Mõned küsimused

Uued ja juba vastuse leidnud küsimused algajatele
Post Reply
v2ikehuviline
Posts: 1
Joined: Tue Jan 18, 2011 17:15

Mõned küsimused

Post by v2ikehuviline »

1. Kui sooviks pikalt lennata tuleks vaadata Nitro-mootoriga kopterit või turbiin? (el mootorid pidid üle kuumenema)
2. mis 4 rootori pluss on 2 rootori ees?
3. 2-3 kilo ülestõsmiseks peab olema turbiinmootoriga korter või on nii kõva elektrimootorit ka?
User avatar
Trex
Posts: 186
Joined: Mon Jan 11, 2010 22:20
Location: Harjumaa/Hüüru

Post by Trex »

Kui soovid pikalt lennata siis bensiinimootor.Kopter tõstab lisaks endale
veel ühe enda kaalu.Turbiin on kõige jänusem ja maksab hästi palju. :wink:
T-Rex 600; T-rex 700;
Futaba T10 CHG 2,4 G
User avatar
titan
Posts: 981
Joined: Fri May 15, 2009 17:10
Contact:

Post by titan »

Äkki räägid, et mis selle kopteriga teha tahad.
Kas niisama hobikorras lennutada, või mõni suurem eesmärk püstitatud.
Vastavalt sellele ka vastused.
Raptor X50/Airwolf/Mi-24 Hint/Agusta 109/AH-1 Cobra/T-28 Trojan
don`t fly faste then yours angel can fly!
User avatar
Kpe
Posts: 660
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:16
Location: Tallinn

Post by Kpe »

Minu visioon mootori tüübi valikust:
Nitromootor - harvemini lendajale, tossu ja müra armastajale :D
Elektrimootor - tihemini lendajale, eriti foto ja videotegijale, puhas ja kuivem tunne :D :D
Turbiin - skaalamudelid ja suure rahakotiga piloot
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Kust sul v2ikehuviline selline info pärineb? Üpris mööda kahjuks... tänapäeval elektrimootori vastu ei saa kuidagi - eelisteks võimsus, töökindlus, puhtus, kuivus, vaiksus. Bensiinimootori ainus eelis see, et saab lihtsalt kaua lendava kopteri, aga see on minu meelest ka ainus eelis.

4kopterid ja 6kopterid on tulnud et jääda. Eelmisel aastal tekkis mitu hästi toimivat lahendust. Põhiliseks eeliseks mehhaaniline lihtsus - 4kopteril on 8 liikuvat osa (kuullaagrid) ja see ongi kõik! Ei mingeid linke, rihmasid, servosid ega hammasrattaid. Saab panna kergelt kõrust hoidma, gps-i järgi waypointe läbima, koju tulema jne.
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
felch
Posts: 1462
Joined: Wed Apr 22, 2009 16:48
Location: Tallinn, Nõmme
Contact:

Post by felch »

Need on vist viletsad mootorid, mis üle kuumenevad. Harjadega mootorid näiteks, kasvõi odava hiina kopteri peal (Honey-Bee karbist-välja variandil oli ja pidas vastu umbes täpselt 7 minutit). TEgelikult saab ka harjadega mootoreid vastupidavamaks "treenida" aga siis ma neid nippe ei teadnud. Ja enam ei taha ka - brushlessiga on märksa puhtam/kuivem tunne :)
Sellised on minu multikopteritel (mitme rootoriga) ja ainult soojenevad lennu käigus.
Julgeks samuti soovitada multikopterit - hea lihtne ja odav. Vaata netist: neid tehakse lausa suvalistest puuroigastest ja lendavad vapustavalt hästi!!!
Lennuaeg ON probleem, minu 4-kopter tahab kiirema manöövri käigus kuni 48A ! Saan lennata max 7 minutit. Aga on ka paremaid, nt. GAUI mis kirjade järgi suudab (ideaaloludes ja konfiga) lennata isegi kuni 40 minutit! Kasuta Bluesmell omab säärast ja võib kinnitada või ümber lükata.
Multikopteri tõstejõud on ikka üüratu - katsete ajal pidi end peaaegu käest lahti väänama ja tõmbas propi otsaga käele pika veritseva kriimu. Pole küll proovinud aga arvatavasti saaks 1,5 kg maast lahti küll (kopter kaalub 1,2kg). Vahest ka rohkem. Kauaks, on iseasi.
Pole midagi paremat halvast ilmast !
User avatar
JT
Posts: 94
Joined: Wed May 17, 2006 12:04
Contact:

Re: Mõned küsimused

Post by JT »

Kui sooviks pikalt lennata tuleks vaadata Nitro-mootoriga kopterit või turbiin? (el mootorid pidid üle kuumenema)
Kui pikalt on pikalt? Kas 5 minutit, 50 minutit või 150 minutit?
User avatar
titan
Posts: 981
Joined: Fri May 15, 2009 17:10
Contact:

Post by titan »

lauri wrote: Üpris mööda kahjuks... tänapäeval elektrimootori vastu ei saa kuidagi
See on teema, mida suurte kopterite (T-rex-700) klassis Roman perfektselt valdab. Kopteri juures on ta proovinud kõike erinevaid võimalusi, aga suurtel kopteritel on regud ja mootorid tuld võtnud tal jah, kui tahad neid taevas ikka järsemalt liigutada.
Väiksematel selliseid probleeme muidugi pole - väga töökindlad.
Seega teemaalgataja peaks ikka oma idee ja vajaduse avaldama... :wink:
Raptor X50/Airwolf/Mi-24 Hint/Agusta 109/AH-1 Cobra/T-28 Trojan
don`t fly faste then yours angel can fly!
Bluesmell
Posts: 616
Joined: Wed Mar 10, 2010 0:13

Post by Bluesmell »

... jah GAUI 330 multikopter suudab mul õhus püsida 40 minutit kui kasutada 5000mAh 3S LiPo-t. sellisel juhul ongi kogu koormaks sellel aku ja suurt midagi muud tõsta ei saa. Kui kasutada normaalset 2200mAh 3S akut siis saab veel pardale mingi handicam suuruse kaamera panna ja lennuaeg on umbes 15-20 minutit.
Image T-Rex 700N DFC, 600N 3GX, 600EFL PRO SK720, 500EFL PRO DFC, 450Pro & SAB Goblin 630 & 500, Blade nano, 130, Blade mCX, Sebart Sukhoi 29S 30E, DX18, RF G6.5
Image
Post Reply