Cessna 182

See on koht, kus rääkida kõigest mudelitega seonduvast, mis teiste teemade alla ei lähe.
User avatar
särts
Posts: 679
Joined: Sat Nov 08, 2008 14:26

Cesna 182

Post by särts »

Teen sellele teemale pakkumise:tehke uus alafoorum-kaklusklubi.Asi lugeja/jälgija/kasutaja jaoks lausa nõme!Ei propageeri suitsetamist aga tehke üks rahupiip ja lahendage see asi selle foorumi tavasid jälgides.Tervitustega särts.
User avatar
Tommikuld
Posts: 191
Joined: Sat Nov 27, 2010 15:59
Location: Tallinn

Post by Tommikuld »

Ää ole kuri
See E-flite Apprentice igati korralik ja lendab nagu linnuke.
Seda vastuvõtjat pole saand proovida veel, ta mul nüüd blade 400 peal seda niguinii kaugele ei lase aga kui jälle lennuvalmis on siis jalutab ja vaatab mis teeb kui kaugele saab minna.

Kui juba kiitmiseks läks siis kiidaks ka Messerschmitt Bf-109G PNP
seda mudelit :D
suutsin ta korra 5 ja siis peale liimimist 6 jupiks lasta aga ikka oma lollusest
nüüd jälle kokku liimitud ja lendab jälle.

DX6i kohapealt igati rahul kui selle poteka ka ära saab vahetada eks siis katseta.
User avatar
ik
Posts: 478
Joined: Tue Jun 30, 2009 17:39
Location: Tartu
Contact:

Post by ik »

äkki on lihtsam antenni korpus vahetada ? :)
P28A- FPV
User avatar
JazZ
Posts: 882
Joined: Sun May 06, 2007 10:41
Location: Pärnu
Contact:

Post by JazZ »

Mina ei olegi kuri ja siin foorumis võib võõrale mulje jääda et kakeldakse, aga mina küll seda kaklemiseks ei nimetaks.

Mind lihtsalt natuke häirisid need mitme inimese väited siin et RTF mudelid ei lendagi, see nüüd päris tõsi küll ei ole. Jah ma olen nõus et enamus need hiinast tellitavad või siis hiina päritolu euroopas mingi europärasema nimega müüdavad asjad ei lenda just kõige paremini. Ja mul on lausa kahju et neid müüakse/ostetakse, sest need võtavad paljudel üldse isu ära selle alaga tegeleda. Aga paraku on ka toimivaid RTF komplekte, nii et paluks mitte kõike maha teha kuhu RTF karbile on kirjutatud.
Fast Hobbies - Mudelipood internetis
Pärnu mudelipood - Lao tn 10-5, Pärnus
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu
User avatar
JazZ
Posts: 882
Joined: Sun May 06, 2007 10:41
Location: Pärnu
Contact:

Post by JazZ »

Tommikuld wrote:Seda vastuvõtjat pole saand proovida veel, ta mul nüüd blade 400 peal seda niguinii kaugele ei lase aga kui jälle lennuvalmis on siis jalutab ja vaatab mis teeb kui kaugele saab minna.
Ära seda nüüd kopteriga küll testima hakka, prooviks ikka kuidagi ohutumalt. Ja kui ise ei viitsi, siis saada mulle ja ma lasen ära kontrollida, aga see võtab siis paraku rohkem aega.
Fast Hobbies - Mudelipood internetis
Pärnu mudelipood - Lao tn 10-5, Pärnus
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu
User avatar
aviaator
Posts: 398
Joined: Fri Sep 10, 2010 19:18
Location: Tartu
Contact:

Merit RC

Post by aviaator »

Lugedes neid arutlusi leidsin , et sekkun aruteludesse kuna just täna hommikul pakkisin lahti ja koostasin ning lendasin oma kunde palvel Merit RC biplaani Wacoga.

Lisan sellest ülevaated ja fotod ka oma blogisse , mida ma kavatsesin teha olenemata antud arutelust.

Olles oma hobi ja kaubandusliku hobi korras kokku puutunud paljude RTF mudelitega , pean ütlema et selle tehase toodang lennuomadustelt ja tehasepoolse töö pärast muretsema ei pea.

Kõik oli korralikult ehk inimese poolt kokku pandud kes on ka enne lennukit näinud.

Hommikul läksin Raadi lennuväljale , kiire kontroll start ja u 2 meetri pärast ta lendaski , ei mingeid üleloomulikke pingutusi.

Võib olla mootor võiks kibedam olla , kuid samas on ta konstrueeritud aeglase lendajana ja seda ka on, kõik manöövrid teeb ilusti ära.

Aga tootjaid on palju ja leida neist kõige kvaliteetsem , see on raske.

Abikaasa kokkuvõte peale lendu: ( ma arvasin et ka sellega tuleb mingi jama , nagu vahest nendega on)

Vot ei tulnud 8)

Minu soovitus, kui soovite midagi osta siis kõigepealt peaks endale selgeks tegema mis teid paelub.

Proovige selle lennukitüübi omadusi simulaatoris, kas või odavas hiina omas.

Küsige foorumist nõu.

Lugege üle interneti ( ka välismaiseid ) ülevaateid ja youtube videosid nendest.

Kui olete selle läbi teinud leidke müüja kes suudab teie ostetud kaubale ka varuosi ja tuge pakkuda .

Kõike paremat :)

Aivar
User avatar
prosper
Posts: 1621
Joined: Mon May 11, 2009 18:22
Location: Hiiumaa
Contact:

Post by prosper »

No mis ma kostan :) RTF on ju tegelikult iga lennuk kes lennuks valmis on :) See et ta karbis kuskilt kohale saabub pole veel tegu lendava objektiga. Ja nagu vana teadja mees rääkis et ärge uskuge kõike mis kirjutatud on, sest puukuuri ukse peale oli kord hui kirjutet aga puud olid sootuks seal sees. :) Putitada neid lennuks on ikka tore tegevus küll ja kui tegu on balsa puudega siis veel paremaks läeb. :)
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

MM-võistluste finaalides on väga suur osa lennukitest just RTF-id. Hinnal on küll paar nulli rohkem, kuid paremini lendavaid üldse teha ei osata.
Minu arust teatud hinnast edasi hakkavad RTF-id järjest paremini lendama.
Teemas on lihtsalt terminoloogiasse liiga lõdvalt suhtutud.
Kuidas nimetada üliodavaid väga halvasti lendavaid RTF lennukeid, mis tegelikult pole tihti RTF?
juksrace
Posts: 77
Joined: Wed Jun 03, 2009 23:44
Location: Tartu

Post by juksrace »

RTC - Ready To Crash? :P
User avatar
Riff
Posts: 1439
Joined: Mon May 03, 2010 10:12
Location: Rakvere

Post by Riff »

OT

RTF plussid
*saad töötava mudeli, kõik on olemas ja üldjuhul enamvähem ok
*saad arusaama, kas see hobi on sinu jaoks või mitte, enamvähem mõistliku raha eest (sel hetkel)

RTF miinused
*need jupid, mis seal küljes on on vahest kehva saadavusega
*peagi avastad, et soovid midagi paremat
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne :) ; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )
imm
Posts: 574
Joined: Sun Oct 01, 2006 22:54

Post by imm »

prosper wrote: Ja nagu vana teadja mees rääkis et ärge uskuge kõike mis kirjutatud on, sest puukuuri ukse peale oli kord hui kirjutet aga puud olid sootuks seal sees. :)
:lol: :lol: :lol:
User avatar
Jorgan
Posts: 195
Joined: Fri Feb 11, 2011 14:58
Location: Viljandimaa

Post by Jorgan »

Vahepeal siis nauditud lennuki remontimist, kuna hobi on uus ja huvitav siis ei kannata rumal inimene oodata. Vaja ikka tuulise ilmaga penost lennuk lenndu lasta. Väga lihtsalt saab toota elektri mootori võlli puuridest. :D Läbimõõdud kõik õiged ja ilusad sirged.
Kohe on valmis saamas ka meil üks Beaver (elektrikas esialgu).
Omale on plaanis järgmiseks suveks tellida Cessna 185 (Plast+balsa).
Bensiini mootoriga ja tiiba temal 2,2M. Aga ennem sõidan selle penoka ribateks. Annaks jumal ainult ilma ja vabu päevi :twisted:
User avatar
urmas25
Posts: 92
Joined: Wed Jan 02, 2008 17:12
Location: pärnu

Post by urmas25 »

eks poed kes pakuvad oma rc tooteit pingutavad päris kõvasti ,et toime tulla ja sellpärast propakeeritakse ostma just nende pakutavaid tooteid ,tehes maha kõik mis tuleb väljastpool eesti piiri.
User avatar
aviaator
Posts: 398
Joined: Fri Sep 10, 2010 19:18
Location: Tartu
Contact:

miks sa nii arvad

Post by aviaator »

miks sa niimoodi arvad ? Aivar
User avatar
urmas25
Posts: 92
Joined: Wed Jan 02, 2008 17:12
Location: pärnu

Post by urmas25 »

kui kõik need kes mujalt ostavad näiteks hobby kingist siis oleks eesti hobipoodidel märksa rohkem kundesi.samas kui sama toode kuskilt euroopa poest koos saatmisega tuleb odavam kui meie eesti poest miks peaks siis rohkem maksma.
User avatar
ik
Posts: 478
Joined: Tue Jun 30, 2009 17:39
Location: Tartu
Contact:

Post by ik »

urmas25 wrote:kui kõik need kes mujalt ostavad näiteks hobby kingist siis oleks eesti hobipoodidel märksa rohkem kundesi.samas kui sama toode kuskilt euroopa poest koos saatmisega tuleb odavam kui meie eesti poest miks peaks siis rohkem maksma.
No mina ostan võrreldava hinna puhul eesti poest (s.t kui vahe on 10-20%). Puhtalt seepärast,et oleks see pood olemas ja kui mul mingit pisiasja kiiresti vaja on, nagu proppi,servot v lülitit, saan selle nädalat või kuud ootamata kätte.
Boonusena muidugi veel see,et saan asja rikke korral tagasi viia,et hiinasse midagi saatma hakata peab see katklläinud asi ikka päris kallis olema.
P28A- FPV
User avatar
urmas25
Posts: 92
Joined: Wed Jan 02, 2008 17:12
Location: pärnu

Post by urmas25 »

nojah mõni pisike lüliti või mini servo siis küll.
User avatar
Jorgan
Posts: 195
Joined: Fri Feb 11, 2011 14:58
Location: Viljandimaa

Post by Jorgan »

Hei! Mitu protsenti panakse miksides elen/rud.? Või on see ikka igal lennukil oma. Mis oleks minimaalne %? :wink:
User avatar
Jorgan
Posts: 195
Joined: Fri Feb 11, 2011 14:58
Location: Viljandimaa

Post by Jorgan »

Vabandust tegu ikkagi aileronidega.( Vist ) :oops:
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Elerone pöördetüüri miksida pole tarbis. Midagi head ei tee ning pigem tõstab läbivajumise võimalikkust.
User avatar
Jorgan
Posts: 195
Joined: Fri Feb 11, 2011 14:58
Location: Viljandimaa

Post by Jorgan »

Mis moodi siis saab keerata nii,et lennuki esiosa ei võtaks suuna maapoole. Tahaks seda kuidagi lihtsustada,et ma ei peaks ise lennuki nina tõstma poole keeramise pealt. (Keeramisel ei kasuta sabatüüri mida vist ei tee enamus).
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Nina tõstmist automaatseks küll ei saa teha. Mis mõttega üldse?
Kallutad ja kaldes olles muidugi "tõmbad" kõrgustüüri, et lennuk pööraks/säilitaks kõrgust, sedasi lennukid lendavadki..
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

mart63 wrote: Kallutad ja kaldes olles muidugi "tõmbad" kõrgustüüri, et lennuk pööraks/säilitaks kõrgust, sedasi lennukid lendavadki..
Nu sõltub lennukist, piloodist ja lennu stiilist ;)
Kui ma õieti mäletan, siis Kyosho "kõik ühes" karpidel oli küll just sellise miksingu tarbeks jumper - tõsi, seal võis kohata ka põõrdetüür->kõrgus miksingut (kuna osal masinatest eleronid hoopistükkis puudusid).

Isiklikult eelistaksin nüüd küll ilma miksinguta hakkama saada, kuna näiteks tagurpidi lennates see automaat ju hoopis vastupidi käitub :x

Kui aga vääääga kange tahtmine eksperimenteerida, siis miks mitte. Alustad 10% ja kui võimalik, siis ka miksing mingi lüliti/lennureziimi alla. Käid õhus korra ära ja proovid. Kui tundus parem olema, siis maandud ja paned 20% peale ning proovid uuesti. Varem või hiljem jõuad sellise olukorrani, kus suurendamine "enam paremaks ei tee" - ühtlasi oled kogunud ka lennutunde ja lisaks kogemust, kuidas üks konkreetne seting lennuki käitumist muudab. Lisaks veel ka kogemus, kuidas halvasti käituva lennukiga toime tulla. 10% võiks olla paras samm, mis sellist rahulikku mudelit veel mitte mingis suunas juhitamatuks ei muuda - samas tunda võiks juba olla, et mis suunas juhitavus muutub. Samas - kui katsetama hakkad, siis vali sobiv vaikne ilm.
User avatar
Jorgan
Posts: 195
Joined: Fri Feb 11, 2011 14:58
Location: Viljandimaa

Post by Jorgan »

Jah kogemust mull veel ei ole,et tagurbidi lennata. Tahakski oma jaoks assja vähe lihtsamaks teha. Eks ma täna õhtul peale tööd lähen ja hakkan katsetama.
Tänud!
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Otstarbekam on kohe õigesti lendama õppida. Selliste mikside katsetamisega on just suurem võimalus midagi ära lõhkuda..
User avatar
Jorgan
Posts: 195
Joined: Fri Feb 11, 2011 14:58
Location: Viljandimaa

Post by Jorgan »

Lõhkumise alal olen ma juba meister :D Lihtsalt tahaks proovida. Kui on selline võimalus välja mõeldud siis peaks ta ka midagi lihtsustama. Ma arvan,et ei ole see niisama välja mõeldud.
Õnneks on minu lennuk penost, lihtne parandada. Mootori võllid lähevad nagu soojad saiad. Kuna maandumisega on veel probleeme aga saame üle.
User avatar
Jorgan
Posts: 195
Joined: Fri Feb 11, 2011 14:58
Location: Viljandimaa

Post by Jorgan »

Sai siis täna õhtupoolikul peale tööd lennutamas käidud. Tagajärjed siis üks murdunud prop ja üks mootori võll. Lennutamisega erilisi probleeme ei ole aga maandumisega küll. Kui see mees kellel on Floater-Jet tuleb Viljandisse Minimaailma kaema siis ole hea ja võta ta kaasa. Ma hetkel kasutaja nime ei mäleta. Plaan tuleval nädala kah see tellida. Ehk saab selle lennukiga lihtsamalt maandumist harjutada. Tahaks lihtsalt korra proovida :D

Ah jaa esimene maandumine õnnestus teised kaks mitte. Pole lihtsalt harjunud veel kaugust hindama.
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

Jorgan wrote: Ah jaa esimene maandumine õnnestus teised kaks mitte. Pole lihtsalt harjunud veel kaugust hindama.
Khmm, aga miks siis ei harjuta? ;)
Võtad kätte, ning esmalt proovid kõrgemalt, siis järjest madalamalt - rahulikult ja täpselt piki maandumisrada lennata. Niimoodi paarkümmend korda teinud, siis peaks päris lihtne olema lennata miski poole meetri kõrgusel sujuvalt raja kohal. Järgmine kord võtad lihtsalt gaasi natukene rohkem maha & ei panegi tähele, kuis rattad juba täiesti õiges kohas maas.

Just nii ongi - võtad kätte ja lähed konkreetset harjutust tegema 8)
User avatar
Jorgan
Posts: 195
Joined: Fri Feb 11, 2011 14:58
Location: Viljandimaa

Post by Jorgan »

Täna siis peale tööd hakab Cessna ümber tegemine. Ära tüütab see kolmerattaline. Mulle tunndub,et millel on kaks ratast ees paraleelselt on oluliselt lihtsam maanduda erinevatele maapinndadele. Kaua ma sõbra lennukit lõhun.
Vana elektri mootor on nüüd siis peale neljandat võlli vahetust prügimäe kaup. Enam ei jää tsentrisse. Tahaks ikka Minimaailma ajaks õppida maanduma.

Meil paar huvitavat lennukit veel. Kas on mõtet neid kaasa võtta Minimaailma üritusele kui me ise neid õhku veel saata ei julge.
Üks Beaver 1.5m tiiba.
Üks lihtsalt lennuk ja täna saabus siis 2,4m Beaver aga seda valmis ei jõua.
User avatar
prosper
Posts: 1621
Joined: Mon May 11, 2009 18:22
Location: Hiiumaa
Contact:

Post by prosper »

Kui ausalt rääkida siis ma olen kõik lennukid mis karbis ostetud ümber ehitanud. Ja nii ka cessna 182 Art-tech. Esiteks läks komplekt Li-Po peale üle. Selleks oli vaja uut kiiruseregulaatorit kuna originaal oli vaid NiMh akule. Siis aku, mis nüüd 1800mAh Li-Po. Ei saagi aru miks originaalis nii lahjad akud on. Seejärel vahetasin rattad. Kuna Calmato rattad tundusid mulle ka liiga pisikesed siis võtsin need ja panin Cessnale ja Cessna rattad omakorda Kyosha Piperile. Ütlen et nüüd tõuseb ja maandub muru pealt ja on väga hea lennuaparaat. Täna ei saanud kuidagi platsilt minema. :) Tuult päeval parasjagu ja nii sai praktiliselt kerge gaasiga maandutud 45 kraadise nurga all vastu tuult otse kolmele rattale. Ka tõus oli lihtne ,suts ja õhus. Väga lahe lennuk ütleks.
Post Reply