Servod, reduktorid jms.
Servod, reduktorid jms.
Täitunud on heade, õhukeste servode reas "auk" 10 ja 20 grammiste vahel. Digitaalne HS-A5076HB on mõõtudelt kuulsast eriti töökindlast Futaba S3150-st imevähe väikesem, kuid peaaegu 10 grammi kergem. Need 14,3 grammised servod on täpsed ja kaalu kohta kiired ning tugevad.
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wt ... LXZTZ0&P=7
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wt ... LXZTZ0&P=7
Last edited by [J] on Wed Sep 11, 2013 10:25, edited 1 time in total.
F5J mootorlennus korraliku kõrguse saavutamise eelduseks on reduktor! Üks võimalus hankimiseks on siin:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wt ... XWVT4&P=ML
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wt ... XWVT4&P=ML
Last edited by [J] on Wed Sep 11, 2013 17:50, edited 2 times in total.
Võistluslennuki tiiva kokkupanekul on enamasti üheks vajalikuks vahendiks hea kleeplint.
Millised kleeplindid on head ja kasutamist õigustanud
Paberist maalrilindid löövad niiskes ja märja rohuga lahti ja on seetõttu lennuki tervisele ohtlikud. Mõnedel kleeplintidel sulab liim kuuma ilmaga tiivakattele nii kinni, et pärast pese lausa lahustiga jääke jne.
Eelmise suve teisel poolel kasutasin prooviks seda, kahjuks nimetut:
http://www.hyperflight.co.uk/products.a ... e=WINGTAPE
Tundub tõesti päris hea. Ise lahti ei tule, õhukene ja kätte saab pärast vaevata.
Millised kleeplindid on head ja kasutamist õigustanud
Paberist maalrilindid löövad niiskes ja märja rohuga lahti ja on seetõttu lennuki tervisele ohtlikud. Mõnedel kleeplintidel sulab liim kuuma ilmaga tiivakattele nii kinni, et pärast pese lausa lahustiga jääke jne.
Eelmise suve teisel poolel kasutasin prooviks seda, kahjuks nimetut:
http://www.hyperflight.co.uk/products.a ... e=WINGTAPE
Tundub tõesti päris hea. Ise lahti ei tule, õhukene ja kätte saab pärast vaevata.
Ma olen kasutanud seda teipi millega kilekotte kinni pannakse. On hea tugev kileteip, kleebib hästi, tuleb lahti, märjas ära ei tule, laius 1cm, eri värvides saadaval (kuuma ilma kohta ei oska öelda). Olen pannud teda valge tiiva alla triipudena, et õhus paremini näha oleks. Ostsin seda kirjatarvete poest.
Üks variomeetri demo:
http://www.youtube.com/watch?v=IaAg_cFf ... re=related
Kiirem tuudutamine vastab tugevamale tõusule. 60 meetrilt tõusti 11 minutiga 400 meetri kõrgusele.
Variomeeter on trennis hea abiline, võistlustel keelatud.
Eraldi variote hinnad on vaid kahjuks kuramuse kallid, 200 eurot ja edasi.
Muutuse on muidugi toonud saada olevad telemeetriat võimaldavad saatja-vastuvõtja komplektid - samas pole ma eriti kuulnud, et nt Jeti Duplex vario korralikuks trenniks/timmimiseks midagi väga asjalikku oleks.
RCGroupsis jäi silma ka üks Zlog'ile külge ühendatav elektrooniline jublakas, mis oli siis teist otsa pidi Jeti vastuvõtja küljes telemeetriamooduliks.
Kui keegi leiab umbes 100 euro eest vario, võib mulle julgelt teada anda.
Muutuse on muidugi toonud saada olevad telemeetriat võimaldavad saatja-vastuvõtja komplektid - samas pole ma eriti kuulnud, et nt Jeti Duplex vario korralikuks trenniks/timmimiseks midagi väga asjalikku oleks.
RCGroupsis jäi silma ka üks Zlog'ile külge ühendatav elektrooniline jublakas, mis oli siis teist otsa pidi Jeti vastuvõtja küljes telemeetriamooduliks.
Kui keegi leiab umbes 100 euro eest vario, võib mulle julgelt teada anda.
Üks hea abimees lennuaegu ette ütlema on TALKING-TIMER. Teatab viimasel minutil iga 10 sekundi tagant ja viimasel kümnel sekundil iga sekundi tagant.
Võib panna automaatsesse kordusrežiimi näiteks viimast minutit lugema ja nõnda maandumist harjutada. Pooletunnise lennuga jõuab teha F5J-ga arvestatava koguse maandumiseta maandumisele tulekuid.
Trenni saab edukalt teha kasvõi täiesti üksinda. Suure kambaga on muidugi tore, kuid keskenduda raske ja efektiivsus jääb kehvaks.
Võistlustel on selliseid "stoppereid" juba isegi nii palju, et valel ajal käimapandud kipuvad segama.
Võib panna automaatsesse kordusrežiimi näiteks viimast minutit lugema ja nõnda maandumist harjutada. Pooletunnise lennuga jõuab teha F5J-ga arvestatava koguse maandumiseta maandumisele tulekuid.
Trenni saab edukalt teha kasvõi täiesti üksinda. Suure kambaga on muidugi tore, kuid keskenduda raske ja efektiivsus jääb kehvaks.
Võistlustel on selliseid "stoppereid" juba isegi nii palju, et valel ajal käimapandud kipuvad segama.
Mingi aeg otsisin ka treeningute jaoks võimalike vahendeid,siitsamst foorumist sain hea soovituse - sellise faili näol http://www.workflow.as/jogrini/f3j/NEW_ ... down10.mp3
Tõmbasin selle telefoni,klapid pähe ja sai treenitud küll,nii platsil,kui ka simulaatoris.
Tõmbasin selle telefoni,klapid pähe ja sai treenitud küll,nii platsil,kui ka simulaatoris.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
HobbyKingis hetkel müügis võistlusplaanerite tiivaservod:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... Gears.html
Hinnaks tuleb 38€, mis on pea poole vähem tavalisest. Servosid reklaamib ka termikalendajate elav legend Joe Wurts:
http://www.jrpropo.co.jp/english/propo/ ... micro.html
Graupner müüb neid servosid DS3288BB tüübitähisega.