Tõenäoliselt on tegu kogu raadioteel mudelimaailma suurima+kaalukaima võistlusega. Iga kahe aasta tagant korraldatakse MM, et iga kontinendi ja riigi kiireimad sõitjad saaksid välja selgitada parima. Toimumisaeg 7.-14. november.
Raja ülevaade eelmise maailmameistri Atsushi Hara poolt - http://www.youtube.com/watch?v=1jUVgATvBaI
See kord on toimumiskohaks Pattaya, Taimaal. Kõik kiidavad, kogu rajakompleks koos erinevate rajatistega on uskumatu. Miks? Sest tööjõud on väga odav!
- umbes 180 võistlejat (kohtade arv on piiratud)
- KÕIK maailma kiireimad mehed on kohal: Drake, Truhe, Tebo, Savoya, Y. Agoin, J. Aigoin, Hara, King, Bayer, meie soome-sõber JQ, mitmed britid ja paljud teised mitte-staarid
- rada on väga julm autodele. Paljud tootjad on ehitanud alumiiniumist põhjaplaadile terasest kaitseplaadid
- rada on väga keeruline! MM-tiitli pretendendid on rajal käinud harjutamas 2-3 korral enne võistlust. Jah, Pattayal 2-3 korda trenni tegemas käidud. Suurm tiitlipretendent väitis, et leidis trennis hea sõidurütmi 300 ringi läbimisel. Üks ring ~45s. Palju õnne kõigile mitte-tehase-sõitjale, kes on rajal esimest korda.
- palju uusi tooteid erinevatelt firmadelt
- mitu uut rehvi, mis on tehtud spetsiaalselt selle raja jaoks
- vähemalt 3 kohta, kust võistlustest hea ülevaade saada:
+ www.neobuggy.net
+ events.redrc.net
+ liverc.rccars.com - otseülekanne, videointervjuud jms
Walkaround raja ümbruses - http://vimeo.com/16645961
Heat 1, Round 1 - http://vimeo.com/16645364
Siin soomlase JQ enda disainitud auto, mis peale mitme aastast arendamist ja erinevaid koostöömuresid aasiaga läheb lõpuks tootmisesse! Auto on hetkel A Main Hobbies kõige müüdum RC-auto. Väike infokild lisaks - kõik JQ kered (ka reklaam-materjalide omad!) on värvitud eestlase Tanel Torgeri poolt, ka see siin pildil olev:
http://www.youtube.com/watch?v=68KQyASM1Qo
1:8 buggy MM Pattayal
1:8 buggy MM Pattayal
Last edited by lauri on Fri Nov 12, 2010 1:39, edited 1 time in total.
Lauri Laidna - www.pistik.com
MM-võistlused täies hoos. Seni on olnud igal võistlejal kaks sõitu päevas a 10minutit. 6-st kvalifikatsiooni ringist 4 sõidetud ja top 20 näeb välja selline:
20 st hetkel parimast - 11 erinevat autotootjat, 10 mootorit Novarossi toodetud (Novarossi ja RB), 5 mootorit OS (OS ja Ninja), 4 rehvitootjat teistest edukamad (Proline, AKA, JConcepts, Losi). Ameeriklaste, brittide ja prantslaste järel edukad soomlased.
Siin valitseva maailmameistri Hara intervjuu. NB! Taustal hooldab autot tehasepalgaline isiklik 24/7/365 mehhaanik. See oli Hara nõudmiseks, et ta ka 1:8 buggy klassis võistlema hakkaks. Varem sõitis peamiselt onroad klasse väga edukalt. http://www.youtube.com/watch?v=Z3YRHVBBP9Y
Siin ka üks Adam Drake'i intervjuu. Tegu tõenäoliselt maailma nimekaima sõitjaga. http://www.youtube.com/watch?v=4gjsVNteKbg
Kiire tankimine kestab 2-3 sekundit + boksitee läbimiseks mõni sekund
20 st hetkel parimast - 11 erinevat autotootjat, 10 mootorit Novarossi toodetud (Novarossi ja RB), 5 mootorit OS (OS ja Ninja), 4 rehvitootjat teistest edukamad (Proline, AKA, JConcepts, Losi). Ameeriklaste, brittide ja prantslaste järel edukad soomlased.
Siin valitseva maailmameistri Hara intervjuu. NB! Taustal hooldab autot tehasepalgaline isiklik 24/7/365 mehhaanik. See oli Hara nõudmiseks, et ta ka 1:8 buggy klassis võistlema hakkaks. Varem sõitis peamiselt onroad klasse väga edukalt. http://www.youtube.com/watch?v=Z3YRHVBBP9Y
Siin ka üks Adam Drake'i intervjuu. Tegu tõenäoliselt maailma nimekaima sõitjaga. http://www.youtube.com/watch?v=4gjsVNteKbg
Kiire tankimine kestab 2-3 sekundit + boksitee läbimiseks mõni sekund
Lauri Laidna - www.pistik.com
Kvalifikatsioon sai paar utndi tagasi läbi. Esikohal (Top Qualifier) ameeriklane Jared Tebo: http://www.youtube.com/v/aJEzPyP_cL0
... ja marketingiveskid on väsimatud, juba on mootoritootjal suured reklaamid väljas http://www.teamorion.com/home
... ja marketingiveskid on väsimatud, juba on mootoritootjal suured reklaamid väljas http://www.teamorion.com/home
Lauri Laidna - www.pistik.com
Täna oli Pattayal madalamate tõusufinaalide päev. Tagantjärgi oleks ehk mõistlik tutvustada offroad võistluste VÄGA HEAD võistlus-süsteemi.
Suured võistlused algavad vabatrenniga, tavaliselt 2 x 10 minutit. Ajavõttu reeglina pole, vaba rada, sõidetakse ettemääratud gruppides. Järgnevad ajavõtuga trennid, näiteks 2 x 10 minutut. Ajavõtuga trennide tulemuste põhjal koostatakse kvalifikatsiooni grupid. Seetõttu on oluline ajavõtuga trennis mõistlik tulemus kirja saada, et ei satuks väga aeglaste meestega ühte gruppi. Tulemust võidakse arvestada 3 parima järjestikuse ringi alusel, 10 minutise tööaja viimase 5 minuti põhjal jne. Euroopa meistrikatel on ajavõtuga trenni järel veel üks sõit, kus rajale minnakse uute gruppidega. Piloot harjub teiste sõitjatega, kellega järgmised kvalifikatsioonid tihedalt rajal koos sõidetakse. Saab harjuda uue puki asukohaga, sest sõitma peab ettemääratud kohal 1-12 jne.
Järgnevad kvalifikatsioonid. Tavaliselt 10 minutit. Enamasti korra ka tangitakse, mõni suudab 10 minutit ka tankimata ära sõita. Sõltub sõidustuulist, mootorist, rajast. Sõidetakse näiteks 6 raundi millest 4 parimat arvesse. Kuni 15 gruppi sõitjaid ja gruppide sõidujärjestust tõstetakse ümber, et kõigil oleks võrdsed tingimused. Raundi lõppjärjestuse järgi jagatakse punkte. See tähendab, et sõidetakse enamvähem võrdsetes tingimustes. Näiteks kui teisel kvalifikatsiooni päeval sajab vihma ja rada on märg, siis on see sama kõigile.
Kvalifikatsioon on üldise tulemuse suhtes VÄGA oluline. Keegi otse finaali kvalifitseeruda ei saa. Finaalid sõidetakse nö kahepoolse "christmas tree" süsteemi järgi. Kvalifikatsiooni paremusjärjekorra paaritud kohad A-poolde ja paaris kohad B-poolde. Tõusufinaalide pikkus on tavaliselt 15-20 minutit, poolfinaal 30 minutit.
8+8 parimat kvalifitseeruvad 1/2 finaalidesse
8+8 järgmist kvalifitseeruvad 1/4 finaalidesse
8+8 järgmist kvalifitseeruvad 1/8 finaalidesse
jne
Finaale hakatakse sõitma madalamast otsast, näiteks 1/2048 finaalist alates. Iga finaali 4 parimat tõusevad kõrgemasse finaali. Nii on võimalik ka kõige viimasena kvalifitseerudes võistlus ära võita! Kuigi see on suhteliselt ebareaalne, sest sõitma peab kokku mitu-mitu-mitu tundi ja koguaeg 4 parima hulka tulema.
Näiteks kvalifitseerudes 35. kohale tuleb sõita 1/8 A finaalis, startides 2. kohalt. Võites selle finaali tõused 1/4 A finaali, startides seal 9. kohalt. Võites selle finaali tõused 1/2 A finaali, startides seal 9. kohalt. Võites 1/2 A finaali, stardid peafinaalis esimeselt kohalt (juhul kui sul oli ka parim aeg kokkuvõttes).
Mõlemast 1/2 finaalist saab nüüd finaali 6 sõitjat ehk tõusevad 6 parimat nii A- kui B-poolest. Finaali pikkus on 45 või 60 minutit.
Selliste reeglite puhul on õnne osakaalu vähendatud tublisti. Ainult finaalides ei tohi midagi autoga juhtuda. Otse poolfinaali kvalifitseerunutel siis tuleb muretult läbida 30min poolfinaal + 60 min finaal.
Suured võistlused algavad vabatrenniga, tavaliselt 2 x 10 minutit. Ajavõttu reeglina pole, vaba rada, sõidetakse ettemääratud gruppides. Järgnevad ajavõtuga trennid, näiteks 2 x 10 minutut. Ajavõtuga trennide tulemuste põhjal koostatakse kvalifikatsiooni grupid. Seetõttu on oluline ajavõtuga trennis mõistlik tulemus kirja saada, et ei satuks väga aeglaste meestega ühte gruppi. Tulemust võidakse arvestada 3 parima järjestikuse ringi alusel, 10 minutise tööaja viimase 5 minuti põhjal jne. Euroopa meistrikatel on ajavõtuga trenni järel veel üks sõit, kus rajale minnakse uute gruppidega. Piloot harjub teiste sõitjatega, kellega järgmised kvalifikatsioonid tihedalt rajal koos sõidetakse. Saab harjuda uue puki asukohaga, sest sõitma peab ettemääratud kohal 1-12 jne.
Järgnevad kvalifikatsioonid. Tavaliselt 10 minutit. Enamasti korra ka tangitakse, mõni suudab 10 minutit ka tankimata ära sõita. Sõltub sõidustuulist, mootorist, rajast. Sõidetakse näiteks 6 raundi millest 4 parimat arvesse. Kuni 15 gruppi sõitjaid ja gruppide sõidujärjestust tõstetakse ümber, et kõigil oleks võrdsed tingimused. Raundi lõppjärjestuse järgi jagatakse punkte. See tähendab, et sõidetakse enamvähem võrdsetes tingimustes. Näiteks kui teisel kvalifikatsiooni päeval sajab vihma ja rada on märg, siis on see sama kõigile.
Kvalifikatsioon on üldise tulemuse suhtes VÄGA oluline. Keegi otse finaali kvalifitseeruda ei saa. Finaalid sõidetakse nö kahepoolse "christmas tree" süsteemi järgi. Kvalifikatsiooni paremusjärjekorra paaritud kohad A-poolde ja paaris kohad B-poolde. Tõusufinaalide pikkus on tavaliselt 15-20 minutit, poolfinaal 30 minutit.
8+8 parimat kvalifitseeruvad 1/2 finaalidesse
8+8 järgmist kvalifitseeruvad 1/4 finaalidesse
8+8 järgmist kvalifitseeruvad 1/8 finaalidesse
jne
Finaale hakatakse sõitma madalamast otsast, näiteks 1/2048 finaalist alates. Iga finaali 4 parimat tõusevad kõrgemasse finaali. Nii on võimalik ka kõige viimasena kvalifitseerudes võistlus ära võita! Kuigi see on suhteliselt ebareaalne, sest sõitma peab kokku mitu-mitu-mitu tundi ja koguaeg 4 parima hulka tulema.
Näiteks kvalifitseerudes 35. kohale tuleb sõita 1/8 A finaalis, startides 2. kohalt. Võites selle finaali tõused 1/4 A finaali, startides seal 9. kohalt. Võites selle finaali tõused 1/2 A finaali, startides seal 9. kohalt. Võites 1/2 A finaali, stardid peafinaalis esimeselt kohalt (juhul kui sul oli ka parim aeg kokkuvõttes).
Mõlemast 1/2 finaalist saab nüüd finaali 6 sõitjat ehk tõusevad 6 parimat nii A- kui B-poolest. Finaali pikkus on 45 või 60 minutit.
Selliste reeglite puhul on õnne osakaalu vähendatud tublisti. Ainult finaalides ei tohi midagi autoga juhtuda. Otse poolfinaali kvalifitseerunutel siis tuleb muretult läbida 30min poolfinaal + 60 min finaal.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Veidi statistikat ka...
MM kavalifikatsiooni top 16 vanused:
Tebo - 23
Hara - 30
Drake - 31
Maifield - 24
Fisher -22-25
King -23
Savoya -23
Cav - 24
Matias - 28?
Truhe - 27
Tessmann - 17
Bloomfield - 21
Aigoin - 30
Kortz - 33
Neumann ~20
Wheeler - 25
Võistlustel osalejate auto- ja mootoritootjad:
Aparatuuridest on enamik Futaba, Sanwa/Airtronics, KO Propo, Spektrum. Eestis sõidetakse peamiselt RB ja OS mootoritega, ka mõni Novarossi, Reedy. Autotootjatest on Eesti radadel peamiselt Xray, Associated, Hobao, Losi. Tegelikult suudab kiire sõitja mistahes tootja autoga edukas olla.
MM kavalifikatsiooni top 16 vanused:
Tebo - 23
Hara - 30
Drake - 31
Maifield - 24
Fisher -22-25
King -23
Savoya -23
Cav - 24
Matias - 28?
Truhe - 27
Tessmann - 17
Bloomfield - 21
Aigoin - 30
Kortz - 33
Neumann ~20
Wheeler - 25
Võistlustel osalejate auto- ja mootoritootjad:
Aparatuuridest on enamik Futaba, Sanwa/Airtronics, KO Propo, Spektrum. Eestis sõidetakse peamiselt RB ja OS mootoritega, ka mõni Novarossi, Reedy. Autotootjatest on Eesti radadel peamiselt Xray, Associated, Hobao, Losi. Tegelikult suudab kiire sõitja mistahes tootja autoga edukas olla.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Ja pika nädala kokkuvõtte teeb see video - http://www.youtube.com/watch?v=_cIl4wgELdM RC Live otseülekannet vaatas üle 5000 inimese. Uskumatult pingeline sõit peamiselt 4 piloodi vahel. 2 neist kohtasid tehnilisi muresid. Lõpuks jäi King ja Hara. 60 minutise sõidu ja korduvalt vahetunud esikoha järel lahutas mehi 2 sekundit. Esimest back-to-back MM tiitlist jäi Haral vaid nii vähe puudu.
[/list]
[/list]
Lauri Laidna - www.pistik.com