mart wrote:Hei Olavi!
Elipsoidi suureks eeliseks vähene pinnakoormus ja hea profiil.
Championit olen ka lendamas näinud, on kindlasti kiirem, kuid termika omadused ka kehvemad.
Aitäh Mart, Championi ja Elipsoidi võrdluskogemust ma kelleltki ei lootnudki, aga kui sinu meelest on Championi termikaomadused kehvemad, siis see on minu silmis tugev punkt Elipsoidi kasuks.
Ma pole muide ka sinu plaanerit unustanud - ideaalplaan on mõlemad lennukorda ja timmi saada, nii et kui üks või teine peaks matsu saama, siis on varuvariant peale mootori ümbertõstmist võtta. V-saba kogemust pole - kohe huvitav oleks proovida.
Kommentaar Elipsoidi tiivakinnituse kohta: ma ei liiminud parema transporditavuse huvides neid raudvardaid kinni ja isegi peale sujuvat maandumist tiivad ja vardad mängisid veidi ning enne starti pidi ühe tiivapoole veidi eemale tõmbama ja esimest jämedat varrast pöörama, et tiivapooled kenasti istuksid. Teisalt, selline mängimise ruum säästab ehk ebaõnnestunud maandumise korral tiiba või keret ... Peaaegu igal asjal on oma head ja vead
Ja kui ma peaks uuesti Elipsoidi tellima, siis kohe alguses liimin lisatugevdused - saab küll veidi raskem, aga loodetavasti vähemalt kohe ei lagune. Millalgi võin vaadata, kas kapsaks kukkunud kerel on detaile, kus on esialgsed mõrad näha - riputaks illustratsiooniks paar pilti üles ja ehk saaks teadjamatelt vajalike tugevduste kohta lisanäpunäiteid.
Lauri: Graupneri pean liiga pisikeseks, sest mul pole kahjuks teravad kullisilmad ning suurem tiivaulatus on seega abiks.
Ervin2: Elegant tundub tänu pidurdusklappidele ka arvestatava variandina, aga kas kusagil on näha selle mudeli detailsed andmed? Esialgne googeldamine ei andnud tulemust.