Kyosho Messerschmitt-Anatoli BF109

Kõigest mis teiste alateemade alla ei mahu
Post Reply
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Kyosho Messerschmitt-Anatoli BF109

Post by Marek »

Tere

Kiidan veidi ühte uut sõjalindu, mis eile õhtul Piibel esimese lennu tegi.
Umbes pool aastat tagasi tellis Anatoli endale Saksamaalt Kyosho Messerschmitt´i ( http://shop.lindinger.at/product_info.p ... s_id=71970 ), mida hakkas hoolikalt modifitseerima. Esiteks lasi oma pojal (kes vist tegija kunstnik ja kehamaalingute joonistaja) kujundada ja joonistada piloodi ülakeha ja näo koos kõige juurdekuuluvaga - ja seda mitte mingi suvalise piloodi vaid päris elus lennanud piloodi järgi, kes kunagi sama kerenumbriga lennukit piloteeris. Andmed ja pildid leidis muidugi internetist ja tulemus on super.
Seejärel lisas ta lennukile kuulipildujad, mis on tehtud väga hoolikalt ja lähedalt vaadates näeb isegi jahutusavasid raua ümber.
Järgmine töö oli tulede lisamine, mille idee andsin talle vist mina. Ta proovis mitmeid erinevaid variante kuidas valgus võimalikult väikese energiakuluga (ehk siis väiksemate akudega - kaaluga) võimalikult särama lüüa. Lõpuks oli kõige parem variant LED pirni kasutamine matiks nühitud pleksiklaasi taolise klaasijas aine sees. Ma peast ei teagi kuidas seda nimetatakse (orgaaniline klaas???). Seda on suht kerge töödelada. Poleerides muutub läbipaistvaks nagu klaas. Alguses prooviski läbipaistvat laternat aga siis hajus LEDi valgus ainult ühte suunda. Super efekti andis hoopis laterna matiks nühkimine. Nüüd lendabki lennuk navigatsioonituledega (roheline, punane ja sabas valge - tüüri peal: tehke järgi!).
Loomulikult ei puudu lennukil sissetõmmatav telik. See oli juba alguses lennukiga kaasas ja töötab super hästi. Oli küll vaja veidi siit-sealt muudatusi teha, et nt rattad paremini rattakoobastesse mahuks jne aga see on ju loomulik. Rattaid liigutab tavaline HiTec retract-servo ja teeb seda super hästi - ainuke töötav variant mida mina näinud olen siiani.
Lisaks kõigele sellele arvas Anatoli, et standardsest kütusepaagist jääb talle väheseks ja ega sõjalinnud ei lenda ju mingi plastikust paagiga, mis on vaenlase kuulidele kerge saak ning otsustaski ise kütusepaagi teha: suurema ja metallist :p
Nagu sellest veel vähe oleks otsustas aviokonstruktor aretada lennukile ka flapsid, mis ju päris lennukil täitsa olemas, kuid antud mudelil puudusid. Kuna tiibasid lõikama hakata ei tahtnud, siis on tal kasutusel Spitfire tüüpi flapsid, ehk tiiva tagumise osa nurk ei muutu. Liigub vaid lisa klapp tiiva taga osas ja moodustab lisa tõstejõu tootmiseks nurga + klapi ja tiiva vahele jääv ava (kui flapsid on sisselülitatud) tekitavad lennuki tiiva taha turbulentsi, mis vähendab lennuki kiirust oluliselt, ehk siis pidur kah olemas. Päris Messeril on tegelt sama põhimõte, kuid liigub kogu tiiva tagumine osa ja seal on see ava radikate jahutuseks.
Loomulikult on lennukil 4 taktiline mootor ja 3 labaga propeller.

Kindlasti unustasin midagi veel lisamata aga põhiline on vast kirjas.

Peale kogu seda modifikatsiooni olin väga mures lennukaalu pärast - nt flapsid on puhtast metallist juba ja lisavad oma 200 g kaalule kuus 2 micro servoga. Metallist kütusepaak! Lisa toide tuledele :s jne jne jne.
Kogu ürituse päästis kindlasti õigesse kohta aetud raskuskese, mis aeti paigale lennuki nööril rippudes.

Eile õhtul võtsime siis julguse kokku ja tõstsime selle tanki õhku. Ma olen ennegi lennukite esmalende teinud, kuid seekord olin jälle üle pika aja ka mina mures.
Mis siis ikka. Anatoli viskas suitsu juba ette ja jäi raja äärde ootama. Teda julgustas Vladimir ja minu veidi teeseldud rahustav muie tema suunas. Egas midagi, tüüride kontroll (5 korda), mootori kontroll (3 korda - enne seda tund aega timmimist) ja valmis stardiks. Gaas sujuvalt põhja, pöördetüüriga veidi mängimist ja juba tõusiski saba, siis paar popsatust kummidega asfaltil ja juba ta kerkiski. Esimesel paaril lennusekundil sain aru, et kõik on super. Kuna raskuskese oli paigas, siis ei pidanud ma kordagi kõrgustüüri trimmima. Peale mõnda tiiru ja eleronide trimmimist vasakule-paremale sain lennuki väga stabiilselt lendama. Alles nüüd julgesin teliku sisse tõmmata ja flapse katsetada. Kõik töötas õlitatult. Järgmine etapp oli maandumine. 3 korda tuletati mulle meelde, et ma ikka teliku välja laseks :) Õhtuhämaruses ei näinud ju ka hästi, kas telik all või ei. Puldil oli nupp igastahes gear down asendis ja kui lennuk 50 m lähedsues oli siis sai ka visuaalse tõestuse. Egas midagi jätkasin laskumist ja täpselt meie ees puutusid rattad maad ja nii nagu peab, ikka esimesd rattad alguses ja siis kuskil 30 m pärast tagumised rattad. Peale maandumist valitses üldine kergendus.

Õnnitlused Anatolile super lennuki modifitseerimise eest veel paremaks lennukiks!

Peale esimest lendu tõusime kohe veel õhku ja siis sai Anatoli juba ise oma lindu juhtida.

Super õhtu!

Küsimused teretulnud!
User avatar
silver
Posts: 185
Joined: Fri Nov 16, 2007 13:37
Location: Värska

Post by silver »

Minupoolsed ônnitlused.
53 401 449
Kopter: T-Rex 450 Sport , Mini Titan E325
Raadio: Spektrum DX6i 2,4GHz
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

Image
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

Väheke videomaterjali ka:
http://www.youtube.com/watch?v=nv0RHYsx1qE

PS!!! Lennuk kaalub hirmuäratavad 3.7 kg :shock: aga lendab suurepäraselt. (veidi üle poole paagiga kaal)
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

WaveOsScope (ligikaudsetel) andmetel oli tippkiiruseks 125km/h.
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

Teadmiseks

Anatolil on käsil uus projekt: I-16 Polikarpov

Suurus 40

Image
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

See oma olemuselt suht sarnane BEE GEE'ga,st. lühike ja paks kere,väikesed kandepinnad, lendajana suht keeruline mudel.

Meil oli mingi aeg Koljaga platsil väike arutelu vene lennukite hingeelust ja üldse.Kolja arvas kindlalt teadvat,et vene sõjalennukitest kõlbaks kopeerida vaid IL-2 ja mõned uuemad spordikad Jak ja Su,mida ongi juba tehtud.

Iseenesest ag superprojekt,sest masin on selline sõjakas ja mis seal salata,enemus vene teise ilmasõja masinatest olid suht ilusa joonega,nii ka see.

Polikarpovi lennukid on mulle kogu aja väga sümpaatsed olnud,juba alates PO-2'st peale,I seeria jäigi selle mehe tipuks,kes teab milliseid masinaid temalt oleks veel tulnud,aga 1944 suri ta ära ja kogu tema bürood määrati juhtima järgmine andekas mees Lavotškin,aga see on juba teine jutt.

Mulle meeldib samast sarjast I-153 "Tšaika",biplan teadagi,olen heietanud mõtteid,aga väga keeruline,üks keerukamaid konstruktsioone,aga hirmus ilus.

Kes teab ehk võtan kunagi ka ette.

Image
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

Hakkab looma:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Üks telikutest ootab veel retract servot ja 15 cc Tiger on ka veel tähtsamatest juppidest puudu.
seriff
Posts: 737
Joined: Wed Dec 19, 2007 22:16
Location: Põlvamaa

Post by seriff »

hei.
kugel selle masinaga lood on??
53457079



Ridali lennuklubi.
User avatar
Raits
Posts: 560
Joined: Thu Aug 31, 2006 18:39
Location: Keila

Post by Raits »

See info jõudis kohale Mareki kaudu,kui ta jälle Anatolit külastab saame jälle midagi teada.
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

Hetkel käib töö telikukatetega, mis tulevad eriti magusad ;) Kes teab kuidas avanes I-16 telik, see teab mida mõtlen :p
Kristoka
Posts: 328
Joined: Fri Nov 03, 2006 17:53
Location: Tallinn

Post by Kristoka »

Kes ei tea, sellele võiks Marek öelda .
Kristo
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

Ma ütlen parem seda, et siinmail on ühe vägeva lennukiehitaja käte vahel valmimas is-1 mudel ja kes teab kuidas töötab selle lennuki teliku ja lisatiiva mehhanism, võib juba ettearvata, kui lahe asi sellest saab ;) Ehitab seda Artur, kellel kunagi oli Kuno Pittsi sarnane aga pisut suurem mudel. Artur ja Anatoli ehitavad lennukid sarnaselt, ehk siis enamjaolt balsast, mis on kaetud mingi erilise riidega, mis värvitakse ja lihvitakse ja veelkord värvitakse. Sellega saab hea tugevuse ja väldib läiget, mis tekib kui kaetakse lennukit kilega. Üritan millalgi pilte üles riputada. Esmalennud peaks mõlemal lennukil toimuma kevadel. Samale ajale võiks rihtida mingi koopiamudelite kokkutuleku ;)

PS! Netist leiab mõlema lennuki kohta infi, kuigi jah, is-1 kohta suht vähe.
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

PS! Netist leiab mõlema lennuki kohta infi, kuigi jah, is-1 kohta suht vähe
tundub väga kummaline konseptsioon olevat,kuigi huvitav.Kuidas küll mudelil see tiibade kokku ja lahtivoltimine saab toimuma,on väga põnev.See oleks nagu muudetava noolsusega tiiva idee omaaegses kuues.Ega vist mujal maailmas sellise asja peale keegi mõelnud ole?
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

täitsa toimib muide, oma silmaga nägin ;) Loodan varsti pilte teha ja seda rõõmu teiega jagada.
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

täitsa toimib muide, oma silmaga nägin
seda siis maa peal?
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

jep, lennuk ju veel velmimas, aga mehhaanika täitsa toimib ja olen kindel et ka õhus :)
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

Täitsa põnev - mismoodi lennuk käitub õhus üleminekul biplaanist monoplaaniks ja vastupidi,ilmselt esimene lend saab väga närvekõditav olema.
User avatar
titan
Posts: 981
Joined: Fri May 15, 2009 17:10
Contact:

Post by titan »

Mis sellest IS-1-st on saanud?
Raptor X50/Airwolf/Mi-24 Hint/Agusta 109/AH-1 Cobra/T-28 Trojan
don`t fly faste then yours angel can fly!
Post Reply