Mudellendurite ohutuseeskiri - uus asukoht

Uued ja juba vastuse leidnud küsimused algajatele
Post Reply
ints
Posts: 621
Joined: Mon Oct 02, 2006 10:49
Contact:

Mudellendurite ohutuseeskiri - uus asukoht

Post by ints »

Last edited by ints on Mon Mar 07, 2011 22:44, edited 1 time in total.
User avatar
JazZ
Posts: 882
Joined: Sun May 06, 2007 10:41
Location: Pärnu
Contact:

Post by JazZ »

Njah, lahe on see, et kõigil FH poes olevate lennu mudelite tootekirjelduse juures on viide nende ohutuseeskirjade vanale aadressile. Seega selle aadressi vahetus pole just parim uudis.

Kelle käest peaks luba küsima selle faili enda serveris hoidmiseks?
Fast Hobbies - Mudelipood internetis
Pärnu mudelipood - Lao tn 10-5, Pärnus
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu
User avatar
ik
Posts: 478
Joined: Tue Jun 30, 2009 17:39
Location: Tartu
Contact:

Post by ik »

minuarust võid küsimatagi hoida, kui turvalisuse suurendamise eesmärgil:


© 2008 Eesti Lennuspordi Föderatsiooni Mudellennu ühendus
Antud materjal on vaba kasutamiseks mudellennu turvalisuse suurendamise eesmärgil.

Eesti Lennuspordi Föderatsiooni Mudellennu ühendus
Mustamäe tee 59, 10621 Tallinn
Kontakttelefon +372 623 9510

Kus viga näed laita seal tule ja aita!
Koostajate toimkonna nimel Priit Leomar
mailto: priit ÄT eli.ee, gsm +372 53917538
P28A- FPV
ints
Posts: 621
Joined: Mon Oct 02, 2006 10:49
Contact:

Post by ints »

Muid probleeme oma serveris hoidmisega ma ei näe, kui et on üsna suur oht maha magada dokumendi uuendused.

Mis puutub konkreetsesse aadressi, siis ilmselt ilusam link on hoopis
http://www.mudellend.eu/ohutus

Terv,
I.
User avatar
JazZ
Posts: 882
Joined: Sun May 06, 2007 10:41
Location: Pärnu
Contact:

Post by JazZ »

ints wrote:Muid probleeme oma serveris hoidmisega ma ei näe, kui et on üsna suur oht maha magada dokumendi uuendused.

Mis puutub konkreetsesse aadressi, siis ilmselt ilusam link on hoopis
http://www.mudellend.eu/ohutus

Terv,
I.
Ma saan aru ja selle pärast ma ka otse viitasin, aga mul on kataloogis hetkel 3985 toodet, ma küll ei tea paljud neist on lennumasinad ja omavad seda viidet, aga iga kord kui keegi otsustab faili või serveri nime muuta on suht tüütu kõiki jälle ülesse otsida ja muuta.

Seega kui on lubatud, siis ma pigem hostiks ise seda faili ja uuendaks vastavalt vajadusele.
Fast Hobbies - Mudelipood internetis
Pärnu mudelipood - Lao tn 10-5, Pärnus
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Re: Mudellendurite ohutuseeskiri - uus asukoht

Post by cuprum »

Mnajh, kui nüüd pisukese huumoriga võtta, siis Tlna omad on jälle muule eestile osanud jala taha panna

Tsitaat reeglistikust:
Punkt 1.9 wrote: Enamusel juhtudel ei tohi lennutada kõrgemal kui 200 (kakssada) meetrit merepinnast
Niiet Mägi-Eestlased ja eriti sealt va Haanja kandist, teie saate vabalt kasutada R/C mutte :twisted:
ussimuna
Posts: 916
Joined: Thu Feb 14, 2008 19:24
Location: Elva
Contact:

Re: Mudellendurite ohutuseeskiri - uus asukoht

Post by ussimuna »

cuprum wrote: Tsitaat reeglistikust:
Punkt 1.9 wrote: Enamusel juhtudel ei tohi lennutada kõrgemal kui 200 (kakssada) meetrit merepinnast
Mul tekkis muidugi seoses sellega küsimus, et kuidas on selle punktiga näiteks võistluste ajal. Plaanerid sööstavad ikka ju naaatukene kõrgemale, või on mingi erisus siin?
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

200 m riigi seaduses on mingi ametniku hetkeemotsioon.
Alati ja terves maailmas on lennanud ja lendavad ka edaspidi lendavad mudellennukid maapinnast väga tihti kõrgemal. Üle 300 meetri siiski harvem - väikeste juhitavatega tekivad nähtavuse hädad.
Lennukite stardi- ja maandumisradade ette loomulikult ei minda!
NSVL ajal posikestena lendasime ALMAVÜ lennuväljal päevad läbi koos langevarjurite ja sportlennukitega ja iial polnud mingeid probleeme.
Ainult siis kui langevarjuritega AN-2 meist 20 meerti kaugusel kannapöörde tegi ja gaasi stardiks põhja vajutas. Selliste lendurite naljatamiste ajal tahtis õhujuga jalad maast lahti tõmmata ja mudelid ...
Päris kõrgele ronimiseks on jah erilubasid tarvis - näiteks kõrgusrekordi üritamisel.
See "kutt" vist luba ei saanudki ja oli testidel seaduserikkujaks:
http://www.noskylimit.com/index_files/page0012.htm
Võistlused on olnud nii mõnigi kord lennuväljal, kus ka suured lennukid lendavad. Siis on maakera pooleks jaotatud olnud. Ühed ei lähe teiste alasse ja pead siiani keegi kaotanud karistuseks ei ole.
ints
Posts: 621
Joined: Mon Oct 02, 2006 10:49
Contact:

Post by ints »

Cuprum, hea point igal juhul. Edvin või Marek oskavad ilmselt kommenteerida, point tulenevat tõesti rahvusvahelistest tsiviillennunduse reeglitest, st. ülalpool on õhuruum mis lubatud/tavapärane päris lennumasinatele... Ma küll ei tea, kas MEREpind on õige termin/tõlge või on keegi midagi sassi ajanud. Või jätnud lause/lõigu lõpuni lugemata. Ilmselt tasuks veidi ise neid reegleid tudeerida ja uurida.

Soomes näiteks oli mõned aastad tagasi intsident, kus piirivalvekopter vms. märkas sellisel kõrgusel mingit objekti ja pärast korraldati riiklik ajujaht mudelkopteripiloodi leidmiseks. Kuna tuvastamise asukoht oli eemal ametlikest lennutuskohtadest, siis minu teada eriti kaugele ei jõutud ja pigem arvati foorumites, et äkki oli siiski tegu hoopis mingi kuumaõhupalli/ sondiga. Piisavalt segane lugu, aga tuleb arvesse võtta...

Ehk siis, kõrgemal lendamine tuleb ilmselt lennujuhtimiskeskusega kooskõlastada. Võimalik, (loodetavasti siiski mitte) et kehtib ka Haanja RC- ja full scale maamuttide kohta ;)
Post Reply