Algaja I raadiojuhitav lennuk.
Algaja I raadiojuhitav lennuk.
Annan siin vihje ühest väga stabiilsest ja paljude jaoks ennast õigustanud lennukist:
http://shop.graupner.de/webuerp/servlet/AI?ARTN=6232
Inimene, kes oskab lugeda ja loetust aru ka saab, oleks suuteline sellisega suure tõenäosusega ka ilma kõrvalise abita tulemusteni jõudma.
Lennuk on väga stabiilne ja suudab teha ettenähtud akuga üle 10-minutisi lende.
Lennukil on kasutatud ka LiPo akusid ja nendega on lennuajad küündinud 40 minutini:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=183675
Edu julgetele katselendajatele!
http://shop.graupner.de/webuerp/servlet/AI?ARTN=6232
Inimene, kes oskab lugeda ja loetust aru ka saab, oleks suuteline sellisega suure tõenäosusega ka ilma kõrvalise abita tulemusteni jõudma.
Lennuk on väga stabiilne ja suudab teha ettenähtud akuga üle 10-minutisi lende.
Lennukil on kasutatud ka LiPo akusid ja nendega on lennuajad küündinud 40 minutini:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=183675
Edu julgetele katselendajatele!
Üheks eeliseks peaks olema suure nurgaga kõrvad, tänu millele ta ennest kiiresti ise õiget pidi oskab keerata. Mõned soovitavad kõrvad väiksema nurga alla kleepida, aga päris algajal seda kindlasti teha ei tasu.
Vahelduseks on kah, saab head algaja lennukit isegi valida ning osta koguni Eesti poodidest (osa raha tiirleb veel veidi enne Eestis kui lootusetult välismaale kolib).
Selle lennuki edasiarendus on muide Terry:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=183646
mis pidavat ka olema suurepärane lendaja, aga väikese tiiva V-kuju tõttu vist päris algajale pole mõistlik.
Vahelduseks on kah, saab head algaja lennukit isegi valida ning osta koguni Eesti poodidest (osa raha tiirleb veel veidi enne Eestis kui lootusetult välismaale kolib).
Selle lennuki edasiarendus on muide Terry:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=183646
mis pidavat ka olema suurepärane lendaja, aga väikese tiiva V-kuju tõttu vist päris algajale pole mõistlik.
Pole küll ise proovinud ,aga vaatasin et algajale oleks ka midagi sarnast ok.
http://www.modellhobby-shop.de/modellho ... 64&ktg=198
Foorumites ka veel see:
http://www.modellhobby-shop.de/modellho ... 63&ktg=198
http://www.modellhobby-shop.de/modellho ... 64&ktg=198
Foorumites ka veel see:
http://www.modellhobby-shop.de/modellho ... 63&ktg=198
Turule on ilmunud veel üks spetsiaalselt algajale mõeldud lennuk Electro UHU:
http://shop.graupner.de/webuerp/servlet/AI?ARTN=9400
Piper3-st minu meelest lendajana etem ja kuulsa Multiplexi EasyStari lähisugulane.
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wt ... XFRU7&P=ML
http://shop.graupner.de/webuerp/servlet/AI?ARTN=9400
Piper3-st minu meelest lendajana etem ja kuulsa Multiplexi EasyStari lähisugulane.
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wt ... XFRU7&P=ML
Last edited by [J] on Sun Apr 12, 2009 11:24, edited 2 times in total.
Peale rahulike lennuomaduste on neil ka küllalt mahukas kere, mille sisse hulgaliselt asju topitud. Alates fotoaparaatidest kuni video ja muude jälgimisseadmeteni.
Kui esimesed lennukogemused sellise mudeliga lihtsalt omandatud, siis edaspidi pole igavust vaja karta.
http://www.youtube.com/watch?v=CO-wXeS_wSM
Kui esimesed lennukogemused sellise mudeliga lihtsalt omandatud, siis edaspidi pole igavust vaja karta.
http://www.youtube.com/watch?v=CO-wXeS_wSM
Sellele mudelile oleks kasulik edasiarendusena juba outrunner koos lipodega. Nii oleks ajami kaal väiksem, ku originaalis, lennuaega paarikordselt ja vöimsust vähemalt topelt.
Sellise setupiga saab juba ka edukalt vigurlendu teha.
Nägin, kus vigurlennu vöistlusel lendas EasyGlider. Sellega lennati köik vigurid, mis teisedki mudelid tegid.
Mudel startis laua plaadilt, nii, et algatuseks oli vaid prop üle laua serva ja kui mootor käima pandi, siis startis pea kohapelt ülesse.
Päris pönev oli vaadata. Vöitjate hulka sellega ei saanud, kuid lennuomadused olid muljetavaldavad.
Muidugi ka piloodi oskused.
Sellise setupiga saab juba ka edukalt vigurlendu teha.
Nägin, kus vigurlennu vöistlusel lendas EasyGlider. Sellega lennati köik vigurid, mis teisedki mudelid tegid.
Mudel startis laua plaadilt, nii, et algatuseks oli vaid prop üle laua serva ja kui mootor käima pandi, siis startis pea kohapelt ülesse.
Päris pönev oli vaadata. Vöitjate hulka sellega ei saanud, kuid lennuomadused olid muljetavaldavad.
Muidugi ka piloodi oskused.
http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=369
Töötada võivad lõputult, sest kulumas ainult paar laagrit.
Arvuti kõvakettamootori moodi asi.
Töötada võivad lõputult, sest kulumas ainult paar laagrit.
Arvuti kõvakettamootori moodi asi.
Last edited by [J] on Sat Jan 13, 2007 0:38, edited 3 times in total.
EasyGlideri suur eelis on tema 1600mm pinnaulatus ja elastne vahust konstruktsioon.
Puudused:
Aeglaselt lendav, mis algajale muidugi puudus pole. Samas ei kannata ta sugugi tuult, eriti külgtuult. Üles painutatud tiivaotsad võtavad kohe “tuule alla” ja kui kõrgust napib, mättas ongi. Väike pöördetüür ei hoia üle 5 m/s tuult. Eleronide puudumine anna tunda.
Ise ma “upgradeśin” oma EasyGliederi: lisasin tiivale tugevduseks söevarda ja kaks eleroniservot. Kerele kleepisin esiosa põhja ja külgedele männiliistud, tugevdasin ka sabaosa.
Mootoriks panin 250W kiire 3200p/V (prop. max. 6 cm) välisrootoriga kolmefaasilise. On ka 2.2Ah 3S LiPo, kuid siiski proovisin möödunud nädalavahetusel esimest korda 7 AA NiMH pakiga.
Teine mudel, kiirem ja kannatab tänu eleronidele paremini külgtuult. AA akud olid küll nõrgavõitu, kui kolmefaasiline võtab palju vähem voolu - ei saanudki seekord pakki tühjaks.
Puudused:
Aeglaselt lendav, mis algajale muidugi puudus pole. Samas ei kannata ta sugugi tuult, eriti külgtuult. Üles painutatud tiivaotsad võtavad kohe “tuule alla” ja kui kõrgust napib, mättas ongi. Väike pöördetüür ei hoia üle 5 m/s tuult. Eleronide puudumine anna tunda.
Ise ma “upgradeśin” oma EasyGliederi: lisasin tiivale tugevduseks söevarda ja kaks eleroniservot. Kerele kleepisin esiosa põhja ja külgedele männiliistud, tugevdasin ka sabaosa.
Mootoriks panin 250W kiire 3200p/V (prop. max. 6 cm) välisrootoriga kolmefaasilise. On ka 2.2Ah 3S LiPo, kuid siiski proovisin möödunud nädalavahetusel esimest korda 7 AA NiMH pakiga.
Teine mudel, kiirem ja kannatab tänu eleronidele paremini külgtuult. AA akud olid küll nõrgavõitu, kui kolmefaasiline võtab palju vähem voolu - ei saanudki seekord pakki tühjaks.
endale valisin kopteri kõrvale Mardi mainitud Multiplex Easy Glider Electric'u. asi jõudis kohale suve lõpus ja enne praeguseid külmi jõudsin seda lennutada 4-5 korda. ei kahetse valikut, igavesti mõnus vaheldus. mõningased kopteri kogemused ja natuke simut ning esimesel lennul polnud sees mingit värinat ja maandumine oli ka enam-vähem. Peale esimest kõvemat ninapidi põldu panekut mõtlesin kurvalt et nüüd on ribad taga. aga ei midagi, rapsisin mulla maha ja uuesti õhku.
Vallo, kui oled lennukitest huvitatud siis selline soovitus. kardan et mootorlennukiga läheb sul raskeks, vähemalt alustada. EasyGlideri mõõdus plaaner on suht rahulik ja annab aega reageerida ning on uskumatult vastupidav ja lihtsalt lapitav (ilmselt, pole veel vaja olnud). Sellele on olemas mudel FMS-s (tõmmata saab Multiplexi kodukalt). Harjuta simus ja kui asi käpas siis annan enda oma proovida. näpuga katsuma võid tulla kasvoi homnepäev. kui meeldib siis enda oma (analoogiline olemas ka Graupneril) võid saada õhku mõne nädala pärast. ise liimisin värgi kokku ühe õhtuga ja elektripoolega läks veel paar (tegin mitte päris juhendi järgi). kui pistiku-Lauri saab õpilase-juhendaja värgi käima siis saad vast sellega ise ka muid proovida.
konkreetselt EasyGlider Electric'u hinnast. mehhaanika + mootor (harjastega 400 on komplektis) ca 70 eur. juurde ostsin vastuvõtja (ppm sündikas ca 60 eur), akud (kahe 8-purgise jagu ca 600 kr, kokku jootsin ise) ja kaablit-pistikuid. mootori regu ja servod olid juba olemas.
Peep
Vallo, kui oled lennukitest huvitatud siis selline soovitus. kardan et mootorlennukiga läheb sul raskeks, vähemalt alustada. EasyGlideri mõõdus plaaner on suht rahulik ja annab aega reageerida ning on uskumatult vastupidav ja lihtsalt lapitav (ilmselt, pole veel vaja olnud). Sellele on olemas mudel FMS-s (tõmmata saab Multiplexi kodukalt). Harjuta simus ja kui asi käpas siis annan enda oma proovida. näpuga katsuma võid tulla kasvoi homnepäev. kui meeldib siis enda oma (analoogiline olemas ka Graupneril) võid saada õhku mõne nädala pärast. ise liimisin värgi kokku ühe õhtuga ja elektripoolega läks veel paar (tegin mitte päris juhendi järgi). kui pistiku-Lauri saab õpilase-juhendaja värgi käima siis saad vast sellega ise ka muid proovida.
konkreetselt EasyGlider Electric'u hinnast. mehhaanika + mootor (harjastega 400 on komplektis) ca 70 eur. juurde ostsin vastuvõtja (ppm sündikas ca 60 eur), akud (kahe 8-purgise jagu ca 600 kr, kokku jootsin ise) ja kaablit-pistikuid. mootori regu ja servod olid juba olemas.
Peep
easyglideri eleronidel on eraldi servod. augud täpselt hiteci hs-55 jaoks, juhend ütleb et tuleb liimiga fikseerida aga ma tõmbasin lihtsalt pakketeibi peale (servo jääb täpselt tiiva pinnaga tasa) ja pole näha et liiguks. juhend saadaval multiplexi kodukalt. anal isend olemas ka graupneril (nime hoobilt ei mäleta), juhend ka saadaval. kõrgus- ja pöördetüüride augud täpselt hs-81 järgi ja juhendi järgi ka vaja liimida, aga tegin nii nagu graupneril (liimisin servode kinnituste alla klaasplasti ribad ja kinnitasin kruvidega). räägime veel enne kui kokku hakkad panema, on veel soovitusi.
Peep
Peep
Omal mul kahjuks EasyGliderit pole, kuid üritan kommenteerida, mida teistel näinud.
Kiirema lennu ja akrobaatika jaoks on nad EG´d tugevdanud, mitte söe vöi muude varraste, vaid klaaskiude sisaldava teibiga.
Teibitud on kogu kere alumisel küljel ninast sabani.
Pind kaetakse enne aerosoolpakendist spets liimiga, lastakse veidi kuivada ja siis teip pinge all peale. Peab muidugi vaatama, et keret köveraks ei vea. Teine teip samas stiilis kere ülemisele poolele alates lahtikäivast kabiini osast. Vajadusel ka kere külgedele.
Samuti pingutusteip tiivale.
Teip püsib vahul vaid liimiga kombineerides, Spraying glue M90 3M .
See annab vaid minimaalselt kaalu, kuid väga hea jäikuse.
Siinkandis nimetatakse neid slowleineriteks.
Meie platsil peamiseks "julgustükiks" viimasel ajal on selili lennul okastraataia alt läbi, ca 50..60cm maast, siis kohe pööre üle okastraadi tagasi, edasi teise platsi servani, ca 20m, öigetpidi okastraadi alt läbi ja kohe pööre üle traadi tagasi, selili üle platsi jne.
Vöetakse 5 ringi aeg. Parem valib menüü ja kehvemad teevad välja McDonaldsis vöi türklasste söögikohas.
Kasutuses on 2400..3200 LiPo akud, 3-4 purki. Mootoriks erinevad outrunnerid, vöimsusega ca 300-800W.
Viimasel juhul stardib mudel nagu helikoptergi maast otse ülesse, seisab ca 85° nurga all lauajupi najal vöi lihtsalt laua peal. Mootori kaaluks ca 120g.
Loodan, et leian sellel aastal ka aega kaasa teha.
Kiirema lennu ja akrobaatika jaoks on nad EG´d tugevdanud, mitte söe vöi muude varraste, vaid klaaskiude sisaldava teibiga.
Teibitud on kogu kere alumisel küljel ninast sabani.
Pind kaetakse enne aerosoolpakendist spets liimiga, lastakse veidi kuivada ja siis teip pinge all peale. Peab muidugi vaatama, et keret köveraks ei vea. Teine teip samas stiilis kere ülemisele poolele alates lahtikäivast kabiini osast. Vajadusel ka kere külgedele.
Samuti pingutusteip tiivale.
Teip püsib vahul vaid liimiga kombineerides, Spraying glue M90 3M .
See annab vaid minimaalselt kaalu, kuid väga hea jäikuse.
Siinkandis nimetatakse neid slowleineriteks.
Meie platsil peamiseks "julgustükiks" viimasel ajal on selili lennul okastraataia alt läbi, ca 50..60cm maast, siis kohe pööre üle okastraadi tagasi, edasi teise platsi servani, ca 20m, öigetpidi okastraadi alt läbi ja kohe pööre üle traadi tagasi, selili üle platsi jne.
Vöetakse 5 ringi aeg. Parem valib menüü ja kehvemad teevad välja McDonaldsis vöi türklasste söögikohas.
Kasutuses on 2400..3200 LiPo akud, 3-4 purki. Mootoriks erinevad outrunnerid, vöimsusega ca 300-800W.
Viimasel juhul stardib mudel nagu helikoptergi maast otse ülesse, seisab ca 85° nurga all lauajupi najal vöi lihtsalt laua peal. Mootori kaaluks ca 120g.
Loodan, et leian sellel aastal ka aega kaasa teha.
minu easyglider on kaasasoleva 400-mootoriga, akudeks intellect 1400 nimh-d x 8. lennukites algaja, teine kord Allikul. olin suht madalal ja järsku viis tuulehoog ja ilmselt sellest ka juhtimisvead lennuki autode (Kuno, Kolja, minu ja veel üks) kohale. ei suutnud seda ka eemale saada: stallis, kukkus, liiga palju gaasi, otse üles aga mootor pole liiga tugev ja kukub kohe jälle jne. nii ma tegin mõne m kõrgusel autode kohal esimest korda elus mitu 3-5 m surmasõlme. Kuno viskas vist kõhuli maha )) ei saanud autodele pihta, kopterirefleksidest oli ikka kasu.
Peep
Peep
easyglideri suurus pole mingi probleem. tiivaulatus on küll 1.8m aga tiivad käivad küljest ja puhkehetkel võtab kogu kraam mul kapi otsas ca 20x100cm pinda. asja saaks veel kompaktsemaks kui hor stabilisaator oleks lahtikäiv. prantslased olevat ka selle lahendanud aga pole näinud kuidas. kaasasolev mootor on alustuseks täiesti ok.
Peep
Peep
Mart
Ainuke võimalus on ilmselt Mardi soovitatud klaaskiu- või söelindi liimimine.
Ostsin omale ka 1x3mm ja 0.6x5mm söeprofiile.
EasyGliederi taoliste vahust mudelite ninaosa tugevdamiseks võib vabalt kasutada painutatud männiliiste. Kaaluprobleeme ei tohiks olla, LiPo´de puhul peab muidu veel tina lisama.
Kavatsen oma järgmisel nädalal saabuva E Gliederi originaal alalisvoolumootori koos ülekandega välja visata ja asendada millegi toekamaga.
Peebule küsimus. On seal ruumi D=28mm või isegi 36mm läbimõõduga mootori jaoks. Uue mootoriraami kinnitamine on vast paras jama?
PS. Lahtivõtud tiibadega plaaner võib täisti märkamatult seista toas kardina taga...
Minu samuti Miltiplexi 1600 tiivaulatusega Magistrill on komplektis umbes taoline lineaarsete klaasi kiududega teip, tiiva tugevduseks. Üks riba alla ja teine tema kohale üles. Tekib midagi T tala taolist. Olen taolist asja igat poolt otsinud, siiani tulutult.Kiirema lennu ja akrobaatika jaoks on nad EG´d tugevdanud, mitte söe vöi muude varraste, vaid klaaskiude sisaldava teibiga
Ainuke võimalus on ilmselt Mardi soovitatud klaaskiu- või söelindi liimimine.
Ostsin omale ka 1x3mm ja 0.6x5mm söeprofiile.
EasyGliederi taoliste vahust mudelite ninaosa tugevdamiseks võib vabalt kasutada painutatud männiliiste. Kaaluprobleeme ei tohiks olla, LiPo´de puhul peab muidu veel tina lisama.
Kavatsen oma järgmisel nädalal saabuva E Gliederi originaal alalisvoolumootori koos ülekandega välja visata ja asendada millegi toekamaga.
Peebule küsimus. On seal ruumi D=28mm või isegi 36mm läbimõõduga mootori jaoks. Uue mootoriraami kinnitamine on vast paras jama?
PS. Lahtivõtud tiibadega plaaner võib täisti märkamatult seista toas kardina taga...
"Isiklik arvamus" vaevalt selle märkamatuse jutuga nõustubvana wrote: PS. Lahtivõtud tiibadega plaaner võib täisti märkamatult seista toas kardina taga...
Lisaks on veel üks alla 3 aastane tegelane, kes suudab käeulatuses oleva kola pisavalt edukalt "molekulideks" lammutada.
Aga äkki peaks tõesti reaalses elus asja üle vaatama.