lipo aku kohta küsimus
lipo aku kohta küsimus
Kas Lipo akuga juhtub midagi kui vool peaks minema korra alla 5v see on siis kui aku on 2 purgiga.
Kristo
Kristo
Pinge ei tohi minna alla 2.7-2.9 voldi elemendi kohta seega kahe elemendi korral ei tohiks mingil juhul alla 5.8V pinge langeda. Element läheb tuksi.Kas Lipo akuga juhtub midagi kui vool peaks minema korra alla 5v see on siis kui aku on 2 purgiga.
Kristo
LiPo saverid hoiatavad üldjuhul 3.0-3.1 voldi juures.
K.
Selge see. Püüa siis iga kord ikka täpselt 2.5 voldini lasta nagu kord ette näeb.Do not discharge receiver batteries below 5.0 volts (2.5 volts per cell), or they will be completely defective! The batteries should already be charged with a voltage of 6.0 volts.
K.
muudetud: jutt käib Longgo safe akudest...
Last edited by Kristjan on Thu Jan 04, 2007 19:58, edited 1 time in total.
OK!! Nali naljaks...
http://www.emcotec.de/
http://www.rc-electronic.com/html/splash/splash.html
K.
Info pärineb emcoteci kodukalt (ka see 2.5V jutt), kõik mu kopteriakud ostetud sealt.Do not discharge batteries below 2.7 volts/cell (under load) otherwise they are definitively damaged! Charge already at 3.0 volts (without load)
http://www.emcotec.de/
http://www.rc-electronic.com/html/splash/splash.html
K.
Pakuksin, et alla 3V cell pole iial mõtet pinget lasta. Isegi 3,2V oleks mõistlik piir tavakasutuses. Alla 3V langeb pinge väga kiirest ja energiat (diagrammil joonealune pindala) peaaegu enam ei tule. Rängalt suureneb oht nõrgemaid elemente vigastada. Akupaki elemendid pole kunagi täiesti võrdsed.
LiPo-del praktiliselt puudub mäluefekt ja alati saab pooltühjale akule muretult juurde laadida. Seepärast tasub maanduda pigem poole lennu peal kui riskida oma aku rikkumisega.
LiPo-del praktiliselt puudub mäluefekt ja alati saab pooltühjale akule muretult juurde laadida. Seepärast tasub maanduda pigem poole lennu peal kui riskida oma aku rikkumisega.
Lipodega ümberkäimine nöuab töesti mönede reeglite järgimist.
Kui liposid piisavalt tühjaks laadida, siis önnestub möningaid neist ka pölema saada. Suure töenäosusega önnestub see lühistamisel.
Uuema pölvkonna lipo akud veidi vastupidavamad, varajasemal ajal oli see üsna kriitiline.
Köige lihtsam indikaator koosneks kahest takistist ühest transistorist ja valgusdioodist.
Sobivalt baasi takisti(te) suurusi, takistusi, valides saab panna paika pinge, mille korral transistor avaneb ja valgusdiood hakkab helenduma.
Teine takisti vajalik dioodi voolu, heleduse, reguleerimiseks.
Köik jupid elektroonikapoes ka kohe saadaval.
Edu!
Teine vöimalus siiski ka stopperiga mootori tööaega jälgida.
Näiteks:
Mootor vötab 5A voolu ja aku mahtuvus on 1000mAh, siis sellest jatkuks kuni aku täieliku tühjenemiseni 12 minutit. Kui akust vötta aga 80% energiast, mille puhul aku pinge veel alla lubatud piiri ei lange, siis peaks peale 10 minutit, mootori tööaega, maanduma tulema.
Ma laen akud ca 70% ülatuses tühjakaks ja seda aega möödab juhtpuldil programmeeritud stopper.
Toimib väga hästi.
Kui liposid piisavalt tühjaks laadida, siis önnestub möningaid neist ka pölema saada. Suure töenäosusega önnestub see lühistamisel.
Uuema pölvkonna lipo akud veidi vastupidavamad, varajasemal ajal oli see üsna kriitiline.
Köige lihtsam indikaator koosneks kahest takistist ühest transistorist ja valgusdioodist.
Sobivalt baasi takisti(te) suurusi, takistusi, valides saab panna paika pinge, mille korral transistor avaneb ja valgusdiood hakkab helenduma.
Teine takisti vajalik dioodi voolu, heleduse, reguleerimiseks.
Köik jupid elektroonikapoes ka kohe saadaval.
Edu!
Teine vöimalus siiski ka stopperiga mootori tööaega jälgida.
Näiteks:
Mootor vötab 5A voolu ja aku mahtuvus on 1000mAh, siis sellest jatkuks kuni aku täieliku tühjenemiseni 12 minutit. Kui akust vötta aga 80% energiast, mille puhul aku pinge veel alla lubatud piiri ei lange, siis peaks peale 10 minutit, mootori tööaega, maanduma tulema.
Ma laen akud ca 70% ülatuses tühjakaks ja seda aega möödab juhtpuldil programmeeritud stopper.
Toimib väga hästi.
Olen 100% nõus Mardi jutuga.
Enamus minu lennukeid on samuti LiPo akudega. Pooled lennukid omavad regulaatoreid, mis ei tunne LiPo pingeid. Kuid akusid ei ole ma maha tapnud. Tehnoloogia äärmiselt lihtne. Laen akud täis. Panen stopperi käima ja lennukil gaas põhja. Samal ajal liigutan puldist ka servosid. Nüüd mõõdan aega, kaua on aku pinge normaalne. Siit saangi lennuaja. Programmeerin selle puldi sisse, lahutades 0,5...1 minuti. Puldil käivitab stopperi gaasikang - kui gaasikang käivitab mootori, hakkab käima ka stopper. Nii saab välja jätta ka mootori seismise aja - kell seisab. Ja kui pult piiksuma hakkab, siis ongi aeg maanduda. Lihtne.
Kristo, ma ju andsin sulle selle 3s LiPo indikaatori. Sellelt saad kivi margi ( selle järgi leiad internetist kivi datasheedi koos kasutusjuhendiga ), ehita see ümber 2s indikaatoriks. Dioodi asemele võid panna mingi väiksema voolutarbega buzzeri ( otsi Tevalo lehelt - piezo buzzer ).
Kuid mina eelistan indikaatorina siiski LED'i. Teine asi on veel, et kui näed et lennuki mootor enam vedada ei jõua - siis on aku tühi ja rohkem pole mõtet punnitada, sõltumata aku pingest.
Tarmo
Enamus minu lennukeid on samuti LiPo akudega. Pooled lennukid omavad regulaatoreid, mis ei tunne LiPo pingeid. Kuid akusid ei ole ma maha tapnud. Tehnoloogia äärmiselt lihtne. Laen akud täis. Panen stopperi käima ja lennukil gaas põhja. Samal ajal liigutan puldist ka servosid. Nüüd mõõdan aega, kaua on aku pinge normaalne. Siit saangi lennuaja. Programmeerin selle puldi sisse, lahutades 0,5...1 minuti. Puldil käivitab stopperi gaasikang - kui gaasikang käivitab mootori, hakkab käima ka stopper. Nii saab välja jätta ka mootori seismise aja - kell seisab. Ja kui pult piiksuma hakkab, siis ongi aeg maanduda. Lihtne.
Kristo, ma ju andsin sulle selle 3s LiPo indikaatori. Sellelt saad kivi margi ( selle järgi leiad internetist kivi datasheedi koos kasutusjuhendiga ), ehita see ümber 2s indikaatoriks. Dioodi asemele võid panna mingi väiksema voolutarbega buzzeri ( otsi Tevalo lehelt - piezo buzzer ).
Kuid mina eelistan indikaatorina siiski LED'i. Teine asi on veel, et kui näed et lennuki mootor enam vedada ei jõua - siis on aku tühi ja rohkem pole mõtet punnitada, sõltumata aku pingest.
Tarmo
Leian siiski, et odavam oleks osta mingi normaalne ESC ja kõik taolised mured oleks murtud.
Teine võimalus on Mardi ja Tarmotaja pakutud väga ligikaudne aku mahtuvuse arvestamine aja järgi, mis häda korral sobib. Ei kujuta ette, mis kasu oleks lennus LED´iga voltmeetrist, hoiatav helisignaal "paistab" kaugemale.
PS: Ega need LiPo´d momentaalselt ka sure. Juhtub apsakas ja pinge on alla lubatu, tuleb KOHE veidigi laadida ja protsess on peatunud.
Teine võimalus on Mardi ja Tarmotaja pakutud väga ligikaudne aku mahtuvuse arvestamine aja järgi, mis häda korral sobib. Ei kujuta ette, mis kasu oleks lennus LED´iga voltmeetrist, hoiatav helisignaal "paistab" kaugemale.
PS: Ega need LiPo´d momentaalselt ka sure. Juhtub apsakas ja pinge on alla lubatu, tuleb KOHE veidigi laadida ja protsess on peatunud.
Õigus ta ole, et normaalne ESC on parim lahendus. Aga jätame asja otsustamise teema püstitajale.
Iga kord ei tahaks uut regulaatorit osta, kui on juba enam vähem sobiv majapidamises olemas. Ka mõnisada krooni on raha. Eks see ole juba igamehe teha, kuidas ta asju hoiab või kasutab. Mis puutub helisignaali või vilkumisse. See on minupuhul sõltuv lennukist. Ma ei usu, et mingi pisikene sireen teeks kõvemat häält, kui minu impellerlennuk. LEDi on sellel juhtumil parem märgata. Aga eks ta maitse ja harjumise asi ole.
Tarmo
Iga kord ei tahaks uut regulaatorit osta, kui on juba enam vähem sobiv majapidamises olemas. Ka mõnisada krooni on raha. Eks see ole juba igamehe teha, kuidas ta asju hoiab või kasutab. Mis puutub helisignaali või vilkumisse. See on minupuhul sõltuv lennukist. Ma ei usu, et mingi pisikene sireen teeks kõvemat häält, kui minu impellerlennuk. LEDi on sellel juhtumil parem märgata. Aga eks ta maitse ja harjumise asi ole.
Tarmo
Näituseks kopteril ei saa kasutada ise väljalülituvat regulaatori režiimi - teadagi miks.
Parim variant on siiski hele valgusdiood. Silm reageerib valgusele ikka paremini kui kõrv mingile pininale, mis 200 meetri kauguselt töötava mootoriga kostub.
Parim mis ma siiani kasutanud olen on see:
http://www.spartanrc.com/products/lipoguard_g4/g4.htm
3S-14S ja reguleerimisvõimalus on 2.5-3.5 volti elemendi kohta.
Vilkuv diood on kaugele väga hästi näha ja nurk on üle 140 kraadi.
K.
Parim variant on siiski hele valgusdiood. Silm reageerib valgusele ikka paremini kui kõrv mingile pininale, mis 200 meetri kauguselt töötava mootoriga kostub.
Parim mis ma siiani kasutanud olen on see:
http://www.spartanrc.com/products/lipoguard_g4/g4.htm
3S-14S ja reguleerimisvõimalus on 2.5-3.5 volti elemendi kohta.
Vilkuv diood on kaugele väga hästi näha ja nurk on üle 140 kraadi.
K.
2S-5S Lipo alarm punase dioodiga 6 grammi on olemas täitsa 235kr - http://shop.pistik.com/product_info.php ... s_id=14914
Pole veel kahjuks ise katsetada jõudnud, huvi korral võin kasutusjuhendi saata, küsi PS'iga!
Oma kogemuse Lipodega selline, et 99% tunned ära, kui aku hakkab tühjaks saama, vähemalt minu mudelite puhul kopteri ja lennukiga. Kopteril on mul regu pandud "soft cut" peale, ehk siis hakkab vaikselt võimsust vähenama (lisaks sellele, et aku pinge languse tõttu on võimsust vähem!) ja kõige lõpuks mootorit hakkima. Ehk siis ka kõige hajameelsem saab aru, et enam ei saa kopteriga lennata
Ühesõnaga põhimõtteliselt saab hakkama ka ilma lipo alarmi või cutoffita, aga nii tehes on üks päev on ikka aku viimane päev, pole mõtet riskida. Elektrikopterit lasevad profid kella peale, näiteks täpselt 6 minutit ja siis KOHE maanduma.
Ise olen ainult kvaliteetseid 3S LiPo pakke kasutanud ja väikese varuga (näiteks 20C pakki kuni 15C vooluga). Akupakis erinevusi akude vahel sisuliselt ei teki. Nii 10-15 tsükli peale ~1-2% mahtuvuse erinevust ehk mõnisada millivolti tühjana.
Valgusdiood on vastikult suunatud valgusega. Mõnikord peaks parem nähtavus tekkima ka siis, kui valgust veidi hajutada või nö matistada.
Pole veel kahjuks ise katsetada jõudnud, huvi korral võin kasutusjuhendi saata, küsi PS'iga!
Oma kogemuse Lipodega selline, et 99% tunned ära, kui aku hakkab tühjaks saama, vähemalt minu mudelite puhul kopteri ja lennukiga. Kopteril on mul regu pandud "soft cut" peale, ehk siis hakkab vaikselt võimsust vähenama (lisaks sellele, et aku pinge languse tõttu on võimsust vähem!) ja kõige lõpuks mootorit hakkima. Ehk siis ka kõige hajameelsem saab aru, et enam ei saa kopteriga lennata
Ühesõnaga põhimõtteliselt saab hakkama ka ilma lipo alarmi või cutoffita, aga nii tehes on üks päev on ikka aku viimane päev, pole mõtet riskida. Elektrikopterit lasevad profid kella peale, näiteks täpselt 6 minutit ja siis KOHE maanduma.
Ise olen ainult kvaliteetseid 3S LiPo pakke kasutanud ja väikese varuga (näiteks 20C pakki kuni 15C vooluga). Akupakis erinevusi akude vahel sisuliselt ei teki. Nii 10-15 tsükli peale ~1-2% mahtuvuse erinevust ehk mõnisada millivolti tühjana.
Valgusdiood on vastikult suunatud valgusega. Mõnikord peaks parem nähtavus tekkima ka siis, kui valgust veidi hajutada või nö matistada.
Lauri Laidna - www.pistik.com