T Rex 450 klooni ehitamine
Moderator: Kristjan
Ära nendest etteantud lingipikkustest kinni hoia.
Throttle kangi keskasendis hoia labad nullis ja kõik mixeri hoovad ning swach täpselt risti peavõlliga. Seejuures vaata, et puldis pich curved ka 50% oleks keskmises punktis.
Servo hoovad ka kõik keskel ja risti peavõlliga. Vajadusel korrigeerid sub-trimmiga või tõstad hamba jagu edasi.
Pärast veendu, et mõlemad labad keskasendis nullis oleksid.
Ja nii ta peab lendama, kui need tingimused on täidetud
EDU!
Throttle kangi keskasendis hoia labad nullis ja kõik mixeri hoovad ning swach täpselt risti peavõlliga. Seejuures vaata, et puldis pich curved ka 50% oleks keskmises punktis.
Servo hoovad ka kõik keskel ja risti peavõlliga. Vajadusel korrigeerid sub-trimmiga või tõstad hamba jagu edasi.
Pärast veendu, et mõlemad labad keskasendis nullis oleksid.
Ja nii ta peab lendama, kui need tingimused on täidetud
EDU!
Raptor X50/Airwolf/Mi-24 Hint/Agusta 109/AH-1 Cobra/T-28 Trojan
don`t fly faste then yours angel can fly!
don`t fly faste then yours angel can fly!
Ei, güro peab olema pikali, nägu ülespoole. Ta tunneb vaid liikumist selle telje ümber, mis läheb "pealt" ehk potede poolt "alla". Veidi pildimaterjali ja juttu: http://www.raptortechnique.com/gy401-dx7.htm
Pole midagi paremat halvast ilmast !
Ei. Üks gyro mõõtab angular velocityd ühe nurga alt. Kui sa paneks gyri püsti nii et nägu jääks saba suunas siis see mõõtaks aileron nurga angular velocityd. . Aga see kõig in liiga raske seletada minu kehva eesti keelegatarvo wrote:Aga ma ikkagi ei saanud aru, et kas võib servo (Futaba GY401) panna "püsti" serva peale. Et nägu jääks kopteri saba suunas.
Kirjutasin valesti. Mõtlesin ikka gürot. Aga sain vastuse, et güro jaoks on väga oluline, millises sihis ta panna. Välismaiseid foorumeid vaadates on see segaseks jäänud, sest seal vahel on jäänud mulje, et pane kuidas tahad, teine jälle arvab, et on suund oluline jne. Aga eks inimesed kasutavad erinevaid gürosid ja võib-olla ka sellest selline jutt.aretaja wrote:su jutust on väga raske aru saada. Ükskord paigaldad gürot, hiljem juba servot. Äkki teed mingi pildi, joonise, vms.
Güro mõte ongi selles, et tunda ära ja vastu võidelda mingis kindlas suunas (telje sihis) liikumisele. Kui tahad hoida saba paigal, siis pole ju mõtet reageerida ka nt. kallutamisele - siis nt. edasi liikumisel keerataks ka saba. Seda sa ju ei taha.
Erinevate gürode tundlikkuse telg on erinevas suunas, sellest ehk segadus. Aga selline telg on alati üks per güro ehk ta ei tohi tunda pöördliikumist teistes suundades.
Jah, on ka 2 ja isegi 3-teljelisi gürosid aga ka nende puhul peab sensor olema orienteeritud õigesti. Muidu keerab kohe uppi (kui nt. autopiloodi elevator sisendisse saabub hoopis aileron güro signaal, on crash kindel).
Kui nüüd güro on küll oma tundlikkuse teljega selles asendis et reageerib õigele liikumisele, jääb ikkagi paika seade reevers (või mitte seada). Güro pööramine ümber tundliku telje 180 muudab väljundi "märgi" vastupidiseks. Nt. tolle Futaba puhul keerab potede poole alla.Tulemus: kui saba hakkab vasakule kalduma, antakse ses suunas hoogu juurde (kuigi peaks just teistpidi reguleerima) ja jällegi on crash käes. Reeversi jaoks on gürol enamasti lüliti olemas.
PS. Saad ju asju laua peal ka kontrolida. Pane vastuvõtjale güro järgi ja sinna omakorda servo. Kalluta gürot ja näed, mis pidi liikumisel servo reageerib. Ja ka sedda, kas õiges suunas (kas vaja reversi nuppu näppida).
Erinevate gürode tundlikkuse telg on erinevas suunas, sellest ehk segadus. Aga selline telg on alati üks per güro ehk ta ei tohi tunda pöördliikumist teistes suundades.
Jah, on ka 2 ja isegi 3-teljelisi gürosid aga ka nende puhul peab sensor olema orienteeritud õigesti. Muidu keerab kohe uppi (kui nt. autopiloodi elevator sisendisse saabub hoopis aileron güro signaal, on crash kindel).
Kui nüüd güro on küll oma tundlikkuse teljega selles asendis et reageerib õigele liikumisele, jääb ikkagi paika seade reevers (või mitte seada). Güro pööramine ümber tundliku telje 180 muudab väljundi "märgi" vastupidiseks. Nt. tolle Futaba puhul keerab potede poole alla.Tulemus: kui saba hakkab vasakule kalduma, antakse ses suunas hoogu juurde (kuigi peaks just teistpidi reguleerima) ja jällegi on crash käes. Reeversi jaoks on gürol enamasti lüliti olemas.
PS. Saad ju asju laua peal ka kontrolida. Pane vastuvõtjale güro järgi ja sinna omakorda servo. Kalluta gürot ja näed, mis pidi liikumisel servo reageerib. Ja ka sedda, kas õiges suunas (kas vaja reversi nuppu näppida).
Pole midagi paremat halvast ilmast !
Hei,
lisaks veel juurde sellise info, et kuigi güroskoobil pole kaugeltki ükskõik, mis pidi ta on, võib teda siiski panna pea allapoole. Siis ta mõõdab ikkagi õiget telge, aga kuna väljundsignaal on teistpidi, siis tema reverse switch tuleb lükata teise asendisse.
Ehk siis, sabaservona kasutatava GY-401 nägu võib olla nii ülevalpool kui allpool, see on ok. Aga, külili ta ei tohi olla.
AndrusK
lisaks veel juurde sellise info, et kuigi güroskoobil pole kaugeltki ükskõik, mis pidi ta on, võib teda siiski panna pea allapoole. Siis ta mõõdab ikkagi õiget telge, aga kuna väljundsignaal on teistpidi, siis tema reverse switch tuleb lükata teise asendisse.
Ehk siis, sabaservona kasutatava GY-401 nägu võib olla nii ülevalpool kui allpool, see on ok. Aga, külili ta ei tohi olla.
AndrusK
Jah, ma saan asjast tegelt aru küll. Mõtlesin välja ka, kuidas güro toimimises veenduda. Lihtsalt seda nagu ei mõelnud, et tehnliselt ei saa hästi teha gürot, mis ise aru saab, millise telje liikumist ta peaks takistama. Kuna gürol on see initsialiseerimine, siis mõtlesin ehk, et ju ta siis teeb kindlaks, mismoodi ta on pandud, aga sel juhul peaks ta tahtma saba pööramist initsialiseerimise käigus, et saada aru, mis telge sa tal juhtida palud.
Samas siuke küsimus tekkis:
Kui mul güro on rate mode's, siis pöördtüüri paremale keerates (saba labanurk suureneb) liigub servo kaasa ainult kuskil esimesed 60 protsenti puldi juhtkangi liikumisalast, samas vasakule keerates (saba labanurk väiksemaks) liigub kogu ulatuse kaasa. GY401 ei ole ju liikumisala seadistamist mõlemale suunale eraldi. Kas güro teab siis seda, et tõenäoliselt on nullasend pisut paremale pööramise äärmisele punktile lähemal (algasendis peab ju saba labanurk olema positiivne), kui vasakule ja seetõttu ei ole paremale keerates liikumisala nii suur kui vasakule?
Samas siuke küsimus tekkis:
Kui mul güro on rate mode's, siis pöördtüüri paremale keerates (saba labanurk suureneb) liigub servo kaasa ainult kuskil esimesed 60 protsenti puldi juhtkangi liikumisalast, samas vasakule keerates (saba labanurk väiksemaks) liigub kogu ulatuse kaasa. GY401 ei ole ju liikumisala seadistamist mõlemale suunale eraldi. Kas güro teab siis seda, et tõenäoliselt on nullasend pisut paremale pööramise äärmisele punktile lähemal (algasendis peab ju saba labanurk olema positiivne), kui vasakule ja seetõttu ei ole paremale keerates liikumisala nii suur kui vasakule?
Flybari paigaldades täheldasin huvitavat kiiksu - kui flybari kinni hoidvaid kruvisid kinni ei keera, paistab ta pealt vaadates sirge, kuid pärast kruvide mõõdukat pingutamist on kergelt kaardus. On see normaalne või see odavate kloonide jama? Mulle tundus, et ka labanurkade mõõtmine oli ebamugavam, kuna flybar polnud korralikult sirge.
http://www.helifreak.com/showthread.php?t=146660&page=3
Ma ei saa aru, mismoodi see nii on. Kas toodetaksegi selliselt, et kruvi kinni keerates surub varda kõveraks.
Ma ei saa aru, mismoodi see nii on. Kas toodetaksegi selliselt, et kruvi kinni keerates surub varda kõveraks.
Võtsin selle detaili (flybar control arm) küljest ära ja on näha, et see pronksist junn seal sees, mille sisse varas lükatakse, on välimisest küljest suurema auguga ja sisemisest väiksemaga (parajaga). Seetõtt paistab selge, et kruvi surub varda kõveraks.
Ei tea kas see on mõnede eksemplaride probleem või kogu Copterx-i probleem? Võib-olla on kellelgi Tallinnast pakkuda (kompensatsiooni eest muidugi) mulle asendusjuppe näiteks HK või Aligni omi?
Ei tea kas see on mõnede eksemplaride probleem või kogu Copterx-i probleem? Võib-olla on kellelgi Tallinnast pakkuda (kompensatsiooni eest muidugi) mulle asendusjuppe näiteks HK või Aligni omi?
Kumb neist võiks parem olla sabaservoks:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=10522
või
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... oduct=8511
Ino-labi oma on 20g, Turnigy ainult 11g. Aligni juhend ütleb tegelikult sabaservo kaaluks 6-9g, sama foorumitest lugedes tundub, et paljud kasutavad raskemaid servosid. Kas 20g servo on 450 klassi kopterile paras või siiski pisut raske? Güro on mul isegi raskemat sorti - Futaba GY401.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=10522
või
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... oduct=8511
Ino-labi oma on 20g, Turnigy ainult 11g. Aligni juhend ütleb tegelikult sabaservo kaaluks 6-9g, sama foorumitest lugedes tundub, et paljud kasutavad raskemaid servosid. Kas 20g servo on 450 klassi kopterile paras või siiski pisut raske? Güro on mul isegi raskemat sorti - Futaba GY401.