Süütelüliti on- off saatjast
Süütelüliti on- off saatjast
Milline variant oleks soodsam,lollikindlam.Kas siin foorumistki läbikäinud nn.lisaservo\mikrolüliti,või spesial elektrooniline lüliti.
Mina kasutan oma 26cc bensukal elektroonilist lülitit: http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... oduct=8833
Enne oli kah mikroservo+lüliti ja toimis edukalt, kuid elektrooniline on kompaktsem ja töökindlam - pole liikuvaid osi.
Enne oli kah mikroservo+lüliti ja toimis edukalt, kuid elektrooniline on kompaktsem ja töökindlam - pole liikuvaid osi.
Tegelikult asi selles,et soetsin endale Spektrum DX 7 e,sel 1 vaba kanal.Toss on mul praegu seotud gaasiservoga,st.tööle hakkab kuskil veerandi gaasi pealt.Süütelüliti aga kere küljest.Asi lihtsalt selles,kas lülitada tossu,siis kui tahan,või süüdet on off puldist.Kui mõte kindel,uurin asja nii Kunolt,kui ka Mardilt,kellega hiljuti kohtusime.Teema oli küll teine.Katsetused jätkuvad.
Teoreetiliselt saaksid nad mõlemad ju ka ühe (kolmenivoolise) kanali alla panna. Neutraalne keskel, toss üleval, cut all.linnuke wrote:Asi lihtsalt selles,kas lülitada tossu,siis kui tahan,või süüdet on off puldist.
Aga mina isiklikult nii ei teeks. Lükkad tossu natukene liiga välja, ning ongi "toss väljas".
Mul selline idee: Kui vedeleb sahtlis mõni katkine servo,millel elektroonika korras, saaks ehk nii teha:Servo elektroonikale panna järgi mootori asemele relee ,mis hakkaks süüdet lülitama.Täpset skeemi ma teha ei oska kuna ma pole spetsialist,aga olen servo elektroonikat tulede lüitamiseks kasutanud.
servo ja lüliti komplektis on kõige lihtsam ja lollikindlam,samas vist küll mitte kõige odavam.Tegelikult pühendab eesmärk abinõu,ehk kui on vaja lennata,siis pannakse külge see,mis sahtlist võtta Mul on ühel lennukil lüliti ja servo,teisel aga Valeri tehtud elektrooniline lüliti.Servoga lülitil pole ühtki tõrget täheldanud,elektrooniline lüliti on nii korda paar mootorit mitte välja lülitanud - see oli vähe üllatav,kui soovid mootorit ruleerimise lõpus seisma jätta ja ta ei jää .Üks vigane süütelüliti vedeleb mul kodus.Samas on Valeri tehtud lülitil lisafunktsioon - kui midagi juhtub lennuki pardatoitdega,lülitatakse ka mootor välja - saab tükid lähema maa pealt kätte
Suurtel lennukitel paraku kipub 7 kanalit väheks jääma - mul omal sama probleem - kui ükskord jõuan "tossuni",siis pean ka hakkama leiutama Tuleb ilmselt kasutusele võtta Powerbox või panna lennukile 2 vastuvõtjat
Suurtel lennukitel paraku kipub 7 kanalit väheks jääma - mul omal sama probleem - kui ükskord jõuan "tossuni",siis pean ka hakkama leiutama Tuleb ilmselt kasutusele võtta Powerbox või panna lennukile 2 vastuvõtjat