anton wrote:Metanooli mootori pikemaks ajaks seisma jatmiseks (nagu talveks) peaks ta kütusest võimalikult tühjaks saama. Metanoolil on selline ebameeldiv omadus õhust niiskust ehk vett koguda, teiselt poolt kütuse põlemisel tekkib igasugu oksiide (erinevates kogustes CO, CO2, NOx, SO2 jne). Vee ja oksiidi kokkusaamisel tekkib teatavasti hape ja seda me kindlasti mootori sisemuses näha ei taha. Vesi tekib ka põlemisest ja on ka läbi karbussi niikuinii juba kohal, igal juhul sellest ebameeldivast kütesegu jäägist tuleb lahti saada.
After run õli on tõenäoliselt parim lahendus, võibola võib seda ka auto mootoriõliga asendada (aga vaata, et ta tihendi ära ei söö). Neil õlidel on oksüdeerimisvastased lisandid olemas ja nad ei lähe ka paksuks, nagu kastoorõliga tavaliselt juhtub. Keera mootoril kütte kinni, anna küünlale toidet ja käivita mootorit nii kaua kui sealt veel mürtse tuleb. 6 kuubikuline mootor võib vabalt veerand minutit ilma küteta töötada, karteris on kütet nii palju alles. Siis anna karbussist või küünlaavast õli ja keera väntvõllist, et see ilusti igale poole jõuaks.
Et siis ka kütuse hoidmisel peaks jälgima, et see oleks ilusti suletud.
Sisepõlemismootori pikemaks ajaks seism jätmisest
Sisepõlemismootori pikemaks ajaks seism jätmisest
Lauri Laidna - www.pistik.com
Sünteetiliste õlide ja korrosioonivastaste lisaainetega kütustel (Coolpower jms) kasutamisel _ei soovitata_ after run õlisid. Kes veel kastoorõliga jahmerdab peaks muidugi after run õlide peale tõsiselt mõtlema...
http://www.morganfuel.com/cp_faq.htm#4
Iseasi mida see tõestab, aga kusagilt foorumist võis lugeda ka mootorist, mis oli aastaid _vee all_ krässanud lennukis ja tänu kütuses sisaldunud korrosioonitõrjeainetele nägi välja (seestpoolt;) nagu uus...
http://www.morganfuel.com/cp_faq.htm#4
Iseasi mida see tõestab, aga kusagilt foorumist võis lugeda ka mootorist, mis oli aastaid _vee all_ krässanud lennukis ja tänu kütuses sisaldunud korrosioonitõrjeainetele nägi välja (seestpoolt;) nagu uus...