F3A võistluste ettevalmistamiseks
Moderator: Marek
F3A võistluste ettevalmistamiseks
Kuna kevad ja suvi varsti käes, peaks asja konkreetsemaks ajama hakkama. Võistluste kuupäevad saab eeldatavasti veebruari lõpuks paika, siis ka teiste raadiomudelite võistluste kalender kinnitatakse lõplikult. Teeks nii, et võimalikult vähe kattuks (nii võistelejate kui kohtunike pärast!). Kokku võiks olla näiteks 5 osavõistlust, millest 3 läheb arvesse. Esimese osavõistluse planeeriks umbes juuni algusesse.
Võistluste korraldamise võtan enda peale, kuid loomulikult on oodatud ka kõigi klubide aktiivne huvi - näiteks 1 osavõistluse korraldamine!
Hetkel on suurimad küsimärgid: toimumisajad ja toimumiskohad! Kindlasti oleks vaja vähemalt 2-3 võistluskohta. Ehk tuleb kellelgi pähe mõni võistluskoht - vajalik stardi/maandumisrada (50m). Hetkel: loodame valmiva Vasalemma platsi peale, ehk saab Allikul asja ja näiteks Haapsalu lennuväli! Tartus ja Pärnus ehk on midagi? Riidaja, Nurmsi, Ida-Eestis midagi?. Ootan ettepanekuid!
Siinkohal toon välja nimekirja asjadest, mis oleks eduka võistluse korraldamiseks vajalikud. Andke siis märku, kui saate mõne asjaga aidata või võtate mõne ülesande enda peale - oleks tore! Võiks tekkida vigurlennu võistluste korraldamiseks vahendite komplekt, mida saab siis tulevikus alati kasutada.
Ära ei ütleks ka sponsoritest (auhinnad, rahaline toetus). Äkki suudab keegi oma tööandjat või enda firmat veenda sellise spordi toetamises!
(uuendatud 15.01)
Etappide toimumisajad - eeldatavasti selgub veebruari lõpuks
Etappide toimumiskohad - selguvad hiljem
Reeglid/Juhendid - Lauri
Sektori tähised (valged postid 3+ tk) - Marek/Lauri
Muud tähised ja piirded (vardada ~50cm ja lint ala tähistamiseks) - Marek
Varjualused ehk "telgid" - ???
Klapptoolid ja lauad - ???
Sageduspuu - Marek
Helisüsteem (mikrofon, võimendi, kõlarid) - ???
Tuulelipp - Marek (vajadusel Lauri)
Karikad - võistluste korraldaja
Auhinnad - võistluse korraldaja + PAKKUGE VÄLJA!
Transport (suurematsorti auto) - Submarin/Kuno
Kohtunike vahendid:
Kaal (<=5000g), mõõdulint - Lauri
Helitugevuse mõõtja - ???
Andke siis otse mulle märku (kui küsimusi, pakkumisi) või siia teemasse postitades!
Saatke mulle ka teade, kui olete nö kindel osaleja toimuvatel võistlustel. Saaks esialgse nimekirja kokku. Kuna kogu asi kõigi jaoks uus, siis on kõige tähtsam osalemine (kasvõi elektri-slowflyeriga )!
Siin paar pilti Soome/Rootsi võistlustest: üldvaade, start, üldvaade, üldvaade Rootsis, kohtunikud Rootsis, üldvaade, Soome Meistrivõistlused (meil Sport kavas on sellised 2x2 F3A lennukid lausa keelatud), kohtunikud, maandumine, väga kitsas stardirada!
Võistluste korraldamise võtan enda peale, kuid loomulikult on oodatud ka kõigi klubide aktiivne huvi - näiteks 1 osavõistluse korraldamine!
Hetkel on suurimad küsimärgid: toimumisajad ja toimumiskohad! Kindlasti oleks vaja vähemalt 2-3 võistluskohta. Ehk tuleb kellelgi pähe mõni võistluskoht - vajalik stardi/maandumisrada (50m). Hetkel: loodame valmiva Vasalemma platsi peale, ehk saab Allikul asja ja näiteks Haapsalu lennuväli! Tartus ja Pärnus ehk on midagi? Riidaja, Nurmsi, Ida-Eestis midagi?. Ootan ettepanekuid!
Siinkohal toon välja nimekirja asjadest, mis oleks eduka võistluse korraldamiseks vajalikud. Andke siis märku, kui saate mõne asjaga aidata või võtate mõne ülesande enda peale - oleks tore! Võiks tekkida vigurlennu võistluste korraldamiseks vahendite komplekt, mida saab siis tulevikus alati kasutada.
Ära ei ütleks ka sponsoritest (auhinnad, rahaline toetus). Äkki suudab keegi oma tööandjat või enda firmat veenda sellise spordi toetamises!
(uuendatud 15.01)
Etappide toimumisajad - eeldatavasti selgub veebruari lõpuks
Etappide toimumiskohad - selguvad hiljem
Reeglid/Juhendid - Lauri
Sektori tähised (valged postid 3+ tk) - Marek/Lauri
Muud tähised ja piirded (vardada ~50cm ja lint ala tähistamiseks) - Marek
Varjualused ehk "telgid" - ???
Klapptoolid ja lauad - ???
Sageduspuu - Marek
Helisüsteem (mikrofon, võimendi, kõlarid) - ???
Tuulelipp - Marek (vajadusel Lauri)
Karikad - võistluste korraldaja
Auhinnad - võistluse korraldaja + PAKKUGE VÄLJA!
Transport (suurematsorti auto) - Submarin/Kuno
Kohtunike vahendid:
Kaal (<=5000g), mõõdulint - Lauri
Helitugevuse mõõtja - ???
Andke siis otse mulle märku (kui küsimusi, pakkumisi) või siia teemasse postitades!
Saatke mulle ka teade, kui olete nö kindel osaleja toimuvatel võistlustel. Saaks esialgse nimekirja kokku. Kuna kogu asi kõigi jaoks uus, siis on kõige tähtsam osalemine (kasvõi elektri-slowflyeriga )!
Siin paar pilti Soome/Rootsi võistlustest: üldvaade, start, üldvaade, üldvaade Rootsis, kohtunikud Rootsis, üldvaade, Soome Meistrivõistlused (meil Sport kavas on sellised 2x2 F3A lennukid lausa keelatud), kohtunikud, maandumine, väga kitsas stardirada!
Last edited by lauri on Tue May 01, 2007 0:14, edited 10 times in total.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Lisasin sinu nime nende punktide taha. Lennusektori tähistamiseks on vaja suhteliselt suuri valgeid poste (nagu maanteede ääres teeääre tähistamiseks). Sinna otsa vist pannakse ka valge ruut või ring, et see veelgi paremingi silmanurgas paistaks! Konstruktsioon tuleks ka välja mõelda, näiteks kuidas ta kõvasti massee kinni saada kui tuul on.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Peab vaatama ja uurima, neid oleks 3tk vaja (+1 varuks). Ja siis peab mingi kavala maassekinnituse talle ehitama + üles otsa veel mingist plastikust plaadi, et veel paremini nähtav oleks.
Lauri Laidna - www.pistik.com
See aluse variant on kõige asjalikum vist jah. Siis saab posti igalepoole panna. Maa sisse kinnitus näiteks betoon-lennuväljal ei toimi jah
Transporti oleks vaja klapptoolidele ja nö päikesevarjule/telgile. Eks paistab, kas ja kuidas need üldse õnnestub saada. Võibolla lihtsalt igaüks kellel paar klapptooli vedeleb, võtab need kaasa ja eraldi transat vaja pole.
Transporti oleks vaja klapptoolidele ja nö päikesevarjule/telgile. Eks paistab, kas ja kuidas need üldse õnnestub saada. Võibolla lihtsalt igaüks kellel paar klapptooli vedeleb, võtab need kaasa ja eraldi transat vaja pole.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Peaks enda autole kärukonksu hankima, siis rendiks treileri ja poleks probleeme!
Lauri Laidna - www.pistik.com
Varustuse koha pealt - miks leiutada jalgratast - kõik on ju tegelikult Kullos olemas,vaja Reinu (Mudelipood) või Maidu käest küsida.Kogu tehnika oli väljas ka sügisel Viljandis.
Meenub üks suvine jutt Haapsalus - Ints pajatas huvitavalt sellest,kuidas ta sai kooskõlastused lennuvälja kasutamiseks Helicasmpi jaoks.Kui on avalik koht,siis on palju erinõudeid (kooskõlastused politseiga,päästeametiga,peaaegu nõuti,et kohal peavad viibima tuletõrje ja kiirabi).Seega on sobivamad paigad need,mis on eraomandis,seal ei ole kooskõlastusi riiklike struktuuridega vaja.Selle koha pealt sobib hästi ka Viljandi lennuväli,ehkki Tallinna meeste jaoks pisut kaugel.Huvitav,kas Piibe maantee jupp asfalti on kellegi eraomand,või on riigi oma?Iseenesest saaks ka seal võistelda - viimasel ajal seal niipalju käidud,et mets ei segagi,seda enam,et tegelikult koht,kus lendaman peaks on lage (võsa taga on heinamaa).Muidugi suure maantee lähedus ja kõrvaliste isikute suht lihtne juurdepääs muudavad teema keeruliseks.
Transpordi osas peaks ka leidma lahendusi - eks platsil mõni Renault ikka seisa,mille saab tigedaks ajada,et inimesi või tehnikat vedada.
Meenub üks suvine jutt Haapsalus - Ints pajatas huvitavalt sellest,kuidas ta sai kooskõlastused lennuvälja kasutamiseks Helicasmpi jaoks.Kui on avalik koht,siis on palju erinõudeid (kooskõlastused politseiga,päästeametiga,peaaegu nõuti,et kohal peavad viibima tuletõrje ja kiirabi).Seega on sobivamad paigad need,mis on eraomandis,seal ei ole kooskõlastusi riiklike struktuuridega vaja.Selle koha pealt sobib hästi ka Viljandi lennuväli,ehkki Tallinna meeste jaoks pisut kaugel.Huvitav,kas Piibe maantee jupp asfalti on kellegi eraomand,või on riigi oma?Iseenesest saaks ka seal võistelda - viimasel ajal seal niipalju käidud,et mets ei segagi,seda enam,et tegelikult koht,kus lendaman peaks on lage (võsa taga on heinamaa).Muidugi suure maantee lähedus ja kõrvaliste isikute suht lihtne juurdepääs muudavad teema keeruliseks.
Transpordi osas peaks ka leidma lahendusi - eks platsil mõni Renault ikka seisa,mille saab tigedaks ajada,et inimesi või tehnikat vedada.
Nüüd on sektori tähiste probleem ka lahendatud. Ehituspoes on mitu sobivat varianti olemas. Uurin veel praktikat omavate käest järgi, kui suured peavad need torud olema, et kindlasti paistaks. Variandid on kanalisatsioonitoru või siis 870/60mm lauajalg, millel on kohe kruvikohad olemas alusplaadile kinnitamiseks. Otsa võib veel AS Signaalist peegelduva pinnaga liiklusmärgi tellida, et ikka kindlasti näha oleks Ehk pakun üle, kuid selline mõte lõi pähe autos!
Tahaks tekitatada komplekti kõigest vajalikust, et saaks rahulikult ilma kelleltki midagi küsimata võistlusi korraldada ja ka niisama lennutamas käia. Seltskond on siin Tallinna kandis nagunii suhteliselt üks ja sama. Suvel laupäeval lihtsalt võtame sektori tähised jms ka kaasa.
Haapsalu lennuvälja suhtes rääkisin juba Indrekuga. Tegelikult on ikka kinnine maa-ala ja seal ei ole eraldi luba vaja, kui on maa haldaja luba olemas! Niiet eks taheti asja jah suureks puhuda, aga nagu aru sain, siis tegelikult alusetult. HeliCamp ju ka nädalane asi, F3A võistlused üks päev ainult.
Piibega on jama see, et seda asfaldijuppi ei saa (ei tohi?) kinni panna. Võistlust ei saa korraldada, kui järsku keegi tuleb sinna keegi õppesõitu tegema või siis deltaplaanid otsutavad maanduma tulla! Mets polegi nii problemaatiline võistluste puhul.
Kas võtaks jälle üles teema mingi "lahtirullitava" aluskatte hankimise osas? Nii oleks sobilike võistluskohtade arv kohe kümnetes kordades suurem! Stardiks polegi ju palju vaja ja maanduda võib põhimõtteliselt ka rohu/heinamaa peale.
Tahaks tekitatada komplekti kõigest vajalikust, et saaks rahulikult ilma kelleltki midagi küsimata võistlusi korraldada ja ka niisama lennutamas käia. Seltskond on siin Tallinna kandis nagunii suhteliselt üks ja sama. Suvel laupäeval lihtsalt võtame sektori tähised jms ka kaasa.
Haapsalu lennuvälja suhtes rääkisin juba Indrekuga. Tegelikult on ikka kinnine maa-ala ja seal ei ole eraldi luba vaja, kui on maa haldaja luba olemas! Niiet eks taheti asja jah suureks puhuda, aga nagu aru sain, siis tegelikult alusetult. HeliCamp ju ka nädalane asi, F3A võistlused üks päev ainult.
Piibega on jama see, et seda asfaldijuppi ei saa (ei tohi?) kinni panna. Võistlust ei saa korraldada, kui järsku keegi tuleb sinna keegi õppesõitu tegema või siis deltaplaanid otsutavad maanduma tulla! Mets polegi nii problemaatiline võistluste puhul.
Kas võtaks jälle üles teema mingi "lahtirullitava" aluskatte hankimise osas? Nii oleks sobilike võistluskohtade arv kohe kümnetes kordades suurem! Stardiks polegi ju palju vaja ja maanduda võib põhimõtteliselt ka rohu/heinamaa peale.
Lauri Laidna - www.pistik.com