureneb. Juhul, kui nüüd see "sein" ootamatult kaob, siis peaks õhumass saama vabamalt liikuda -> liigutamiseks kulub vähem jõudu -> liigutajale mõjub väiksem vastujõud.
Äkki on tegu gaaside voolamise eripäraga siiski? Vahest tekivad huvitavad nähtused nt. saab panna palli õhujoa sisse rippuma ja kui juga kallutada, liigub pall kenasti kaasa (füssa demokatse).
Kui seal "augus" esineb ajuti järsku allasuunuduvat õhuvoolu...?
Vedeliku voolamise eripära on muide põhjuseks, miks laevad ei tohi üksteisele ähedale sõita - põrkuvad kohe külgepidi kokku ja roolile ei allu.
Kui seal "augus" esineb ajuti järsku allasuunuduvat õhuvoolu...?
Vedeliku voolamise eripära on muide põhjuseks, miks laevad ei tohi üksteisele ähedale sõita - põrkuvad kohe külgepidi kokku ja roolile ei allu.
Pole midagi paremat halvast ilmast !
- hommiku kohvi
- Posts: 399
- Joined: Thu May 28, 2009 14:14
- Location: tallinn
pigem pani mind mõtlema ja muigama väide, et "õhuruum selle ilmatu augu kohal on suletud, kuna seal võivad allapoole suunatud õhuvoolud."
natuke uurides leidsin veel viite, et üle selle piraka augu ei tohi sõita, kuna gravitatsioon teeb seal lollusi:
This mine is always shrouded in mystery as that of what is the reason behind the strange gravitational pull of this giant hole which sucks in helicopters flying above these areas. Therefore, the airspace above the mine is closed for helicopters due to incidents in which they were sucked in the hole.
ühesõnaga mingi müstilise augu on venelased siberisse teinud ...
natuke uurides leidsin veel viite, et üle selle piraka augu ei tohi sõita, kuna gravitatsioon teeb seal lollusi:
This mine is always shrouded in mystery as that of what is the reason behind the strange gravitational pull of this giant hole which sucks in helicopters flying above these areas. Therefore, the airspace above the mine is closed for helicopters due to incidents in which they were sucked in the hole.
ühesõnaga mingi müstilise augu on venelased siberisse teinud ...
-------------
"Helicopters don't fly as much as they beat the air into submission"
-------------
Pakun 3D printimise teenust
"Helicopters don't fly as much as they beat the air into submission"
-------------
Pakun 3D printimise teenust
Re: huvitavat
525m sügava augu puhul ei ole ju raske ette kujutada, et see ümbritsevat "õhku" mõjutab.The airspace above the mine is closed for helicopters because of a few incidents in which they were sucked in by the downward air flow.
Ma pakuks, et tekib sarnane vastupidine efekt (mäe asemel lohk):
The following graphic illustrates the contours of lift generated:
Lauri Laidna - www.pistik.com