Sbach 342 30 cc V3

Kõigest mis teiste alateemade alla ei mahu
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Sbach 342 30 cc V3

Post by Marek »

Tõenäoliselt Eesti ilusaim Sbach saabus täna (loe: eile).
Pildid, tutvustus, kokkupanek, mured, rõõmud jne kõik varsti siin Teile lugemiseks/vaatamiseks...

Õnnejunn
Last edited by Marek on Fri Feb 18, 2011 12:40, edited 1 time in total.
User avatar
Matsa
Posts: 682
Joined: Mon May 17, 2010 15:10
Location: Tallinn
Contact:

Post by Matsa »

Olen sinuga päri, sest see on tõesti ilus lennuk. Huvitav mis värvikombinatsioon Sinu omal on?
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

Tellisin lennuki siit: gonav.de
Peab ütlema, et väga hea lehekülg, kiiresti vastavad ja on paindlikud. Kahjuks krediitkaardiga neilt tellida ei saa ja tellimise vormistamisel ning endale konto loomisel ei leia Eestit riikide nimekirjast kuhu nad kaupa saadaksid. See viimane lubati parandada lähiajal. Maksta saab PayPali või ülekandena. Kogu tellimuse saab ära vormistada e-maili teel. Saadetakse konto nr, teed ülekande ja nad panevad kauba kiiresti teele. Kasutavad DHLi Eestisse kauba toimetamiseks. Postikulu 29 EUR, mis on muidugi päris soolane aga mis teha (läbi Soome tellides saaks vist odavamalt, kui viitsimist mässata). Lennuk ise ka suht kallis aga kvaliteet samuti vastav. Erinevates poodides müüakse Sbachi erinevatelt tootjatelt ja odavamaltki aga lähemalt uurides selgub, et need tunduvalt kehvema kvaliteediga ning mitte nii scale kui peaks/võiks.
Minu lennuk siis sellise "tootja" nagu Goldwing oma. USAs vist tegutseb sarnane Redwing (vist isegi piiiiisut parema kvaliteediga - aga vist ka piiiisut raskema variandi Sbachi looja). Euroopas pakub Goldwingi ka mingi Hispaania leht aga sealt saabus eriti jubedas inglise keeles vastus, et Eestisse ei tarnita.
Igastahes Gonavist tuli lennuk pisut üle nädala Eestisse (see oli vist vahepeal saksas tagasi saadetud, mulle tundus, et lennukisse ei sobinud ja saadeti maismaatranspordiga). Mootor, mille samuti Gonavist võtsin saabus juba 5dal päeval. DLE30 koos DIGITAALSE TAHHOMEETRIGA!!! sai koos lennukiga tellides 250 EURiga (jällegi pisut kallis, kui võrrelda Hiina või USA hindadega aga läksin mugavuse teed).
Saadetud stuff oli hästi pakitud. Kõik oli terve. Lennuk on üli hästi kiletatud. Juhtpinnad, kandepinnad esialgsel vaatlusel kõik sirged. Kvaliteetsed hinged ja juba ettepuuritud augud. Mootorikate kinnitud kere seest nii, et väljast kruvisid/polte näha ei jää - vist - vähemalt ülemised kaks polti, kahe alumise osas pean veel kodus täna uurima (vahe Redwingsiga! Seal kindlasti kõik 4 polti kere sees). Veel üks üllatus ja vahe Redwingsiga on stap, minul on see ühes tükis. Redwingsil käib kahes tükis nagu tiivad küljelt kinnitades poltidega. Ei teagi kumb variant parem on, kokkupanemisel kindlasti viimane variant. Kaalu suhtes äkki esimene?
Telikuraam, nii ees ja taga on süsinikkiust. Samuti tiivatoru ja vist koka ka.
Üritan õhtul mõned pildid lisada.
Seniks lugemist siin: http://www.milehighrc.com/Sbach342_30CC.html
User avatar
titan
Posts: 981
Joined: Fri May 15, 2009 17:10
Contact:

Post by titan »

KRT! Aga on tõesti vägev ja hea leid/valik! Kindlasti peale minu võtab see habeme sügelema nii mõnelgi mehel veel :twisted:
Raptor X50/Airwolf/Mi-24 Hint/Agusta 109/AH-1 Cobra/T-28 Trojan
don`t fly faste then yours angel can fly!
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

T-Bolt on väga ilusa värvilahendusega
kogun vanu vene lennukimootoreid
User avatar
ik
Posts: 478
Joined: Tue Jun 30, 2009 17:39
Location: Tartu
Contact:

Post by ik »

Njaa, igati väärikas asendaja Extrale .. :)
P28A- FPV
User avatar
felch
Posts: 1462
Joined: Wed Apr 22, 2009 16:48
Location: Tallinn, Nõmme
Contact:

Post by felch »

Jääme ootama esimest lendu, masin igatahes on väga karm !
Pole midagi paremat halvast ilmast !
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

Veidi kaalumist:
mootor, summuti, süüde ja kinnitused 1175g
rattavoolundajad 2x37g
stapp koos hingedega 84g
kõrgustüür 2x41g
pöördetüür 68g
vasak tiib koos kaldtüüriga 382g
parem tiib koos kaldtüüriga 390g
kuppel koos papist sisuga 198g
mootorikate 148g
tiivatoru 60g
koonus koos põhjaga 42g
koonuse polt 12g
puust propeller menz 84g
telik rataste ja poltidega 218g
kere 880g

lisaks:
Servod 4x60g
gaasiservo 45g
aku 176g
BEC 34g
elektrooniline lüliti 7g
süüte BEC 12g

Kokku: 4411g
On lootust alla 5 kg jääda :) - tühikaal kindlasti.
Last edited by Marek on Fri Feb 18, 2011 22:51, edited 1 time in total.
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

User avatar
Matsa
Posts: 682
Joined: Mon May 17, 2010 15:10
Location: Tallinn
Contact:

Post by Matsa »

juba lennuvalmis?
User avatar
Matsa
Posts: 682
Joined: Mon May 17, 2010 15:10
Location: Tallinn
Contact:

Siin ka G5 omanikele vastav lennuk Simusse

Post by Matsa »

Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

Ei ole valmis. Täna saabus elektroonika Lindingerist: 8 päeva peale enteri vajutamist. Tavaposti kohta täitsa hea tulemus. Ehitamine võib alata! :)
imm
Posts: 574
Joined: Sun Oct 01, 2006 22:54

Post by imm »

talvepäevadel on presentatsioon? :wink:
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

Nii, Sbach on valmis käivitamiseks ja põhimõtteliselt ka lennuks. Ehitus kujunes nädala pikkuseks ajaliselt. Palju läks aega stapiga, selle pidi kohale liimima täpselt ja mõõta tuli mitu korda enne kui liimi alla läks. Rohkem muresid suuri ei olnudki. Ei hakanud igat ehitusetappi siin sõnadega kirjeldama. Panen uued pildid ehitusest üles. Need kirjeldavad ehk pareminigi kui sõnad.

http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... ach-342-v3

Image
User avatar
Submarin
Posts: 826
Joined: Sun Aug 27, 2006 17:49
Location: Tln

Post by Submarin »

:D jah ilus lennuk
Futaba T8FG
TBS Discovery
GoPro 3 BE +

51980760
User avatar
titan
Posts: 981
Joined: Fri May 15, 2009 17:10
Contact:

Post by titan »

Krt! See meenutab juba subsbach-i :lol:
Raptor X50/Airwolf/Mi-24 Hint/Agusta 109/AH-1 Cobra/T-28 Trojan
don`t fly faste then yours angel can fly!
User avatar
Keks
Posts: 325
Joined: Thu Oct 04, 2007 19:59
Location: Loo
Contact:

Post by Keks »

Huvitav kuidas ja kuhu te sellele subsbachile stapi paigaldasite? :)

Marek, millal esimene lend tuleb?
YAK 54
T-REX 700
kanal: 2,4G

Maksim Keks 5228035
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Mootori sissetöötamist tee kindlalt väiksema propiga kui 19x8, heaks suuruseks peetakse 18x6'te.
imm
Posts: 574
Joined: Sun Oct 01, 2006 22:54

Post by imm »

stap stapiks aga kuhu sumps läheb :?:
või ehk oleks õigem küsida kus väljalase asub, külje peal ega all ei paista olevat :lol:
Mis küttega töötab?
PS; kere ja kapoti värv ei lähe päris täpselt kokku :wink:
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Servo kummi-pukside sees metall-puksid on valet pidi ;)
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Paagisisene voolikujupp vaheta ka selle kollase vastu, tavaline silikoonvoolik ei kannata bensiini.
User avatar
Raits
Posts: 560
Joined: Thu Aug 31, 2006 18:39
Location: Keila

Post by Raits »

Paagi otsas olev kummipunn tuleb panna bensiinikindel,vahel ta juba on kuid katseta enne bensuga ära.Kui paisub ja värvi annab ,ei sobi.
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

Peaks olema Dubro bensiini-kindel paak. Mis mõttes puksides metallhülsid valesti? Küsimus hoopis kuidas propi tasakaalustada kui see ikka väga tasakaalust väljas. muidu pannakse kleeps propi keskele aga sinna peaks krt tina siis panema. Vaadake palju pidi propi otsa kleepse panema. Kas puuriks nt raskemasse külge võlli augu lähedale väike "kergendav" auk?
Kusjuures polegi kunagi eriti propide tasakaalustamisele suurt tähelepanu pööranud.
Image
Image
Igasugused DLE30 sissetöötamise nõuanded on ka teretulnud. Õlidest võiks ka veidi rääkida.
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Servo kummipuksides olevate "hülsside" laiem rant peab olema allapoole - vastu lennukit.
Sissetöötamiseks 18x6 prop ning mitte lihtsalt rikkalt töristades, vaid lastes mootoril soojeneda töötemperatuurini, siis suretada ning lasta jahtuda "nullini" ja siis uuesti samamoodi, ingl.k. - heat cycling. Mis õlidesse puutub, siis arvamusi on erinevaid. Üldiselt peetakse kuldseks keskteeks 30:1~35:1 mineraalõli seguga sissesõitu.

Propi "hubi" sisse aukude puurimine ei mõjuta ilmselt.. Parem variant on kergemale labale õhukeste kihtide kaupa lakki lisada (aerosooliga) ning peale laki kuivamist taas proppi "kaaluda", peale kuivamist sellepärast, et lakk kaotab kuivades tiba kaalu, lahusti võrra.
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

Minust targem mudellendur soovitas - raskemat laba,alumiselt poolet õhemaks lihvida,pisut,just täpsel niipalju,et läheks balanssi.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
juksrace
Posts: 77
Joined: Wed Jun 03, 2009 23:44
Location: Tartu

Post by juksrace »

Nii lakkimine kui ka lihvimine muudab ju profiili, kas mitte poleks targem puurida laba otsa auk ja siis täita see millegi raskemaga? See puhtalt loogilise mõtlemisega pakutud variant, ütlen kohe, et puudub kogemus sellega.
User avatar
Submarin
Posts: 826
Joined: Sun Aug 27, 2006 17:49
Location: Tln

Post by Submarin »

lihtsam pole uus osta?
Futaba T8FG
TBS Discovery
GoPro 3 BE +

51980760
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

juksrace wrote:Nii lakkimine kui ka lihvimine muudab ju profiili, kas mitte poleks targem puurida laba otsa auk ja siis täita see millegi raskemaga? See puhtalt loogilise mõtlemisega pakutud variant, ütlen kohe, et puudub kogemus sellega.
Selle lakikihi paksus on kaduvväike. Propi puurimine ja sinna mingite raskuste lisamine on vägagi küsitava turvalisusega tegevus.. Eriti ohtlik on propelleri tippu midagi aretada, tipu joonkiirus on mehiselt suur ning ka väikse kaaluga objekt omab seal suurt tahet minema lennata.. :D
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

[quote="juksrace"]Nii lakkimine kui ka lihvimine muudab ju profiili, kas mitte poleks targem puurida laba otsa auk ja siis täita see millegi raskemaga? See puhtalt loogilise mõtlemisega pakutud variant, ütlen kohe, et puudub kogemus sellega.[/quote

Teave lihvimise kohta pärineb meie ohimudelimeeste käest(euroopa tase) - kasutavad,olen ise näinud.
Propi alumine külg on enamjaolt suht sirge ja lame,propi tööosa on kusagil keskel,nii et pisut lihvimist ei tee kahju,ja on ka lihtne.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

Kõik sõltub ikka sellest, et kui *palju* täpselt vaja on balanssi muuta.

Isiklikult olen läinud kõige lihtsama vastupanu teed ning liivapaberiga nühkinud lihtsalt laba otsi (mitte tööpinda, vaid "laba lühemaks" suunda). Tavaliselt piisab üsna vähesest tegevusest, kuna sealne mass on maksimaalse mõjuga.
Post Reply