Sai ostetud multiplex mentor lennuk lennuki kaal koos aku ja kõigega 1800-1900g
Mootoriks Robbe roxxy 3548-06 700kv on see vist
60A esc robbe
Akud 4s 4000mah ja 4s 3200mah
Siiani oli 12x10 prop aga läks katki ,tahaks uut tellida aga 12x10 nagu eriti polegi. mis oleks üldse hea poweriga prop sellel lennukile ,ei oska seda drivecalce kasutada ,kas kellelgi on käpas saaks vaadata või tuleb peast kohe
Sisetunde ja senise kogemusi järgi pakuks, et võta prooviks nt toll või kaks väiksema sammuga propp, saad tõmmet rohkem ja on mootorile ehk meeldivam. Kuidas seni on olnud, kas peale lendu on mootor soe/kuum kah olnud?
tulnuk wrote:Sisetunde ja senise kogemusi järgi pakuks, et võta prooviks nt toll või kaks väiksema sammuga propp, saad tõmmet rohkem ja on mootorile ehk meeldivam. Kuidas seni on olnud, kas peale lendu on mootor soe/kuum kah olnud?
sain 5 min lennata siis maandusin propi katki ,kuna maandumine põllul kus rrtatastega ei saa maanduda võtsin rattad alt et maandun kõhule aga siis jäi prop ette
selle 5 min ei oska öelda kuidas oli ,mootor oli jah sihuke kuumapoolne ikka peale lendu ja aku ka soe.
mul olemas 12x6 kas seda tasub proovida selle 7ookv mootoriga või jääb kindlalt väikeseks?
12x6 võib natuke kiirusest puudu jääda, samas kuna tegu on trainerlennukiga, peaks lennatav kiirusvahemik üpris lai olema.
14x7 võib natuke overkill olla, samas oleks hea, kui saaksid mingil moel mõõta ampreid ja mootori pöördeid tegemaks edasisi järeldusi.
lennuki teoreetiline max kiirus 12x8 propiga: 116km/h. Mentor seda kindlasti ei suuda (mõni pylon racer vast küll), aga vähemalt prop pole piirajaks. Staatiline tõmme: 2.3kg, sellest peaks piisama. Staatiline vool: 44A, see on piiri peal või natuke üle.
12x6 propiga on max võimalik kiirus 92 km/h, seda on Mentori jaoks ikkagi täiesti piisavalt, ta peaks lendama küll. Staatiline tõmme jääb samaks, 2.3kg, staatiline vool 35A. Võid proovida küll.
14x6 EI ole sama kui 13x7. 14x6'ga on staatiline tõmme 2.7kg, aga staatiline vool on 57A! Max võimalik kiirus samas 82km/h, see võib väheks jääda, aga voolu tõttu võib mootor kiirelt maha põleda.
Proppide efektiivsus ja voolutarve sõltub teadagi tootjast ja propi tüübist, aga 14" proppi ei soovita Mentorile 4s akuga panna.
NB, see max võimalik kiirus näitab seda, kui kiirelt lennuk teoreetiliselt võiks lennata antud propiga täisgaasil otsejoones. Samas, mida lähemal lennuk sellele kiirusele on, seda väiksemat jõudu prop arendab, seega suure lauppinnaga lennukid jäävad sellest kaugele. Aga, kui ka max kiirus on väike, siis lennuk tõenäoliselt ei lenda üldse vastava propiga, kuna jõud kaob ära, enne kui lennuk oma sobiva lennukiiruse kätte saab.
cbjuss wrote:Raha säästmise huvides proovi plaaneri klapitavat proppi.Oma kogemusest tean,et kõhule maandudes on circa iga kolmas maandumine katkine prop.
Jah aga mul sellel mentoril suht lai nina ,ega see klapitaval kuhugi ennast klappida väga pole.
kusjuures,see mootor on sul ka mentori jaoks tsipa overkill,sobiv oleks panna 12x6,5 klappiv ja võimalusel ka mingi 3542 suurusega 1000 pööret per volt,igal juhul säästad propi,kuna ta siiski klapib mingil moel,olenemata nina kujust. samuti on mentorile kolmest purgist enam kui küll.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Ervin2 wrote:kusjuures,see mootor on sul ka mentori jaoks tsipa overkill,sobiv oleks panna 12x6,5 klappiv ja võimalusel ka mingi 3542 suurusega 1000 pööret per volt,igal juhul säästad propi,kuna ta siiski klapib mingil moel,olenemata nina kujust. samuti on mentorile kolmest purgist enam kui küll.
Ervin2 wrote:kusjuures,see mootor on sul ka mentori jaoks tsipa overkill,sobiv oleks panna 12x6,5 klappiv ja võimalusel ka mingi 3542 suurusega 1000 pööret per volt,igal juhul säästad propi,kuna ta siiski klapib mingil moel,olenemata nina kujust. samuti on mentorile kolmest purgist enam kui küll.
Ega kellelgi pole juhuslikult Robbe esci programmeerijat korraks laenata ,tahaks piduri peale panna mootorile. Kangidega progemist loen hetkel aga midagi lihtsat seal pole
Muideks väga lihtne ja hea vahend,mis aitab mootorit ja proppi ja akut suht õieti valida on - Drive calculator.
Hea vabavaraline programm,lihtne ja arusaadav.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
no olen seda korduvalt proovinud ja no ei saa ma sinna neid andmeid sisse ,ma ei saa aru miks see nende enda databaas nii väike on ja seal polr robbet peaaegu üldse.
Alati on võimalik leida miski Robbe analoog - ligilähedaselt samade näitajatega teise tootja mootor,aku ja mis iganes,programm annab siiski enamvähem õige juhtniidi kätte,lõplik proovimine toimub ikka reaalses olukorras,kasutades wattmeetrit,mis on ikka vägagi suureks abiks,siis selline vidin http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... p_(Ver._2)
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
JÄRVA-JAANIS ANTUL mõõdeti mentoril radariga 116kmh .Ei ole see mingi eriline kiirus ka sellele lennukile. Õhus juhitav tundub ta aga juba 20kmh juures .