Pigem on kysimus vibratsioonis, mida nitrolennukul tootab ainult mootor, kopteril kogu mehaanika (sh. mootor pole kummipuksidel, vaid otse korpuse küljes). ka kopteri kruviliited ja loctite on lahutamatud samal põhjusel, samas kui nitrolennukis reeglina kruvid ise ennast välja ei keera/ kuku. Kusjuures, nitrokal kasutasin eranditult JR kõige massiivsemat lülitit - kuigi sommid vahetavad ka neid korra aastas, siis nende korral see ülikriitiline pole.
samas, kasutades regu tekib võimalus kasutada turvalüliteid, st. kasvõi sama füüsilist lylitit tagurpidi reziimis, st. raadio on sees kui lyliti elektrit ei juhi... ka siis kaotab asi kriitilisuse.
samas, osates vibra karta saab edukalt enamusi tema pahategemisi vältida. elektroonika isoleerida vibrat summutava materjaliga, servojuhtmed mitte otse korpuse külge vaid pehmendusega teip alla ja kaitse ümber. ka kütusevoolikutele juhtmekaitse ymber jne.
yks hea variant on veel - pidev hooldus. kui selleks muidu põhjendust ei leia, siis alati on kräss abiks

Ehk siis selleks, et kopter ootamatult halba üllatust ei valmistaks tuleb aegajalt harjutamise käigus mättaga kohtuda

))) Erinevalt shit häppens krässidest on need tavaliselt sihipärase eesmärgi saavutamiseks vajalikud õpetlikud krässid. Ajapuudusel olen neid ise paar aastat vältinud ja võin tõdeda, et pole yhtlasi ka suurt lennuoskusi edasi arendanud. Samas, rahakotile võiks mittekrässamine vähemalt teoorias hästi mõjuda...