Nagu Discovery pealt on saade "Will it float", on minul küsimus "Will it fly?" e. "Kas see lendab?".
Leidsin garaažist ühed tiivad ja tahaks teada, kas neid saaks kuskil kasutada?
Joonis (olen painti Picasso): Pilt .
Tiivad on otsast ja keskelt sama paksud ning sama kõrgusega.
A: 14cm
B: (Poole tiiva pikkus) 78cm
C: (Siruulatus) 152cm
RealFlightis ehitasin samade mõõtude järgi ühe vaidtiiva ning püsis isegi õhus, kuid kahtlen, kas võin simulaatori füüsikat usaldada.
"Kas see lendab?"
Vaidtiibade puhul on raskuskese ülitähtis - nihe ettenähtud kohast tohib olla vaid mõned protsendid(mis on nende tiibade puhul eriti väike vahemaa), sealt edasi muutub lennuk vaikselt ebajuhitavaks. Oma raskuskeskme saad sellelt lehelt teada: http://fwcg.3dzone.dk/. Kuna see tiib on nii sirge sul, siis oleks vajalik ka kergelt S kujuga profiil, muidu ta hakkab üles-alla laperdama kergelt. Tiiva otstesse on ka panna kiilud, parema stabiilsuse huvides oleks hea kui nad oleksid sutsu väljapoole suunatud(kuid mõlemad võrdselt muidu hakkab pöörama).
Kuid kuna need tiivad on kuulunud kunagi mõne kere külge kus oli ka stap ja kiil ja kõik muu vajalik mis lennukit ise stabiliseerisid, siis soovitan pigem ehitada uus samasugune kere, üksikult see tiib lendama ei hakka!
Kuid kuna need tiivad on kuulunud kunagi mõne kere külge kus oli ka stap ja kiil ja kõik muu vajalik mis lennukit ise stabiliseerisid, siis soovitan pigem ehitada uus samasugune kere, üksikult see tiib lendama ei hakka!
Sai ka kunagi omatud vaidtiiba. Nagu mainitud, siis lendava tiiva puhul on tõesti raskuskese ülitähtis. Kui "tavalised" sabaga lennukid lendavad ka siis, kui raskuskese on paigast ära. Kehvasti, aga lendavad. Siis lendava tiiva puhul põrutab see maasse sekundi jooksul peale starti. Enda oma ei saanud alguses lendama, kuna tüüride asend oli vale ja tiib oli s profiiliga ja silma järgi keeruline paika saada. Sauti oli kasutuses mehaaniline mix. Ehk kaks tüüri pidi liikuma kord vastassuunas ja kord samas suunas. Pult ei olnud tol hetkel nii hea. Tuli katsetada. Millele kulus muidugi ohtralt liimi Korralikult sain lennata tugeva tuulega. Start oli kõige keerulisem. Vaikse ilmaga millegipärast ei lennanud. Aga kui õhku sain ja lendama, siis oli ikka äraütlemata tore jälgida lendavat tiiba, mitte "lennukit". Soovitan kindlasti katsetada. Väga vinge asi. Midagi teistsugust. Mõelge lendava linnu peale, aga näete ainult tiibasid, keha on puudu. Harjumatu küll, aga oli seda vaeva väärt.
Burn more fuel!
plaaneri tiib
Marek, palju sa selle tiiva eest muidu tahaksid? lihtsalt huvi pärast küsin
Andu, su saladus on paljastatud
QR = Miks sa oma aega raiskad ?
QR = Miks sa oma aega raiskad ?
mikrokopter hexa - fotokopter
Aerofoto - www.100jalga.ee
TimeTrap - pildiblogi
Aerofoto - www.100jalga.ee
TimeTrap - pildiblogi
Eks aeg näitab, mis nendest saab. Paistab, et vaidtiiba pole mõtet teha, sest 1) Puudub lennukogemus 2) Pole hea algajale. Ära ei raatsi ka visata nii, et las nad seisavad ja koguvad tolmu mõnda aega.
Marek - hea, et see teema millekski ka kasulik on. Huvi on alati, aga ma arvan, et see kõik jääb sellesse aega, kus rohi roheline ja ossid liiklemas.
Kiku - Raskuskeskme juttu tean. Leidsin youtubest video, kus seletas täpselt, kuidas ise arvutada ja leida. Tänan siiski lingi eest, ehk lähem kunagi tarvis.
Cris - Juba nagu mina... jumala õige aeg, koht ja teema. Küsimus siiski jääb!
Marek - hea, et see teema millekski ka kasulik on. Huvi on alati, aga ma arvan, et see kõik jääb sellesse aega, kus rohi roheline ja ossid liiklemas.
Kiku - Raskuskeskme juttu tean. Leidsin youtubest video, kus seletas täpselt, kuidas ise arvutada ja leida. Tänan siiski lingi eest, ehk lähem kunagi tarvis.
Cris - Juba nagu mina... jumala õige aeg, koht ja teema. Küsimus siiski jääb!