Slot cars
-
- Posts: 12
- Joined: Sat Feb 13, 2010 17:06
- Location: Tallinn
Slot cars
Huvitab, et kas eestis tegeldakse veel nende rajamudelitega, mis vineerist rajal vao sees ringe sõidavad? Kuidas seda Slot Car värki üldse Eesti keeles nimetatakse? Kas kuskil on veel neid radasid alles, kasutuses, müügis, vms?
Ikka tegeletakse > http://www.modelcar.ee/30.php
Fast Hobbies - Mudelipood internetis
Pärnu mudelipood - Lao tn 10-5, Pärnus
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu
Pärnu mudelipood - Lao tn 10-5, Pärnus
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu
Tegeletakse ja päris kõval tasemel. Kui modelcar.ee 'st uurid, siis näed, et võistlustel kümneid osalejaid väga paljudes klassides. Käiakse minuteada ka EM-idel ja MM-idel.
Juhtrajamudelid Kaiar Tammeleht GSM 50 11 216 - võta kõne
Juhtrajamudelid Kaiar Tammeleht GSM 50 11 216 - võta kõne
Lauri Laidna - www.pistik.com
-
- Posts: 12
- Joined: Sat Feb 13, 2010 17:06
- Location: Tallinn
Juhtrada, loomulikult. Huvitaks kas kellelgi on sellist rada kasutatult, soodsalt koos autode, pultide (2või rohkem) ja muu vajalikuga müügiks pakkuda? Huvitaks ka plastmassradade kitid, soovitavalt siis mitte kõige lastekamad muidugi. Vahetusena hea meelega pakuks midagi siit: http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=3725
Trassimudelid
Kirjutatud on...esimene trass ehitatud Nõmme PM-s 70-ndate keskel jne.
Kas lugupeetud trassimudelistide " pealikutel"on selle raja ja selle ala algusaastate kohta eestis näiteks pildimaterjali või muud infot ?Kas radasid ehitati ka mujal peale Tallinna , Nõmme? Veel huvitaks, kes esindasid ENSV-d üleliidulistel trassimudelitevõistlustel 1974 , mis toimusid Vorkutas?
Endine ringijuht Viljandist.
Kas lugupeetud trassimudelistide " pealikutel"on selle raja ja selle ala algusaastate kohta eestis näiteks pildimaterjali või muud infot ?Kas radasid ehitati ka mujal peale Tallinna , Nõmme? Veel huvitaks, kes esindasid ENSV-d üleliidulistel trassimudelitevõistlustel 1974 , mis toimusid Vorkutas?
Endine ringijuht Viljandist.
Tervitustega Veteran.
Trassimudelid.
Trassipiloodid, äratus! Kas tõesti pole millestki pajatada? asi ei tohiks ju nii igav olla.
Kui kedagi huvitab, siis mul oleks mingit materjali pakkuda...edaspidi.
Enno Öövel.
Kui kedagi huvitab, siis mul oleks mingit materjali pakkuda...edaspidi.
Enno Öövel.
Tervitustega Veteran.
Trassimudelid.
Nagu lubasin, avaldan siin mõningad ajaloolised ja unustusehõlma kaotatud faktid trassimudelismi algusest eestis.
Millegipärast on trassimudelismi alguse au omistatud Nõmme mudelistidele eesotsas nende õpetaja hr. Rannale. Ning algusaastateks on pakutud 70-ndate keskpaik. Nii see vast oligi, kuid austatud ajaloolise tõe kirjapanejad eesti trassimudelismi tutvustavas eessõnas peaksid sinna teatud paranduse tegema, sest esimesel trassil algasid proovisõidud juba 1972. a.Viljandi Pioneeride Majas. Raja pikkus oli 12 m, mis aasta hiljem pikendati 16 meetriseks.
Selline see siis oli
Millegipärast on trassimudelismi alguse au omistatud Nõmme mudelistidele eesotsas nende õpetaja hr. Rannale. Ning algusaastateks on pakutud 70-ndate keskpaik. Nii see vast oligi, kuid austatud ajaloolise tõe kirjapanejad eesti trassimudelismi tutvustavas eessõnas peaksid sinna teatud paranduse tegema, sest esimesel trassil algasid proovisõidud juba 1972. a.Viljandi Pioneeride Majas. Raja pikkus oli 12 m, mis aasta hiljem pikendati 16 meetriseks.
Selline see siis oli
Last edited by Veteran on Fri Apr 08, 2011 13:18, edited 1 time in total.
Tervitustega Veteran.
Trassimudelid.
Huvi trassi vastu oli suur.Rada valmis mudellennuringi toas ning suurem osa ruumist oli raja poolt hõivatud. Rada oli 3- realine ning nagu ülalpool märgitud, 12 meetrit pikk.Valmistasin esimese mudeli, mis oli varustatud 24 V lennuki pealt pärit mootoriga. 12 V pealt töötas ka ning sellise, esialgu ilma kereta sassiiga sõidud algasidki.
Vanemate mudellendurite seas algaski nüüd ümberspetsialiseerumine! Ehitati mudeleid, püstitati- ületati rajarekordeid, sõideti võidu.
Et vanema mudellennugrupi meisterdamise tase oli kõrge ja kogemusi piisavalt, ei olnud mingi probleem valmistada klaasplastukust negatiivses vormis mudelikeresid. Meie nõrgaks kohaks olid aga mootorid... Kasutasime Norma mikromootoreid, mis kaua ei kestnud. Neid tegime ka söeharjade peale ringi, ka uusi kollektoreid tegime, kuid see polnud ikkagi kauakestev mootor.Käiku läksid ka Pico saksaDV rongide mootorid, mis olid kvaliteetsemad. Ja siis sai Mati välismaa paki onult ja seal oli MURA mootor!
Kaua mudellennuringi töö häiritud olla raja tõttu ei saanud ning nii kolisime keldrikorrusele "oma" tuppa. Seal sai rada 4 m võrra pikendada ning kogu rada sai uue "asfaltkatte" mille segasime peenest liivast, kaseiinliimist ja mustast riidevärvist.
Käisin vahepeal Riias tutvumas nende rajaga. Gunars Dzenitis, Tehnikute Maja ringijuht , rääkis kõigest, mis huvitas ja kuna mul olid mudelid kaasas, proovisin nende rajal kiiremaid ringe teha.
Visiidi lõpptulemus oli, et Gunars leidis, et tuleks maha pidada sõpruskohtumine, mis leidiski aset 17. veebruaril 1974.
Vanemate mudellendurite seas algaski nüüd ümberspetsialiseerumine! Ehitati mudeleid, püstitati- ületati rajarekordeid, sõideti võidu.
Et vanema mudellennugrupi meisterdamise tase oli kõrge ja kogemusi piisavalt, ei olnud mingi probleem valmistada klaasplastukust negatiivses vormis mudelikeresid. Meie nõrgaks kohaks olid aga mootorid... Kasutasime Norma mikromootoreid, mis kaua ei kestnud. Neid tegime ka söeharjade peale ringi, ka uusi kollektoreid tegime, kuid see polnud ikkagi kauakestev mootor.Käiku läksid ka Pico saksaDV rongide mootorid, mis olid kvaliteetsemad. Ja siis sai Mati välismaa paki onult ja seal oli MURA mootor!
Kaua mudellennuringi töö häiritud olla raja tõttu ei saanud ning nii kolisime keldrikorrusele "oma" tuppa. Seal sai rada 4 m võrra pikendada ning kogu rada sai uue "asfaltkatte" mille segasime peenest liivast, kaseiinliimist ja mustast riidevärvist.
Käisin vahepeal Riias tutvumas nende rajaga. Gunars Dzenitis, Tehnikute Maja ringijuht , rääkis kõigest, mis huvitas ja kuna mul olid mudelid kaasas, proovisin nende rajal kiiremaid ringe teha.
Visiidi lõpptulemus oli, et Gunars leidis, et tuleks maha pidada sõpruskohtumine, mis leidiski aset 17. veebruaril 1974.
Tervitustega Veteran.
Trassimudelid
Viljandi trassist ja ringi tegevusest oli 74-ndal ka saade televisioonis. Varsti astus meiega kontakti ning ehitas trassi Harmi kool. Nendega pidasime ka mitmeid sõpruskohtumisi. Pealeselle ehitati televisioonis rada, mida kasutati Reklaamiklubi saates. Peab ütlema, et sealsed võidusõidud juhuslike pilootide vahel, kes esimest korda reostaati käes hoidsid jätsid ikka armetu mulje. Sama võis öelda kaamerameeste või nende võimaluste kohta...
Tervitustega Veteran.
-
- Posts: 1
- Joined: Tue Dec 06, 2011 16:36
Tervist!
Kas keegi teab, kust saab eestis osta juhtrajamudeleid? Netipoodidest leidsin ainult hobimaailm.ee, kuid seal pole mudelite kohta täpsemat infot ja fasthobbies.eu, kus müüakse ainult komplekte. Seega neist kohtadest ei tahaks väga tellida. Ehk teab keegi hoopis mõnda head kauplust, kus saaks enne ostu sooritamist aparaati reaalselt ka käes hoida? Igatahes kõik soovitused on teretulnud ning tänud juba ette ära.
Kas keegi teab, kust saab eestis osta juhtrajamudeleid? Netipoodidest leidsin ainult hobimaailm.ee, kuid seal pole mudelite kohta täpsemat infot ja fasthobbies.eu, kus müüakse ainult komplekte. Seega neist kohtadest ei tahaks väga tellida. Ehk teab keegi hoopis mõnda head kauplust, kus saaks enne ostu sooritamist aparaati reaalselt ka käes hoida? Igatahes kõik soovitused on teretulnud ning tänud juba ette ära.
Kuna uut teemat ei soovi teha siis õigem siit küsida. Meil on Klubis üles pandud rada ja õpitakse üsna usinalt. Selline pidev sõit teeb rehvid kuidagi libedaks(suht tolmuseks). Kas on midagi millega puhastada või määrida et pidamine paraneks. Muidugi ei tohi see kahjustada rada. Edaspidi kui areneme küsin jälle sama teema all. Sellel lehel http://www.modelcar.ee/30.php foorum puudub.
See kampoli ligu hakkab ju igale poole kleepuma. Kasutan seda trükiplaatide valmistamisel ja näen, et selle "määrimisomadused" ajapikku ei vähene.
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
Mina ostsin seda viimati ELFA poest aerosooli kujul aga vene ajal sai tehtud pintsliga pealekantavat varianti, lahustasin viiuli poogna määrimise kampoli tükikesed piirituses ära.prosper wrote:Kus kohast siis sellist määret saada. Kõlab kuidagi APTEEGI hõnguliselt.
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
Piirituse osas peab täpsustama kas joogi-söögi või tehniline Kui joogi siis kampoli asemel oleks vajalik hapukurk .
Kuulsin veel ,et peaks olema spets vedelik RoccalMare poes. Nii et pihustad peale ja lased kuivada ning anna minna. Uurin asja. Aga kampolit läheb ikka vaja . Ropka , kas ja kus oleks võimalik seda kätte saada?
Kuulsin veel ,et peaks olema spets vedelik RoccalMare poes. Nii et pihustad peale ja lased kuivada ning anna minna. Uurin asja. Aga kampolit läheb ikka vaja . Ropka , kas ja kus oleks võimalik seda kätte saada?