GPSpiloot
Hei,
E-Uhu nina taastamiseks soovitan keeva vee harjutust talle, tõesti väga hästi toimib. Veel asju, mida ma ise tegin ja mida julgen soovitada:
1. servod võiks minna kõige tagumisse õõnsusesse keres, et ninas rohkem ruumi oleks
2. Hoia lennuk kerge - aku võiks olla kindlasti Lipo ning mootor võiks olla kerge brushless. Ma ise panin talle 2220-12, see kaalub 28 grammi, max thrust on kirjade järgi 400g ehk reaalses elus igal juhul piisavalt. Aku on 3s1p 950mAh
3. canopy standardkujul on väga nõrk. Soovitan liimida canopy kere külge ja lõigata nina enne tiiva esimest serva maha - teha nagu kookon, mis käib ära ja mis kinnitatakse kere külge. Sinna ümber, teadagi, tuleks mähkida kleeplinti. Ma ise uuristasin nina tüki maad õõnsamaks ning panin kere külge õhukesest (1mm paksus) vineerist riiuli, kus peal aku ja autopiloot. Nina on ka pisut liiga terav, kaevab ennast maandudes rohu sisse - võiks ninaotsa pisut tömbimaks lõigata.
4. Vastuvõtja jaoks uuristasin avause kere sisse esimese kruvi kinnituse taha, et ta ninas jalus ei oleks.
5. Speed controlleri jaoks on väljalõige pylon'i sees, nii et radiaator on õhu käes
5. ma panin keresse tüki vineeri tagumise kruvi ja saba alguse paremaks sidumiseks
Pragu on seis selline, et UHU on mitu korda arvestatava hooga nina ees maha tulnud, aga on kohe suuteline edasi lendama. Canopy kinnitus korralikuks(!) ja lennuk kerge hoida ja lõhkumisega praktiliselt probleeme pole.
AndrusK
E-Uhu nina taastamiseks soovitan keeva vee harjutust talle, tõesti väga hästi toimib. Veel asju, mida ma ise tegin ja mida julgen soovitada:
1. servod võiks minna kõige tagumisse õõnsusesse keres, et ninas rohkem ruumi oleks
2. Hoia lennuk kerge - aku võiks olla kindlasti Lipo ning mootor võiks olla kerge brushless. Ma ise panin talle 2220-12, see kaalub 28 grammi, max thrust on kirjade järgi 400g ehk reaalses elus igal juhul piisavalt. Aku on 3s1p 950mAh
3. canopy standardkujul on väga nõrk. Soovitan liimida canopy kere külge ja lõigata nina enne tiiva esimest serva maha - teha nagu kookon, mis käib ära ja mis kinnitatakse kere külge. Sinna ümber, teadagi, tuleks mähkida kleeplinti. Ma ise uuristasin nina tüki maad õõnsamaks ning panin kere külge õhukesest (1mm paksus) vineerist riiuli, kus peal aku ja autopiloot. Nina on ka pisut liiga terav, kaevab ennast maandudes rohu sisse - võiks ninaotsa pisut tömbimaks lõigata.
4. Vastuvõtja jaoks uuristasin avause kere sisse esimese kruvi kinnituse taha, et ta ninas jalus ei oleks.
5. Speed controlleri jaoks on väljalõige pylon'i sees, nii et radiaator on õhu käes
5. ma panin keresse tüki vineeri tagumise kruvi ja saba alguse paremaks sidumiseks
Pragu on seis selline, et UHU on mitu korda arvestatava hooga nina ees maha tulnud, aga on kohe suuteline edasi lendama. Canopy kinnitus korralikuks(!) ja lennuk kerge hoida ja lõhkumisega praktiliselt probleeme pole.
AndrusK
See on kindlasti õige järeldus.Tegelikult on see viga, vähese harjutamise viga...
Mina paneksin lennukile kaalulise GPSpiloodi ekvivalendi ja teeksin tavalisi lende paarkümmend tk enne. Auopilooti hakkaks lennutana kui tavaRC lend probleemitult läheb ja lennuk korralikult timmis.
Simulaatorit soovitan ka kui äkki proovitud pole. Võiks kohe kasvõi vigurlendu simu peal harjutada. Tean inimesi, kes simu peal on juhtimise selgeks õppinud ja reaalseid lennukeid hiljem praktiliselt lõhkunud pole.
Tasuks ise juhitavas lennus testida kui väikeseid põõrderaadiusi lennuki stabiilsus kannatab ilma sügavpöörangusse minemise tendentsita.
Pöörderaadiuse tasuks GPSlennul jätta võimalikult suureks.
Üks parimaid lennukeid sellisteks testideks müügil olevatest on kõrvadega MISS 2 (on ka Kullo poes müüdud):
http://www.hobby-lobby.com/miss2.htm
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=666761
Miss2 lende:
http://diydrones.com/video/video/show?i ... deo%3A7708
Vahtplastist "kummipallid" on päris algajate lennukid ja kui ikka lennuk õhus püsib pole erilist mõtet vahtplasti jünger olla.
Tere!
Tegin väikese nükke ja tellisin uue lennuki harjutamiseks.
Autopiloodile õpetasin ka GPSi GGA info järgi kõrguse jälgimise ja ESC juhtimise. Ennem harjutan lennukiga...
http://www.youtube.com/watch?v=R9PkAxlt_sg
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... To_Fly_EPO
Parimat soovides,
-Ilmar-
Tegin väikese nükke ja tellisin uue lennuki harjutamiseks.
Autopiloodile õpetasin ka GPSi GGA info järgi kõrguse jälgimise ja ESC juhtimise. Ennem harjutan lennukiga...
http://www.youtube.com/watch?v=R9PkAxlt_sg
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... To_Fly_EPO
Parimat soovides,
-Ilmar-
Julgeks oletada probleemi lõpetamata kirjutamisega kaardile. Minu kogemuste kohaselt - reset sobival hetkel keerab vähemasti LPC-H2138 ning Fatlib.c kasutamisel SD kaardil oleva faili ja/või failisüsteemi tuksi. Võimalik lahendus - blackoudi kontroll softis ja rauas piisav toitekondensaator; toite kadumisel esimeseks asjaks konkreetne kirje lõpetada ning avatud fail(id) kinni. Nii jäävad vähemalt andmed igatsorti häirete puhul alles.-Ilmar- wrote:
Ja üllatus üllatus, kui kodus SD mälukaarti vaatasin siis seal oli pudru ja kapsad, miski suutis failid ära rikkuda, aitas vaid format.
Ise katlustan pooltühja akut, nimelt kui tegin uue katse pooliku akuga siis kolmandal ringil tekkis viga kohe uuesti...
-
- Posts: 142
- Joined: Wed Apr 12, 2006 17:05
Elou!
Käisin täna ekstra esimest korda lennutamas seda lennukit Viljandi järvel. Lennuaega kahjuks ei märganud vaadata. Esimese korra jaoks piisavalt kaua. Enamuse aja lendasin alla poole gaasiga. Korra katsetasin ka planeerimist, super. Lendasin vaid eleroone ja kõrgustüüri kasutades. Paaril korral nagu ei tahtnud kaldest tagasi pöörata, kuigi hoidsin eleroone põhjas, äkki asjatundjad seletavad. Kas oli kiirus liiga väike? Ega täpselt ei mäleta, peab veel proovima.
Maandumine planeerides, lumele ja kõhule...
Tuul hakkas sel ajal juba tugevnema...
Teine katse lõppes imelikult, kohe peale starti, tuli nina ees, spiraalis alla. Veeres maas üle nina ja tiivaotsa aga jäi terveks...
Rohkem katseid igaks juhuks ei teinud
Juhtimisele allus tegelikult ilusasti, mootoril oli vunki varuga.
Lennuk on kõhualt valge, vahepeal oli raskus aru saada mis seal õhus toimub. Peaks alt ära värvima laiguliseks.
Mina olen lennukiga rahul, käed jalad värisesid,
-Ilmar-
Käisin täna ekstra esimest korda lennutamas seda lennukit Viljandi järvel. Lennuaega kahjuks ei märganud vaadata. Esimese korra jaoks piisavalt kaua. Enamuse aja lendasin alla poole gaasiga. Korra katsetasin ka planeerimist, super. Lendasin vaid eleroone ja kõrgustüüri kasutades. Paaril korral nagu ei tahtnud kaldest tagasi pöörata, kuigi hoidsin eleroone põhjas, äkki asjatundjad seletavad. Kas oli kiirus liiga väike? Ega täpselt ei mäleta, peab veel proovima.
Maandumine planeerides, lumele ja kõhule...
Tuul hakkas sel ajal juba tugevnema...
Teine katse lõppes imelikult, kohe peale starti, tuli nina ees, spiraalis alla. Veeres maas üle nina ja tiivaotsa aga jäi terveks...
Rohkem katseid igaks juhuks ei teinud
Juhtimisele allus tegelikult ilusasti, mootoril oli vunki varuga.
Lennuk on kõhualt valge, vahepeal oli raskus aru saada mis seal õhus toimub. Peaks alt ära värvima laiguliseks.
Mina olen lennukiga rahul, käed jalad värisesid,
-Ilmar-
Kaldest peaks siuke asi *iseenesest* välja tulema.-Ilmar- wrote:Paaril korral nagu ei tahtnud kaldest tagasi pöörata, kuigi hoidsin eleroone põhjas, äkki asjatundjad seletavad. Kas oli kiirus liiga väike?
Üks võimalusi on jah liig väike kiirus ja varisemine (kuid siis oleksid Sa tõenäoliselt situatsiooni pisut teisiti kirjeldanud). Tõenäolisem võimalus aga see, et keerasid tüürid üle (liig suur tüürinurk stallib tüüri ära ja oodatud effekti ei tulegi). Kui "kangi" tagasi anda, siis peaks sellisel puhul mudel jälle kuuletuma hakkama.
Muideks, seoses tüüridega soovitaksin ka vaadata üle, et tiiva/stapi ning juhtpinna vahel suurt tühja vahet ei oleks (vahtmudelitel üsnagi tavaline). Seal vahes tekkiv õhukeeris on samuti üks juhtimise/kuuletumise õelamaid vaenlasi. Soovitan soojalt tal suu teibiga kinni tõmmata
Hmm, stall iig suurest kohtumisnurgast ?!?-Ilmar- wrote:
Teine katse lõppes imelikult, kohe peale starti, tuli nina ees, spiraalis alla. Veeres maas üle nina ja tiivaotsa aga jäi terveks...
Rohkem katseid igaks juhuks ei teinud
Ei jõudnud veel piisavalt kiirust koguda, kui nina taeva poole kiskusid...
Heips!
Sai natuke müratud
Panin "AXN Foater-Jet"-ile GPSpiloodi peale ja mõõtsin kõrguse ära... Pilooti veel ei lülitanud, harjutan teda veidi kõrgusega
330m merepinnast sain kätte, 91m võiks olla siis lennutamisplatsi 0m. See teeb siis 239meetrit puhast kõrgust maapinnast.
Lennuaega 11min. Mootoriga lasin üles siis liuglesin alla. Ühe katse tegin kõrgusesse, teised lihtsalt natuke üles ja siis jälle alla...
Vaatan kas saan hiljem gps koordinaadid kaardile siis ka lennutrajektoor kah näha...
See punktides 15-23 on imelik jõnks enda arvates kahte korda küll ei visanud.
Salvestus SD kaardile toimus iga 5sek. järel.
NMEA $GPRMC faili GPSLOG01.TXT
$GGA infost kõrgus GPSLOG02.TXT
GPSpiloot ~40g ja tarbib koos GPSiga alla 80mA.
Lisan:
Lennuteekond
NMEA logi konvertisin *.kml failiks http://pa-n.com/nmea2kml/
Faili söötsin google mapsile http://maps.google.com/maps?f=q&source= ... 8&t=h&z=17
Parimat soovides,
-Ilmar-
Sai natuke müratud
Panin "AXN Foater-Jet"-ile GPSpiloodi peale ja mõõtsin kõrguse ära... Pilooti veel ei lülitanud, harjutan teda veidi kõrgusega
330m merepinnast sain kätte, 91m võiks olla siis lennutamisplatsi 0m. See teeb siis 239meetrit puhast kõrgust maapinnast.
Lennuaega 11min. Mootoriga lasin üles siis liuglesin alla. Ühe katse tegin kõrgusesse, teised lihtsalt natuke üles ja siis jälle alla...
Vaatan kas saan hiljem gps koordinaadid kaardile siis ka lennutrajektoor kah näha...
See punktides 15-23 on imelik jõnks enda arvates kahte korda küll ei visanud.
Salvestus SD kaardile toimus iga 5sek. järel.
NMEA $GPRMC faili GPSLOG01.TXT
$GGA infost kõrgus GPSLOG02.TXT
GPSpiloot ~40g ja tarbib koos GPSiga alla 80mA.
Lisan:
Lennuteekond
NMEA logi konvertisin *.kml failiks http://pa-n.com/nmea2kml/
Faili söötsin google mapsile http://maps.google.com/maps?f=q&source= ... 8&t=h&z=17
Parimat soovides,
-Ilmar-
GPSpiloodi katsetus nr.1
Ter!
"See on nüüd 100. postitus minu teemas"
Käisin GPSpilooti tuulutamas!
Kodujuures tundus tuulevaikne, kuid platsile jõudes kohati ikka puhus korralikult.
Andsin piloodile vaid tüüri, ise üritasin eleroonidega, mootoriga, kõrgustüüriga horisontaallendu hoida.
Keerasin piloodil tüürikäigu omaarust väikseks, muidugi jätsin veel varu mahavõtmiseks.
1 katse - nii kui piloodile lülitasin, keeras nina alla ja tahtis spiraalis alla tulla(vaata esimene mägi). Rabasin piloodilt rooli ja päästsin ära.
Kogusin kõrgust ja proovisin uuesti, ikka sama kukkus nina alla ja spiraal.
Hea küll, proovisin veelkorra ja üritasin eleroonidega vastu võidela
Lennuk käis nagu lõbustuspargis, mul hakkas paha vaadata tegin maandumise...
2 katse - muutsin tüürikäigu väiksemaks. Nüüd enam nii äkiline ei olnud. Hoidsin eleroonidega horisontaallendu ja vahtisin pealt mida ta seal üleval korda saadab... Tegi suuri ringe.
3 katse - muutsin tüürikäigu natuke suuremaks. Tõusin lendu kuid aeg sai läbi, ESC tegi powercuti.
Lennukõrguse graafik:
Lennuteekond, katse 2, ~4min GPSpiloodi lendu. Tüür tema käsutuses.
http://maps.google.com/maps?f=q&source= ... 06931&z=18
Mitmel korral päästsin lennuki kõige hullemas. Enda arvates teiselpool teed küll ei käinud.
Kas güro eleroonidel annab midagi juurde?
Peaksin aretama lennukile FMAcopiloodi?
Parimat soovides,
-Ilmar-
"See on nüüd 100. postitus minu teemas"
Käisin GPSpilooti tuulutamas!
Kodujuures tundus tuulevaikne, kuid platsile jõudes kohati ikka puhus korralikult.
Andsin piloodile vaid tüüri, ise üritasin eleroonidega, mootoriga, kõrgustüüriga horisontaallendu hoida.
Keerasin piloodil tüürikäigu omaarust väikseks, muidugi jätsin veel varu mahavõtmiseks.
1 katse - nii kui piloodile lülitasin, keeras nina alla ja tahtis spiraalis alla tulla(vaata esimene mägi). Rabasin piloodilt rooli ja päästsin ära.
Kogusin kõrgust ja proovisin uuesti, ikka sama kukkus nina alla ja spiraal.
Hea küll, proovisin veelkorra ja üritasin eleroonidega vastu võidela
Lennuk käis nagu lõbustuspargis, mul hakkas paha vaadata tegin maandumise...
2 katse - muutsin tüürikäigu väiksemaks. Nüüd enam nii äkiline ei olnud. Hoidsin eleroonidega horisontaallendu ja vahtisin pealt mida ta seal üleval korda saadab... Tegi suuri ringe.
3 katse - muutsin tüürikäigu natuke suuremaks. Tõusin lendu kuid aeg sai läbi, ESC tegi powercuti.
Lennukõrguse graafik:
Lennuteekond, katse 2, ~4min GPSpiloodi lendu. Tüür tema käsutuses.
http://maps.google.com/maps?f=q&source= ... 06931&z=18
Mitmel korral päästsin lennuki kõige hullemas. Enda arvates teiselpool teed küll ei käinud.
Kas güro eleroonidel annab midagi juurde?
Peaksin aretama lennukile FMAcopiloodi?
Parimat soovides,
-Ilmar-
Hei,
ma olen samuti proovinud GPS'iga suunda hoida ja see mida kirjutad on üsna tuttav - alguses tahab "üle võlli" keerata ja spiraalis alla tulla, kui aga tüüri käik väiksemaks teha, siis mingil imelikul põhjusel hakkab ringitama. Kusjuures, maa peal käitub loogiliselt - kui minna lennukiga vasakule, siis tüür läheb paremale ja vastupidi, ehk siis aru ei saa mis ta tahab.
Ma olen mõelnud, et salvestaks autopiloodi muutujad SD-kaardi peale ja pärast vaataks, mis ja kus, aga ma pole siiani SD-kaardiga korralikult suhtlema õppinud ja seal taga see hetkel seisab. Kas Sa ise ei tahaks natuke rohkem infot salvestada ja natuke muutujaid kah juurde panna, saaks aru et mida lennuk teha üritab ja miks?
AndrusK
ma olen samuti proovinud GPS'iga suunda hoida ja see mida kirjutad on üsna tuttav - alguses tahab "üle võlli" keerata ja spiraalis alla tulla, kui aga tüüri käik väiksemaks teha, siis mingil imelikul põhjusel hakkab ringitama. Kusjuures, maa peal käitub loogiliselt - kui minna lennukiga vasakule, siis tüür läheb paremale ja vastupidi, ehk siis aru ei saa mis ta tahab.
Ma olen mõelnud, et salvestaks autopiloodi muutujad SD-kaardi peale ja pärast vaataks, mis ja kus, aga ma pole siiani SD-kaardiga korralikult suhtlema õppinud ja seal taga see hetkel seisab. Kas Sa ise ei tahaks natuke rohkem infot salvestada ja natuke muutujaid kah juurde panna, saaks aru et mida lennuk teha üritab ja miks?
AndrusK
Heips!
Natuke täiendust, mõni aeg tagasi tellisin ainult FMAsensor unit'i:
Ma sain selles osas julgust Ardupiloodist ja piilusin veidi nende koodi, minul ei ole kasutuses PID reguleerimist. Kasutan vaid P regulli, Pgain potekast ja kärab küll. Andur on diagonaalselt.
FMAstabi, eleroonide liigutamise muuvi:
http://www.youtube.com/watch?v=3K-WOCHlVDY
Käisin ka katsetamas. Kuna mul hetkel ainult roll stabiliseerimine siis Pitchi pidin ise hoidma. Segadusse läks süsteem kui ikka nina otse alla vajus.
Ise olen rahul, võisin vabalt tüüri viltu hoida(muidugi mitte põhjas). Ära ei vajunud. Ma isegi kogemata maandusin selle süsteemiga, vaatasin, et nii ilusasti tuli alla ja üllatus oli suur kui leidsin et FMAstabi oli aktiivne
Viltu lennuki keerab kiiresti otseks tagasi.
Nüüd jääb koos GPSiga proovida.
Kahjuks on GPSpiloot sisendite väljunditega natuke puudulik, ei teinud nii universaalset varianti, pean uue plaadi tegema...
Parimat soovides,
-Ilmar-
Natuke täiendust, mõni aeg tagasi tellisin ainult FMAsensor unit'i:
Ma sain selles osas julgust Ardupiloodist ja piilusin veidi nende koodi, minul ei ole kasutuses PID reguleerimist. Kasutan vaid P regulli, Pgain potekast ja kärab küll. Andur on diagonaalselt.
FMAstabi, eleroonide liigutamise muuvi:
http://www.youtube.com/watch?v=3K-WOCHlVDY
Käisin ka katsetamas. Kuna mul hetkel ainult roll stabiliseerimine siis Pitchi pidin ise hoidma. Segadusse läks süsteem kui ikka nina otse alla vajus.
Ise olen rahul, võisin vabalt tüüri viltu hoida(muidugi mitte põhjas). Ära ei vajunud. Ma isegi kogemata maandusin selle süsteemiga, vaatasin, et nii ilusasti tuli alla ja üllatus oli suur kui leidsin et FMAstabi oli aktiivne
Viltu lennuki keerab kiiresti otseks tagasi.
Nüüd jääb koos GPSiga proovida.
Kahjuks on GPSpiloot sisendite väljunditega natuke puudulik, ei teinud nii universaalset varianti, pean uue plaadi tegema...
Parimat soovides,
-Ilmar-
Hei!
Annan teada, et arendust pole maha võetud... Vaikselt nokitsen, uue servo lisamisel hakkas GPS andmete vastuvõtt puterdama.
Tegin Servode pulsid TMR1 katkestusega, andmeside ei puterda enam.
Servod vahel veidi tõmblevad, pean putukaid tapma...
Kuna vanal plaadil oli sisendite väljunditega veidi kitsas tegin uue plaadi.
Põlve otsas kahepoolse plaadi tegemine ei tulnud välja ja tahtsin ära proovida BatchPCB teenuse.
Aega võttis see väääääga kaua:
Date Ordered: 2009-10-29
Kohale jõudis: 2009-12-28
Põlve otsas tehtu, kõik toimis aga rajad tulid pin'ide ümber nõrgad, osa tuli pistiku ühendamisel lahti:
Kasutasin BatchPCB teenust ja nüüd on nagu päris:
Parimat soovides,
-Ilmar-
Annan teada, et arendust pole maha võetud... Vaikselt nokitsen, uue servo lisamisel hakkas GPS andmete vastuvõtt puterdama.
Tegin Servode pulsid TMR1 katkestusega, andmeside ei puterda enam.
Servod vahel veidi tõmblevad, pean putukaid tapma...
Kuna vanal plaadil oli sisendite väljunditega veidi kitsas tegin uue plaadi.
Põlve otsas kahepoolse plaadi tegemine ei tulnud välja ja tahtsin ära proovida BatchPCB teenuse.
Aega võttis see väääääga kaua:
Date Ordered: 2009-10-29
Kohale jõudis: 2009-12-28
Põlve otsas tehtu, kõik toimis aga rajad tulid pin'ide ümber nõrgad, osa tuli pistiku ühendamisel lahti:
Kasutasin BatchPCB teenust ja nüüd on nagu päris:
Parimat soovides,
-Ilmar-
Tõepoolest, nagu päris! Palju selline ühe plaadi tellimine maksma läks?
Lauri Laidna - www.pistik.com
Hi,
Easystar ja tema kloon (Hawk Sky) kaaluvat mõlemad mingi 600g kanti.
HobbyKing väidab, et see Sinu AXN Floater-Jet / Ready To Fly EPO kaalub 3000g ?!
Et kas kusagil on trükiviga, või milles asi? Easystar on isegi veidi suurema tiivaulatusega ja umbes sama pikk... Ühel puht lennuki kere-, teisel stardimass koos lipode ja mootoriga - aga ikkagi ei tohiks vahe NII suur olla... Kusagil on keegi väitnud Easystary stardimassiks "Take-off weight of the aircraft without FPV equipment actual 831g [..] Take-off weight of the full operational Easystar is now 1060g. ".
Samas, keegi Hobbykingi õnnelik klient raporteeris 4kg raskuse paki saamisest (sisuks 1 tk antud lennukit). Seega, kas asi on tõesti NII raske või pakitakse ta pliikonteinerisse?
Muide, Hobbyking väidab lennuki hinnaks suisa $56.95.
Terv,
I.
Easystar ja tema kloon (Hawk Sky) kaaluvat mõlemad mingi 600g kanti.
HobbyKing väidab, et see Sinu AXN Floater-Jet / Ready To Fly EPO kaalub 3000g ?!
Et kas kusagil on trükiviga, või milles asi? Easystar on isegi veidi suurema tiivaulatusega ja umbes sama pikk... Ühel puht lennuki kere-, teisel stardimass koos lipode ja mootoriga - aga ikkagi ei tohiks vahe NII suur olla... Kusagil on keegi väitnud Easystary stardimassiks "Take-off weight of the aircraft without FPV equipment actual 831g [..] Take-off weight of the full operational Easystar is now 1060g. ".
Samas, keegi Hobbykingi õnnelik klient raporteeris 4kg raskuse paki saamisest (sisuks 1 tk antud lennukit). Seega, kas asi on tõesti NII raske või pakitakse ta pliikonteinerisse?
Muide, Hobbyking väidab lennuki hinnaks suisa $56.95.
Terv,
I.