Neljataktiline OS .91

Arutelu kõigist mootoritest ja sellega seonduvast... elektrimootorid, sisepõlemismootorid, kiiruseregulaatorid jms
Satel
Posts: 208
Joined: Fri Jul 18, 2008 9:17
Location: Viimsi 5123157

Neljataktiline OS .91

Post by Satel »

Tervitus, oskab keegi kommenteerida, et kasutatud neljataktilise OS .91 (15 kuupi)mootori max pöörete arv on 9000 juures ja juurde ei tule kuidagi, uuel mootoril on passis aga märgitud 11500.Kas see tähendab, et vana mootor on "tohle"?

Tänud ette!
Chessna Skyline 182
0S .46LA

Turnigy 9X 2.4G
User avatar
ufo
Posts: 1239
Joined: Mon Jan 03, 2011 19:23
Location: Eesti
Contact:

Post by ufo »

proovi pane nitort sisse vaata mis siis saab:P :lol:
Aga ma ei soovitaks seda :lol:
Eco Expert -
Eco Mini expert
FSR 3.5cc (Nitro)
Eco team
Eco mini team
User avatar
Trex
Posts: 186
Joined: Mon Jan 11, 2010 22:20
Location: Harjumaa/Hüüru

Post by Trex »

ufo wrote:proovi pane nitort sisse vaata mis siis saab:P :lol:
Aga ma ei soovitaks seda :lol:
Mida sina siis sinna valaksid :shock:
T-Rex 600; T-rex 700;
Futaba T10 CHG 2,4 G
User avatar
Trex
Posts: 186
Joined: Mon Jan 11, 2010 22:20
Location: Harjumaa/Hüüru

Re: Neljataktiline OS .91

Post by Trex »

Satel wrote:Tervitus, oskab keegi kommenteerida, et kasutatud neljataktilise OS .91 (15 kuupi)mootori max pöörete arv on 9000 juures ja juurde ei tule kuidagi, uuel mootoril on passis aga märgitud 11500.Kas see tähendab, et vana mootor on "tohle"?

Tänud ette!
Mis kütust kasutad :?: Äkki on liiga lahja :idea:
T-Rex 600; T-rex 700;
Futaba T10 CHG 2,4 G
Satel
Posts: 208
Joined: Fri Jul 18, 2008 9:17
Location: Viimsi 5123157

Re: Neljataktiline OS .91

Post by Satel »

Trex wrote:
Satel wrote:Tervitus, oskab keegi kommenteerida, et kasutatud neljataktilise OS .91 (15 kuupi)mootori max pöörete arv on 9000 juures ja juurde ei tule kuidagi, uuel mootoril on passis aga märgitud 11500.Kas see tähendab, et vana mootor on "tohle"?

Tänud ette!
Mis kütust kasutad :?: Äkki on liiga lahja :idea:
Kütus on see Kullo 15%-ne.
Chessna Skyline 182
0S .46LA

Turnigy 9X 2.4G
User avatar
tarts
Posts: 838
Joined: Thu Sep 14, 2006 20:01
Location: Tallinn
Contact:

Post by tarts »

4 taktilise kohta 9000 pööret suht norm minuarust. Võibolla on see 11500 max lubatud pöörete arv?

Minu Saito 82 võtab kohapeal umbes 8500-8900 pööret üles.
User avatar
Keks
Posts: 325
Joined: Thu Oct 04, 2007 19:59
Location: Loo
Contact:

Post by Keks »

Manualis on kindlasti max lubatud pöörded, see et sina saad vähem võib olla näiteks kasutatavast propist ning mootori seadistusest (õhu kütuse segu). Mingil määral mängib rolli ka mootori läbisõit.
Vaata manualist järgi, mis mõõduga proppe soovitatakse!
Samas erinevatel tootjatel sama mõõduga propp käitub ka erinevalt!
YAK 54
T-REX 700
kanal: 2,4G

Maksim Keks 5228035
Satel
Posts: 208
Joined: Fri Jul 18, 2008 9:17
Location: Viimsi 5123157

Post by Satel »

Keks wrote:Manualis on kindlasti max lubatud pöörded, see et sina saad vähem võib olla näiteks kasutatavast propist ning mootori seadistusest (õhu kütuse segu). Mingil määral mängib rolli ka mootori läbisõit.
Vaata manualist järgi, mis mõõduga proppe soovitatakse!
Samas erinevatel tootjatel sama mõõduga propp käitub ka erinevalt!
Üks soovituslik propeller oli manualis 12x10-12, mina panin 12x6
Chessna Skyline 182
0S .46LA

Turnigy 9X 2.4G
User avatar
Trex
Posts: 186
Joined: Mon Jan 11, 2010 22:20
Location: Harjumaa/Hüüru

Post by Trex »

Tegelikult käib 4 taktilisel täiesti oma küte 20% cool power F4C20 maksab
kuskil 28€ ringis. Saadavus on 24h 7päeva nädalas.Hind pole kivist :wink:
Kütuste erinevus peitub õlis :idea:
Last edited by Trex on Sun Feb 13, 2011 11:11, edited 1 time in total.
T-Rex 600; T-rex 700;
Futaba T10 CHG 2,4 G
imm
Posts: 574
Joined: Sun Oct 01, 2006 22:54

Post by imm »

minul kasutusel model technics special 4-stroke 10%-ne, töötab ühtlaselt, käivitub hästi, mootor on OS .70 kuuptolli.
äkki tõesti ei peagi nii pöördesse minema :roll:
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

mina olen kasutanud 91 mootoritel seda tavalist Coolpower "lennukikütust" enamaltjaolt 10%
õli pritsib ta nagunii välja mõlema kütusega

pöördeid pole olnud kunagi tarvis mõõtagi, sest sel suht loomajõud, ühel lennukil suutis gaasiga mängides tiivatoru pooleks murda :wink:

ahjaa, klappe soovitatakse reguleerida aegajalt, väga lihtne võrreldes ükskõik millise teise 4-taktilise mootoriga

kui survetaktis ikka kompressiooni on, siis pole muret miskit, muidu võid veidike klappe soveldada (just tehtud, võin kirjeldada kuidas asi käib)
kogun vanu vene lennukimootoreid
Satel
Posts: 208
Joined: Fri Jul 18, 2008 9:17
Location: Viimsi 5123157

Post by Satel »

Ropka wrote:mina olen kasutanud 91 mootoritel seda tavalist Coolpower "lennukikütust" enamaltjaolt 10%
õli pritsib ta nagunii välja mõlema kütusega

pöördeid pole olnud kunagi tarvis mõõtagi, sest sel suht loomajõud, ühel lennukil suutis gaasiga mängides tiivatoru pooleks murda :wink:

ahjaa, klappe soovitatakse reguleerida aegajalt, väga lihtne võrreldes ükskõik millise teise 4-taktilise mootoriga

kui survetaktis ikka kompressiooni on, siis pole muret miskit, muidu võid veidike klappe soveldada (just tehtud, võin kirjeldada kuidas asi käib)
Klapid on reguleeritud.Surveastet pole mõõtnud ja ausalt öeldes ei ole vahendit ka millega mõõta :( .Muidu mootor iseenesest käima läheb libedalt.
Chessna Skyline 182
0S .46LA

Turnigy 9X 2.4G
User avatar
Trex
Posts: 186
Joined: Mon Jan 11, 2010 22:20
Location: Harjumaa/Hüüru

Post by Trex »

Aga milles põhiline probleem on :?: Kas ei jõua vedada :?: Se 9000 peaks nagu piisav olema, aga kui jõudu jääb väheks , pane kangemat kütet ja siis valid propi.Tahaad pöördeid või hoopis tõmmet. :wink:
T-Rex 600; T-rex 700;
Futaba T10 CHG 2,4 G
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

ega surveastet ei mõõdagi vist keegi....noh survetaktis peaks olema tugev vastupanuvõime mootoril, nagu kahetaktiliselgi

kui käib ringi nagu vana kohvimasin :D siis on mõtet lahti kruvimisel

aga vahe on näiteks vanal surpass mootoril ja surpass-II mootoril, millel on klapi kontaktipind palju suurem (klapi koonuspind silindripesas)
kogun vanu vene lennukimootoreid
Satel
Posts: 208
Joined: Fri Jul 18, 2008 9:17
Location: Viimsi 5123157

Post by Satel »

Trex wrote:Aga milles põhiline probleem on :?: Kas ei jõua vedada :?: Se 9000 peaks nagu piisav olema, aga kui jõudu jääb väheks , pane kangemat kütet ja siis valid propi.Tahaad pöördeid või hoopis tõmmet. :wink:
Selle mootoriga pole veel lennanud, tahtsin igaks juhuks üle küsida, et kas kasutatud mootori 9000 pööret on normaalne, kui passis on antud 11500 pööret.Vastustest saan aru, et peaks enam-vähem OK olema :roll: Ise arvasin, et äkitselt jääb tõesti tõmbest väheseks, ei vea lennukit ülesse.
Chessna Skyline 182
0S .46LA

Turnigy 9X 2.4G
martc
Posts: 394
Joined: Tue Jan 08, 2008 21:47
Location: jüri

Post by martc »

Minu 4T ASP F61 12x8 propiga Kyosho focke wulfi aiste vahel oli Mareki sõnul veidi jõuetu,plaanin katsetada 12x6 propi ja 20% nitro sisaldusega CoolPowerit.10% küttega tegi kusagil 10000 tiiru minutis.
Kopteri meeste kogemustest tean,et suurem nitro% lisab mootorile kõvasti
võimsust.Kpe caliber muutus 15% kütuse asendamisel 30% hõljutus kopterist 3D pilliks...............nii,et loodan 10% asemel 20% kütust kasutades ASP-ist puudu olevad hobused välja meelitada 8) ja ehk hakkab otse üles minema.
Lisaks andvat suurem nitro% mootorile stabiilsema tühikäigu ja suurema välja suremis kindluse ning pidavat ka väiksem kütusekulu olema.
Ja jätkuvalt on saada 24/7 CoolPower-i kütuseid nii lennukile kui kopterile
kindlalt kõige soodsama hinnaga siit 55 610 347 idapoolses Tallinnas või - 51 30714 läänepoolses linnaküljes.
Ropka mis pastat soveldamisel kasutasid :?:
User avatar
tarts
Posts: 838
Joined: Thu Sep 14, 2006 20:01
Location: Tallinn
Contact:

Post by tarts »

Ei hakka uut teemat tegema.
Probleem selles, et miks 4T saito ei taha külmas käivituda? Kasutan ka tavalist Coolpoweri 10% kütust.

Autost välja võttes peab kohe mootori käima panema ja üles soojendama. Tiibu pole aega peale kruvidagi, nii kui mootor veidi jahtub, ei tee enam ühtegi matsu, isegi kui kütust otse silindrisse valada. :?:
User avatar
ik
Posts: 478
Joined: Tue Jun 30, 2009 17:39
Location: Tartu
Contact:

Post by ik »

Mida sa küünlatoiteks kasutad? Minu kogemus selle klassikalise pulktoitega on see,et ta töötab rahuldavalt ainult küllalt ideaalsetes tingimustes. Probleeme oli pea alaspidi paigutatud ASP-61ga, mis kippus käivitamisel maru kergesti täis minema, peale seda kui Sullivan onboard glow-driveri panin oli täisminemine minevik.
Niiet võimalik,et ta külma ilmaga saab piisvalt jahutust,et ei kuumene üldse nõutava temperatuurini..
Katsku kellegi korraliku startboxiga proovida..
P28A- FPV
User avatar
titan
Posts: 981
Joined: Fri May 15, 2009 17:10
Contact:

Post by titan »

Ropka mis pastat soveldamisel kasutasid
Pastat võid minu käest Kiilist saada.
Mul olemas selline tööstuslik pasta, millega autode klappe soveldada, ju soveldab ka pisemad klapid ära.
Aga lõpplihv tuleks vist neile ikka lihvpastaga anda, et võimalikult tihe jääks.
Ja võibolla aitabki ainult lihvpastaha soveldamisest.
Raptor X50/Airwolf/Mi-24 Hint/Agusta 109/AH-1 Cobra/T-28 Trojan
don`t fly faste then yours angel can fly!
User avatar
Trex
Posts: 186
Joined: Mon Jan 11, 2010 22:20
Location: Harjumaa/Hüüru

Post by Trex »

tarts wrote:Ei hakka uut teemat tegema.
Probleem selles, et miks 4T saito ei taha külmas käivituda? Kasutan ka tavalist Coolpoweri 10% kütust.

Autost välja võttes peab kohe mootori käima panema ja üles soojendama. Tiibu pole aega peale kruvidagi, nii kui mootor veidi jahtub, ei tee enam ühtegi matsu, isegi kui kütust otse silindrisse valada. :?:
Jällegi sama jutt: Mingipärast kangema kütusega käivitub külmas paremini :idea: Muidugi küünla toitepinge peaks ka kõrgem olema :!:
T-Rex 600; T-rex 700;
Futaba T10 CHG 2,4 G
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

titan wrote:
Ropka mis pastat soveldamisel kasutasid
Pastat võid minu käest Kiilist saada.
Mul olemas selline tööstuslik pasta, millega autode klappe soveldada, ju soveldab ka pisemad klapid ära.
Aga lõpplihv tuleks vist neile ikka lihvpastaga anda, et võimalikult tihe jääks.
Ja võibolla aitabki ainult lihvpastaha soveldamisest.
just: auto klappide lihvimise pastatopsiku peenem pasta, sest see "liivane" möks oleks vist liiga teinud neile kribalatele

edit. mul oli kasutada Chemico pasta, Fine poolne ots peenema teraga
Last edited by Ropka on Mon Feb 14, 2011 11:17, edited 1 time in total.
kogun vanu vene lennukimootoreid
martc
Posts: 394
Joined: Tue Jan 08, 2008 21:47
Location: jüri

Post by martc »

Mulle tundus see peenem autodele mõeldud pasta ka tiba jämeda võitu,nende mini klapppide tööpind on ikka väga kitsas.
Titan millist pastat sa lihvpasta all mõtlesid :?:
See vene roheline poleerimispasta on vist liiga vähe abrasiivne, kuigi vanemate diiselautode pihustinõelte soveldamiseks kõlbab hästi.
User avatar
titan
Posts: 981
Joined: Fri May 15, 2009 17:10
Contact:

Post by titan »

Midagi selle rohelise taolist jah. Klapil väike pind ja roheline pasta peaks võtma piisavalt hästi.
Raptor X50/Airwolf/Mi-24 Hint/Agusta 109/AH-1 Cobra/T-28 Trojan
don`t fly faste then yours angel can fly!
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

RC autodel kasutasime kunagi DEVI küttekaablit mootor jahutuspea soojendamiseks. Paras pikkus ühe peenikese kaabli puhul oli umbes 40cm 12V pealt. tegu oli umbes 3mm diameetriga ühesoonelise kaabliga (3-4 kiuline?). K-Rautast ükskord seda peent kaablit ei leidnud, kuid kuskilt otse maaletoojalt vms vast leiab. Kuna talvel niigi mootori jauhutus liiga efektiivne, saabki selle küttekaabli jahutuspea ümber kerida ja sinna jättagi. 4-taktilisele on seda muidugi veidi keerulisem ümber kerida, kuid vast saab hakkama...

Küünlatoite jaoks kasutasid soome F3A mehed 2 paralleeli ühendatud 1.2V SubC elementi. See 1.2V on üpris piiri peal küll. Kui aku pole täiesti täis ja on jahe ka, siis ongi jama majas. Talveks ehk kaval asi voolustabilisaatoriga eraldi 12V pealt töötav power-panel.
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

talvel oleks abiks onboard glow-driver, mis ise madalatel pööretel küünalt kütma hakkab, et ära ei kustuks
kogun vanu vene lennukimootoreid
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Kehvendage oma mootorite jahutust. Kui talvel -20C on mootor sama hea jahutusega, kui suvel +20C juures, siis võib murede alguspunkti päris kenasti välja peilida :wink: Aste soojem küünal, kui võtta on, ei tee kindlasti ka paha.
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

kogun vanu vene lennukimootoreid
User avatar
Riff
Posts: 1439
Joined: Mon May 03, 2010 10:12
Location: Rakvere

Post by Riff »

Mis sul mootorist sai siis, töötab hästi nüüd? Kui vahetada kolvirõngas (kas sellel isendil on kolvirõngad?) ära, siis peaks ju ka paremini töötama, kui asi on kulumises?
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne :) ; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )
Satel
Posts: 208
Joined: Fri Jul 18, 2008 9:17
Location: Viimsi 5123157

Post by Satel »

Riff wrote:Mis sul mootorist sai siis, töötab hästi nüüd? Kui vahetada kolvirõngas (kas sellel isendil on kolvirõngad?) ära, siis peaks ju ka paremini töötama, kui asi on kulumises?
Ropka juhendas mind klappide sohveldamises.Võtan nädalavahetusel asja ette, vaatan klapid ja kolvirõngad üle, äkki leian mingi silmnähtava kulumise või midagi sellist.
Chessna Skyline 182
0S .46LA

Turnigy 9X 2.4G
User avatar
Riff
Posts: 1439
Joined: Mon May 03, 2010 10:12
Location: Rakvere

Post by Riff »

Uurisin seda teemat kuna endal võib peagi sarnane teema ees seista Os Max 91 Hyper Ringed 2 taktilise mootoriga.
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne :) ; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )
Post Reply