Tekkis selline naljakas mõte ehitada üks kolmemeetrine plaaner.
Algselt arvasin,et 100% teen ise,mingid joonised ja mõõdud ju kusagilt ikka saab.
Hiljem mõtlesin,et tellin Towerist,või kusagilt mujalt,veeel pole otsustanud.
Silma jäid järgmise lennumasinad.
Kumb oleks etem,või veel midagi paremat,muidugi hinnaga ei taha kosmosesse põrutada,hea kui kusagil 100$ ümber olleks.
Ise eelistaks seda Bird Of Time ,tiivad pikemad,ilmselt ka termikamudelina parem.
Great planesi Spirit on aga ehk natuke parema välimusega + eleronid.
Vaata: http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wt ... LXE630&P=0
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wt ... LXJ598&P=0
Väga erandlikul juhtumil ka see,ilus ja kallis: ttp://hobby-lobby.com/condor-voodoo.htm
3 meetrit
Plaanerid
Suurte mõõtudega paki saatmine USAst on kallim kui lennuk ise, lisaks maksud, mida toll võtab. Nii, et 100$-st saab muretult 300$.
3 meetrine lendav kipub siinmail maksma 4000 kuni üle 10000 krooni.
Hea ülevaate olemasolevast ja hindadest (lisaks tuleb saatmine) peaks saama:
http://www.fvk.de/Englisch/FVK-Modell-E ... rsion.html
Kaasaegse tehnoloogiaga ja võistlusvõimelised plaanerid:
http://www.airplane-model.com/
Sama lennuki eri müüjate hindade ja eri lennukite kvaliteedivahed võivad olla väga suured.
3 meetrine lendav kipub siinmail maksma 4000 kuni üle 10000 krooni.
Hea ülevaate olemasolevast ja hindadest (lisaks tuleb saatmine) peaks saama:
http://www.fvk.de/Englisch/FVK-Modell-E ... rsion.html
Kaasaegse tehnoloogiaga ja võistlusvõimelised plaanerid:
http://www.airplane-model.com/
Sama lennuki eri müüjate hindade ja eri lennukite kvaliteedivahed võivad olla väga suured.
Ise 3m plaaneri otsast lõpuni ehitamine nõuab küll eelnevat ehituskogemust, kuid on täiesti tehtav. Asjalikke jooniseid on netis küllalt ja hätta jäädes on meil siin samas kodumaalgi küllalt inimesi kes võivad aidata probleeme lahendada.
Mudelit ostes oleks mõtekam vaadata siiski Euroopa tootjate poole, kuna saatmine on oluliselt odavam ja teoorias peaks mudel ka saatmisel natuke vähem väntsutada saama.
Üldiselt on nii, et kui mudeli tiib on juba üle 2,3-2,5m muutuvad eleronid asendamatuks, kuna puhtalt sabaga on mullis ja keerulisemates olukordades lihtsam pöörata ja maandumisel saab ka pidurdada.
Ka on vaja suurema mudeli puhul "jõhkramat" stardikummi, vintsi või siis kedagi kes jõhvi teises otsas jookseks.
Nii jätkates ei saa kahjuks kuidagi alla 100$ püsima jääda.
Kui eelarve lubab, soovitan vaadata ka Eestimaise mudelitootja "Tragi" poole, kus tehakse maailma tippklassi võistlusplaanereid.
Väga hea mudeli natuke sootsamalt võid saada, kui ostad Tragis tehtud kere ja saba ning ehitad sinna tiiva ise.
Mudelit ostes oleks mõtekam vaadata siiski Euroopa tootjate poole, kuna saatmine on oluliselt odavam ja teoorias peaks mudel ka saatmisel natuke vähem väntsutada saama.
Üldiselt on nii, et kui mudeli tiib on juba üle 2,3-2,5m muutuvad eleronid asendamatuks, kuna puhtalt sabaga on mullis ja keerulisemates olukordades lihtsam pöörata ja maandumisel saab ka pidurdada.
Ka on vaja suurema mudeli puhul "jõhkramat" stardikummi, vintsi või siis kedagi kes jõhvi teises otsas jookseks.
Nii jätkates ei saa kahjuks kuidagi alla 100$ püsima jääda.
Kui eelarve lubab, soovitan vaadata ka Eestimaise mudelitootja "Tragi" poole, kus tehakse maailma tippklassi võistlusplaanereid.
Väga hea mudeli natuke sootsamalt võid saada, kui ostad Tragis tehtud kere ja saba ning ehitad sinna tiiva ise.
3 meetrit
Towerist tuleb saaatmise eest maksta 34.29$,või midagi taolist on alati olnud,muudest maksudest ei tea,pole EL ajal sealt midagi enam võtnud.
Samas ei taha ka kohe sellist kõige vingemat osta ja ehitamise mõnu peaks ka jääma.
Samas ei taha ka kohe sellist kõige vingemat osta ja ehitamise mõnu peaks ka jääma.
Maks oleneb paki mõõtudest ja kaalust. Seal on (Mozilla Firefox-iga kindlasti töötab) "International Shipping Calculator" (peale kauba korvi klõpsamist) ja see näitab suurtel lennukitel kusagil 150$ kanti.
Stardiks soovitan elektrimootorit, sest kummid-köied tunduvad küll enda piinamisena.
Konkreetsemaks minnes ja kui raha mitte loopida, valiksin ise näiteks:
http://www.rcgroups.com/forums/attachme ... tid=872762
Edukat valimist!
Stardiks soovitan elektrimootorit, sest kummid-köied tunduvad küll enda piinamisena.
Konkreetsemaks minnes ja kui raha mitte loopida, valiksin ise näiteks:
http://www.rcgroups.com/forums/attachme ... tid=872762
Edukat valimist!
3 M
Selline CumuluseXXL suurune mul juba on,robbest tellisin Volare,2.3m tiivad.
Olen väga rahul selle masinaga,lendab hästi ja üleüldse on hästi välja tulnud.
Ilmselt tuleb see saja taaka mõte tõesti maha matta,leidsin veel sellise: http://shop.pistik.com/product_info.php ... ts_id=2598
Ameerika tuleb vist tõesti unustada,toomine on kallis,vaatasin 132$,mudel maksab 70$,ei tasu ära.
"TRAGI" - kust leian.
Olen väga rahul selle masinaga,lendab hästi ja üleüldse on hästi välja tulnud.
Ilmselt tuleb see saja taaka mõte tõesti maha matta,leidsin veel sellise: http://shop.pistik.com/product_info.php ... ts_id=2598
Ameerika tuleb vist tõesti unustada,toomine on kallis,vaatasin 132$,mudel maksab 70$,ei tasu ära.
"TRAGI" - kust leian.
Volare 2.3m tundub ka mulle algusest peale igati mõistliku lennukina. Cumulus XXL oleks lihtsalt sammukene edasi - kaldtüürid ja klapid tiival ning tutvus V-sabaga.
ASH 26 tüüpi päris plaanerite koopiamoodi asjad on suure kere ja kõva kattega tiibade tõttu küllalt rasked ja vajavad seetõttu korralikke maandumisi. Pinnakoormatused üle 50 g/dm2-le kõvasid kopse hästi ei andesta. Ilma mootorita tuulevaikse ilmaga nende ülessaamine on samuti raske ja tuulega on jälle maandumine keerukam. Sellised lennukid kipuvad olema rohkem tuulistel mäeveergudel laskmiseks. Viskad servalt ja lendad.
Termikalennuks on tiiva pinnakoormatus enamasti 30 g/dm2 läheduses.
Ilmselt kõige tähtsam on valimisel ikka, et lennuk meeldiks.
ASH 26 tüüpi päris plaanerite koopiamoodi asjad on suure kere ja kõva kattega tiibade tõttu küllalt rasked ja vajavad seetõttu korralikke maandumisi. Pinnakoormatused üle 50 g/dm2-le kõvasid kopse hästi ei andesta. Ilma mootorita tuulevaikse ilmaga nende ülessaamine on samuti raske ja tuulega on jälle maandumine keerukam. Sellised lennukid kipuvad olema rohkem tuulistel mäeveergudel laskmiseks. Viskad servalt ja lendad.
Termikalennuks on tiiva pinnakoormatus enamasti 30 g/dm2 läheduses.
Ilmselt kõige tähtsam on valimisel ikka, et lennuk meeldiks.
3 M
Samas hakkab see CumulusXXL idee mulle isegi meeldima,sest V-tail oleks huvitav.eleronid ka kindlasti.
Pealegi on ka hind selline ok,kusagil3000.-eek.
Leidsin ka selle: http://shop.pistik.com/product_info.php ... ts_id=2606
Pealegi on ka hind selline ok,kusagil3000.-eek.
Leidsin ka selle: http://shop.pistik.com/product_info.php ... ts_id=2606
Maxie lendab korralikult. SPEED GEAR 700 on ainult suur, raske ja "kiviaeg". Normaalse kontaktivabaga saaks ka võistlustest täiesti konkurentsivõimelisena osa võtta.
"Tragi" peaks olema see:
http://www.tragi.ee/
ja Heino on ka selles foorumis registreerunud ja osalenud.
"Tragi" peaks olema see:
http://www.tragi.ee/
ja Heino on ka selles foorumis registreerunud ja osalenud.