kumb on asjalikum

Uued ja juba vastuse leidnud küsimused algajatele
Post Reply
User avatar
ik
Posts: 478
Joined: Tue Jun 30, 2009 17:39
Location: Tartu
Contact:

Post by ik »

apprentice on oluliselt kvaliteetsem ja juppe ka vähem.
(olen mõlematega kokku puutunud).
P28A- FPV
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

Kas on mingi kindel põhjus miks just need cessnad? Alustajale on arvatavasti paremte lennu-ja algajasõbralike omadustega lennukeid, mis juba järele proovitud aegade jooksul siinsel rahval.
Ning sellisest ülatiivalisest kasvad sa kindlasti kiirelt välja. Võta mõni vahust kesktiivaline pigem, kui leiad. Või võta kohe korralik lennu ja sebi mõni kogenum vend sind treenima.
Samas tundub, et neil Cessnadel suurt midagi väga pahasti ei olegi. HK omale tuleb hinnale 20% juurde nagu tead. HK oma ka sümpaatsem tundub. FH omal häirib hullult see tiiva kummiga kinnitus ning ära DX5 vast osta, mis lennukiga komplektis. Pult muidu ok aga kanalitest jääb varsti puudu.
Alustajale oleks hea DX6 - veel parem DX7 jne, mida parem pult, seda kindlam tulevik ja lõppkokkuvõttes odavam. Kui sulle meeldib Cessna ja sa tahad sellega rahulikult tiirutada siis osta, kui aga tahad trikitada tulevikus ja sporti teha siis võta kohe midagi sportlikku ja tule meiega platsile, küll siis aitame.
User avatar
Tommikuld
Posts: 191
Joined: Sat Nov 27, 2010 15:59
Location: Tallinn

Post by Tommikuld »

soovita siis miskit mudelit
praegu hakkasid silma need
saatja mul olemas praegu DX6i
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Kui nende kahe vahel valida, siis igal sajal juhul on algajale mõistlikum Fasthobbiesi müüdav Apprentice. HobbyKingiCessna 182 pole ühestki otsast algaja mudel minu arusaama järgi.

Võta Apprentice 15e PNP versioon (ilma saatjata), osta korralik saatja lisaks ja võta keegi endale esimesteks lendudeks appi. Sellise kooslusega peaks kenasti toime tulema küll :!:
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
Tommikuld
Posts: 191
Joined: Sat Nov 27, 2010 15:59
Location: Tallinn

Post by Tommikuld »

selge selge
tuleks ka luurele siin Marek pakkus välja, et saaks näha ja vaadata platsil mis mingi mudel endast kujutab :shock:

kus kunas miskit toimub :shock:
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

Tommikuld wrote: kus kunas miskit toimub :shock:
Linnuke põõsal siristab, et Marekit olla mõlemal nädalavahetuse päeval Harku järvel luusimas nähtud ;)
Tegelikult - kui jälgida siinsamas foorumis Üritusi-Lendamised, siis suht suur tõenäosus enamustel tegelastest "sabast kinni" saada.
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

Tommikuld wrote:
kus kunas miskit toimub :shock:
Aii aii, rasked miinus punktid tulid praegu kellegi arvele.
User avatar
Tommikuld
Posts: 191
Joined: Sat Nov 27, 2010 15:59
Location: Tallinn

Post by Tommikuld »

noo nii siis
üritused ja lendamised siis 24h avatud ja kõik tehnika imed sisse lülitatud , et miskit mitte maha magada
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

Kui siis nende hulgast valida siis igal juhul see teine - http://www.fasthobbies.eu/apprentice-15 ... -3073.html
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

Kui nüüd meenutada, siis minu kõige esimene mudellennuk oli sarnane Cessna, aga ta jäi mul nii aastaks või enamgi seisma, kuna ei julenud sellega niisama proovima hakata. Harjutasin ikka teiste lennukitega.
Aga Cessna ostsin ma selle pärast, et meeldis :)

Harjutamise lennukiks sobib lihtne, robustne, ülatiivaline, vähemasti meetrise tiivaga lennuk, mis on lendamiseks loodud, mitte et peaks seda iga hinna eest meelitama, et õhus püsiks.

kümmet värvi säravad ja kirevad "päris"lennukid las jäävad sellesse aega kui sul on kogemusi, millega uhkustada...

Samas kuna sinu pakututest mõlemad on kerged vahulennukid, siis nendega võib isegi täitsa hea olla harjutada, suuruse poolest ka (kõige väiksem tuul ei puhu juba külili).
Cessnal tundub olevat liiga palju iluvidinaid, mis ei kannata karmi kohtlemist.
Aga kui sul juba pult on, siis kahtlen, kas on otstarbekas osta komplekt koos uue (kehvema) puldiga.
kogun vanu vene lennukimootoreid
User avatar
ik
Posts: 478
Joined: Tue Jun 30, 2009 17:39
Location: Tartu
Contact:

Post by ik »

Kui instruktor buddyboxiga kõrval, siis võib muidugi mingi kesk või alatiivaline ka olla.. Aga need on mõlemad sellised,millega võib ka ise peale simu omandamist proovida. Lendavad mõlemad ennustatavalt ja rahulikult.
Vahe tuleb siis ,kui crashid. Hobbykingi cessna põhimure on need vineeritükid mis mitte liiga kõvasti vahu külge on liimitud, niiet näiteks tiivakinnitus võib peale esimest koksu tiivapihta lahti tulla või ära murduda. Või murdub esitelik koos kinnitusega lahti või mootor. Apprentice on kuidagi õiesti dimensioneeritud, niiet sellised asjad ei lagune. Ja kui mingi pisividina ära murrad,saad pärnust mõistliku ajaga uue.
P28A- FPV
User avatar
Tommikuld
Posts: 191
Joined: Sat Nov 27, 2010 15:59
Location: Tallinn

Post by Tommikuld »

et siis miskit sellist :shock:

Extra 300 PNP

või

Messerschmitt Bf-109G PNP
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

Kuidas sa saad valida kahe nii erineva lennuki vahel? Kas sul mingit suunda ei ole kuhu rihid? Kas tahad puri-, vigur- või koopialendamisega tegeleda? See peab enne selge olema. Sinu asukohaks on märgitud Tallinn - tule platsile, uuri, vaata, küsi, mõtle jne. Saad kindlasti head nõu.
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Tommikuld, esimesesks mudeliks unusta ära igasugu koopiad. Ehk kui lennuki nimes on Cessna või Messerchmitt, siis siuliselt võid selle ära unustada. Sul on vaja ülatiivalist trainer-tüüpi lennukit. Miks? Sest sellised on stabiilse lennuga ja lendavad mingil määra ka "ise".

Igasugu "sõjalinnud" ja vigurlennu mudelid ei ole mitte algajatele mõeldud!

Endiselt on siit valikust täiesti ok variant (välimuse ja omaduste järgi hinnates) - Fasthobbies'i Apprentice.

Näed, selline on tüüpiline trainer-tüüpi lennukimudel:
Image

Tiib v-kujuga (annab stabiilsust ja asub kere peal (ülatiivaline). Sellise lennukiga on suhteliselt raske selili lennata, mis sinu jaoks tähendab ainult head - õiget pidi lendab väga hästi ;) Ka on tiivad kummiga kinnitatud, ehk maandumistel ja crashidel ei lõhu midagi, vaid kumm laseb tiiva liikuma. Apprentice on valmistatud tänapäevasest tugevast vahtplastist, mis on väga tugev ja ka kergelt remonditav.
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
Tommikuld
Posts: 191
Joined: Sat Nov 27, 2010 15:59
Location: Tallinn

Post by Tommikuld »

selge nagu seebivesi :D
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

Ja vahtplasti on hea taastada ka,märksõnad - keeda ja liimi !
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
User avatar
Tommikuld
Posts: 191
Joined: Sat Nov 27, 2010 15:59
Location: Tallinn

Post by Tommikuld »

sellel alal kogemus puudub
kui üheltmaalt vaja hakkab minema siis küsin nõu :D
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

Pooleks läinud vahust tiiva liimid sa kokku, jääb vaid liimimärk.
Pooleks läinud balsaribidest tiiva pead sa uuesti üles ehitama osaliselt või tervikuna, lisaks kattekiled tasakaalustus jne. kirevad kirjad saavad ka rikutud

pole siin kogemust oodata midagi, kuigi kasuks tuleb (ehitamine) ;)


aga tundub, et sind huvitavad rohkem elektromootorid, siis on vist suund selge: balsa jääb tulevikku, lugu algab vahtplastiga
kogun vanu vene lennukimootoreid
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

Muidu kõik õige aga mina ise soovitan poltidega tiivakinnitust. Paned plastpoldid ja ei pea kere lõhkumist kartma. See kummi variant võib külmaga katkeda ja see ei hoia piisavalt tugevalt tiiva esiserva vastu kere kui kumm juba veidi vanem, siis hakkab tiiva esiserv lennus tõusma ja lennuk teeb järske üles alla liigutusi.
User avatar
JazZ
Posts: 882
Joined: Sun May 06, 2007 10:41
Location: Pärnu
Contact:

Post by JazZ »

Ma küll tõenäoliselt ei ole kõige erapooletum ja ka mitte kõige kogenud lennukite teemas, aga siiski...

Olen ise E-flite Apprentice 15e lennutanud ja julgen väita et see on alustajale väga hea variant. Isegi mina sain hakkama ;)
Põhiline pluss on minu meelest see et ta on suurem (tiivaulatus 1475mm) kui enamus hiina päritolu Cessnasid ja ta tundub juba peale vaadates kvaliteetsem kui need hiina päritolu Cessnad mida mul on olnud au näha.
Jah, ainuke miinus tema juures on natuke kallim hind.
Fast Hobbies - Mudelipood internetis
Pärnu mudelipood - Lao tn 10-5, Pärnus
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu
Post Reply