Vaidtiivale tuled
Vaidtiivale tuled
Sai siis vaidtiivale moned valgusdioodide ribad pandud, päris vägev näeb välja tuledes.
Elektrooniline lyliti on veel puudu selle ostan homme.
Moni pilt
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... =022_G_001
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... =023_G_001
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... =024_G_001
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d&id=068_G
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d&id=069_G
Elektrooniline lyliti on veel puudu selle ostan homme.
Moni pilt
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... =022_G_001
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... =023_G_001
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... =024_G_001
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d&id=068_G
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d&id=069_G
Päris õige tegevus panna tuled peale . Mul endal ka probleeme lennuki nägemisega mitte pimedas(ei lenda pimedas veel) vaid valgel ajal ka. Kaks põhjust- vastu eredat valgust ja valge lennukiga lennates olen puudust tundnud eraldusest. Ok ,muidugi võimalik tiivad värviliseks teha. Aga teine asi on endale vastu lennates kus kohati kaob taju. Marekil oma Mentoriga pole probleemi sest tal on "kotka silmad" (paljud on imestanud).
Mul endal on duubelsilmad.
Aga on ka juhuseid kus võistluste ajal on kaotatud mudel silmist(ja mitte mingid minimudelid vaid suuremad).
Palju need tuled ikka kaalu juurde teevad?
Aga äkki see mitte nägemine on vaid minu ja väga väheste probleem?
Mul endal on duubelsilmad.
Aga on ka juhuseid kus võistluste ajal on kaotatud mudel silmist(ja mitte mingid minimudelid vaid suuremad).
Palju need tuled ikka kaalu juurde teevad?
Aga äkki see mitte nägemine on vaid minu ja väga väheste probleem?
Selle kohta ütles üks soomlane Helicampil, kes Trex 500-ga päris head 3D-d tegi, et tema vaatab näppudega läbi puldi ja silmside polegi nii olulineAga äkki see mitte nägemine on vaid minu ja väga väheste probleem?
Sama võib olla ka Marekil, aga ta lihtsalt ei reeda seda
Raptor X50/Airwolf/Mi-24 Hint/Agusta 109/AH-1 Cobra/T-28 Trojan
don`t fly faste then yours angel can fly!
don`t fly faste then yours angel can fly!
Mul on endal ka mõned LED tulukesed Hiinast tulemas (loodetavasti jõuavad ka varsti kohale). Päris tihti olen jõudnud platsile juba siis kui hakkab vaikselt hämaraks minema. Kogu ümbrus ja kõik muu on veel hästi nähtav aga lennuk kipub "uduseks" minema, paari tulukesega peaks ehk natsa lennukõlbulikku aega juurde saama
Siin ei saa sassi ajada LEDe mis on tehtud valgusallikatesse või mis on dekoratiivseks elemendiks. Läätsedega dioodid on jah kitsa kiirega, mõni aga on mõeldud, et valgus hajuks sinnasamasse plastiktilka, ehk siis dekoratiivseks valgustäpiks.
Kus see oli siin see soomlaste eurolaulu demo depronlennukitega pimedas, ei saa öelda et midagi polnud näha.
samas on ka teine võimalus valgustada lennukit näiteks ribitiiva ja kere sisse
http://www.youtube.com/watch?v=0GwaFopTVps
Kus see oli siin see soomlaste eurolaulu demo depronlennukitega pimedas, ei saa öelda et midagi polnud näha.
samas on ka teine võimalus valgustada lennukit näiteks ribitiiva ja kere sisse
http://www.youtube.com/watch?v=0GwaFopTVps
kogun vanu vene lennukimootoreid
Mina panin lennukile tuled sedasi, et need valgustasid erinevaid osi, nt kere alt servast valgustati tiibu, tiibadelt jälle kere erinevaid osi, kiilult valgustati stabikat jne. Sedasi kulus lede vaid 10 kanti, kuid 3mm depronist lennuk lausa helendab!
2000 vesiliivakaga pinna matistamine aitas valgusvihku hajutada, seda läks vaja 30deg kiirgusnurgaga ledidele, suurematele polnud vaja.
2000 vesiliivakaga pinna matistamine aitas valgusvihku hajutada, seda läks vaja 30deg kiirgusnurgaga ledidele, suurematele polnud vaja.
Mis aga puutub "päeval nägemisse", siis kuna probleem kipub olema ainult teatud asendites julgeksin mina arvata, et kitsas nurk ei tarvitse isegi väga suureks probleemiks olla.
Kui tiiva esi- ja tagaserva ning kere külgedele (kitsa kere puhul) panna ilusti "risti" näitavad LED-id, siis peaks suurem probleem olema lahendatud. Seda muidugi eeldusel, et LED päevavalgusest heleda taeva taustal ikka näha jääb.
Päevane probleem tavaliselt ikka ennekõike sellest tekib, et lennuki siluett väga "kaheks kitsaks kriipsuks" kahaneb. Lisamugavuse annaks siis juurde erinevate "servade" erinevad värvid. Kui näed rohelist "triipu", siis tead, et lennuk täpselt sinu poole liigub; kui punast, siis kaugemale läeb.
Kui tiiva esi- ja tagaserva ning kere külgedele (kitsa kere puhul) panna ilusti "risti" näitavad LED-id, siis peaks suurem probleem olema lahendatud. Seda muidugi eeldusel, et LED päevavalgusest heleda taeva taustal ikka näha jääb.
Päevane probleem tavaliselt ikka ennekõike sellest tekib, et lennuki siluett väga "kaheks kitsaks kriipsuks" kahaneb. Lisamugavuse annaks siis juurde erinevate "servade" erinevad värvid. Kui näed rohelist "triipu", siis tead, et lennuk täpselt sinu poole liigub; kui punast, siis kaugemale läeb.
aga miks peab LEDidega jamama 300 meetri kauguselt
nii kaugelt on palja silmaga lennuki nägemine juba pingutust nõudev
sellist võimsust, mis nii kaugelt iga nurga alt nähtav oleks (ka päeval) õblukese lennuki selga ei istuta ju
võimsad dioodid tahavad juba jahutuskorpust saada ja nende energiakuluga just kaugele ei lenda, eriti elektrilennukid
hetkel on veel probleem, et momendil kasutatava tänavavalgustusposti otsas olev võimsus asendada valgusvõimsuselt vastava ledsüsteemiga, siis kogu see jurakas tuleb hulka raskem ja praegused metallkonstruktsioonid seda ei võimalda, eriti tuule käes kõlkumiseks.
nii kaugelt on palja silmaga lennuki nägemine juba pingutust nõudev
sellist võimsust, mis nii kaugelt iga nurga alt nähtav oleks (ka päeval) õblukese lennuki selga ei istuta ju
võimsad dioodid tahavad juba jahutuskorpust saada ja nende energiakuluga just kaugele ei lenda, eriti elektrilennukid
hetkel on veel probleem, et momendil kasutatava tänavavalgustusposti otsas olev võimsus asendada valgusvõimsuselt vastava ledsüsteemiga, siis kogu see jurakas tuleb hulka raskem ja praegused metallkonstruktsioonid seda ei võimalda, eriti tuule käes kõlkumiseks.
kogun vanu vene lennukimootoreid
Veel tuleb yhele lennukile laskumis tuled, need on teholedit. Teholedit juba olemas toimivad ideaalselt kui kaks ledi pölema panna on terve tuba valge.
Täpsemat infi saab kindlasti Mihkel.P-käest.
Driver on siis selline:
www.yeint.fi/index.php?main=64&productC ... =TEHOLEDIT
Ja teholedit sellised:
www.yeint.fi/index.php?main=64&productC ... =TEHOLEDIT
Täpsemat infi saab kindlasti Mihkel.P-käest.
Driver on siis selline:
www.yeint.fi/index.php?main=64&productC ... =TEHOLEDIT
Ja teholedit sellised:
www.yeint.fi/index.php?main=64&productC ... =TEHOLEDIT
Eesti rekord mootoriga F3-s on 21 tundi millegagi, maailma 33 tundi. Kui keegi soovib seda 33 tundi üle lasta tuleb öise nähtavuse probleem lahendada. Eestis on parimatel hetkedel pime aeg mõned tunnid, aga probleem ikkagi.Ropka wrote:aga miks peab LEDidega jamama 300 meetri kauguselt
Absoluutne kestvusrekord on tehtud plaaneriga:
http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=3375
Väga head lahendust probleemile siiani pole!
Aga ledid võib paigaldada niimoodi, et nad hoopis valgustavad lennukit, näiteks kere küljest suunatud tiiva pinnale ja selle peegeldust/valgustatust siis näed, siis on näiteks tiivad ülejäänud asjadest heledamad ja peaksid olema nähtavad. Võibolla ka sellele pinnale mingi helkurkile peale tõmmata, siis pole ju vaja et Ledi kiir sulle silma otse jõuaks.
Kestvuslend on teine asi, seal need ei ole valgustus iluasjaks.
Aga kuidas kestvuslendu lennatakse?
Kas ühe platsi peal edasi-tagasi, või ka mööda teed autoga kaasa sõites soodsamaid õhuvooludekohti otsides? äkki piisaks tiivaotste ja saba valgustamisega.
Ribitiiva puhul oleks võibolla hea jah valgustada tiib seestpoolt, juhul kui pole kaetud söega vms valgust varjava materjaliga. Kered on nagunii söest/klaasist, seal ehk aitaks saba valgustamisega tiiva otsast näiteks.
Lennuki enda valgustamine oleks ökonoomsem, kui lennuki pealt maale valguse saatmine suure nurga all.
Aga kuidas kestvuslendu lennatakse?
Kas ühe platsi peal edasi-tagasi, või ka mööda teed autoga kaasa sõites soodsamaid õhuvooludekohti otsides? äkki piisaks tiivaotste ja saba valgustamisega.
Ribitiiva puhul oleks võibolla hea jah valgustada tiib seestpoolt, juhul kui pole kaetud söega vms valgust varjava materjaliga. Kered on nagunii söest/klaasist, seal ehk aitaks saba valgustamisega tiiva otsast näiteks.
Lennuki enda valgustamine oleks ökonoomsem, kui lennuki pealt maale valguse saatmine suure nurga all.
kogun vanu vene lennukimootoreid
Aga kus nad selle sooritasid? Meist põhjapool, kus polaarpäev?Eesti rekord mootoriga F3-s on 21 tundi millegagi, maailma 33 tundi
Lõunapoole minnes on neil suveööd meie lumistest talveöödest veel pimedamad ju.
Sry, et OT!
Raptor X50/Airwolf/Mi-24 Hint/Agusta 109/AH-1 Cobra/T-28 Trojan
don`t fly faste then yours angel can fly!
don`t fly faste then yours angel can fly!
Ropkal oigus, mina näen, et see rohkem ilu asi (Ilu muidugi vaataja silmis)
Kopteri meestel voiks tugevad teholedit näitata kui palju akkus voolu on, nii ka lennuki meestel. Hiiumaal USA mehel oli Mustangil valgus dioodid, minuarust oli lihtsalt ilus vaadata ja vägev.
See ikkagi rohkem ilu asi, lendad ikkagi päeval voi vähe hämaras öhtul.
Kopteri meestel voiks tugevad teholedit näitata kui palju akkus voolu on, nii ka lennuki meestel. Hiiumaal USA mehel oli Mustangil valgus dioodid, minuarust oli lihtsalt ilus vaadata ja vägev.
See ikkagi rohkem ilu asi, lendad ikkagi päeval voi vähe hämaras öhtul.
Ma ka korra mõtlesin helkurribale aga sellega ju ka probleem et valgustub vist ainult siis kui teatud nurga alt valgus peale langeb. Siis lennutad ainult nii kui otsa ette halogeen,aku seljas . Päevaseks lennuks hakkan katsetama erinevate värvidega ja ööseks paistab see Ropka pakutud variant youtubest parim. Suvel lisandub Linnumäe lennupäevade kavva veel üks tegemine- ÖÖSEL LENNUTAMINE- Pange siis oma jõulupuud valmis ja kaamerad ka
Meenutades JUBA EELMISE AASTA helicampi, kus soomlased kahekesi öölendu tegid, ma nii ei väidaksMa ka korra mõtlesin helkurribale aga sellega ju ka probleem et valgustub vist ainult siis kui teatud nurga alt
Siin see on: http://www.vimeo.com/12838606 ja neil olid need lediribad kopteri külge liimitud.
Raptor X50/Airwolf/Mi-24 Hint/Agusta 109/AH-1 Cobra/T-28 Trojan
don`t fly faste then yours angel can fly!
don`t fly faste then yours angel can fly!
Kestvust tehakse mingil platsil, plaaneritega on tehtud mäeveerul. Eesti 21 tundi on tehtud Kollasest veidi edasi Sinisel platsil, kus viimastel aastatel on kasvanud vili. Siin mõned pildid ja ka lennust pimedas, kus ainus valgustus oli päikeseloojangupoolne heledam taevas. Seda päike ikkagi õrnalt valgustas:Aga kuidas kestvuslendu lennatakse? Kas ühe platsi peal edasi-tagasi, ... Aga kus nad selle sooritasid? Meist põhjapool, kus polaarpäev?
http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... 196&page=1
See oli aastal 2003 ja nüüdseks on kõik tehnoloogiad kõvasti arenenud.
Seepärast ongi katsetuste tulemused hetkel olemasolevate võimalustega huvitavad!
kas mitte labadele ka ei käi dioodid ja siis saab nendega töö ajal kasvõi mona lisat joonistada väikse elektroonika abigaprosper wrote:Jah LEDi riba on üks aga helkuriteip? Ilmselt labadel on helkur ja nii saaks ka lennukile sättida siis oleks küll lahe. Väga head mõtted .
kogun vanu vene lennukimootoreid
Labadeks on spets öölennulabad, millel omad akud ja valgusallikad ledide näol sees, ehk midagi sellist: http://www.espritmodel.com/index.asp?Pa ... odID=11184prosper wrote:Jah LEDi riba on üks aga helkuriteip? Ilmselt labadel on helkur ja nii saaks ka lennukile sättida siis oleks küll lahe. Väga head mõtted .
Raptor X50/Airwolf/Mi-24 Hint/Agusta 109/AH-1 Cobra/T-28 Trojan
don`t fly faste then yours angel can fly!
don`t fly faste then yours angel can fly!
LED ja ART ning Mona Lisa - Lennundusega vähe seotud aga huvitav ikka http://www.youtube.com/watch?v=D2FX9rviEhw
http://www.youtube.com/watch?v=U5t72Evp ... re=related
siin on küll asjast tekstiversioon, aga kuskil nägin pilte ka mis selle tehnoloogiaga tehti...
PS teema läheb väga eemale esimese postituse sisust, seega äkki poolitaks väheke?
edit: Siin see teema oligi. Mitmevärviline graafika oli siiski autovelgedel
http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=2474
siin on küll asjast tekstiversioon, aga kuskil nägin pilte ka mis selle tehnoloogiaga tehti...
PS teema läheb väga eemale esimese postituse sisust, seega äkki poolitaks väheke?
edit: Siin see teema oligi. Mitmevärviline graafika oli siiski autovelgedel
http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=2474
Last edited by Ropka on Tue Jan 04, 2011 11:16, edited 1 time in total.
kogun vanu vene lennukimootoreid