Neljataktiline OS .91

Arutelu kõigist mootoritest ja sellega seonduvast... elektrimootorid, sisepõlemismootorid, kiiruseregulaatorid jms
Satel
Posts: 208
Joined: Fri Jul 18, 2008 9:17
Location: Viimsi 5123157

neljataktilise OS .91

Post by Satel »

Kakkusin nüüd mootori lahti ja kontrollisin klappide tihedust, need läbi ei lasknud.Hülsi, kolvi ja kolvirõnga tihedust raske hinnata.
Aga üks küsimus, kas see nukkidega ratas, mis haakub propi võlliga ja klappe liigutab, võib olla pisut vales asendis, nagu paari hamba võrra ühes või teises suunas nihkes?Kas keegi on seda ratast kunagi seadistanud?
Enne lahtivõtmist keerutasin propellerit näpuga ja mingit tajutavat survet küll ei tajunud (oli tõesti nagu vana kohvimasin) :( .Kas neljataktilise surve peab olema sama tugev, kui kahetaktilisel?

Tänud jällegi! :)
Chessna Skyline 182
0S .46LA

Turnigy 9X 2.4G
User avatar
Riff
Posts: 1439
Joined: Mon May 03, 2010 10:12
Location: Rakvere

Post by Riff »

Mootori kasutusjuhendis võiks midagi selle kohta kirjas olla?

Saad ehk mõne pildi teha kolvist ning väntvõllist, saaks hea võrdluse kulumise kohta mingil määral.

Millalgi järgmine nädal peaks saabuma ka minu OS 91 2 takt koos kopteriga...
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne :) ; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )
User avatar
ik
Posts: 478
Joined: Tue Jun 30, 2009 17:39
Location: Tartu
Contact:

Post by ik »

Eks see surve sõltub mootorist - mul ASP 61 ja 91 neljataktised, 61-l on survetakt küll tunda,aga selline lahjake , 91-l on aga survetakt selgelt väljendatud, mingi niiske starteriga ei pruugi ringigi vedada.
P28A- FPV
Satel
Posts: 208
Joined: Fri Jul 18, 2008 9:17
Location: Viimsi 5123157

Post by Satel »

Riff wrote:Mootori kasutusjuhendis võiks midagi selle kohta kirjas olla?

Saad ehk mõne pildi teha kolvist ning väntvõllist, saaks hea võrdluse kulumise kohta mingil määral.

Millalgi järgmine nädal peaks saabuma ka minu OS 91 2 takt koos kopteriga...
Mul hetkel mootori alumine ots veel koos, ülemine ots on maha võetud, aga kui väntvõlli ja muid jubinaid maha hakkan keerama, siis OK, teen pilte ka.
Chessna Skyline 182
0S .46LA

Turnigy 9X 2.4G
User avatar
Trex
Posts: 186
Joined: Mon Jan 11, 2010 22:20
Location: Harjumaa/Hüüru

Post by Trex »

Riff wrote:
Millalgi järgmine nädal peaks saabuma ka minu OS 91 2 takt koos kopteriga...
Mis kopter selle OS 91 otsa tuleb :?: Kui saladus pole 8)
T-Rex 600; T-rex 700;
Futaba T10 CHG 2,4 G
User avatar
Riff
Posts: 1439
Joined: Mon May 03, 2010 10:12
Location: Rakvere

Post by Riff »

Trex 700n pro
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne :) ; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )
martc
Posts: 394
Joined: Tue Jan 08, 2008 21:47
Location: jüri

Post by martc »

Nukkvõll PEAB olema kindlas asendis väntvõlli suhtes ehk märgis.
Nukarattal ja vändal peaks olema täpid mis peavad tavaliselt olema koos kui kolb on ÜS ehk ülemises surnudseisus ja töötakti alguses.
Ik,minu ASP-il f61 oli ka uuena kehv surve,tuli välja ,et silndri peas oleval väljalaske klapipesa ja korpuse vahel oli väike pilu :evil: kust õhk liikus klapist mõõda otse summutisse.Ei aidanud muud kui uus silindripea sai tellitud .
imm
Posts: 574
Joined: Sun Oct 01, 2006 22:54

Re: neljataktilise OS .91

Post by imm »

Satel wrote: kas see nukkidega ratas, mis haakub propi võlliga ja klappe liigutab, võib olla pisut vales asendis
minu OS.70 -l on küll märgid peal, ei oska kindlalt väita ,kui ilmselt on võimalik, et valesti kokku pannes ja käivitada üritades võib tulemus olla väga kurb :cry: klapid sõidavad kolbi sisse ja tulemuseks kõverad klapid või midagi veel hirmsamat :roll:
...aga võib-olla panen ka millegiga puusse :D
parandage mind...
User avatar
Raits
Posts: 560
Joined: Thu Aug 31, 2006 18:39
Location: Keila

Post by Raits »

Kui kompressioon lahjaks jääb võib olla rõngaga mootoritel kolvirõngas kinni jäänud. Tavaliselt on selle põhjuseks mingi võõrkeha sattumine kolvi ja silindripea vahele ,mis needib rõnga pilusse kinni.
User avatar
tarts
Posts: 838
Joined: Thu Sep 14, 2006 20:01
Location: Tallinn
Contact:

Re: neljataktilise OS .91

Post by tarts »

Satel wrote:.Kas neljataktilise surve peab olema sama tugev, kui kahetaktilisel?
Oleneb olukorrast
Kui õhu klapp on kinni ning kütust ka silindris pole on kompressioon suhteliselt vaevu märgatav. Kui natuke karbussi avad ning silinder kütusega koos, peaks teine asi olema
User avatar
tiit
Posts: 384
Joined: Wed Feb 06, 2008 20:52
Location: helsinki

Post by tiit »

Mul 200-se O.S. nelja taktise, käima löömisel on kyll selline tunne, et lennuki kere läheb kohe pooleks.
Propp ka ees 20 tuuma.
:lol:
Post Reply