Tere
Nimetatud laadija oskab laadida pliiakusid, kuid kas ta on mõeldud paariamprise vooluga pikalt järjest laadima? Tahaks laadida 60Ah autoaku. Ilmselt oleks vaja laadida näiteks 2A vooluga (laadijal 50W maks lubatud laadimisvõimsus) 24 tundi. Tegelikult võiks ju valida ka laadimisvooluks 4A ((12 V * 4A = 48W) < 50W), kuid kas siis laadija tohiks nii 10 tundi töötada?
Intelli Bipoweri laadijaga autoaku laadimine
Täpselt ei tea sulle öelda ja lubada, kuid üldiselt:
- laadijad suudavad vastavalt voolu piirata, ega ületa oma maksimaalset võimsust
- laadijates on efektiivsed impulsstoiteplokid ehk mingit ülekuumenemist reeglina laadimise käigus ei esine või on selles osas ka kaitse sisse ehitatud.
Küll vaata üle, ega laadijal nö kaitse-taimerit pole. Paljudel laadijatel on. See mõeldud just aku kaitsemiseks - juhuks kui laadija ei tuvasta, et peab aku laadimise lõpetama. Mõne laadijaga ei olegi seetõttu võimalik väga suuri akusid laadida, kui taimeri maksimaalne väärtus näiteks 300 minutit.
- laadijad suudavad vastavalt voolu piirata, ega ületa oma maksimaalset võimsust
- laadijates on efektiivsed impulsstoiteplokid ehk mingit ülekuumenemist reeglina laadimise käigus ei esine või on selles osas ka kaitse sisse ehitatud.
Küll vaata üle, ega laadijal nö kaitse-taimerit pole. Paljudel laadijatel on. See mõeldud just aku kaitsemiseks - juhuks kui laadija ei tuvasta, et peab aku laadimise lõpetama. Mõne laadijaga ei olegi seetõttu võimalik väga suuri akusid laadida, kui taimeri maksimaalne väärtus näiteks 300 minutit.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Re: Intelli Bipoweri laadijaga autoaku laadimine
Paar aastat tagasi olude sunnil kasutatud ja toimis. Laadisin siis vist mingi 3-4 tundi ja see oli piisav.tarvo wrote: Nimetatud laadija oskab laadida pliiakusid, kuid kas ta on mõeldud paariamprise vooluga pikalt järjest laadima?
artur wrote:Ei näe põhjust, miks ei võiks, kui laadija võimsust ei ületata.
60Ah võib laadida 6A vooluga(1/10).
Arvesta siiski, et laadimispinge on 14,7V ja seega 14,7*4= 58,8W !
Nii et pigem 3A oleks laadijale turvalisem.
Enamus auto genekates pole mingit võimsuse regulaatorit ja kui genekas kuni 60-80 amprit välja võib anda, siis selle ta ka akusse surub nii et ei usu et autoakuga väga probleeme tekib kui üle 6A laed.
Ohmi seadus: I=U/R. Ehk max . vool on vaid max. vool mida genekas suudab anda aga keegi peab seda ka tarbima. R on fikseeritud aku ehitusega.
Autodes on pingeregulaator (see U) mis peaks asja paika panema. Kui pinge piiramatult tõuseks, kasvaks ka vool (akusse) piiramatult kuni suitsupahvakani.
Nagu täna el-mikroskoobi fokuseeriva läätse 200V generaatoris.... Elektrolüütkonded haisevad vastikult!
Autodes on pingeregulaator (see U) mis peaks asja paika panema. Kui pinge piiramatult tõuseks, kasvaks ka vool (akusse) piiramatult kuni suitsupahvakani.
Nagu täna el-mikroskoobi fokuseeriva läätse 200V generaatoris.... Elektrolüütkonded haisevad vastikult!
Pole midagi paremat halvast ilmast !
Väga täpselt ma seda füüsikat ei tea, aga olen mõõtnud seda laadimist ja tühja või pooltühja akuga tõuseb laadimine üle 30 ampri vabalt ja pinge jääb ikka 14,4 voldi ringi. Ma just mõtlesin seda, et kui aku on tühi siis ta kõik ära tarbib mis juhtmest talle jõuab ja pinge ei muutu. Pingeregulaator peaks vaid genekast välja tulevat pinget reguleerima, mitte väljundvõimsust. Samas tean, et päris paljude autode genekad on võimalik ära tappa kui käival autol aku maha võtta