Cularis valmis slepimiseks
Cularis valmis slepimiseks
Tere!
Kes on mees ja julgeb mootorita Cularist slepis õhku viia? Eile aretasin ise Cularisele lukustusmehhanismi ja loodan, et see ka töötab Kellelgi slepimisega kogemusi üldse on Eestis? Mina oskan päris Blanikuga Wilga slepis lennata ja nüüd peaks siis mudeliga selle ära õppima
Mul on olemas ka päris äge ja ehe avarii lukustusmehhanism puksiirlennukile, mille soome sõbrad mulle kinkisid. Nii et kui vaja, siis saab selle lisa kindlustuseks puksiirlennukile peale panna. See on põhimõtteliselt üks jäme polt, milles kanal sees, kus jookseb varras, mida liigutab siis servo. Lahtihaakimine toimub poldi peas, kuhu kanal välja jõuab ja kus on küljelt tehtud sisselõige.
Cularis on täitsa lennuvõimeline. Seda viskas mõni päev tagasi lauri käest väikesest künkast alla.
http://www.youtube.com/watch?v=tjrLStKjNoI
Kes on mees ja julgeb mootorita Cularist slepis õhku viia? Eile aretasin ise Cularisele lukustusmehhanismi ja loodan, et see ka töötab Kellelgi slepimisega kogemusi üldse on Eestis? Mina oskan päris Blanikuga Wilga slepis lennata ja nüüd peaks siis mudeliga selle ära õppima
Mul on olemas ka päris äge ja ehe avarii lukustusmehhanism puksiirlennukile, mille soome sõbrad mulle kinkisid. Nii et kui vaja, siis saab selle lisa kindlustuseks puksiirlennukile peale panna. See on põhimõtteliselt üks jäme polt, milles kanal sees, kus jookseb varras, mida liigutab siis servo. Lahtihaakimine toimub poldi peas, kuhu kanal välja jõuab ja kus on küljelt tehtud sisselõige.
Cularis on täitsa lennuvõimeline. Seda viskas mõni päev tagasi lauri käest väikesest künkast alla.
http://www.youtube.com/watch?v=tjrLStKjNoI
Meil on vähemalt 25 m pikk köis kuni 3 mm jäme
Hinaussiima on yleensä n. 25 m pitkä ja noin 2-3mm paksu punottu köysi.
Langan pitää olla mielummin liian vahva kuin heikko. Esimerkiksi 0,8mm nailononaru ja 1,5mm siima kestää hyvin suurenkin koneen painon.
Vaata ylesvedamis soovitusi.
http://www.iggfin.com/page6/page6.html
Hinaussiima on yleensä n. 25 m pitkä ja noin 2-3mm paksu punottu köysi.
Langan pitää olla mielummin liian vahva kuin heikko. Esimerkiksi 0,8mm nailononaru ja 1,5mm siima kestää hyvin suurenkin koneen painon.
Vaata ylesvedamis soovitusi.
http://www.iggfin.com/page6/page6.html
09.06.2010 sai kahjuks Cularis otsa. Sleppimisel ei avanenud puksiirköie lukk plaaneril ja kuna puksiirlennuk oli sel hetkel pikeerimas, siis tugev kiirendus tekitas purilennuki tiibadesse flatteri, mille tagajärjel vasak tiib purunes õhus pooleks (koos kõigi süsitorudega jne) ja lennuk sööstis alla.
Miks lukk ei avanenud ei tea, sest pärast maas töötas kõik korralikult. Arvatavasti teisel pöörangul vastutuule osale kaldus puksiirlennuk allapoole ja kuna purilennuk jäi temast kõvasti kõrgemale, siis tekkis köies pinge, mis pani kogu luku mehhanismi pinge alla ja servo ei jõudnud lukusüsteemi hooba köie aasast läbi tõmmata vmt.
Kõik käis muidugi väga kiiresti. Suurtel kõrgustel ei saa ka aru lennukite vahelist kõrguste vahet jne.
Kuigi lahtihaakimise võimalus oli ka puksiirlennuki poolel siis oma lohakusest ei rääkinud me pukseerijaga enne starti üle, et kui miskit juhtub, siis oleks ka tema valmis kohe lahtihaakima. Seni oli alati kõik toiminud.
Cularise kontole jäi siis kuskil 15 tõusu.
http://gallery.me.com/keksim#100048
Miks lukk ei avanenud ei tea, sest pärast maas töötas kõik korralikult. Arvatavasti teisel pöörangul vastutuule osale kaldus puksiirlennuk allapoole ja kuna purilennuk jäi temast kõvasti kõrgemale, siis tekkis köies pinge, mis pani kogu luku mehhanismi pinge alla ja servo ei jõudnud lukusüsteemi hooba köie aasast läbi tõmmata vmt.
Kõik käis muidugi väga kiiresti. Suurtel kõrgustel ei saa ka aru lennukite vahelist kõrguste vahet jne.
Kuigi lahtihaakimise võimalus oli ka puksiirlennuki poolel siis oma lohakusest ei rääkinud me pukseerijaga enne starti üle, et kui miskit juhtub, siis oleks ka tema valmis kohe lahtihaakima. Seni oli alati kõik toiminud.
Cularise kontole jäi siis kuskil 15 tõusu.
http://gallery.me.com/keksim#100048
Kui Te minu lennukite kroonikat vaatate, siis näete, et ega see ei olnud tõenäoliselt minu esimene crash Tänud muidugi julgustuse eest. Nagu Mart ütles, siis tegelikult oli veidi poosetamist ka. Kahju on ainult sellest, et ei saanud selle lennuki kogu potentsiaaliga tuttavaks enne crashi. Ehk siis lendasin ma sellega alati kahjuks kehva ilmaga, mil ei olnud tõuse ja elektrimootor jäi ka katsetamata. Eks näis mis saab edasi, taastada ma vist ei viitsi. Keegi taha enda oskused proovile panna, siis võib proovida. Ehk tellin uue aga mõtlen sellele peale Berliini lennushowd